Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2985
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Marko schreef:
Tigelu schreef:Zaterdag begonnen en zondag afgemaakt: de 15e en laatste KM Vijfhuizen. Voor mij ook de laatste (en 20e)KM en de 5e keer dat ik hem in Vijfhuizen uit liep.
Met alle toestanden om in Vijfhuizen te komen en daarna weer naar huis te komen was ik tussen vertrek thuis en binnenkomst 28 uur en 85 km verder.
Tina gefeliciteerd met deze hele mooie prestatie!!!
:vague:
Tina GEFELICITEERD! Mooi joh! :vague:
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus heeft afgelopen zaterdag net als zoveel anderen in Oosterbeek de Airborne gelopen. Het was voor hem als ik het goed heb de 26ste deelname. Vanwege een blessure van zijn zus hadden ze voor de 15km gekozen, maar ondanks die korte afstand was het op sommige plekken opvallend rustig op de route. Maar goed, het was ondanks een enkel buitje lekker wandel weer, de route viel niet tegen, en de foto's......tja, de foto's kunnen jullie hier vinden: https://myalbum.com/album/2tq8zwSg3Ef8
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Afgelopen zaterdag de Zilverstadtocht gelopen vanuit, hoe kan het ook anders, Schoonhoven. Van de stad niets gezien, alleen dat we na afloop in het centrum nog iets gedronken hebben.
Na een rit van 1,5 uur arriveer ik in Schoonhoven, je moet er wat voor over hebben om weer met me vaste (oud) wandelmaatje op pad te kunnen. Onderweg wat buien en prachtige regenbogen.
Sinds Ingrid naar de Alblasserwaard is verhuisd verloopt het contact veel via de app.
Er wordt dus veel bijgepraat maar ook van de omgeving genieten.
De start is bij het buurthuis waar SPOMUZA (Sport Muziek en Zang) de wandeltocht heeft uitgezet.
Vlak voordat we weg willen gaan de hemelsluizen open, even het ergste afwachten en in de poncho op pad.
Er is niet gepijld, alleen op cruciale punten staan pijlen. Dat wordt dus lopen a la Amsterdam, goed de beschrijving lezen.
De route gaat richting de Veerpoort waar de veerboot van de Krimpenerwaard naar de Alblasserwaard vaart, Ingrid is dus net van de andere kant gekomen.
We gaan al snel richting de Lekdijk waar we, hoe kan het anders, de Lek volgen.
We komen al mensen tegen die verkeerd hebben gelopen. Daar hebben wij een hekel aan dus we lezen goed. Jammer is alleen dat er straatnamen op de route staan maar de bordjes ontbreken. Vaak dus even kijken op Google Maps om te kijken of we nog goed lopen.
Eenmaal langs de Lek kan je niet verdwalen en gaan we richting Willige Langerak. Langerak zelf ligt aan de andere kant van de Lek.
Bij een winkeltje/restaurantje even gebruik maken van het toilet, te vroeg voor koffie.
Over een Tiendweg, die ik vervloek want alles kiezels, vervolgen we al kletsend onze weg.
Er lijkt geen eind aan de Tiendweg te komen. Uiteindelijk wel asfalt. We staan zo nu en dan stil om om ons heen te kijken en te luisteren naar, ja naar wat, de stilte. Je hoort hier geen verkeer in de verte en geen vliegtuigen die over gaan, wat een rust.
We zien donkere wolken aan onze linkerhand maar door de wind hebben we daar geen last van. We zien een stukje horizontale regenboog, zo'n vreembd gezicht. Later kwam daar wel een flauwe boog aan een kant, zeg maar een halve regenboog maar niet rond. 'S avonds op het journaal zie ik hetzelfde op een foto, gemaakt vanaf Texel.nog nooit eerder gezien.
We gaan de Lekdijk weer op. Water verveeld nooit, er is altijd beweging, het beeld veranderd steeds.
We gaan richting Lopik, op naar de koffie. Er is weinig zitplaats in de verzorgingstent maar we weten een paar stoelen te bemachtigen.
