Rond Arcen!Cornelia schreef:Het topic vraagt: "waar"?qltel schreef:Gisteren wandelingetje van 20 Km met een vriendin gemaakt en gelijk ook 14 geocaches gevonden..
Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- qltel
- W4W Super Freak

- Berichten: 664
- Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
- Leeftijd: 57
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 6
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Grisport
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Met de bus naar Delft gegaan, bij de boekwinkel een mooie wandelgids gezien (Elfstedenpad) en terug gelopen door Delftse Hout, Bieslandse bos en het Balijbos naar Zoetermeer.
Slechts 13 km maar was wel effe lekker buiten spelen.
Slechts 13 km maar was wel effe lekker buiten spelen.
-
Spatoes
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2979
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
- Mood: Gewoon
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Ook per fiets was het lekker buiten zijn.Marko schreef:Met de bus naar Delft gegaan, bij de boekwinkel een mooie wandelgids gezien (Elfstedenpad) en terug gelopen door Delftse Hout, Bieslandse bos en het Balijbos naar Zoetermeer.
Slechts 13 km maar was wel effe lekker buiten spelen.
- footloose
- W4W WalkKING

- Berichten: 1298
- Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
- Leeftijd: 64
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Lochem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Voor jou 'slechts' 13 km maar dat is een relatief begrip hoor.Marko schreef:Met de bus naar Delft gegaan, bij de boekwinkel een mooie wandelgids gezien (Elfstedenpad) en terug gelopen door Delftse Hout, Bieslandse bos en het Balijbos naar Zoetermeer.
Slechts 13 km maar was wel effe lekker buiten spelen.
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Dat realiseer ik me ook wel hoor.footloose schreef:Voor jou 'slechts' 13 km maar dat is een relatief begrip hoor.Marko schreef:Met de bus naar Delft gegaan, bij de boekwinkel een mooie wandelgids gezien (Elfstedenpad) en terug gelopen door Delftse Hout, Bieslandse bos en het Balijbos naar Zoetermeer.
Slechts 13 km maar was wel effe lekker buiten spelen.
Ik kan me nog herinneren dat ik blij was dat ik 3 km kon wandelen, enkele maanden na mijn auto-ongeluk.
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6969
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag buiten mogen spelen vanuit Vinkeveen, De Sint Nicolaastocht.
Werkelijk een prachtige polderroute.
Natuurlijk ontkom je dan niet aan lange rechte stukken maar de kronkelende dijkjes maakten dat weer helemaal goed.
Héél erg veel mazzel gehad met de regen.
Op weg naar de rust op 13 km. begon de wind flink aan te trekken, nou dan weet je het wel.
Het begon te spatten dat we naar binnen gingen en het heeft even flink gespoeld van het water.
Het was dus geen straf om binnen te zitten voor een broodje en een goed bakkie koffie voor een vrijwillige bijdrage.
Voor de zekerheid de regenbroek aangetrokken maar de regen die daarna nog viel was niet de moeite waard. De regenbroek gaf wel even wat extra warmte.
Eenmaal weer bij de startlocatie hing er weer een gitzwarte lucht maar dat kon ons niet deren.
Nog even een bakkie koffie (met de bon van de organisatie) en een broodje en toen richting huis.
Veel regen onderweg en gelukkig gezond thuis gekomen. Dat was bijna niet gelukt omdat op de A8 ineens een auto naar links kwam omdat de chauffeur ineens tot het besef kwam dat hij/zij niet de A7 op moest.
De remmen deden hun werk maar er kwam toch wel heel erg snel een auto achterop rijden en mijn autootje kon niet heel erg snel optrekken na bijna stilstand. Gelukkig ging alles goed maar ik heb even flink achteruit zitten bidden.
Deze wandeling is zeker voor herhaling vatbaar.
Werkelijk een prachtige polderroute.
Natuurlijk ontkom je dan niet aan lange rechte stukken maar de kronkelende dijkjes maakten dat weer helemaal goed.
Héél erg veel mazzel gehad met de regen.
Op weg naar de rust op 13 km. begon de wind flink aan te trekken, nou dan weet je het wel.
Het begon te spatten dat we naar binnen gingen en het heeft even flink gespoeld van het water.
Het was dus geen straf om binnen te zitten voor een broodje en een goed bakkie koffie voor een vrijwillige bijdrage.
Voor de zekerheid de regenbroek aangetrokken maar de regen die daarna nog viel was niet de moeite waard. De regenbroek gaf wel even wat extra warmte.
Eenmaal weer bij de startlocatie hing er weer een gitzwarte lucht maar dat kon ons niet deren.
Nog even een bakkie koffie (met de bon van de organisatie) en een broodje en toen richting huis.
