Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Mooi (bekend) rondje gelopen, Carla!
Heb je het hele eiland rond gelopen?
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6969
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Marko schreef:Mooi (bekend) rondje gelopen, Carla!
Heb je het hele eiland rond gelopen?
Yep, moest met de gladdigheid meteen aan jouw rondje denken met Sylvia en Fien.
Toen was het er volgens mij ook glad vanwege de nattigheid.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Cornelia schreef:
Marko schreef:Mooi (bekend) rondje gelopen, Carla!
Heb je het hele eiland rond gelopen?
Yep, moest met de gladdigheid meteen aan jouw rondje denken met Sylvia en Fien.
Toen was het er volgens mij ook glad vanwege de nattigheid.
Het klinkerpad was moeilijk begaanbaar en we liepen een groot deel tegen de wind in.
Aan het einde regen.
Behalve Sylvia en Fien , was ook Angelique van de partij.
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Ik wilde net reageren: Daar was ik ook bij! Met harde tegenwind en ik meen af en toe regen..
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6969
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Marko schreef:
Cornelia schreef:
Marko schreef:Mooi (bekend) rondje gelopen, Carla!
Heb je het hele eiland rond gelopen?
Yep, moest met de gladdigheid meteen aan jouw rondje denken met Sylvia en Fien.
Toen was het er volgens mij ook glad vanwege de nattigheid.
Het klinkerpad was moeilijk begaanbaar en we liepen een groot deel tegen de wind in.
Aan het einde regen.
Behalve Sylvia en Fien , was ook Angelique van de partij.
Het pad is op veel stukken slecht, dat staat ook aangegeven als je het pad op ga.
Hier en daar liggen nieuwe klinkers maar die zijn nog gladder dan de oude.
Het pad hoeft van mij niet geasfalteerd worden maar hier en daar is het bar slecht en loopt het zo rond dat alleen midden op het pad een beetje comfortabel lopen is.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Geen wandeltocht voor mij vandaag. Wel tig keer opstapje/ keukentrap op en af, verzetten en weer op en af. Met andere woorden: het huisje “aangekleed” voor de kerstdagen. Daarna opgeruimd en zaken weggewerkt. Ziet dat kleine huisje er toch weer heel ruim uit. Vond de (verlate verjaard en verhuis) visite ook.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Ineke61
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2354
Lid geworden op: 01 apr 2006, 18:05
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Ineke61 »

Rob Mans schreef:Vandaag de vijfde RS ’80 Winterserietocht vanuit Bleiswijk gelopen. Een leuke polder en dijkentocht van parkoersbouwster Ineke Gerritsjans. De 25 km route langs de vele waterplassen die het gebied rijk is, Rottemeren, Zuidplas en Zevenhuizerplas. De plaatsnaamborden Bleiswijk, Zevenhuizen, Bergschenhoek, Rotte en Rotterdam worden gepasseerd. Op sommige plekken was het door bevriezing afgelopen nacht nog verraderlijk glad. De twee kleine regenbuitjes onderweg niet noemenswaardig. Twee rustposten, de eerste in het Dorpshuis van Zevenhuizen voor een koffie. Na een klein lusje de tweede bij een sportcentrum in dezelfde plaats voor een lekker broodje! De opkomst van 357 wandelaars viel enigszins tegen wat absoluut niet aan de tocht heeft gelegen. Over 4 weken op 13 januari de zesde RandstadSerietocht 2017/2018 vanuit Scheveningen. Tot dan!
Het bordje "Rotte" is de naam van het water waar je langs liep, geen plaatsje. Rotterdam ontleent zijn naam aan de Rotte, dat dan weer wel ;)
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vandaag de SantaRun in Den Helder gedaan.
Eerst op de fiets heen, om op de omkleedlocatie erachter te komen dat de startkaart nog thuis op tafel lag, dus weer terug naar huis en daarna weer naar omkleedlocatie.
Gauw omkleden en naar startvak. De warming-up was al geweest, maar dat was niet erg: in 20 min tijd 3x 36 traptreden op/af, 3x 2 km fietsen, fiets parkeren, zoeken/opbergen en tot slot omkleden en naar de start lopen was voldoende opwarming! :-)%% om klokslag 14 uur gestart met blauwe lucht en zonnetje.
Een half uur later was ik weer terug van de hele 3 km..lekker gewandeld als Mss SantaClausals enige (lange) rok tussen allemaal broekpakken. Me kostelijk geamuseerd en aansluitend langs en door feestelijk versierde en geopende winkels geslenterd en inkopen gedaan.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Ed
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4453
Lid geworden op: 07 jan 2006, 17:52
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Locatie: niet zover van de Kuip.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Ed »