De knie, heup en voeten houden het goed, toch gaan er een paar PCM in want na een tijdje rust is het opstarten niet optimaal. De voet houdt zich zeker goed in vergelijking tot vorige week, dat was echt een drama.
Na de koffie volgen we de Wielsekade die later overgaat in de Cabausekade die ons naar Cabauw leid. Op dit stuk is het toch dat we regelmatig aan de kant moeten voor auto's en soms landbouwverkeer.
Eenmaal aan het eind kunnen we de start/finish aan de andere kant van de N210 zien liggen.
Zo stoer als we zijn komen we niet in de verleiding en lopen ook het laatste lusje.
Nu ontwikkeld zich rechts van ons een onweersbui en daar is Ingrid doodsbenauwd voor.
Gelukkig drijft hij van ons weg maar het gedonder is goed hoorbaar, gelukkig geen bliksem.
We lopen op een slingerend Vinkenpad wat ons een blik geeft op landerijen en een paar molens.
Er zijn even wat storende elementen die de juiste weg zoeken, goed lezen is ook zo moeilijk.
Er moet alsnog even geschuild worden voor een flinke regenbui, waarschijnlijk toch een staartje van de onweersbui. Poncho weer aan en gaan voor het laatste stukje.
Nu ik dit stukje, met de routebeschrijving erbij, zo schrijf zie ik dat het laatste stukje niet goed beschreven staat.
Omdat Ingrid hier al wat bekend is hebben we vanaf de oversteek van de N210 gewoon de kortste weg genomen naar de finish.
Hoe dan ook, een mooie route, met wel wat lange stukken, maar het is de moeite waard.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Cornelia schreef:Afgelopen zaterdag de Zilverstadtocht gelopen vanuit, hoe kan het ook anders, Schoonhoven. Van de stad niets gezien, alleen dat we na afloop in het centrum nog iets gedronken hebben.
Na een rit van 1,5 uur arriveer ik in Schoonhoven, je moet er wat voor over hebben om weer met me vaste (oud) wandelmaatje op pad te kunnen. Onderweg wat buien en prachtige regenbogen.
Sinds Ingrid naar de Alblasserwaard is verhuisd verloopt het contact veel via de app.
Er wordt dus veel bijgepraat maar ook van de omgeving genieten.
De start is bij het buurthuis waar SPOMUZA (Sport Muziek en Zang) de wandeltocht heeft uitgezet.
Vlak voordat we weg willen gaan de hemelsluizen open, even het ergste afwachten en in de poncho op pad.
Er is niet gepijld, alleen op cruciale punten staan pijlen. Dat wordt dus lopen a la Amsterdam, goed de beschrijving lezen.
De route gaat richting de Veerpoort waar de veerboot van de Krimpenerwaard naar de Alblasserwaard vaart, Ingrid is dus net van de andere kant gekomen.
We gaan al snel richting de Lekdijk waar we, hoe kan het anders, de Lek volgen.
We komen al mensen tegen die verkeerd hebben gelopen. Daar hebben wij een hekel aan dus we lezen goed. Jammer is alleen dat er straatnamen op de route staan maar de bordjes ontbreken. Vaak dus even kijken op Google Maps om te kijken of we nog goed lopen.
Eenmaal langs de Lek kan je niet verdwalen en gaan we richting Willige Langerak. Langerak zelf ligt aan de andere kant van de Lek.
Bij een winkeltje/restaurantje even gebruik maken van het toilet, te vroeg voor koffie.
Over een Tiendweg, die ik vervloek want alles kiezels, vervolgen we al kletsend onze weg.
Er lijkt geen eind aan de Tiendweg te komen. Uiteindelijk wel asfalt. We staan zo nu en dan stil om om ons heen te kijken en te luisteren naar, ja naar wat, de stilte. Je hoort hier geen verkeer in de verte en geen vliegtuigen die over gaan, wat een rust.
We zien donkere wolken aan onze linkerhand maar door de wind hebben we daar geen last van. We zien een stukje horizontale regenboog, zo'n vreembd gezicht. Later kwam daar wel een flauwe boog aan een kant, zeg maar een halve regenboog maar niet rond. 'S avonds op het journaal zie ik hetzelfde op een foto, gemaakt vanaf Texel.nog nooit eerder gezien.
