Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Spatoes schreef:
Marko schreef:
Spatoes schreef:Vandaag een "Drie Provincienroute" gelopen. Voorlopig 44.3 km dus nog 35.7 om de 80 vol te krijgen. :help:
Morgen de GPS aan laten sluiten op de PC en kijken of de afstand klopt.
Verslag volgt nog want ik 'hang nu bank'.
Je bent, met je 44.3 al verder dan ik.
1. Goed gedaan hoor!
2. Jammer, ik kon vandaag niet "meelopen".
1. Dank je.
2. Geeft niet. Ik hoop dat je een gezellige dag hebt gehad.
Was gezellig gisteren, dank je!
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2976
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Marko schreef:
Spatoes schreef:
Marko schreef:
Spatoes schreef:Vandaag een "Drie Provincienroute" gelopen. Voorlopig 44.3 km dus nog 35.7 om de 80 vol te krijgen. :help:
Morgen de GPS aan laten sluiten op de PC en kijken of de afstand klopt.
Verslag volgt nog want ik 'hang nu bank'.
Je bent, met je 44.3 al verder dan ik.
1. Goed gedaan hoor!
2. Jammer, ik kon vandaag niet "meelopen".
1. Dank je.
2. Geeft niet. Ik hoop dat je een gezellige dag hebt gehad.
Was gezellig gisteren, dank je!
En ik heb me onderweg zonder m'n sms-maatje ook prima vermaakt.
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Berichten: 999
Lid geworden op: 19 nov 2014, 20:04
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Fien »

Spatoes schreef:
fhd schreef:Mooi verslag, Fien.En herkenbare route! :marche:
Dank voor je mooie verslag, Fien. Wat fijn dat je zo ver kon wandelen.
Hoe was het vandaag met je? Geen 'schade' opgelopen omdat je teveel gedaan hebt?
Nee, ik loop geen schade op. Ik krijg wel rugpijn, maar dat is de volgende dag weer (bijna) over, niet genoeg om vier dagen te kunnen lopen. Maar ik houd er niets ergs aan over.
En ...ik doe dit in overleg met de huisarts.
Gebruikersavatar
Corne92
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 mei 2013, 09:50
Leeftijd: 31
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Locatie: Amsterdam

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Corne92 »

Leuk verslag Fien! Halfweg ligt hier vanaf mijn huis hemelsbreed zo'n 3 km vandaan. Ik moet het daar ook maar eens een keer gaan verkennen :-)
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Berichten: 999
Lid geworden op: 19 nov 2014, 20:04
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Fien »

Corne92 schreef:Leuk verslag Fien! Halfweg ligt hier vanaf mijn huis hemelsbreed zo'n 3 km vandaan. Ik moet het daar ook maar eens een keer gaan verkennen :-)
Moet je beslist doen Corne. De streek A'dam Sloterdijk-Halfweg-Haarlem is een mooi wandel- en fietsgebied geworden.
Met (voor mij belangrijk) goede bewegwijzering.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2976
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Boktwee schreef:
Spatoes schreef:Vandaag een "Drie Provincienroute" gelopen. Voorlopig 44.3 km dus nog 35.7 om de 80 vol te krijgen. :help:
Morgen de GPS aan laten sluiten op de PC en kijken of de afstand klopt.
Verslag volgt nog want ik 'hang nu bank'.
Goed bezig, Jannie! Ik ben ook maar tot en met 30 km gekomen, tot nu toe....
;)
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3778
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Fien schreef:
Spatoes schreef:
fhd schreef:Mooi verslag, Fien.En herkenbare route! :marche:
Dank voor je mooie verslag, Fien. Wat fijn dat je zo ver kon wandelen.
Hoe was het vandaag met je? Geen 'schade' opgelopen omdat je teveel gedaan hebt?
Nee, ik loop geen schade op. Ik krijg wel rugpijn, maar dat is de volgende dag weer (bijna) over, niet genoeg om vier dagen te kunnen lopen. Maar ik houd er niets ergs aan over.
En ...ik doe dit in overleg met de huisarts.
Fijn dat je toch aan de kuier kunt Fien :marche:
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2976
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Zondag 02 april 2017 “Drie Provinciën”-wandeling.
Deze wandeling is 44.3 km en ik heb 9uur45 gewandeld inclusief rusten, lezer(es) stel je maar in op een lang verslag.