Rob Mans schreef:
Ineke61 schreef:
Rob Mans schreef:Vandaag de vijfde RS ’80 Winterserietocht vanuit Bleiswijk gelopen. Een leuke polder en dijkentocht van parkoersbouwster Ineke Gerritsjans. De 25 km route langs de vele waterplassen die het gebied rijk is, Rottemeren, Zuidplas en Zevenhuizerplas. De plaatsnaamborden Bleiswijk, Zevenhuizen, Bergschenhoek, Rotte en Rotterdam worden gepasseerd. Op sommige plekken was het door bevriezing afgelopen nacht nog verraderlijk glad. De twee kleine regenbuitjes onderweg niet noemenswaardig. Twee rustposten, de eerste in het Dorpshuis van Zevenhuizen voor een koffie. Na een klein lusje de tweede bij een sportcentrum in dezelfde plaats voor een lekker broodje! De opkomst van 357 wandelaars viel enigszins tegen wat absoluut niet aan de tocht heeft gelegen. Over 4 weken op 13 januari de zesde RandstadSerietocht 2017/2018 vanuit Scheveningen. Tot dan!
Het bordje "Rotte" is de naam van het water waar je langs liep, geen plaatsje. Rotterdam ontleent zijn naam aan de Rotte, dat dan weer wel ;)
Rotte is wel degelijk een plaats, naast dat het ook een water betreft ;) Het is een buurtschap met een woonkern van een aantal villa's.

Wikipedia....Rotte is een woonkern van de Nederlandse gemeente Lansingerland, bestaande uit een aantal woningen en villa's langs de rivier de Rotte. Achter deze woonhuizen bevindt zich een groot recreatiegebied, het Lage Bergse Bos en het Hoge Bergse Bos, met onder meer een golfbaan, een skihelling en een mountainbikeparcours. Deze gebieden liggen binnen het grondgebied van de voormalige gemeente Bergschenhoek en maken deel uit van het recreatiegebied De Rottemeren. De Rotte grenst aan de Rotterdamse wijk Molenlaankwartier; de wijk Ommoord ligt aan de andere kant van de rivier
;)
Er valt veel te vertellen over de mooiste stad van het land. :-)%%
Facta non verba.
Gebruikersavatar
Ineke61
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2354
Lid geworden op: 01 apr 2006, 18:05
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Ineke61 »

Ed schreef:
Rob Mans schreef:
Ineke61 schreef:
Rob Mans schreef:Vandaag de vijfde RS ’80 Winterserietocht vanuit Bleiswijk gelopen. Een leuke polder en dijkentocht van parkoersbouwster Ineke Gerritsjans. De 25 km route langs de vele waterplassen die het gebied rijk is, Rottemeren, Zuidplas en Zevenhuizerplas. De plaatsnaamborden Bleiswijk, Zevenhuizen, Bergschenhoek, Rotte en Rotterdam worden gepasseerd. Op sommige plekken was het door bevriezing afgelopen nacht nog verraderlijk glad. De twee kleine regenbuitjes onderweg niet noemenswaardig. Twee rustposten, de eerste in het Dorpshuis van Zevenhuizen voor een koffie. Na een klein lusje de tweede bij een sportcentrum in dezelfde plaats voor een lekker broodje! De opkomst van 357 wandelaars viel enigszins tegen wat absoluut niet aan de tocht heeft gelegen. Over 4 weken op 13 januari de zesde RandstadSerietocht 2017/2018 vanuit Scheveningen. Tot dan!
Het bordje "Rotte" is de naam van het water waar je langs liep, geen plaatsje. Rotterdam ontleent zijn naam aan de Rotte, dat dan weer wel ;)
Rotte is wel degelijk een plaats, naast dat het ook een water betreft ;) Het is een buurtschap met een woonkern van een aantal villa's.

Wikipedia....Rotte is een woonkern van de Nederlandse gemeente Lansingerland, bestaande uit een aantal woningen en villa's langs de rivier de Rotte. Achter deze woonhuizen bevindt zich een groot recreatiegebied, het Lage Bergse Bos en het Hoge Bergse Bos, met onder meer een golfbaan, een skihelling en een mountainbikeparcours. Deze gebieden liggen binnen het grondgebied van de voormalige gemeente Bergschenhoek en maken deel uit van het recreatiegebied De Rottemeren. De Rotte grenst aan de Rotterdamse wijk Molenlaankwartier; de wijk Ommoord ligt aan de andere kant van de rivier
;)
Er valt veel te vertellen over de mooiste stad van het land. :-)%%
Weer wat geleerd
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
Gebruikersavatar
longfield
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 470
Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
Leeftijd: 59
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 30+
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 4
Aantal 11 steden gelopen: 5
Merk wandelschoenen: wisselend
Locatie: Beverwijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door longfield »

De 30 km Linschoten - Oudewater - Hekendorp - Papekop - Linschoten. Een leuke tocht met heel veel lange rechte stukken, de routebeschrijving paste op 1 a4-tje ! Tegen het einde was ik er wel klaar mee, maar gelukkig was er toen de afleiding van de hardlopers van de Linschoten loop.
If you can dream it, you can do it!
Gebruikersavatar
postmuts
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1199
Lid geworden op: 01 okt 2010, 19:37
Leeftijd: 62
Afstand 2025: niet
Loopnummer 2025: niet
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
Locatie: Hippolytushoef

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door postmuts »

In een deel van Hippolytushoef achter een kar vol met kaartjes :yo: ben er nuklaar mee,
Letterlijk en figuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Sagambiara Walk in Putten. 20 km survival a la WS’78, dus veel modderige bospaden (de bossen met gewone bomen), ongelijke bospaden met zacht tapijt (naaldbomen) over omgevallen bomen klimmen bospaden, compleet verzopen bospaden dus paar honderd meter door het bos struinen. En dat alles-in-één bosrijke omgeving met heul, veel bomen en 2 kleine heideveldjes en een temperatuur van 10 graden, dus al snel de jas uit en in de kersttrui gelopen.

Knieën hebben zich goed gehouden (hoewel de nee knie beter dan de oude) en de voeten ook. Wat dat betreft had ik ook 25 of 30 km kunnen lopen. Nu was ik blij dat ik na 3 uur (met 2 rusten!) de 20 km gehad had. Ik was helemaal klaar met die bossen en bomen en helaas weinig volgelgeluiden. Ik kan me nu al verheugen op de ongetwijfeld weidsere uitzichten in het grensgebied Groningen / Friesland van a.s. Vrijdag. En zelfs 15 km Amsterdam (light Walk ) vind ik beter.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
longfield
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 470
Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
Leeftijd: 59
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 30+
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 4
Aantal 11 steden gelopen: 5
Merk wandelschoenen: wisselend
Locatie: Beverwijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door longfield »

Vanmorgen eerst naar Castricum om daar de kerst wandeltocht te lopen, 20 km. De eerste rust na 5,5 km bij Geversduin overgeslagen maar bij de 2e maal, ong. op 10 km genoten van een lekkere cappuccino. Hierna door voor de laatste 10 km. De laatste rust bij de Oude Keuken ook aan me voorbij laten gaan. Was een heerlijke wandeling met de nodige zonneschijn en een enkele spat regen.
Hierna even naar huis, wat gegeten, om vervolgens naar Amsterdam te gaan voor het Light Festival. Daar ook nog een rondje van zo'n 15 km gewandeld. Was gezellig druk in de stad, de objecten van het Light Festival vond ik enigzins tegenvallen.
If you can dream it, you can do it!
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Jammer dat de lichtobjecten trgenvielen. Vond ik vorig jaar al en het lijkt wel ieder jaar minder te worden.. Ik ga het de eerste vrijdag van januari bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”