Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Leeftijd: 65
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cobie »

joyke schreef: een heerlijke wandeling gemaakt in de natuur gebied de maashorst een mooie 15 km en een beetje gewandeld
van de bomenpark na hapje en drankje na de natuurcentrum de maashorst hapje en drankje en terug weer een hapje en drankje het was een prachtige wandelingen door de vorst en zon veel roofvogels gespot helaas geen wild dat er rond zou moeten lopen volgens de borden en wild hekken en rooster
Is dit toeval?
Ik heb in datzelfde gebied, samen met nog zo'n 75 Scouting-mensen, in de nacht van zaterdag op zondag een nachtelijke speurtocht gelopen Om 20:00 uur vertrokken en om 08:00 pas weer terug, 37 km op de teller terwijl de tocht maar 25 km was (mits je in één keer goed liep natuurlijk)
We kwamen rond middernacht in het bos ook nog een LARP groep tegen. Dat sta je toch wel even gek te kijken .....
LARP afbeeldingen: https://www.google.nl/search?q=larp&tbm ... 07&bih=557
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk

Bericht door joyke »

Cobie schreef:
joyke schreef: een heerlijke wandeling gemaakt in de natuur gebied de maashorst een mooie 15 km en een beetje gewandeld
van de bomenpark na hapje en drankje na de natuurcentrum de maashorst hapje en drankje en terug weer een hapje en drankje het was een prachtige wandelingen door de vorst en zon veel roofvogels gespot helaas geen wild dat er rond zou moeten lopen volgens de borden en wild hekken en rooster
Is dit toeval?
Ik heb in datzelfde gebied, samen met nog zo'n 75 Scouting-mensen, in de nacht van zaterdag op zondag een nachtelijke speurtocht gelopen Om 20:00 uur vertrokken en om 08:00 pas weer terug, 37 km op de teller terwijl de tocht maar 25 km was (mits je in één keer goed liep natuurlijk)
We kwamen rond middernacht in het bos ook nog een LARP groep tegen. Dat sta je toch wel even gek te kijken .....
LARP afbeeldingen: https://www.google.nl/search?q=larp&tbm ... 07&bih=557
haha cobie ik denk het dach ga eens een andere gebied bewandelen wat leuk dat je er ook op pad geweest bent grappig dat jullie er meer gelopen hebben als de route aangaf je verdwaald er gou vind de paaltjes route niet altijd even duidelijk en op de paddestoelen staat wel de namen en richting maar geen km dus veel via telefoon gps gekeken of nog de goede kant uit wandel zelf bedacht route is ook leuk heb alle kleuren van regenboog gezien aan paaltjes
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Wat een belevenis gisteren.
Aike had vanuit Ooij een wandelroute gepland.
Jannie en ik kwamen met de auto vanuit Groesbeek en Aike had Martin nog even van de trein gehaald.
Na koffie met een appelverrassing gingen we op pad.
Al snel begon het te regenen en aangezien er een behoorlijk stuk dijk in het verschiet lag meteen de regenbroek maar aangetrokken voordat de broek nat was.
De Waal volgend tot Kekerdom. Vandaar ging het de Millingerwaard in. We wisten niet tot hoever we konden komen want ook hier had het de laatste tijd veel geregend.