Wandeling begint in Gelderland. Om 09.40 uur gestart, het is mistig en de zon probeert door te komen. Op de 1e Colonjes een smal voetpaadje in tussen de achterkant en tuin van de huizen en links het volkstuinencomplex. De Knapheideweg oversteken en langs de bosvijver “De Koepel” het bos in. Een stukje de route van “gele paaltjes” gevolgd. Ik hoor de 'lachende' roep van een specht, de vinkenslag en nog meer lente vogelgeluiden, om blij van te worden. RA een smal pad naar de Mooksebaan en die overgestoken.
RD op een smal pad en dat wordt een brede zandlaan met dikke beukenbomen. Deze weg heeft zelfs een naam: Hoofdbaan. LA de Rijlaan oversteken en op een brede grindweg naar het spoor gelopen. RA op het fietspad langs het spoor en nu steeds RD tot aan de Boersteeg. Nog iets verder RD ben je in Duitsland, dat is voor een volgende keer.
RA in een rechte lijn de Boersteeg, Reestraat en Plakseweg. Even terug naar het einde of begin van de Reestraat bij het dorpshuis “De Slenk” op De Horst: op een bankje zitten jonge mensen met een kinderwagen. Zij lijkt wel op de kleindochter van “buuf” maar dat kan niet want er staat ook een kinderfietsje bij met een klein jongetje. Ze is het wel! Ze hebben een logeetje. Kort babbeltje, leuke onderbreking en ik stiefel weer door.

Bij het natuurreservaat “De Bruuk” besluit ik om er doorheen te lopen. Even geen asfalt/straatklinkers onder m'n schoenzolen. Er bloeien heel veel witte bosanemoontjes langs beide kanten van de zandweg, de zon schijnt, het gebied is als een Oase.
Uit “De Bruuk” RA Bruuk. Een stoet motorrijders komt me achterop rijden, zij genieten ook van het mooie weer. LA Heiland, RA Bredeweg naar de St. Antoniusweg en “De Goei.j Ka.mer” waar ik een rust gepland heb na 2 uur wandelen, nou ja 10 minuutjes meer.
Indachtig aan Sammie: een goede stoel en een fatsoenlijke wc. Het is gezellig met bekenden en na een kopje koffie, een half broodje, betaald en de wc stap ik na 20 minuten weer op. Fleece gaat in m'n rugzak en de zonnebril op. Mijn linker “ringteen” en linker voorvoetzool doen na een uur wandelen vervelend. Na de 20 minuten rust is het weer okee met m'n voet en kan ik pijnloos verder.

In een bocht naar Klein Amerika en LA St. Jansberg. 2X RA en ben ik bij het bos. Hier pik ik het “Pieter Pad” op richting Gennep. Vorige week zondag liep ik dit stuk ook. Is m'n fantasie op om een nieuwe route te bedenken? 't Is dalen en klimmen tot de bosrand met uitzicht op de Milsbeek. Dit is de tweede provincie: Limburg. De Holleweg oversteken en rood/witte markering volgen op de Grensweg. Ik kom één Pieterpadloopster tegen.
In het “Reichswald” hoor ik een roffelende specht. De markering wijst RA, de Hondsiepsebaan wordt Horsestraat, wat een lang recht eind tot Gennep door het boerenland. Saai, dan maar proberen snelheid te maken ondanks mijn weer opspelende linkervoet. Ik haal twee wandelaars in, zij lopen wel het Pieterpad. Waar of ze begonnen zijn? In het noorden! Nee, ik bedoel vanmorgen. Oh, in Groesbeek.
Gek, als ik even praat voel ik m'n vervelende linkervoet niet.

