Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Friso
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 512
Lid geworden op: 23 feb 2016, 10:53
Leeftijd: 43
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Locatie: Leerdam

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Friso »

Voy con Dios schreef:
Friso schreef:
Voy con Dios schreef:
Sammie6306 schreef:
Friso schreef:Zojuist heen en weer gewandeld tussen mijn huis en de (ondergrondse) vuilniscontainer ... :mrgreen:
Ik ga nu van mijn werkplek naar de waterkraan lopen :marche: :-)))
Gehold! Door de regen - jammer van mijn watergolfje - op hakken. :sweat:
Gehold??? Dat mag niet in dit topic. Het gaat hier over, "Waar heb je gelopen?"
Ik ging ff - geheel in Walkersstijl - off topic. :-)
Haha :rofl:
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2657
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Ik had, tussen koffie met Pa en boodschappen door (lokale AH gaat pas om 12 uur open op zondag), 70 min over. En ik had net gelezen in de lokale krant dat er een kastelen -en landgoederenwandeltocht was. Dus om 11 uur gestart voor de 5,5 km en om 11:50 uur weer afgemeld. Geen centje pijn en lekker gewandeld
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Tigelu schreef:Ik had, tussen koffie met Pa en boodschappen door (lokale AH gaat pas om 12 uur open op zondag), 70 min over. En ik had net gelezen in de lokale krant dat er een kastelen -en landgoederenwandeltocht was. Dus om 11 uur gestart voor de 5,5 km en om 11:50 uur weer afgemeld. Geen centje pijn en lekker gewandeld
:x
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1682
Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Locatie: Tilburg

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

Vandaag heb ik gelopen in Standdaarbuiten. Waar? Tussen Moerdijk en Roosendaal, West-Brabant dus, voor mij een gebied waar ik weinig kom. Het ziet er daar heel anders uit dan waar ik meestal kom in Midden of Oost Brabant dus wel eens mooi om dat te zien. Veel grote landerijen vol met prei, rabarber, veel koolsoorten en aardappelen. En veel kleigrond in plaats van de zandgronden in de rest van de provincie.

De tocht was voor het merendeel verhard en liep met een grote boog rond Oudenbosch. De koepel van de kerk van Oudenbosch (een kleinere kopie van de St. Pieter in Rome) was constant te zien. Toen wij uiteindelijk in Oudenbosch uit kwamen, liep het parcours er niet langs dus zelf maar een omweg gemaakt om de Basiliek met eigen ogen te aanschouwen. De kerk en de aanpalende gebouwen waren een goed voorbeeld van de opkomst van de RK kerk in de 19e eeuw. Daar stak de protestantse kerk maar magertjes tegen af maar die was veel eerder gebouwd.

Ook nog om vliegveld Seppe, of zoals het moderner klinkt: Breda International Airport, heen gelopen. Dit vliegveld is bedoeld voor kleinere propellervliegtuigen en daar stonden diverse exemplaren uit de UK, aan de roepnamen te zien.

In de ochtend was er veel bewolking maar de zon kwam er al snel door en het werd nog serieus warm. Weer een prima dag en weer 30 km "wijer' gekomen.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2657
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Voy con Dios schreef:
Tigelu schreef:Ik had, tussen koffie met Pa en boodschappen door (lokale AH gaat pas om 12 uur open op zondag), 70 min over. En ik had net gelezen in de lokale krant dat er een kastelen -en landgoederenwandeltocht was. Dus om 11 uur gestart voor de 5,5 km en om 11:50 uur weer afgemeld. Geen centje pijn en lekker gewandeld
:x
Permissie van de (nieuwe) fysiotherapeut!
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Afgelopen zaterdag heeft Bertus weer eens de Bostocht in Dieren gelopen. Hij vond vooral het eerste gedeelte mooi, daarin werd de Posbank bezocht. In het tweede gedeelte was het vooral zoals de naam al zei, een bostocht. Voor de foto's even hier klikken: https://myalbum.com/album/lgsaRIR00ZKn
Gebruikersavatar
longfield
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 470
Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
Leeftijd: 59
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 30+
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 4
Aantal 11 steden gelopen: 5
Merk wandelschoenen: wisselend
Locatie: Beverwijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door longfield »