De ondergrond was WS78 waardig maar met een beetje slalommen was het goed te doen.
Op een plek waar we niet linksaf mochten stond een kleine kudde Galloway runderen (de zwarte variant) waar we zonder kleerscheuren voorbij kwamen.
Aike had hier linksaf gewild maar om het risico te vermijden dat we terug moesten keren toch maar rechtdoor gegaan.
Het eindpunt zou hetzelfde blijven en na nameten was het niet veel korter.
Zonder al te veel moeite bereiken we het fietspad waar Jannie wat lekkers uit de tas vist. Nee, dit keer geen eierkoeken maar iets van Bolletje.
Al peuzelend gaan we verder richting Millingen aan de Rijn waar Aike de 1ste gepland heeft.
Onderwijl volgen we nog steeds de Waal waar een plezierjacht(je) duidelijk moeite heeft tegen de stroom in te komen.
Een boot met erts komt met veel kabaal tot stilstand bij bunkerstation Heijmen.
Dan is het nog een klein stukje naar de Gelderse Poort waar de soep of een broodje met wat warms te drinken er goed in gaat.
Enkele kledingstukken zijn wat verregend en tegen beter weten in proberen we die bij een soort van haard te drogen.
Gelaafd gaan we verder. Na een stukje Millingen aan de Rijn gaat het de open vlakte op.
Het is droog maar de wind trekt aan. Zo erg dat de wind ons soms tot stil staan gebied. Toch bereiken we de Thornse molen in een redelijk tempo ( 9 km. in 1.45 uur).
Het is hier druk maar er is nog plaats voor ons en bestellen iets te drinken. Ook doe ik hier de regenbroek uit, ik durf het er op te wagen.
Snel gaan we verder want we willen voor donker de Duivelsberg bereiken.
Na een wandelpad naar en om Wylerbergmeer wordt, na het over klimmen van een hekje, de ingang naar de Duivelsberg bereikt.
Maar nu nog naar het restaurant zien te komen.
Dat wordt een ware survivaltocht. Dan stelt de Posbank tijdens Winterswijk-Arnhem echt niets voor want we nemen niet de kortste en makkelijkste route.
Omdat Jannie en Aike ter plekke redelijk bekend zijn herkennen die Groot Berg en Dal en Tivoli .
Natuurlijk kunnen we vandaar de Oude Kleefsebaan opzoeken en zo het restaurant bereiken maar dat doen we niet. Nee het ergste moet nog komen.
Het wordt steeds steiler en lopen is bijna onmogelijk dus hier en daar vast houden aan takken en dode bomen (in de hoop dat ze het houden).
Op een bepaalde plek willen we omhoog. Martin en Jannie lukt dat maar Aike glijdt wat weg waardoor ik in de remmen ga en ja hoor, langzaam voel ik mijn benen naar achteren glijden.
Het kwaad is al geschiet en als een aangeschoten engel lig ik daar voorover in de nattigheid.
Me optrekkend aan een boomstronk weet ik overeind te komen.
Het heeft ook wel wat hilarisch en op het laatste stukje verharde weg naar de Duivelsberg nodig in mensen uit om met me te huggen.
Tot mijn verbazing komt er een jonge dame (in een prachtige lange jas) op mij af met de armen gespreid.
Die neemt mij de maling, denk ik nog. Totdat ze haar jas opendoet en mij 2 zwarte broekspijpen laat zien.
Ook zij was uitgegleden en durfde ze het wel aan om elkaar een hug te geven.
Prachtig zo'n moment.
Uiteindelijk bereiken we het restaurant en genieten van de wel verdiende pannenkoeken en een ijsje.