Vóór Gennep loop ik twee wandelaars achterop, ook zij lopen het Pieterpad. In Gennep volg ik mijn eigen wijze weg door het centrum naar lunchroom “Xieje”, hier werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Na weer twee uur wandelen mag ik rusten: broccolisoep en “Radler 0/0”.
Weer een goede stoel en een schoon toilet.
Als ik weer naar m'n plaats wil gaan spreekt een oudere vrouw mij aan. Ze was in Lourdes geweest en daar had ze ook wandelaars gezien. Ze was in '51 getrouwd en woont sindsdien in Gennep, raad eens hoe oud ze is. Ik denk midden 80? Ze was 22 toen ze trouwde, is 66 jaar geleden, is 88 jaar (Oeps 3x Schnapszahl!). Ze moet nog 88 worden maar is toch een kwieke vrouw, was met de fiets. Ze heeft 6 kinderen, 11 kleinkinderen en is al 3x overoma. Ze is al een aantal jaar weduwe en zit om
een praatje verlegen maar hoe kap je zo'n gesprekje fatsoenlijk af? Zodoende duurde mijn rust hier een half uur. Bodywarmer aan, rugzak om, stok mee en ik ga weer op pad, de Zandstraat in. M'n linkervoet voelt weer goed. Ik loop in de schaduw, ga RA bij het plein de Brugstraat in en voel en zie de volle zon. PET VERGETEN! Terug! De eigenaar ziet me en zegt: “U bent wat vergeten!” Mijn pet lag al veilig in het kantoor.

Nu met pet op weer naar de Brugstraat, Gennep uit naar de Maasbrug. Over de brug ben ik in Noord-Brabant. Veel struiken met witte bloesem, nog niet de Meidoorn. Volg de fietsroute naar Oeffelt en St. Agatha en kom langs “'t Veerhuis” dooie boel daar en het staat te koop. Ben ik blij dat ik in Gennep gerust heb! De camping naast “'t Veerhuis” is ook geruimd.
Tegen twee passerende fietsers zeg ik “wat jammer dat het gesloten is”. We vinden het een bijzonder mooie plek met uitzicht op de Maas maar volgens hem mankeerde het al een paar jaar aan onderhoud en liep de zaak niet goed meer.
Een stukje langs de Maas gelopen en dan buigt de route af de “Oeffelter Meent” in met z'n beroemde Maasheggenlandschap van gevlochten meidoornhagen.

Op weg naar St. Agatha zomaar opeens op een stuk “KM Cuijk 2016” langs het klooster van St. Agatha. Het klooster krijgt aan de buitenkant groot onderhoud want het staat helemaal in de steigers. Voorbij St. Agatha ga ik de Odiliadijk op met wijde blik links en rechts, genietend van de zon, blauwe lucht en witte stapelwolken!
Het pannekoekhuis “De 7 Dwergen” laat ik aan me voorbij gaan op weg naar Cuijk. RD de Maasboulevard naar de pont. Snelle overtocht en de twee fietsers van bij “'t Veerhuis” kwamen ook van de pont en spreken me aan. Leuk! Ze hadden me op de dijk zien lopen toen zij bij “De 7 Dwergen” zaten. Ik maak een foto van de handwijzer “Mook 2 km” en loop richting Mook, Vierdaagse route. Nee hè! Stok vergeten, op de pont laten hangen. Terug! Wat suffig van me! Stok opgehaald en weer op weg naar Mook = weer Limburg.
't Is dat ik m'n schoenen onderweg niet uitdoe anders kon ik die ook nog eens vergeten.

