Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

Gisteren was het mij goed bevallen in Lage Mierde dus vandaag er weer naar toe. Vandaag gekozen voor de 15 km lus omdat die voornamelijk door de bossen zou lopen. Ook vandaag weer de wandelknooppunten gevolgd aan de hand van een kaartje, pijlen en linten. Jammer was wel dat de pijlen en het kaartje niet altijd juist waren: soms gaf het kaartje een andere richting aan terwijl de pijlen iets anders zeiden.

Vandaag doorkruisten wij landgoed Wellenseind en landgoed De Utrecht, vroeger eigendom van de gelijknamige verzekeringsmaatschappij en nu is het van Fortis. Tegen het middaguur verdween de zon achter een wolkendek en in de verte was onweer te horen. Toen ik net op het terras van Herberg In den Bockenreijder zat bij te komen, begon het enorm te regenen en te onweren! Nog nooit was een terras zo snel leeg! Na 20 minuten hield het op en kon ik mijn weg vervolgen.

Op de route terug naar de finish nog even de zon gezien maar voor de rest bleef het bewolkt met af en toe een druppeltje regen.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4

Bericht door Sammie6306 »

Corne92 schreef:Groene Wissel Noord-Holland nummer 18: Naarden-Bussum; Keverdijkse polder en Ankeveense plassen
Vandaag sinds ruim 1,5 maand de wandelschoenen weer ondergebonden. Dit jaar gingen de wandeltrainingen tot nu toe wel erg goed, maar wilde niet direct meer dan 30 km lopen. Een van de redenen waarom ik ook niet naar Lauwerzijl ben afgereisd voor de Kennedymars. Daarom deze tocht uitgekozen, die volgens het boekje zo'n 23 zou zijn.

Vanmorgen rond kwart voor 10 m'n auto in een woonwijk een stuk van station Naarden-Bussum geparkeerd, omdat het daar gratis parkeren was. Vanaf daar direct gestart en via het station door wat woonwijken gelopen. Op een gegeven moment ging het door een klaphekje door het natte gras, en begon dus de Groene Wissel echt. Daarna direct het bos in over smalle loopplanken. Het was een weelde aan insecten, dus af en toe heftig zwaaiend met m'n boekje hard doorgelopen. Op een gegeven moment kon even iets van de route worden afgeweken om via loopplanken bij een uitzichtpunt over een deel van het Naardermeer te kunnen kijken. Prachtig gezicht!

Libellen vlogen om m'n oren, soms grote joekels. Een pad stak over voor m'n voeten. Eenden vlogen kwakend uit de sloot. Diverse soorten ganzen keken me argwanend aan. Twee Grote Zilverreigers waren aan het vissen. Schapen en koeien graasden en keken me loom aan. Eigenlijk op en top Hollands en genieten. Via diverse weilanden ging het richting Oostelijke Vechtoever, maar voordat ik daar kwam, sloeg de route af richting Fort Uitermeer. Ik was toe aan wat rust en koelte (had het warm), en er zou daar een horecagelegenheid zijn. Helaas was het allemaal niet toegankelijk, dus na wat ronddwalen ben ik maar doorgelopen. Helaas zou de volgende gelegenheid pas vele kilometers verder zijn.

De weg vervolgde zich langs de Vecht, waar vele dagjesmensen aan het varen waren. Via rietlanden en brede graspaden ging het verder langs de Spiegel- en Blijkpolderplas, waar uiteraard ook vele dagjesmensen verkoeling aan het zoeken waren. Op een gegeven moment was het een brugje over, om vervolgens op een erg smal fiets/wandelpad te moeten lopen. Niet voor niets, want links was water en rechts was eveneens water. Twee kilometer lang was dit pad (Bergse Pad), dwars door de Ankeveense Plassen heen dus. Gelukkig kwam Ankeveen in zicht, en om de horeca te kunnen bezoeken, moest ook een stuk van de route afgeweken worden. Bij het cafeetje was het erg rustig en kon ik heerlijk onder de parasol op het terras even uitrusten.