De 11strandentocht, zoals Angelique al melde in het topic van vorig jaar.
Dit jaar slechts de 20 km van Bloemendaal naar Noordwijk gelopen omdat mijn vader sinds vandaag weer een jaartje bij zijn leeftijd mag tellen.
Had me wel ingeschreven voor de volledige 11 stranden zodat ik wel om 6.00 uur kon starten.
Genoten van het in het donker over het strand lopen en het licht zien worden.
Gestart om 6.00 uur en even voor 9.00 uur al in Noordwijk. Ter vergelijking met vorig jaar, gestart om 5.00 uur en rond 8.45 in Noordwijk.
Vorig jaar was een bizarre editie die daardoor heel speciaal was.
If you can dream it, you can do it!
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6979
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Oeps, op een verkeerde knop gedrukt en foetsie is mijn verslag van de familietocht vanuit het Pannenkoeken Paviljoen in het Prins Bernard Bos te Cruquius. Volgens mij ooit onderdeel van het Floriadeterrein in 2002
Steekwoorden: Golfbaan, verrassend warm maar bij restaurant Molenplas even iets uit gedaan, vlinderpad, bekende/beroemde namen: Bernadottelaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bernadotte
Leonardo da Vinciplein: https://nl.wikipedia.org/wiki/Leonardo_da_Vinci
Albert Schweitzerlaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Schweitzer
Braillelaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Braille en
Stresemannlaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gustav_Stresemann
Even een lekkere cappucino bij de Mc.
Daar moesten we wel een stukje van de route af maar dat mocht de pret niet drukken.
Amerika: Calforniëplein en Floridaplein.
Nog een beroemde naam, Briandlaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aristide_Briand
Vanaf handbal en voetbal vereniging DSOV was er de mogelijkheid om een bezoek te brengen aan het MH 17 monument.
Daar wij beide geen belangstelling hadden vervolgeden we onze weg.
Nog even een bankjesrust om een boterham weg te werken.
Liniepad waar we rechts contouren ontwaren van Fort bij Vijfhuizen maar wij gaan linksaf.
Net op tijd trap op en af voor een peloton fietsers.
We komen in een herdenkingsbos: https://www.herdenkingsbos.nl/ (niet te verwarren met het herinneringsbos voor de MH 17 slachtoffers).
Big Spotters Hill gespot.
Langs een hondenstrandje waar het erg druk en gezellig was. Wat een lol.
Na een heerlijke wandeling weer terug bij het Pannenkoeken Paviljoen.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Net thuis van de marathon van zeeland..wat een weer..dit had niemand verwacht na de harde wind en regen vannacht..het leek wel zomer met wind in de rug.de route was iets veranderd omdat staatsbosbeheer moeilijk gaat doen...vond het niet in alles n succes...doordat je vorig jaar na een stukje door bos en duin op het strand komt en de groep zich al snel spreid was het nu een stuk door vrij smalle wegen waardoor je niet je tempo kon maken ..en het tweede stuk strand was nu langer...opzich niet erg maar nu was er door het losse zand bijna geen doorkomen aan ...verder is hij goed verzorgd ...weer genoten..prima adres in biggekerke bij vodf...die zo vriendelijk was om ons zateravond in zoutelande zodat wij zondags meteen naar huis konden en vanmorgen bijna afgezet bij de start in burch haamstede
Laatst gewijzigd door julia55 op 08 okt 2018, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2657
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Gelopen van parkeerterrein naar Ikea + rondje door Ikea + weer terug naar de auto (ergens achteraan op P-terrein want het was heul druk bij Ikea Haarlem
Daarna rondje Woonboulevard Cruquius
Tot slot in Enkhuizen van Burgwal naar binnenstad en terug voor hapje eten.
Niet veel kilometers (nog geen 5 km denk ik), maar iedere stap deed verrekte zeer (linkerknie) :-( Moet wel vlot beter worden deze week anders wordt het zondag geen Voetstappentocht Den Haag voor mij.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Afgelopen zaterdag heeft Bertus de eerste wintertocht van WS78 van dit seizoen gelopen. De Grensstedentocht vanuit Nieuwegein. Het was niet echt een WS78 tocht wat modder en slechte paden betreft, maar meer over verharde paden. Maar het was mooi weer, gezellige wandelaars en het heeft wel weer voor mooie foto's gezorgd. Nieuwsgierig? Klik maar hier: https://myalbum.com/album/6IAVQHcD3hZN
Gebruikersavatar
Ronald1947
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Berichten: 143
Lid geworden op: 09 jul 2016, 09:37
Leeftijd: 77
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 19300
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Ronald1947 »