In Mook naar het fietspad langs de Maas. In het weiland staat een kudde blèrende schapen en mekkerende lammetjes: LENTE! Na een kleine drie uur lopen 20 minuten rust in “De Plataan” in Mook. Goede stoel, “Radler 0/0” en de wc. M'n gezicht opgefrist en de waterflesjes gevuld.
Terug naar het fietspad langs de Maas, ik zie de zon in het water schijnen. Ik besluit om de dijk langs het Maas-Waalkanaal te blijven volgen, 'tegendraads' aan de Vierdaagseroute. Terug in Gelderland, langs de Sluis van Heumen. Inmiddels is het al zes uur en het valt op dat het rustiger is geworden, de meeste fietsers zijn al thuis. Steeds RD, langs appartementengebouwen, tegelpad en wordt het een zandpad door een hondenuitlaat/-rengebied. Daar spreekt ik even met een vrouw die twee lieve “Labradoodles” uitlaat.

Naar centrum Malden, de Kroonsingel gevolgd maar die slingert nogal. Is meer een wijk dan een singel. RD Vinkenlaan, over een grasveld en een bospad op tot een asfaltfietspad. Hee, dat ken ik! Dat is de Bosweg vanaf de Scheidingsweg naar de Groesbeekseweg. LA op de Groesbeekseweg naar het zweefvliegveld. Ik hoor dat er nog zweefvliegtuigen omhoog gelierd worden.
De telefoon gaat: waar of ik ben want W. wil weg. Ongeveer 100 meter vóór de ingang naar het zweefvliegveld komt W. me tegemoet rijden. Ik stap in, zet de GPS uit en we gaan naar Mook, naar “De Plataan” een hapje eten.
Mooie dag en mooie wandeling en me onderweg niet verveeld!
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2269
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Mooi verslag Jannie. Door het vergeten van pet en stok dus wat meer kilometers gemaakt. Als je dat maar niet bij de KM probeert: 80 km is al ver genoeg ;-)
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2976
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Sammie6306 schreef:Mooi verslag Jannie. Door het vergeten van pet en stok dus wat meer kilometers gemaakt. Als je dat maar niet bij de KM probeert: 80 km is al ver genoeg ;-)
Gelukkig kwam ik er beide keren vrij snel achter dat ik iets miste. Baalde wel!
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Pet vergeten, stok vergeten en in je verslag ben je ook nog een Schnapszahl vergeten:
11 kleinkinderen = 1 Schnapszahl. :rofl:
Mooi verslag Jann
y
ie
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6969
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Sammie6306 schreef:Mooi verslag Jannie. Door het vergeten van pet en stok dus wat meer kilometers gemaakt. Als je dat maar niet bij de KM probeert: 80 km is al ver genoeg ;-)
We helpen wel even herinneren ;*
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

Jeltsje schreef:
Fien schreef:
Spatoes schreef:
fhd schreef:Mooi verslag, Fien.En herkenbare route! :marche:
Dank voor je mooie verslag, Fien. Wat fijn dat je zo ver kon wandelen.
Hoe was het vandaag met je? Geen 'schade' opgelopen omdat je teveel gedaan hebt?
Nee, ik loop geen schade op. Ik krijg wel rugpijn, maar dat is de volgende dag weer (bijna) over, niet genoeg om vier dagen te kunnen lopen. Maar ik houd er niets ergs aan over.
En ...ik doe dit in overleg met de huisarts.
Fijn dat je toch aan de kuier kunt Fien :marche:
Je liep ook al als een kievit vanaf Duin- en Kruidberg een week geleden!
Annet
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 feb 2013, 12:32
Leeftijd: 60+
Kilometers gelopen: 10.005
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Hanwag en Meindl
Mood: Gewoon
Locatie: Apeldoorn

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Annet »

Wat en uitgebreid verslag Spatoes. Men zou het bijna kunnen nalopen zo goed weergegeven.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2976
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Annet schreef:Wat een uitgebreid verslag Spatoes. Men zou het bijna kunnen nalopen zo goed weergegeven.
Dank je Annet.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”