We gaan de Lekdijk weer op. Water verveeld nooit, er is altijd beweging, het beeld veranderd steeds.
We gaan richting Lopik, op naar de koffie. Er is weinig zitplaats in de verzorgingstent maar we weten een paar stoelen te bemachtigen.
De knie, heup en voeten houden het goed, toch gaan er een paar PCM in want na een tijdje rust is het opstarten niet optimaal. De voet houdt zich zeker goed in vergelijking tot vorige week, dat was echt een drama.
Na de koffie volgen we de Wielsekade die later overgaat in de Cabausekade die ons naar Cabauw leid. Op dit stuk is het toch dat we regelmatig aan de kant moeten voor auto's en soms landbouwverkeer.
Eenmaal aan het eind kunnen we de start/finish aan de andere kant van de N210 zien liggen.
Zo stoer als we zijn komen we niet in de verleiding en lopen ook het laatste lusje.
Nu ontwikkeld zich rechts van ons een onweersbui en daar is Ingrid doodsbenauwd voor.
Gelukkig drijft hij van ons weg maar het gedonder is goed hoorbaar, gelukkig geen bliksem.
We lopen op een slingerend Vinkenpad wat ons een blik geeft op landerijen en een paar molens.
Er zijn even wat storende elementen die de juiste weg zoeken, goed lezen is ook zo moeilijk.
Er moet alsnog even geschuild worden voor een flinke regenbui, waarschijnlijk toch een staartje van de onweersbui. Poncho weer aan en gaan voor het laatste stukje.
Nu ik dit stukje, met de routebeschrijving erbij, zo schrijf zie ik dat het laatste stukje niet goed beschreven staat.
Omdat Ingrid hier al wat bekend is hebben we vanaf de oversteek van de N210 gewoon de kortste weg genomen naar de finish.
Hoe dan ook, een mooie route, met wel wat lange stukken, maar het is de moeite waard.
Hoeveel kilometer was die tocht Carla?
Top gedaan trouwens, met aan de horizon je doel voor volgend jaar. :-)
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Voy con Dios schreef:
Cornelia schreef:Afgelopen zaterdag de Zilverstadtocht gelopen vanuit, hoe kan het ook anders, Schoonhoven. Van de stad niets gezien, alleen dat we na afloop in het centrum nog iets gedronken hebben.
Na een rit van 1,5 uur arriveer ik in Schoonhoven, je moet er wat voor over hebben om weer met me vaste (oud) wandelmaatje op pad te kunnen. Onderweg wat buien en prachtige regenbogen.
Sinds Ingrid naar de Alblasserwaard is verhuisd verloopt het contact veel via de app.
Er wordt dus veel bijgepraat maar ook van de omgeving genieten.
De start is bij het buurthuis waar SPOMUZA (Sport Muziek en Zang) de wandeltocht heeft uitgezet.
Vlak voordat we weg willen gaan de hemelsluizen open, even het ergste afwachten en in de poncho op pad.
Er is niet gepijld, alleen op cruciale punten staan pijlen. Dat wordt dus lopen a la Amsterdam, goed de beschrijving lezen.
De route gaat richting de Veerpoort waar de veerboot van de Krimpenerwaard naar de Alblasserwaard vaart, Ingrid is dus net van de andere kant gekomen.
We gaan al snel richting de Lekdijk waar we, hoe kan het anders, de Lek volgen.
We komen al mensen tegen die verkeerd hebben gelopen. Daar hebben wij een hekel aan dus we lezen goed. Jammer is alleen dat er straatnamen op de route staan maar de bordjes ontbreken. Vaak dus even kijken op Google Maps om te kijken of we nog goed lopen.
Eenmaal langs de Lek kan je niet verdwalen en gaan we richting Willige Langerak. Langerak zelf ligt aan de andere kant van de Lek.
Bij een winkeltje/restaurantje even gebruik maken van het toilet, te vroeg voor koffie.
