Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1905
Lid geworden op: 06 jul 2005, 19:49
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij
Locatie: Hoogeveen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Berend-Botje »

Gisteravond samen met Mw. Botje "slecht" 9 km over het Stoutenburgerpad.
Eem mooi klompenpad van 10km onder de rook van de keistad, "nieuw natuur" in de Schammer en Bloeidaal, waar het ons opviel hoe snel de natuur zich weer kan herstellen. 2 weken geleden liepen we hier ook en was het dor en doods, nu alweer frisse groen (uitzonderingen daar gelaten)
Vervolgens over Stoutenburg, waar we nog een km hebben afgesneden :$ om daarna via de Engweg weer bij onze fietsen uit te komen
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus heeft vandaag samen met zijn zus Diny in Ede de heidetocht gelopen. Zo mooi paars als de heide anders is, zo grauw, grijs en bruin is ie nu, met hier en daar een paars stukje. Jammer hoor, het kan zo mooi zijn. Nu maar hopen dat de heide zich snel hersteld, zodat we volgend jaar weer een mooie paarse heide hebben. Voor de foto's, klik hier: https://myalbum.com/album/ojHwnPG0Vt2K
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2993
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

Truitje schreef:Bertus heeft vandaag samen met zijn zus Diny in Ede de heidetocht gelopen. Zo mooi paars als de heide anders is, zo grauw, grijs en bruin is ie nu, met hier en daar een paars stukje. Jammer hoor, het kan zo mooi zijn. Nu maar hopen dat de heide zich snel hersteld, zodat we volgend jaar weer een mooie paarse heide hebben. Voor de foto's, klik hier: https://myalbum.com/album/ojHwnPG0Vt2K
ondanks de mindere kleuren van de heide toch een hele mooie natuur album
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Berend-Botje schreef:Gisteravond samen met Mw. Botje "slecht" 9 km over het Stoutenburgerpad.
Eem mooi klompenpad van 10km onder de rook van de keistad, "nieuw natuur" in de Schammer en Bloeidaal, waar het ons opviel hoe snel de natuur zich weer kan herstellen. 2 weken geleden liepen we hier ook en was het dor en doods, nu alweer frisse groen (uitzonderingen daar gelaten)
Vervolgens over Stoutenburg, waar we nog een km hebben afgesneden :$ om daarna via de Engweg weer bij onze fietsen uit te komen
Romantisch Berend: "Klompenpad", "een km afgesneden"... klinkt als met mevrouw Botje de bosjes in. :-)
Moet even denken aan dat mooie versje van Toon Hermans:

Twee fietsen lagen in het gras,

hun stangen omhelsden elkaar.

Even verder op lag het vrijende paar.

Een agent kwam langs, maar hij liet ze

Hij dacht: “Dat zijn zeker die twee van die fietsen.”
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1905
Lid geworden op: 06 jul 2005, 19:49
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij
Locatie: Hoogeveen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Berend-Botje »

Vandaag samen met Mw. Botje van Breukelen naar Hollandsche Rading.
Via stukjes van het Marskramerpad, Waterliniepad en Floris de 5e pad, aan elkaar geknoopt met stukjes van het wandelnetwerk en het Zoddenpad (klompenpad)
Afwisselend verhard, onverhard, drukke stukjes weg maar ook mooie vergezichten.
Bovenal veel rust en dat hadden we wel nodig na een drukke week.
En er staan weer 18 km op de teller :-%
Laatst gewijzigd door Berend-Botje op 20 aug 2018, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1682
Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Locatie: Tilburg

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

Vandaag gelopen in Breda bij de 25e Zomertochten, die je per dag kan lopen in plaats van alle dagen van de 62e 4daagse van Breda. Het blijkt ook meteen de laatste keer te zijn want de organisatie stopt ermee. De aantallen lopers vallen tegen. De vereniging is niet aangesloten bij de KWBN maar bij de SGWB, die bij de fusie van de wandelbonden tot de KWBN zelfstandig is gebleven. Deze tochten komen daarom niet voor in het wandelboekje en de site van de KWBN, hetgeen zijn weerslag heeft op de lopers aantallen.

Voor de rest is het een prima tocht richting het Mastbos, het dorpje Effen, buurtschap Rith, de Vloeiweide en het Liesbos. In de ochtend was het bewolkt met een matige wind en een 23 graden, na 13.00 uur kwam de zon er door en werd het nog iets warmer.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Gebruikersavatar
Danyell
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3566
Lid geworden op: 16 nov 2004, 14:26
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Danyell »

Wil1956 schreef:Vandaag gelopen in Breda bij de 25e Zomertochten, die je per dag kan lopen in plaats van alle dagen van de 62e 4daagse van Breda. Het blijkt ook meteen de laatste keer te zijn want de organisatie stopt ermee. De aantallen lopers vallen tegen. De vereniging is niet aangesloten bij de KWBN maar bij de SGWB, die bij de fusie van de wandelbonden tot de KWBN zelfstandig is gebleven. Deze tochten komen daarom niet voor in het wandelboekje en de site van de KWBN, hetgeen zijn weerslag heeft op de lopers aantallen.