Na afloop in een volgepropte Fiat Panda naar Ooij rijden om mijn autootje weer op te halen.
Er wordt afscheid genomen van Martin en Aike en bedanken haar voor de super wandeling.
Wim brengt Martin naar het station en Jannie rijdt nog gezellig met mij mee terug naar Groesbeek waar ik nog een nachtje blijf slapen om vandaag uitgerust naar huis te rijden.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl

Bericht door Jeltsje »

Leuk verslag, je hebt toch wel foto's gemaakt hè :icon_mrgreen:
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Jeltsje schreef:Leuk verslag, je hebt toch wel foto's gemaakt hè :icon_mrgreen:
Ikke niet maar Jannie en Aike wel.
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas

Bericht door joyke »

ik zie het hele maal voor me hoe jullie de overleving tocht hebben gemaakt en wat zullen jullie een schik gehad hebben
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

leuk verslag Carla, Jij voorover in de modder, da's niet zo best. :icon_cry:
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa

Bericht door Spatoes »

Fien schreef:leuk verslag Carla, Jij voorover in de modder, da's niet zo best. :icon_cry:
Helaas hier geen foto van :icon_redface: want ik werd door Aike 'gesommeerd' :icon_evil: om door te lopen omdat zij ook op een glibberig heilinkje stond en er geen plaats was voor Carla. :icon_eek:

Carla, leuk verslag!
Ik hoorde wel dat je die mensen uitnodigde voor een 'hug', zag die dame op je toe lopen, hoorde je achter mij hard lachen maar ik dacht dat dat was om hoe JIJ er uit zag! HAAR broek zag er dus ook vreselijk uit. :icon_lol:
Gemist (foto)momentje. :icon_confused:
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Merk wandelschoenen: Lowa

Bericht door Sammie6306 »

Spatoes schreef:
Fien schreef:leuk verslag Carla, Jij voorover in de modder, da's niet zo best. :icon_cry:
Helaas hier geen foto van :icon_redface: want ik werd door Aike 'gesommeerd' :icon_evil: om door te lopen omdat zij ook op een glibberig heilinkje stond en er geen plaats was voor Carla. :icon_eek:
Het was meer dat ik al een tijdje erg ongemakkelijk stond (jij was aan het bellen met W.) en het mij veel spierkracht kostte om niet ook weg te glibberen. Dus iets makkelijker staan was wel een verademing :icon_wink:
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Leuk verslag Carla. Dat hugmomentje heb ik ook gemist. Ruikt de pannenkoeken al :icon_razz:
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Sammie6306 schreef:Leuk verslag Carla. Dat hugmomentje heb ik ook gemist. Ruikt de pannenkoeken al :icon_razz:
Jullie liepen inderdaad een stukje op mij vooruit.
Het pad was nu niet echt vlak te noemen en omdat ik snel mijn enkels verzwik liep ik niet zo snel meer.
Maar jullie waren inmiddels wel gewend dat ik de laatste was :icon_redface:
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Wat een leuk vetslag Carla, al moet ik wel een opmerkingetje plaatsen: Bij de KM van Winterswijk wordt ook niet de makkelijkste route van de Posbank gekozen, dat is de KM van Velp. Bij Winterswijk mag je ook over de hoogste stukken heen door de modder, heb je niets om je aan vast te houden en heb je amper fietspad. Maar dat terzijde :icon_wink:

Ik zie het al helemaal voor me dat je gevallen was en die hugs daarna! Heb jeje niet bezeerd?

Ik wilde ook heel graag mee masr had andere plannen..
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

fhd schreef: Ik zie het al helemaal voor me dat je gevallen was en die hugs daarna! Heb jeje niet bezeerd?
Dat was ook wat Aike het eerste aan me vroeg maar niets aan het handje.
Was niet echt vallen.
Ik gleed weg en viel toen voorover.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Cornelia schreef:
fhd schreef: Ik zie het al helemaal voor me dat je gevallen was en die hugs daarna! Heb jeje niet bezeerd?
Dat was ook wat Aike het eerste aan me vroeg maar niets aan het handje.
Was niet echt vallen.
Ik gleed weg en viel toen voorover.
Evengoed kun je soms lelijk terechtkomen. Gelukkig was dat niet het geval!
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Een beetje laat, maar hier dan alsnog mijn verslag.

Zondag 21 februari, Ooij, Millingerwaard en Duivelsberg, afstand ruim 27 km.
Vandaag staat een wandeling gepland in Ooij en (wijde) omgeving, georganiseerd door Aike. Behalve Alke zijn er nog 2 mede-wandelaars, Carla en Jannie.
De tocht is een vervolg op de door mij georganiseerde wandeling van Delft naar Zoetermeer en is (mede) bedoeld als training voor de KM in Cuijk.
Met de verwachte regen en stormachtige wind vind ik het niet prettig om met de auto te reizen, dus kies ik vandaag voor de trein. Nadeel is dan wel dat ik Ooij niet op de afgesproken tijd kan bereiken maar daar weet Aike een oplossing voor, ik word van het station in Nijmegen opgehaald, top!
We drinken een kop koffie in Ooij en dan gaan we op pad.