Over een Tiendweg, die ik vervloek want alles kiezels, vervolgen we al kletsend onze weg.
Er lijkt geen eind aan de Tiendweg te komen. Uiteindelijk wel asfalt. We staan zo nu en dan stil om om ons heen te kijken en te luisteren naar, ja naar wat, de stilte. Je hoort hier geen verkeer in de verte en geen vliegtuigen die over gaan, wat een rust.
We zien donkere wolken aan onze linkerhand maar door de wind hebben we daar geen last van. We zien een stukje horizontale regenboog, zo'n vreembd gezicht. Later kwam daar wel een flauwe boog aan een kant, zeg maar een halve regenboog maar niet rond. 'S avonds op het journaal zie ik hetzelfde op een foto, gemaakt vanaf Texel.nog nooit eerder gezien.
We gaan de Lekdijk weer op. Water verveeld nooit, er is altijd beweging, het beeld veranderd steeds.
We gaan richting Lopik, op naar de koffie. Er is weinig zitplaats in de verzorgingstent maar we weten een paar stoelen te bemachtigen.
De knie, heup en voeten houden het goed, toch gaan er een paar PCM in want na een tijdje rust is het opstarten niet optimaal. De voet houdt zich zeker goed in vergelijking tot vorige week, dat was echt een drama.
Na de koffie volgen we de Wielsekade die later overgaat in de Cabausekade die ons naar Cabauw leid. Op dit stuk is het toch dat we regelmatig aan de kant moeten voor auto's en soms landbouwverkeer.
Eenmaal aan het eind kunnen we de start/finish aan de andere kant van de N210 zien liggen.
Zo stoer als we zijn komen we niet in de verleiding en lopen ook het laatste lusje.
Nu ontwikkeld zich rechts van ons een onweersbui en daar is Ingrid doodsbenauwd voor.
Gelukkig drijft hij van ons weg maar het gedonder is goed hoorbaar, gelukkig geen bliksem.
We lopen op een slingerend Vinkenpad wat ons een blik geeft op landerijen en een paar molens.
Er zijn even wat storende elementen die de juiste weg zoeken, goed lezen is ook zo moeilijk.
Er moet alsnog even geschuild worden voor een flinke regenbui, waarschijnlijk toch een staartje van de onweersbui. Poncho weer aan en gaan voor het laatste stukje.
Nu ik dit stukje, met de routebeschrijving erbij, zo schrijf zie ik dat het laatste stukje niet goed beschreven staat.
Omdat Ingrid hier al wat bekend is hebben we vanaf de oversteek van de N210 gewoon de kortste weg genomen naar de finish.
Hoe dan ook, een mooie route, met wel wat lange stukken, maar het is de moeite waard.
Hoeveel kilometer was die tocht Carla?
Top gedaan trouwens, met aan de horizon je doel voor volgend jaar. :-)
Het lijkt heel wat hè maar was uiteindelijk 20 km..
Volgende week zaterdag 27 km. bij de Dam tot Dam.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Leuk verslag :y:
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 666
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

Ik moest gisteren in Nijmegen Dukenburg zijn om te werken. Auto geparkeerd bij het spoorwegviaduct bij de Waalkade na mijn vrouw daar afgezet te hebben en aangezien het mooi weer was naar Dukenburg gelopen. Toen ik klaar was, werkte mijn ov-chipkaart niet.. De kaart was helemaal dood. En dus kon ik ook weer terug lopen.. :-)%% Gelukkig was het mooi weer.
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2702
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Oeps, dat was dan een iets langere wandeling dan gepland, Frank.

Ik heb afgelopen zaterdag de NStocht van Den Helder zuid-Den Helder gelopen. Erg mooie en afwisselende tocht!