Voor de rest is het een prima tocht richting het Mastbos, het dorpje Effen, buurtschap Rith, de Vloeiweide en het Liesbos. In de ochtend was het bewolkt met een matige wind en een 23 graden, na 13.00 uur kwam de zon er door en werd het nog iets warmer.
Jammer!
Maar kunnen ze zich dan niet ook aansluiten bij de KWBN?
De tochten van bijv. Prins Bernhard in Leerdam staan wel in beide wandelkalenders.
En zo zijn er nog wel een paar.
Alleen, maar niet eenzaam
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vandaag in Beltrum de Boerenlandtocht gelopen. De wandeltocht bestond, voor mij en de andere 30km lopers dan, uit 3 lussen van 10 km met start en finish steeds het startlokaal. Alle lussen hadden een behoorlijk gedeelte onverhard. De eerste twee vooral klompenpaden en maaipaden langs de (lege) veengoot. Die paden waren idd wel gemaaid, maar niet geruimd dus regelmatig verdwenen de voeten in het gemaaide riet/gras. Op zich niet erg, maar daardoor zijn oneffenheden ook onzichtbaar.

Maar mooie afwisselende vergezichten. Prachtig weer met veel zon en gelukkig ook een lekker briesje, waardoor de temperatuur van 25-26 graden prima te doen waren.

Om 9:10 uur gestart en uiteindelijk om 14:35 uur gefinished. Nog even nagezeten en om 15:30 uur weer terug naar Den Helder.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 646
Lid geworden op: 20 nov 2014, 16:59
Leeftijd: 65
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Locatie: Den Haag

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cobie »

Vandaag een verkennering gedaan van de route van de W4W-Voetstappentocht die voor 14 oktober op de planning staat.
Daar gaan jullie binnenkort meer van horen!
Gebruikersavatar
Danyell
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3566
Lid geworden op: 16 nov 2004, 14:26
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Danyell »

Cobie schreef:Vandaag een verkennering gedaan van de route van de W4W-Voetstappentocht die voor 14 oktober op de planning staat.
Daar gaan jullie binnenkort meer van horen!
Ik zoek alvast het wandelboekstempeltje op! :yo:
Alleen, maar niet eenzaam
Gebruikersavatar
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1682
Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Locatie: Tilburg

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

Danyell schreef:
Wil1956 schreef:Vandaag gelopen in Breda bij de 25e Zomertochten, die je per dag kan lopen in plaats van alle dagen van de 62e 4daagse van Breda. Het blijkt ook meteen de laatste keer te zijn want de organisatie stopt ermee. De aantallen lopers vallen tegen. De vereniging is niet aangesloten bij de KWBN maar bij de SGWB, die bij de fusie van de wandelbonden tot de KWBN zelfstandig is gebleven. Deze tochten komen daarom niet voor in het wandelboekje en de site van de KWBN, hetgeen zijn weerslag heeft op de lopers aantallen.

Voor de rest is het een prima tocht richting het Mastbos, het dorpje Effen, buurtschap Rith, de Vloeiweide en het Liesbos. In de ochtend was het bewolkt met een matige wind en een 23 graden, na 13.00 uur kwam de zon er door en werd het nog iets warmer.
Jammer!
Maar kunnen ze zich dan niet ook aansluiten bij de KWBN?
De tochten van bijv. Prins Bernhard in Leerdam staan wel in beide wandelkalenders.
En zo zijn er nog wel een paar.
Waarom ze zich niet aansluiten bij de KWBN weet ik niet. Dat heb ik niet gevraagd. Hun Pinkstertochten in combinatie met de 3-daagse gaan wel gewoon door, kennelijk zijn die bekender bij de lopers.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3779
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Ik ga op zoek naar een hotel, heb je misschien suggesties Cobie?
Gunstige locatie in de buurt van de start?
Gebruikersavatar
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 646
Lid geworden op: 20 nov 2014, 16:59
Leeftijd: 65
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Locatie: Den Haag

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cobie »

Jeltsje schreef:Ik ga op zoek naar een hotel, heb je misschien suggesties Cobie?
Gunstige locatie in de buurt van de start?
Hotels zat natuurlijk in Den Haag ik heb daar weinig ervaring mee, ik slaap altijd thuis ... :lol:
De start van de tocht is het Centraal Station.
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3779
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Cobie schreef:
Jeltsje schreef:Ik ga op zoek naar een hotel, heb je misschien suggesties Cobie?
Gunstige locatie in de buurt van de start?
Hotels zat natuurlijk in Den Haag ik heb daar weinig ervaring mee, ik slaap altijd thuis ... :lol:
De start van de tocht is het Centraal Station.
Bedankt :y:
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2993
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

diverse wandel routes vanaf de beekhuizeweg velp
met iederkeer een stop bij camping de woodz was pittig in de bergen en dalen maar een mooie natuur
weer paar mooie km in de benen rijker en spieren voelen waar van ik niet wist dat ze er nog waren
wat is een vrije werkdag toch vevelend :rofl: als je mag buiten spelen in de prachtige natuur
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”