julia55 schreef:Net thuis van de marathon van zeeland..wat een weer..dit had niemand verwacht na de harde wind en regen vannacht..hetgeen wel zomer met eind in de rug.de route was iets veranderd omdat staatsbosbeheer moeilijk gaat doen...vond het niet in alles n succes...doordat je vorig jaar na een stukje door bos en duin op het strand komt en de groep zich al snel spreid was het nu een stuk door vrij smalle wegen waardoor je niet je tempo kon maken ..en het tweede stuk strand was nu langer...opzich niet erg maar nu was er door het losse zand bijna geen doorkomen aan ...verder is hij goed verzorgd ...weer genoten..prima adres in biggekerke bij vodf...die zo vriendelijk was om ons zateravond in zoutelande zodat wij zondags meteen naar huis konden en vanmorgen bijna afgezet bij de start in burch haamstede
Hallo Julia.
Dat de aanpassing van het parkoers na de start smal was verrast mij. Op de kaart leken het namelijk polderwegen die er breder uit zagen dan de (smalle) bospaadjes van de vorige edities. En dan het strand. Nu 10 km lang met springvloed. Erg lastig. Knap dat je hem hebt uitgelopen. Want al was het weer veel beter dan in 2016 en 2017 leek het mij toch een pittige tocht.
Ik had mij ingeschreven maar heb mijn startnummer via de website overgedaan aan een ander. Maar het kriebelde toch wel erg toen ik de uitzending gisteren op Omroep Zeeland zat te bekijken. Lopen is veel leuker dan tv-kijken :-).
Met vriendelijke groet,
Ronald
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Ronald1947 schreef:
julia55 schreef:Net thuis van de marathon van zeeland..wat een weer..dit had niemand verwacht na de harde wind en regen vannacht..hetgeen wel zomer met eind in de rug.de route was iets veranderd omdat staatsbosbeheer moeilijk gaat doen...vond het niet in alles n succes...doordat je vorig jaar na een stukje door bos en duin op het strand komt en de groep zich al snel spreid was het nu een stuk door vrij smalle wegen waardoor je niet je tempo kon maken ..en het tweede stuk strand was nu langer...opzich niet erg maar nu was er door het losse zand bijna geen doorkomen aan ...verder is hij goed verzorgd ...weer genoten..prima adres in biggekerke bij vodf...die zo vriendelijk was om ons zateravond in zoutelande zodat wij zondags meteen naar huis konden en vanmorgen bijna afgezet bij de start in burch haamstede
Hallo Julia.
Dat de aanpassing van het parkoers na de start smal was verrast mij. Op de kaart leken het namelijk polderwegen die er breder uit zagen dan de (smalle) bospaadjes van de vorige edities. En dan het strand. Nu 10 km lang met springvloed. Erg lastig. Knap dat je hem hebt uitgelopen. Want al was het weer veel beter dan in 2016 en 2017 leek het mij toch een pittige tocht.
Ik had mij ingeschreven maar heb mijn startnummer via de website overgedaan aan een ander. Maar het kriebelde toch wel erg toen ik de uitzending gisteren op Omroep Zeeland zat te bekijken. Lopen is veel leuker dan tv-kijken :-).
Volgend jaar dan maar weer...alhoewel wij twijfelen....of de marathon van geuldal op zaterdag of weer zeeland op zondag
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