Terwijl half Nederland (Zo lijkt het) richting Amsterdam vertrekt, zit ik in een bijna lege trein richting Den Helder. Toch ben ik niet de enige die deze wandeltocht vandaag gaat doen: Er stappen een handje vol medewandelaars uit de trein met hetzelfde idee en ook onderweg kom ik er nog een paar tegen. De route begint door de Nollen. Dit zijn door de wind gemaakte lage duinen. Na een grasdijk kom ik in de bewoude kom en gaat de route langs een vaart richting de Donkere duinen. Eenmaal bij de duinen gaat de route langs een uitkijktoren, maar omdat ik sinds ik medicatie voor mijn hart slik moeite heb met traplopen laat ik de toren rechts liggen. Op een heel smal zandpad komt er ineens een oma met enorme kinderwagen me tegemoed. Oma is nogal chagerijnig: Weer een wandelaar die haar tegemoed komt, is er een wandeltiocht bezig ofzo?! Vraagt ze me. Ik loop door, bedenk me dat ze in een wandelgebied loopt, het is weekend en misschien wel de laatste mooie dag van het jaar. Zo gek is het dan toch niet dat het druk is in de duinen? Kon er wel om lachen, zij duidelijk niet.

Verder ging de route door bosachtig gebied en later weer de duinen. Bij de zee aangekomen wilde ik lunchen. Ik had op internet al gezien dat er hier wat accomodaties waren en koos de eerste uit. "Storm aan zee" Daar werd ik genegeerd bij binnenkomst. Ik ging aan een tafeltje zitten achter een tafel die bezet was. Ik hoorde de gasten wat mopperen dat de bestelling niet goed was, en de medewerkster liep twee keer langs mijn tafel maar er kon geen oogcontact oid vanaf. Toen de bestelling eindelijk in orde was bij de tafel voor me, dacht ik dat ik aan de beurt was. Maar helaas: Medewerkster pakte voor zichzelf wat te drinken en ging gezellig kletsen met haar collega, half verscholen zodat ze helemaal geen zicht meer had op de gasten. Dat vond ik zo respectloos dat ik ben opgestapt. Toen kon er ineens wel een begroeting vanaf. te laat.

Omdat ik toch iets wilde eten, de volgende accomodatie binnengestapt: "Nogal Wiedus" Hier werd ik meteen bij binnenkomst begroet door drie medewerkers en voelde me meteen welkom. Zodra ik de menukaart had neergelegd werd mijn bestelling opgenomen en binnen een paar tellen stond mijn drankje op tafel. Echt super snel! terwijl het hier drukker was dan bij de andere accomodatie (Dat snap ik wel.. nogal wiedus, haha) Het was jammer dat mijn biertje van de fles was ipv de tap zoals op de menukaart stond, en hij was veel te koud voor een blond bier, maar soms moet je niet op alle slakken zout willen leggen. Mijn tosti kwam ook erg snel, en het bleek geen gewone tosti te zijn, maar een dubbele! Ik vond hem al een beetje prijzig, maar nu ik zag hoe groot hij was, vond ik het de prijs zeker waard. Ook andere tafels werden erg vriendelijk en met een glimlach geholpen. Bijzonder om te zien hoe verschillend accomodaties kunnen zijn, en wat een moment opname met je doet. Bij de eerste kom ik niet meer terug, terwijl ik misschien wel ooit eens terug ga bij de tweede. En misschien is de eerste normaal wel goed hoor, maar wat ik zeg: Dat doen moment opnames met je!

Na de lunch was het nog zo'n 7km. Ik heb de route her en der een beetje ingekort omdat ik perse de trein van 14.04 wilde halen om optijd thuis te zijn om mannenvolleybal te kijken. Zo heb ik wel een poos op de grasdijk richting de boot naar Texel gelopen, maar ben eerder er vanaf gegaan omdat ik een lusje om de TESO onzin vond en ik zou op hetzelfde punt weer uitkomen: Bij het Marinemuseum.Ook hier een stukje afgeweken: Ik volgde de Keizersgracht tot de Beatrix. Was vergeten dat er markt was, dus moest even van mijn gas af. Uiteindelijk de trein nipt gehaald. Genoten van de wandeling en wie weet doe ik hem nog eens over.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2985
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Mooi verslag :y: en bekend gebied.
De vaart heet Doggersvaart en "Nogal Wiedus" is een leuke tent met uitzicht over het Marsdiep met in de verte Texel en de witte toren van het kerkje in Den Hoorn.
