Niet vandaag maar gisteren.
Omdat het zaterdag veel te mistig was om maar iets van de omgeving te zien niet vanuit Ouddorp aan de wandel gegaan.
Zondag was het helderder en gewapend met paraplu bij Roompot De Soeten Haert het strand op gegaan richting Renesse.
Zo nu een dan wat nevelachtige regen maar en stond weinig wind dus was een paraplu opsteken afdoende.
Ik was van plan om bij de Oude Moolweg het strand weer te verlaten.
Omdat de omgeving mij verder onbekend was had ik geen idee welke strandopgang ik moest hebben en was ik te ver door gelopen.
Geen nood, er loopt een prachtig fietspad door de duinen dus een stukje terug lopen was geen straf.
Via de Oude Moolweg richting het centrum van Renesse.
Langs de Oude Moolweg staan mooie huizen en vlakbij de begraafplaats staat een beeld ter nagedachtenis aan de 10 van Renesse:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_van_Renesse
Ik kwam achter deze informatie nadat ik een consumptie had genuttigd in Renesse en weer op weg was naar De Soete Haert.
Bij de ingang van Slot Moermond zag ik de zwerfkei met infobord. Daar werd ik even koud van het verhaal.
Jos aka Bosso heeft het wel eens meer over het oorlogsverleden van Zeeland gehad. Een deel bevrijd en een deel bezet, een rare situatie zal dat geweest zijn.
Omdat ik zaterdag met mijn zwager ook aan de wandel was geweest (honden uitlaten) had ik al besloten de Loane niet uit te lopen maar eerder rechtsaf te slaan om zo het rondje compleet te maken.
Ter compensatie toch een 10 km. gelopen dus weer €1,00 voor de pot.