De tocht voor vandaag is in 3 stukken te hakken, blijkt achteraf.
Het 1e deel loopt grotendeels langs de Waal. In de Millingerwaard wordt modder gelopen en weer volgt de Waal. Er rijden hier niet veel auto's maar voor iedere auto ga ik "aan de kant".
De dijk volgend bereiken we Millingen aan de Rijn. We hebben zo'n 12 km afgelegd en zijn behoorlijk verregend.
Er volgt een (lange) rust in de "Gelderse Poort". Soep en broodjes, wat te drinken en bovenal toiletbezoek. Dat laatste kost erg veel tijd, de dames gaan 1 voor 1 en op hun gemak naar het toilet. :icon_mrgreen:

Het 2e deel loopt "terug" richting Ooij, maar volgt een andere weg, die bijna parallel loopt aan de route over de dijk. Geen dijk, maar poldergebied en dat betekent dat de wind hier vrij spel heeft. De regen is opgehouden maar nu moeten we opboksen tegen de harde wind in en dat kost extra energie.
Na 21 km is de 2e rust in de "Thornse Molen". Ook hier weer volop en langdurig toiletbezoek. : :icon_sad:
We komen niet bepaald "schoon" het restaurant binnen.

Het 3e deel van de route brengt ons naar Pannenkoekenrestaurant "Duivelsberg" boven op de Duivelsberg. We hebben keuze uit:
de kortste weg naar het Pannenkoekenrestaurant of al slingerend de Duivelsberg op waardoor meer kilometers worden gemaakt.
Er wordt unaniem gekozen voor de langere route. Het pad slingert de berg op, maar dankzij de modderpaden is het tevens glibberen en glijden geblazen.
Dit is een prima opvolger van het Zoetermeerse Laarzenpad. :icon_mrgreen:
We bereiken de top door ons vast te houden aan boomstronken. Jannie loopt voorop en maakt vanaf een hoger gelegen deel foto's en belt met W.
Omdat zij stilstaat kan ik niet verder, ik sta op een glibberige helling. Het domino-effect doet verder zijn werk:
Omdat ik niet verder kan, lukt het ook Aike niet om te klimmen en Carla kan niet verder door stagnatie bij Aike.
Het foto- en belmoment van Jannie heeft dus zelfs effect op de achterste loper, die ook nog eens onderuit gaat. Jannie "brieft" de valpartij direct door aan W. dit tot groot ongenoegen van Carla: "Moet dat nou ook nog direct gemeld worden? "

Het eerder genoemde huggen heb ik niet waargenomen, mogelijk omdat ik in de verte W. op de uitkijk zie staan bij het Pannenkoekenrestaurant en ik me daar op aan het focussen ben.
We zien er nu ronduit "smerig" uit. Desalniettemin smaken de Pannenkoeken goed en omdat ik geen keuze kan maken wordt er voor mij een mix van ingrediënten van 2 verschillende soorten geserveerd!

Na afloop rijdt W. de Duivelsberg af in het aardedonker. Vanaf Ooij ben ik nog de enige passagier en laat W. zien dat hij geen last heeft van nachtblindheid. "Tommie" geeft aan dat we rechtsaf moeten en "Tommie" wijst W. de weg door de donkere polder. Volgens "Tommie" de kortste route, maar volgens mij niet de meest handige. :icon_wink:

Aike, bedankt voor het organiseren van deze dag en het ophalen vanaf het station.
Carla, Jannie en Aike bedankt voor de gezellige dag.
W. , bedankt voor de veilige rit naar het station in Nijmegen en de gezelligheid bij het "tafelen".
Het tempo van de verschillende wandelaars van vandaag was best wel goed op elkaar afgestemd. Ook de rusten waren goed verdeeld. In aanloop naar de KM is ons volgende doel om de rusttijden aan te scherpen. :icon_rolleyes:
Laatst gewijzigd door Marko op 26 feb 2016, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”