Vanaf Ankeveen vervolgde de weg zich weer over vele graspaden en bospaden, om vervolgens via de Hilversumse Meent richting station Naarden-Bussum te gaan. Ondanks de erg mooie route, wilde het lijf en mentaal niet helemaal. Onderweg had ik veel steken in de zij, zowel links als rechts. Daarnaast leek het soms maar niet op te schieten, en zat ik er mentaal niet lekker bovenop. Ook de benen wilden niet, in die zin dat het tempo niet echt wilde vlotten. Het was te merken dat de grote drukte en lichamelijke beslommeringen van de laatste tijd, een stempel aan het drukken waren. Nu bleek het bij elkaar ook nog 27 km te zijn, wat toch zo 3 kwartier langer lopen is dan gedacht. Toch verder totaal geen fysieke ongemakken, dus dat geeft wel moed voor de komende 2 maandjes.

In ieder geval: Deze route is een echte aanrader. Leuk, genieten, afwisselend, vriendelijke mensen, veel natuur. :)
Vervelend Corné dat het niet zo lekker liep deze dag. Maar gelukkig toch nog wel kunnen genieten. Hopelijk gaat het de volgende keren beter.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4

Bericht door Sammie6306 »

Ik heb afgelopen weekend samen met Carola in Diekirch de IML gewandeld. We hebben ons ingeschreven voor 2x20 km en daar waren we met dit hete weer ook wel blij om.
Vooral de eerste dag zaten er soms pittige klimmetjes in de route en naar horen zeggen was dit op de 40 km nog meer.

Vrijdagochtend zijn we al vroeg vertrokken naar Diekirch en op het heetste moment van de dag waren wij dus onze tent aan het opbouwen op camping De la Sûre, zweten en afzien! Maar daarna zijn we nog een geocache gaan doen in de bossen en dat was weer even heerlijk afkoelen. Vervolgens naar het startterrein van de IML gegaan om onze startkaart op te halen en daar was al een heel Hollands feestje aan de gang (Hollandse muziek). Ook de camping was nagenoeg omgetoverd tot een Nederlandse enclave en was afgeladen vol met tenten, campers en caravans van bijna alleen maar wandelaars. 's Avonds op de camping ons eten klaargemaakt en vervolgens nog even het centrum van Diekirch in voor een heerlijke ijscoupe bij de Italiaan!

Zaterdag ook weer vroeg opgestaan om tegen 8 uur te kunnen vertrekken en de meeste kilometers te kunnen afleggen voor het écht heel warm zou worden. Maar al héél snel was het héél warm en de vele klimmetjes in de route maakten niet dat we veel konden afkoelen. De route liep vandaag voornamelijk over asfalt en weinig door bos, via de dorpjes Erpeldange en Bürden weer terug naar Diekirch. De rusten zijn prima verdeeld op de 20 km, met ongeveer iedere 6 km een (doorloop)rust waar water, chocomel en sportdrank uitgedeeld werden.
Bij de rust halverwege genoten van een kopje koffie met zelfgemaakte vlaai door de vele vrijwilligers (jammie!) en hier liepen we nog een bekende (geocacher) tegen het lijf waar we de rest van de route mee hebben afgelegd. Omdat ik heuveltje op een stuk minder snel ga dan Carola heb ik ook nog een deel van de route met een Amerikaanse vrouw (van 71) gelopen en gekletst over van alles en nog wat. Ze maakte een rondtripje door Europa om allerlei IVV-wandelingen te doen.
Net na 1 uur komen we, na een venijnige laatste klim, terug in het centrum van Diekirch en lopen we, heel vervelend, weer langs de Italiaan. Daar onszelf getrakteerd op een welverdiende ijscoupe om wat af te koelen. En na het finishen nog even genoten van de sfeer op het finishterrein, maar na een klein uurtje toch maar richting camping gegaan en onze zwemspullen bij elkaar gepakt voor een verfrissende duik in de haute Sûre. Het was een halfuurtje rijden en even flink zoeken, maar wel de moeite waard om even heerlijk af te koelen en niets te doen.
's Avonds weer gekookt op de camping en genoten van wat theatervoorstellingen die sommige campinggasten én de buren van de camping ons voorschotelden met hun feestjes! Ofwel... we verveelden ons niet :D

