Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus heeft 19 oktober de 2de tocht van het seizoen van de WS78 gelopen, de tocht vanuit Molenhoek. Terwijl ik met zijn foto's bezig was kwamen er ook voor mij bekende plekken langs. Zoals een paar vennetjes waar we met de Nieuwjaarstocht en Pinkstertocht van uit Milsbeek langs kwamen. Voor de foto's van Bertus kijk maar hier https://myalbum.com/album/edX9S5iX2FFy
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

In Flevoland gelopen vandaag, van Swifterbant naar Lelystad.
Dwars door de polder waar veel wind werd gevangen. Goed voor de vele windmolens die hier zijn te vinden.
Ook vele kilometers langs een vaart gelopen. Een lastige oversteek over een bruggetje waar ik eigenlijk niet overheen mocht maar waar ik geen andere keus had. Er ontbrak een ondergrond dus was het balanceren over smalle stalen balken.
Ik volgde het Pionierspad, met een verrassend mooie route zo dicht bij Lelystad.
Marianne heeft gefietst en een bezoek gebracht aan Bataviastad.
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Vandaag de snerttocht gelopen vanuit Utrecht.
Eerst Ingrid opgehaald in Vianen.
Even voor 10 uur op pad. Even getwijfeld over de afstand maar gekozen voor de 20 km..
Langs de Vecht en richting Slot Zuylen.
Rondje om de kleine plas.
Na een welverdiende "grote" cappuccino rondje Maarseveense plassen.
Een route met veel groen in herfsttooi en behoorlijk autovrij, wat ons verraste.
Hier en daar druk met wandelaars en hun viervoeter(s).
Ontzettend mazzel met het weer, de laatste km. begon het zachtjes te regenen dus even doorgestapt.
Eenmaal in de auto begon het harder te miezeren en zag het binnen een mum van tijd grijs.
Ik zou Ingrid weer naar Vianen brengen maar uiteindelijk thuis afgeleverd in Langerak.
Nieuwe huisje bewonderd en na een grote beker koffie weer huiswaarts.
De hele weg naar huis niets anders dan regen maar dat mocht de pret niet drukken, we hadden een prachtige en heerlijke wandeling gemaakt. Voor herhaling vatbaar.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
edwinvandeb
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:03
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 0
Loopnummer 2025: 0
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Locatie: Kerkdriel

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door edwinvandeb »

Afgelopen zaterdag heb ik in het natuurpark Great Falls rond Washington kunnen lopen, mooie ervaring!
Verschillende tracks gelopen, tm flink klimmen over rotsen heen. Waren geen standaard 5-6km routes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 666
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

Oh wat gaaf, Edwin!
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Gebruikersavatar
longfield
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 470
Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
Leeftijd: 59
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 30+
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 4
Aantal 11 steden gelopen: 5
Merk wandelschoenen: wisselend
Locatie: Beverwijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door longfield »

De Sint Maartentocht van de Zwervers vanuit Beverwijk, 25 km. Lekker dicht bij huis dus starters koffie thuis en op de fiets heen. Vrij snel na de start begon het te regenen maar vond het niet nodig om de poncho aan te doen. Weer een leuke route Beverwijk uit via Heemskerk naar Castricum, plekken gezien waar ik niet eerder geweest ben. Op 13 km rust bij de Patatoloog en daar een cappuccino genuttigd. Niet telang blijven zitten omdat ik het toch wel koud kreeg, was toch wel een iets nat geworden tijdens de regen.
Hierna liep de route via de buitenkant van het duingebied terug naar Beverwijk.Met nog zo'n km of 5 te gaan begon het serieus te regenen maar geen gelegenheid om ergens te schuilen. Toen ik uiteindelijk wel ergens droog kon staan, was inmiddels doorweekt, mijn poncho onder mijn jas aangetrokken want begon het behoorlijk koud te krijgen.
Als een verzopen kat kwam ik na ruim 4 uur terug bij de startlocatie.
If you can dream it, you can do it!
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2702
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Gister een klein stukje uitgewaaid. Ik vertrok van station Heemstede-Aerdenhout en liep een flink stuk op het fietspad langs het spoor. Na een poos kwam daar dan de afslag over het spoor om het "landgoederenpad"te lopen. Een pad langs drie landgoederen. Dit pad komt, als je het goed volgt, uit bij een ingang van de waterleidingsduinen. Ik volgde het pad niet goed en mocht nog een stuk terug lopen.