Beatrix begrijp ik niet want Hotel Beatrix ligt in/op Huisduinen.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2985
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Spatoes schreef:Mooi verslag :y: en bekend gebied.
De vaart heet Doggersvaart en "Nogal Wiedus" is een leuke tent met uitzicht over het Marsdiep met in de verte Texel en de witte toren van het kerkje in Den Hoorn.
Beatrix begrijp ik niet want Hotel Beatrix ligt in/op Huisduinen.
Correctie: je bedoelt de Beatrixstraat in het centrum met winkels en mooi opgeknapte panden en gevels! Wordt Den Helder toch nog eens wat.
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Mooi gebied en mooie, niet al te lange route.
Misschien ook eens doen. Wie wil er mee?
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Leuk verslag Angelique. Door de eerste " slechte" horeca, heb je toch maar een lekkere tosti gehad. ;-)
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

Jeltsje schreef:Leuk verslag Angelique. Door de eerste " slechte" horeca, heb je toch maar een lekkere tosti gehad. ;-)
Ja, leuk verslag. Als je al meteen een slecht gevoel krijgt bij een horeca-gelegenheid, dan kun je maar beter meteen opstappen, zeker als er concurrentie is. Ik vind het vergelijkbaar met onze ervaring tijdens het Egmondweekend, in Bergen aan Zee bij Hotel Meyer (grand café MAZ), waardoor we vorig jaar zijn uitgeweken naar een hele leuke strandtent.
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

Ik heb gisteren de halve wandelmarathon gelopen in Haaksbergen, de dagversie (er is ook een nachtversie). Het was prachtig wandelweer maar verder vind ik deze tocht geen verslag waard. Ik hoopte met de keuze van de halve marathon door het Haaksberger- en Buurserveen te lopen, maar nee hoor. Het waren weer lange rechte wegen, veelal fietspaden. Leuk voor liefhebbers van 'verhard' lopen (Voy ?) en Sabine zou hier de Kennedymars in een recordtijd kunnen volbrengen. Maar verder niet echt aanbevelenswaard, terwijl het toch echt een heel mooi gebied in Twente is. Het verheugt me overigens wel hoe gemakkelijk ik momenteel loop (weliswaar met sporttape om m'n knieën). Aanstaande zaterdag zie ik de Tocht om de Noord (23 km) in elk geval met vertrouwen tegemoet.
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Zaterdag de auto in Oosterbeek bij het station gezet
Vandaar hebben we eerst de NS tocht hemelse berg gelopen deze tocht ging via hartenstein en de hemelse berg naar haveadorp..door de bossen naar Dunoplateau hier hadden we uitzicht op Driel waar de voorbereidingen waren voor de herdenking van de polen
Daarna ging het verder naar het kerkje in Oosterbeek allemaal herkenbaar van de airbornetocht..we werden al de hele tijd verrast door overvliegende vliegtuigen..vandaar ging het langs de Rijn onder de spoorbrug door naar Arnhem ..veel herkenningspunten van het airbornemarketgarden pad in Arnhem eindigde deze tocht bij het station na wat eten begonnen we aan de NS tocht warnsborn. Hier liepen we via molenplaats sonsbeek witte watermolen en park sonsbeek..langs huis zypendaal, Landgoed warnsborn naar begraafplaats Oosterbeek..waar het nog druk was de herdenksviering was helaas afgelopen. Vandaar terug naar station Oosterbeek..we hadden nu de keus of naar huis of nog 8 km naar wolfheze..het was nog redelijk vroeg dus verder gelopen naar wolfheze..dit was nog een leuk stuk door bos en heide langs een lange beek met vlonders die in het verleden met de schop gegraven is toen we bij het station aankwamen zijn we in een rechte lijn terug gelopen naar station Oosterbeek
Het was een Lange dag van bijna 40 km, maar zeker
De moeite waard ..vooral met al die herdenkingsmomenten..gaf het toch een bepaalde sfeer
En een goede voorbereiding voor de marathon zeeland over 14 dagen
En als verrassing zagen we onderweg naar huis nog de parachute springers...helemaal top..
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”