Veel regen onderweg en gelukkig gezond thuis gekomen. Dat was bijna niet gelukt omdat op de A8 ineens een auto naar links kwam omdat de chauffeur ineens tot het besef kwam dat hij/zij niet de A7 op moest.
De remmen deden hun werk maar er kwam toch wel heel erg snel een auto achterop rijden en mijn autootje kon niet heel erg snel optrekken na bijna stilstand. Gelukkig ging alles goed maar ik heb even flink achteruit zitten bidden.
Deze wandeling is zeker voor herhaling vatbaar.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- fhd
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
- Leeftijd: 40
- Kilometers gelopen: ruim 5000
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Kennedymarsen volbracht: 30
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: meindl
- Locatie: Haarlem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Zo, mazzel gehad, Carla! Ik wist niet dat mijn schoonmoeder bij jou in de buurt was..(grapje, maar zou een actie van haar geweest kunnen zijn, levensgevaarlijk!)
Klinkt als een mooie wandeltocht.
Klinkt als een mooie wandeltocht.
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6969
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Wij hebben tenminste genoten.fhd schreef:Zo, mazzel gehad, Carla! Ik wist niet dat mijn schoonmoeder bij jou in de buurt was..(grapje, maar zou een actie van haar geweest kunnen zijn, levensgevaarlijk!)
Klinkt als een mooie wandeltocht.
Het loont ook de moeite om gewoon eens stil te staan en om je heen of achterom te kijken.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- fhd
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
- Leeftijd: 40
- Kilometers gelopen: ruim 5000
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Kennedymarsen volbracht: 30
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: meindl
- Locatie: Haarlem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Cornelia schreef:Wij hebben tenminste genoten.fhd schreef:Zo, mazzel gehad, Carla! Ik wist niet dat mijn schoonmoeder bij jou in de buurt was..(grapje, maar zou een actie van haar geweest kunnen zijn, levensgevaarlijk!)
Klinkt als een mooie wandeltocht.
Het loont ook de moeite om gewoon eens stil te staan en om je heen of achterom te kijken.
Dat is helemaal waar!
- longfield
- W4W Expert

- Berichten: 470
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
- Leeftijd: 59
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: geen idee
- Aantal N4D volbracht: 30+
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 4
- Aantal 11 steden gelopen: 5
- Merk wandelschoenen: wisselend
- Locatie: Beverwijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag de SOP wandeling, De duin en strandwandeling vanuit Bloemendaal meegelopen. Hoofdzakelijk door de Kennemer duinen gewandeld, met tussendoor een stuk strand van een kilometer of 4 richting Bloemendaal aan Zee tegen de harde wind in. Langs het Spartelmeer, Vogelmeer, 't Wed en Oosterplas weer terug naar het beginpunt. Heerlijk in de zon gelopen en genoten van de omgeving.
If you can dream it, you can do it!
- Tigelu
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
- Locatie: Den Helder
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Een beetje laat: afgelopen zondag de Boerenkoolwandeltocht van De Jutters in...Den helder. Startbureau op 5 min loopafstand van mijn huis
Route van 20 km was op papier 22 km maar door 2x verkeerd lopen (niet goed lezen en pijltje gemist) + uitgebreid de uitkijktoren op en een stuk extra voor mooie foto's van Konik paarden en Hooglanders kwam de teller op ruim 23 km uit.
Om 10 uur gestart en "al" om 16 uur binnen. Uitermate mooie en afwisselende route en extreem goed gepijld (maar dat wist ik al van De Jutter). Veel mooie (volledige) regenbogen gezien en wat korte miezerbuitjes die geen poncho waard waren. 2 grotere buien, maar bij de eerste daarvan zat ik net lekker achter de koffie en soep in Texas Duinrestaurant Duinoord. Bij de 2e was ik net aan het fotograferen, dus al nat voordat ik de poncho aan had. Geen probleem: met die wind van zondag was ik in no-time weer droog.
Bij afmelden de routes van de 5-10 en 15 km ook gevraagd en gekregen. Leuk voor als ik zelf weer een rondje wil doen.
Na deze toch wel pittige 23 km had de knie 's avonds wel nergens meer zin in, maar maandag was dat allemaal weer over.
Route van 20 km was op papier 22 km maar door 2x verkeerd lopen (niet goed lezen en pijltje gemist) + uitgebreid de uitkijktoren op en een stuk extra voor mooie foto's van Konik paarden en Hooglanders kwam de teller op ruim 23 km uit.