Via de waterleidingsduinen ben ik naar het strand van Zandvoort gelopen. Dit was iets langer dan gedacht: 5,6km ipv de 3km die ik in gedachten had. Ik wilde nameljjk optijd de trein terug naar huis hebben om de dames handbalfinale te zien.

Uiteindelijk flink doorgelopen en vanaf het strand eerst een stuk door het zand en het tweede stuk over de boulevard gelopen. Ik haalde de trein net want hij vertrok ietsjes later dan normaal: een oude dubbeldekkertrein had gister zijn laatste rit door Nederland en daar moesten we even op wachten. Ik zag al veel fotomakers op station Zandvoort en begreep al niet waarvoor dat was. De trein zelf dus ook even gezien en een ouder echtpaar bij me in de trein snapte niets van al die fotomakers. Zij dachten dat de mensen misschien gingen oefenen voor de nieuwjaarsduik?! :mrgreen:

Dus ik kon ze vertellen dat het om de trein ging en dat zij de trein nu ook hadden gezien en ze dat nu konden zeggen. Haha. Wat ik wel aso vond, was dat er ook treinspotters middenin de duinen stonden. Eentje had zelfs een keukentrappetje meegenomen! En dan bedoel ik niet op het fiets of wandelpad, nee echt midden in de duinen in kwetsbaar natuurgebied!
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Gisteravond in gezelschap van Conny, Tina en een collega van Tina een groepswandeling gelopen van LC door verlicht Alkmaar.
Ze hadden een mooi lijstje gemaakt met bijzonderheden waar op gelet kon worden. Alleen jammer dat er niet even bij stilgestaan werd.
In een ruk door naar van Klundert, het café/ restaurant van De Vest. Hier werd ons namens LC een consumptie aangeboden. Dat was dan wel weer leuk.
Geen bijzondere verlichting, de standaard kerstverlichting.
Getroffen met het weer en op tijd de trein weer naar Obdam.
Weet nu weer waarom ik geen fan ben van groepswandelingen.
Tempo gaat mij in het begin te snel (moet altijd op gang komen) en dat blijft zo.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Vandaag naar Nijverdal geweest voor een tochtje van de Almelose Wandelkring, de wandelclub van Carola.
Bij de start Peter Vos en Aike nog getroffen, altijd leuk om walkers te treffen. De tocht volbracht met Elly, Hilly en Louise. Het was een mooie route, heuveltje op en heuveltje af. De jas kon uit. De 2e lus was iets vlakker en wat meer Voy parcours. Een paar regendruppen en zodoende was de 2e rust "verplicht". Genoten van de prima bepijlde tocht en de "poeiermolke" na afloop
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2271
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Jeltsje schreef:Vandaag naar Nijverdal geweest voor een tochtje van de Almelose Wandelkring, de wandelclub van Carola.
Bij de start Peter Vos en Aike nog getroffen, altijd leuk om walkers te treffen. De tocht volbracht met Elly, Hilly en Louise. Het was een mooie route, heuveltje op en heuveltje af. De jas kon uit. De 2e lus was iets vlakker en wat meer Voy parcours. Een paar regendruppen en zodoende was de 2e rust "verplicht". Genoten van de prima bepijlde tocht en de "poeiermolke" na afloop
Was zeker leuk om jullie even weer te spreken!
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Van huis naar de buurtsuper en terug! 600 hele meters en dat was genoeg, vond mijn lijf :sweat:
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
liesie73
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Berichten: 912
Lid geworden op: 07 mei 2010, 16:51
Leeftijd: 53
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: ergens in Drenthe

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door liesie73 »

Voy con Dios schreef:
Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...

Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

liesie73 schreef:
Voy con Dios schreef:
Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...

Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
De meeste mensen kennen nu eigelijk alleen maar pakken ;-) maar hier thuis hebben we nog echte cacao (poeder), heerlijk ouderwets :lol:
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2985
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Jeltsje schreef:
liesie73 schreef:
Voy con Dios schreef:
Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...

Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
De meeste mensen kennen nu eigelijk alleen maar pakken ;-) maar hier thuis hebben we nog echte cacao (poeder), heerlijk ouderwets :lol:
'Hiero' ook cacaopoeder in huis. :y:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”