julia55 schreef:
Ronald1947 schreef:
julia55 schreef:Net thuis van de marathon van zeeland..wat een weer..dit had niemand verwacht na de harde wind en regen vannacht..hetgeen wel zomer met eind in de rug.de route was iets veranderd omdat staatsbosbeheer moeilijk gaat doen...vond het niet in alles n succes...doordat je vorig jaar na een stukje door bos en duin op het strand komt en de groep zich al snel spreid was het nu een stuk door vrij smalle wegen waardoor je niet je tempo kon maken ..en het tweede stuk strand was nu langer...opzich niet erg maar nu was er door het losse zand bijna geen doorkomen aan ...verder is hij goed verzorgd ...weer genoten..prima adres in biggekerke bij vodf...die zo vriendelijk was om ons zateravond in zoutelande zodat wij zondags meteen naar huis konden en vanmorgen bijna afgezet bij de start in burch haamstede
Hallo Julia.
Dat de aanpassing van het parkoers na de start smal was verrast mij. Op de kaart leken het namelijk polderwegen die er breder uit zagen dan de (smalle) bospaadjes van de vorige edities. En dan het strand. Nu 10 km lang met springvloed. Erg lastig. Knap dat je hem hebt uitgelopen. Want al was het weer veel beter dan in 2016 en 2017 leek het mij toch een pittige tocht.
Ik had mij ingeschreven maar heb mijn startnummer via de website overgedaan aan een ander. Maar het kriebelde toch wel erg toen ik de uitzending gisteren op Omroep Zeeland zat te bekijken. Lopen is veel leuker dan tv-kijken :-).
Volgend jaar dan maar weer...alhoewel wij twijfelen....of de marathon van geuldal op zaterdag of weer zeeland op zondag
De wandel marathon van Zeeland heb ik enkele keren gelopen, die van het Geuldal ken ik niet maar spreekt mij wel aan: deze komt op de wensenlijst voor 2019. Is die altijd op de 1e zaterdag van oktober?
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2706
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Cornelia schreef:Oeps, op een verkeerde knop gedrukt en foetsie is mijn verslag van de familietocht vanuit het Pannenkoeken Paviljoen in het Prins Bernard Bos te Cruquius. Volgens mij ooit onderdeel van het Floriadeterrein in 2002
Steekwoorden: Golfbaan, verrassend warm maar bij restaurant Molenplas even iets uit gedaan, vlinderpad, bekende/beroemde namen: Bernadottelaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bernadotte
Leonardo da Vinciplein: https://nl.wikipedia.org/wiki/Leonardo_da_Vinci
Albert Schweitzerlaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Schweitzer
Braillelaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Braille en
Stresemannlaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gustav_Stresemann
Even een lekkere cappucino bij de Mc.
Daar moesten we wel een stukje van de route af maar dat mocht de pret niet drukken.
Amerika: Calforniëplein en Floridaplein.
Nog een beroemde naam, Briandlaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aristide_Briand
Vanaf handbal en voetbal vereniging DSOV was er de mogelijkheid om een bezoek te brengen aan het MH 17 monument.
Daar wij beide geen belangstelling hadden vervolgeden we onze weg.
Nog even een bankjesrust om een boterham weg te werken.
Liniepad waar we rechts contouren ontwaren van Fort bij Vijfhuizen maar wij gaan linksaf.
Net op tijd trap op en af voor een peloton fietsers.
We komen in een herdenkingsbos: https://www.herdenkingsbos.nl/ (niet te verwarren met het herinneringsbos voor de MH 17 slachtoffers).
Big Spotters Hill gespot.
Langs een hondenstrandje waar het erg druk en gezellig was. Wat een lol.
Na een heerlijke wandeling weer terug bij het Pannenkoeken Paviljoen.
Heb je meteen het lelijkste deel van Haarlem Schalkwijk gehad, aan de straatnamen te zien. Veel bebouwde kom!
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”