Om 10 uur gestart en "al" om 16 uur binnen. Uitermate mooie en afwisselende route en extreem goed gepijld (maar dat wist ik al van De Jutter). Veel mooie (volledige) regenbogen gezien en wat korte miezerbuitjes die geen poncho waard waren. 2 grotere buien, maar bij de eerste daarvan zat ik net lekker achter de koffie en soep in Texas Duinrestaurant Duinoord. Bij de 2e was ik net aan het fotograferen, dus al nat voordat ik de poncho aan had. Geen probleem: met die wind van zondag was ik in no-time weer droog.
Bij afmelden de routes van de 5-10 en 15 km ook gevraagd en gekregen. Leuk voor als ik zelf weer een rondje wil doen.
Na deze toch wel pittige 23 km had de knie 's avonds wel nergens meer zin in, maar maandag was dat allemaal weer over.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- fhd
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
- Leeftijd: 40
- Kilometers gelopen: ruim 5000
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Kennedymarsen volbracht: 30
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: meindl
- Locatie: Haarlem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Afgelopen zaterdag was de provincie Overijsel aan de beurt. Na ruim 3 en hlf u reizen kwam ik eindelijk bij het startbureau. Daar moest ik me inschrijven bij een dame die graag wilde weten of ik lid was van een wandelvereniging en wat mijn woonplaats was. Ze viel nog net niet van haar stoel toen ze hoorde dat ik "helemaak" uit Haarlem kwam en ik werd meteen als een heldin ontvangen. Er kwamen meerdere mensen van deze vereniging bij me staan om een praatje te maken, er werden folders in mijn handen geduwd, wat over de omgeving verteld en nog meer van dat. Voelde me net zelf een bezienswaardigheid, haha.
De route liep door mooie natuurgebieden en langs enkele landgoederen. Ik had een briefje meegekregen waarop wat informatie stond over de landgoederen en de natuurgebieden. Dat was leuk om te lezen. Het was ook heerlijk wandelweer: Koud, maar met een lekker zonnetje. Voor het eerst weer eens mijn winterwandelkleding aangetrokken.
Eerst ging de route door een soort heidegebied. In de verte meende ik een ree te zien, maar kon net zo goed een boomstronk zijn. Even verderop zag ik meerdere reeeen en was het duidelijk dat het echt beestjes waren, want boomstronken bewegen doorgaands niet.. Later ging de route langs een groot meer en zag ik bordjes met " naturistenstrand." Maar iedereen had gewoon zijn kleren aan enook de watervogels, de enige die aan het zwemmen waren, hadden hun donskleedjes nog aan. Opeens zag ik groepjes wandelaars mijn kant op komen, en zag ik een pijl aan de achterkant van een lantaarnpaal, alsof ie omgedraait was. De wanelaars hadden allemaal de groene routebeschrijving vast, dat was dezelfde afstand als die ik deed: 15km. Zouden ze verkeerd gelopen zijn? Maar wat bleek: Ik moest een heel rondje rond het meer lopen, dan via een landweg naar de rustpost en dan weer via omwegen terug naar het meer en halverwege ging je een ander natuurgbied in. Een stuk dubbellopen dus! Daar ben ik absoluut geen voorstander van, zeker niet als het een open gebied is en je klan zien hoever het nog naar de rust is! Maar ja, ik liep slechts 15km en om dan ook nog eens af te snijden... Dan wordt het helemaal zo'n kort rondje.
Uiteindelijk gingen we van bos naar zand en deden we nog een klein buurtschapje aan voor we weer terug bij de start waren. Ook hier werd ik weer als heldin ontvangen, blijkbaar is het toch heel bijzonder, iemand van de andere klant van NL.
Het was een mooie tocht, goed bepijld, duidelijke routebeschrijving en de enige rust heb ik toch overgeslagen,(Ik ben er langs gelopen)Zat liever op een bankje met mooi uitzicht dan met zn allen opgeprakt in een boerenschuur.
Volgende provincie wordt ZuidHolland. De hoofdstad van ZuiHolland.
De route liep door mooie natuurgebieden en langs enkele landgoederen. Ik had een briefje meegekregen waarop wat informatie stond over de landgoederen en de natuurgebieden. Dat was leuk om te lezen. Het was ook heerlijk wandelweer: Koud, maar met een lekker zonnetje. Voor het eerst weer eens mijn winterwandelkleding aangetrokken.