Ook zondag ging de wekker weer vroeg om weer tegen 8 uur te kunnen starten. Vandaag volgen we 6 km de rivier de Sûre, om vervolgens een lus over de heuvel bij de dorpen Moestroff en Bettendorf te maken en daarna weer 6 km terug langs de rivier over een ander weggetje. Ook nu weer genieten we op de rust van een heerlijk stuk zelfgemaakte taart (er stonden tientallen taartdozen, alles zelfgebakken, wat een werk hebben ze daaraan gehad). Vandaag was het gelukkig wat bewolkter zodat het minder warm aanvoelde. Bij het oplopen van de heuvel valt er zelfs een klein verfrissend buitje. En halverwege kom ik weer in gesprek met iemand die uiteindelijk uit Malden blijkt te komen en volgend jaar naar Santiago wil lopen. We hebben een gezellig gesprek over van alles en nog wat, totdat ik weer op het punt ben waar ik Carola tref en wij weer samen verder gaan.
De route van vandaag vloog voorbij, doordat het vlakker was, gingen de kilometers gevoelsmatig sneller voorbij. Toch hebben we 20 km gelopen en met heen en terug naar de camping wandelen komen we zelfs wel op 25 km uit beide dagen. Vandaag zijn we dus ook iets eerder binnen dan gisteren en na het afmelden, het in ontvangst nemen van de medaille en het laten stempelen van ons IML-paspoort gaan Carola en ik meteen naar de camping. We hebben nog een paar uur tijd over om de tent af te breken, alles in te pakken, de auto in te ruimen en nog even lekker te douchen en om te kleden. Na een drankje bij de tent doen we op ons gemak maar toch best geroutineerd (mag ook wel na 3 weekenden kamperen) alles wat nodig is en om half 4 zijn we klaar voor vertrek!
Met een omweg rijden we vandaag via Frankrijk, België, Duitsland terug naar Nederland, zodat we ook nog voldoen aan een logvoorwaarde voor een geocache die in Friesland ligt (in 5 landen op 1 dag een geocache vinden). Uiteindelijk zijn we daarom om 11 uur 's avonds weer bij mijn huis en zit het weekend er écht op!

De smaak van het IML-wandelen heb ik wel te pakken nu, leuk om in zoveel verschillende landen zoveel verschillende routes te lopen. De organisatie van deze IML (en ook die in Zweden) was prima en vooral de bepijling was heel goed, je kon gewoon niet verkeerd lopen.
Dit was mijn eerste keer in Diekirch, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Van horen zeggen was de route voorheen mooier. De route is ook niet spectaculair te noemen, maar toch heb ik genoten van het lopen in het Luxemburgse land en zal ik hier zeker nog wel een keer terugkomen. Het weer werkte natuurlijk ook mee waardoor het weer een heerlijk weekend kamperen was. Ik kijk nu alweer uit naar de volgende weekendjes kamperen! 8)
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

mooi verslag, Aike! Fijn dat het wandelen zo lekker ging en je leuke gesprekken had onderweg met oa de Amerikaanse en Maldense.
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij

Bericht door Berend-Botje »

Omdat mw. Botje in Diever aan de wandel was had ik de gelegenheid om een iets langer stukje op pad te gaan.
Het werd dus de Utrechtse Heuvelrug vanuit Veenendaal 40 km stappen.
Mooie route had had ik zelf af en toe voor een ander paadje gekozen, maar goed dan moet ik zelf maar wat verzinnen.
Het weer was prima, goede warmte training. Prima verzorging en mooie omgeving.
En weer een aantal kilometers in de pocket
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa

Bericht door Spatoes »

Dag 1 van de Avondvierdaagse alhier.
Ongeveer 12 km onverhard en 2.3 km verhard. Snelheid gemiddeld 5.7 volgens mijn 2e hands Garmin.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Spatoes »

Spatoes schreef:Dag 1 van de Avondvierdaagse alhier.
Ongeveer 12 km onverhard en 2.3 km verhard. Snelheid gemiddeld 5.7 volgens mijn 2e hands Garmin.
Gisteren Avond 2 met leuk gezelschap. Veel onverhard door de bossen, 'maar' 13.2 km, gemiddelde snelheid 5.4.
Straks 'de dag van Groesbeek', hihi.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Afgelopen zondag was Bertus weer eens aan de wandel. Deze keer in Beek-Ubbergen, de Grenswandeltocht. Volgens mij hebben er meer van jullie gelopen. Het was 10 jaar geleden dat hij voor het laatst deze tocht liep, maar hij heeft veel bekends gezien. Hij heeft deze tocht trouwens ook weer vanaf station Nijmegen gelopen, dus daar beginnen en eindigen de foto's: https://myalbum.com/album/RxAQyd8o92aT
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk

Bericht door joyke »

een route van dik 16 km door de maashorst
hij zou 12 km moeten zijn maar aangezien ik niks snap van die wandel knoop punten
zijn het er een aantal meer geworden omdat ik via het gps van me telefoon terug gelopen ben
van bomen park na natuurcentrum de maas horst en terug
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Gisteren lopen struinen door de waterleidingduinen. Ongeveer 20km is het geworden, al wilde ik eigenlijk meer maar ik voelde me niet helemaal fit en het weer werkte ook niet mee (Benauwd!)

Ik had mijn fiets bij Haarlem station neergezet en nam de trein naar Heemstede/Aerdenhout. Daar liep ik naar de landgoederen Leiduin,Vinckenduyn en Woestduin. Een mooi oad langs 3 landgoederen en het einde van het pad komt uit bij een ingang van de Waterleidingduinen. Dit stuk loop je ook met de KM van 5huizen, maar dan omgekeerd. (Dan kom je uit de duinen terwijl ik er juist naartoe ging.) Het was alweer een tijd geleden dat ik er vanaf deze kant inging en ik merkte wat veranderingen op: Zo is er nu een horecagelegenheid (Kan me niet indenken dat ik deze eerder heb gezien) en er leken wel meerdere dingen veranderd. Ineens hoor ik een hoge schelle vrouwenstem mijn noemen roepen. Bleek het een oud-collega te zijn die hier aan het fietsen was. Gezellig even bijgepraat en toen ging een ieder weer zijn weg.

Bij de waterleidingduinen aangekomen, begon het struinen pas echt. Er lopen hier wel uitgezette wandelroutes, maar er lopen nog veel meer paden waar je wel op mag lopen, maar wel de routes niet komen. Dus ging ik over bruggetjes, zandpaden,grindpaden en natuurlijk waren er vollop herten te zien. Na een tijdje wilde ik naar ingang Zandvoortselaan lopen en dacht dat ik het fietspad gewoon rechtdoor moest blijven volgen. Helaas kwam ik heel ergens anders uit. Ik zag wel pijlen voor de blauwe wandelroute en toen deze maar gevolgd tot het punt waar ik begonnen was in de duinen. Vanaf nu zou het wel rechtdoor zijn naar de andere ingang. Helaas kwam ik nu weer ergens anders uit. De ANWBpaddenstoelen staan er niet meer, wel andere wegwijzers, al zijn die erg zeldzaam. Ik had er 1 gevonden en toen bleek het nog 3,5km te zijn... Alleen wees de pijl in een richting waar geen pad liep.. Inmiddels was ik al 12km aan het wandelen en wilde nu wel evene zitten. Bedoeling was om bij de ingang bij het pannenkoekenhuis te gaan zitten, maar dat kon nog wel even duren.

Uiteindelijk zag ik vanuit de duinen wat hoge gebouwen oprijzen en ik herkende daar Zandvoort in. Ik liep nu eindelijk in de juiste richting! Hier zag ik ook groene paaltjes en ik wist dat die me naar de juiste ingang zouden brengen. Ik draag tegenwoordig een sporthorloge en ineens begon dat ding te trillen van jewelste! Ik keek erop en zag een afbeelding knipperen van een gouden bokaal... Bleek dat ik 1000 calorieen had verbrand, dat vond ie blijkbaar een prestatie. hihi. Na 16km was ik dan eindelijk bij het pannenkoekenrestaurant. Daar een bak koffie en een glas fris besteld en na een tijdje kon ik weer verder. Ik had best last van benauwdheid en voelde me niet helemaal tof dus besloot dat 20km genoeg was voor vandaag. Via de bebouwde kom van Zandvoort wilde ik naar het strand en dan via de boulevard door naar het station.

Dat deed ik dan ook, al kwam ik ineens in heel oude straatjes terrecht. Echt leuk! Nooit geweten dat Zandvoort ook van die mooie oude straatjes heeft. Ik kwam voorbij huizen met merkwaardige namen als: "Het koekkoeksnest" en " Het krotje van Botje." Vooral die laatste vond ik erg grappig!

Na een tijdje kwam ik idd bij de zee uit en toen was het nog maar een klein stukje over de boulevard.Eenmaal in de trein zag ik dat het idd zo'n 20km was wat ik gelopen had. Eigenlijk wilde ik ook nog door de kennemerduinen struinen maar dat bewaar ik wel voor een volgende keer. Dit was lang genoeg voor vandaag!
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Bericht door Wil1956 »

Vandaag de 30 lus van de 36e Halve Zolentocht gelopen in Waalwijk. Zoals te verwachten ging het parcours grotendeels door de Loonse en Drunense duinen, maar gelukkig niet door de zandverstuivingen. De meeste bospaden waren erg los en mul dus het gevoel van door los zand te lopen was wel aanwezig. Vanuit Waalwijk ging het met een lange weg richting Oosten om met een draai uit te komen bij Plantloon, waar de 1e rust stond opgesteld: de bekende caravan ook bekend als de Tonny Goedhart Pleisterplaats. Hier komen wij nog een keer langs.

Vanaf Plantloon weer verder richting Oosten om bij Giersbergen er keurig omheen te lopen. Richting Distelberg, waar langs de doorgaande een 2e wagenrust stond voor de afstanden van 25 en hoger. Een stuk verder draaide onze lus af om via de bossen weer bij Giersbergen uit te komen. De horecarust bij De Drie Linden liet ik aan mij voorbij gaan omdat het terras hartstikke vol zat. Dan maar zelf een rust maken op een mooie open plek.

Op een gegeven moment passeren wij het gehucht Fellenoord, waar deze vereniging bij hun gelijknamige tocht altijd een rustpost heeft. Zo een voor een komen de kortere afstanden er weer bij om uiteindelijk uit te komen bij de laatste wagenrust, zijnde de eerder genoemde Pleisterplaats. Vanaf hier is het nog 4 km naar de finish maar daar lopen wij niet direct naar toe. Eerst nog een slinger door de luxe buitenwijken van Waalwijk voordat na iets meer dan 6 uur lopen de finishstreep gepasseerd werd. Het bleek uiteindelijk 31,3 km te zijn.
Oud-Brabants gezegde
edwinvandeb
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Afstand 2025: 0
Loopnummer 2025: 0
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia

Bericht door edwinvandeb »

Wil1956 schreef:Vandaag de 30 lus van de 36e Halve Zolentocht gelopen in Waalwijk. Zoals te verwachten ging het parcours grotendeels door de Loonse en Drunense duinen, maar gelukkig niet door de zandverstuivingen. De meeste bospaden waren erg los en mul dus het gevoel van door los zand te lopen was wel aanwezig. Vanuit Waalwijk ging het met een lange weg richting Oosten om met een draai uit te komen bij Plantloon, waar de 1e rust stond opgesteld: de bekende caravan ook bekend als de Tonny Goedhart Pleisterplaats. Hier komen wij nog een keer langs.

Vanaf Plantloon weer verder richting Oosten om bij Giersbergen er keurig omheen te lopen. Richting Distelberg, waar langs de doorgaande een 2e wagenrust stond voor de afstanden van 25 en hoger. Een stuk verder draaide onze lus af om via de bossen weer bij Giersbergen uit te komen. De horecarust bij De Drie Linden liet ik aan mij voorbij gaan omdat het terras hartstikke vol zat. Dan maar zelf een rust maken op een mooie open plek.

Op een gegeven moment passeren wij het gehucht Fellenoord, waar deze vereniging bij hun gelijknamige tocht altijd een rustpost heeft. Zo een voor een komen de kortere afstanden er weer bij om uiteindelijk uit te komen bij de laatste wagenrust, zijnde de eerder genoemde Pleisterplaats. Vanaf hier is het nog 4 km naar de finish maar daar lopen wij niet direct naar toe. Eerst nog een slinger door de luxe buitenwijken van Waalwijk voordat na iets meer dan 6 uur lopen de finishstreep gepasseerd werd. Het bleek uiteindelijk 31,3 km te zijn.
Zaterdag heb ik hier de 40km gelopen. Voor mijn gevoel hebben we hem toen andersom gelopen, want Fellenoord passeerden we in het begin en de Tonny Goedhart Pleisterplaats kwam als laatste stop, na de Drie Linden, net buiten Waalwijk. Net wat je schrijft, veel onverhard, redelijk los zand dus ik vond hem weer pittig, maar mooi!
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Bericht door Wil1956 »

edwinvandeb schreef:
Wil1956 schreef:Vandaag de 30 lus van de 36e Halve Zolentocht gelopen in Waalwijk. Zoals te verwachten ging het parcours grotendeels door de Loonse en Drunense duinen, maar gelukkig niet door de zandverstuivingen. De meeste bospaden waren erg los en mul dus het gevoel van door los zand te lopen was wel aanwezig. Vanuit Waalwijk ging het met een lange weg richting Oosten om met een draai uit te komen bij Plantloon, waar de 1e rust stond opgesteld: de bekende caravan ook bekend als de Tonny Goedhart Pleisterplaats. Hier komen wij nog een keer langs.

Zaterdag heb ik hier de 40km gelopen. Voor mijn gevoel hebben we hem toen andersom gelopen, want Fellenoord passeerden we in het begin en de Tonny Goedhart Pleisterplaats kwam als laatste stop, na de Drie Linden, net buiten Waalwijk. Net wat je schrijft, veel onverhard, redelijk los zand dus ik vond hem weer pittig, maar mooi!
Je hebt gelijk, Fellenoord zat eerder in de route. De route zou zaterdag en zondag hetzelfde zijn. De Pleisterplaats was ook de 1e stop, op 5 km na de start.
Oud-Brabants gezegde
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Spatoes »

Twee en een half uur met een collectebus van deur naar deur voor Natuurmonumenten.
Fien
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Gisteren een heerlijke wandeldag gehad met Sylvia en Martin. Route: Amsterdam, met de pont over naar Noord. Daar richting . Nieuwendam. In Nieuwendam koffiepauze bij cafe Het Sluisje. Dan verder naar Schellingwoude, Durgerdam, Uitdam. Onderweg prachtige vergezichten over het IJsselmeer (rechts) en Kinselmeer (links). Het was broeierig weer, bijna windstil, daardoor zelfs op de dijk erg warm om te lopen. In Uitdam is een restaurant bij een bungalowpark, maar op dinsdag helaas gesloten. Dan maar doorlopen na een korte drinkpauze, richting Marken. Op Marken met de boot overgestoken naar Volendam. Deze tocht hadden wij drieen een paar jaar geleden al gemaakt, maar toen hadden we regen. Nu was het beter te doen. We hebben in elk geval dijk-training gehad. Klaar voor de Afsluitdijk!
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”