Eerst ging de route door een soort heidegebied. In de verte meende ik een ree te zien, maar kon net zo goed een boomstronk zijn. Even verderop zag ik meerdere reeeen en was het duidelijk dat het echt beestjes waren, want boomstronken bewegen doorgaands niet.. Later ging de route langs een groot meer en zag ik bordjes met " naturistenstrand." Maar iedereen had gewoon zijn kleren aan enook de watervogels, de enige die aan het zwemmen waren, hadden hun donskleedjes nog aan. Opeens zag ik groepjes wandelaars mijn kant op komen, en zag ik een pijl aan de achterkant van een lantaarnpaal, alsof ie omgedraait was. De wanelaars hadden allemaal de groene routebeschrijving vast, dat was dezelfde afstand als die ik deed: 15km. Zouden ze verkeerd gelopen zijn? Maar wat bleek: Ik moest een heel rondje rond het meer lopen, dan via een landweg naar de rustpost en dan weer via omwegen terug naar het meer en halverwege ging je een ander natuurgbied in. Een stuk dubbellopen dus! Daar ben ik absoluut geen voorstander van, zeker niet als het een open gebied is en je klan zien hoever het nog naar de rust is! Maar ja, ik liep slechts 15km en om dan ook nog eens af te snijden... Dan wordt het helemaal zo'n kort rondje.
Uiteindelijk gingen we van bos naar zand en deden we nog een klein buurtschapje aan voor we weer terug bij de start waren. Ook hier werd ik weer als heldin ontvangen, blijkbaar is het toch heel bijzonder, iemand van de andere klant van NL.
Het was een mooie tocht, goed bepijld, duidelijke routebeschrijving en de enige rust heb ik toch overgeslagen,(Ik ben er langs gelopen)Zat liever op een bankje met mooi uitzicht dan met zn allen opgeprakt in een boerenschuur.
Volgende provincie wordt ZuidHolland. De hoofdstad van ZuiHolland.
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Mooi verslag Angelique en (haha) wat leuk dat je zo in de belangstelling stond als "buitenstaander".
Volgende keer wat dichter bij huis.
Welke tocht ga je lopen in Den Haag?
Volgende keer wat dichter bij huis.
Welke tocht ga je lopen in Den Haag?
- footloose
- W4W WalkKING

- Berichten: 1298
- Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
- Leeftijd: 64
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Lochem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Ja, hahaha, het is wat met die Tukkers. Andersom (iemand vanuit het Oosten naar het Westen voor een wandeling) wordt minder bijzonder geacht.fhd schreef:Ook hier werd ik weer als heldin ontvangen, blijkbaar is het toch heel bijzonder, iemand van de andere klant van NL.![]()
- Wil1956
- W4W WalkKING

- Berichten: 1682
- Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
- Leeftijd: 69
- Kilometers gelopen: 26.800+
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: Ja
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Mood: Gewoon
- Locatie: Tilburg
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Niet vandaag maar zaterdag weer eens in Apeldoorn gelopen. Mijn vrouw en dochter gingen door naar de oudste zoon, vanwege zijn verjaardag. Ik zou daar later ook nog aanschuiven.
Vanuit de start langs het spoor richting westen en daarmee richting mijn oude buurt. En jawel, ook mijn oude straat zat in het parcours! Even wat foto's gemaakt van de veranderingen die daar zijn aangebracht door het boven de grond halen van een spreng (beekje). Van daar uit langs de startlocatie van de Vierdaagse aldaar en meteen de bossen in. Daar heb ik heel wat voetstappen gezet en alles kwam weer erg bekend voor. Na ongeveer 9,5 km de rust bij de scouting op de Kleiberg, vlak bij de Vierdaagse locatie. Sinterklaas was er ook met een zestal Pieten. Weer een lus door het Orderbos en op 14,4 km was daar dezelfde rustpost. Van daar uit was het nog een uurtje terug via Ugchelen en oude Apeldoornse buurten. Net toen ik bij de finish aankwam lopen begon een korte hagelbui. Toch nog 21 km gelopen deze maand. Ik hoop dat het vanaf nu weer de goede kant opgaat met het gewandel. Sinds Nijmegen was het niet veel soeps met uitzondering van de Vierdaagse van Marbella.
Vanuit de start langs het spoor richting westen en daarmee richting mijn oude buurt. En jawel, ook mijn oude straat zat in het parcours! Even wat foto's gemaakt van de veranderingen die daar zijn aangebracht door het boven de grond halen van een spreng (beekje). Van daar uit langs de startlocatie van de Vierdaagse aldaar en meteen de bossen in. Daar heb ik heel wat voetstappen gezet en alles kwam weer erg bekend voor. Na ongeveer 9,5 km de rust bij de scouting op de Kleiberg, vlak bij de Vierdaagse locatie. Sinterklaas was er ook met een zestal Pieten. Weer een lus door het Orderbos en op 14,4 km was daar dezelfde rustpost. Van daar uit was het nog een uurtje terug via Ugchelen en oude Apeldoornse buurten. Net toen ik bij de finish aankwam lopen begon een korte hagelbui. Toch nog 21 km gelopen deze maand. Ik hoop dat het vanaf nu weer de goede kant opgaat met het gewandel. Sinds Nijmegen was het niet veel soeps met uitzondering van de Vierdaagse van Marbella.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde