Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- joyke
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2998
- Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
- Leeftijd: 40
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
- Mood: Vrolijk
- Locatie: wijchen - nijmegen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
heerlijk rondje heumens oord vanaf union malden weer een mooie 8.7 kilometer in de benen was er heerlijk stil op paar vliegtuig achtige na die over kwamen
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4722
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
22 oktober, Gelderswoudse Polder route vanuit Benthuizen, 14 km
Vandaag heb ik een route gelopen uit de nieuwe wandelgids “Wandelen in Rijnland”.
De route is in totaal 14 km lang en kan in het laatste gedeelte worden ingekort tot ca. 11 of 12 km (mits ik start in Benthuizen en niet in Zoetermeer).
En dat laatste doe ik.
Vanuit Benthuizen wandel ik vrijwel direct de Gelderswoudse Polder in. Er volgen enkele kerkenpaden waar ook runderen gebruik van maken.
Na de kerkenpaden gaat het richting ‘t Geertje (kinderboerderij). Hier zijn lekkernijen te koop bij een kraampje in 1 van de schuren. Ik vind het hier te druk dus ik loop door.
Ik besluit om in het nabijgelegen Recreatiegebied, rondom de Zoetermeerse Plas, mijn meegenomen consumpties te nuttigen. Ik heb dan 7 km gelopen en heb op dat moment geen klachten (alléén tijdens de 1e 2 km had ik milde klachten welke ik snel onder controle kreeg).
De volgende plas waar ik langs wandel is de Noordhovens Plas en daarna volgt de Benthuizerplas.
Ik voel me goed dus het inkorten van de route is niet nodig. Via Zoetermeers meest recente wijk “Oosterheem” en het nieuwe “Bentwoud” kom ik weer in Benthuizen aan.
Het Bentwoud is een jong bos met een 1e aanplant in 2009 en is nu al het grootste aaneengesloten natuurgebied van Zuid-Holland.
Dit gebied ken ik nog niet en wil ik een volgende keer ontdekken.
Ik ben blij dat ik deze afstand weer kan lopen. Met deze afstand kan ik weer een aantal mooie routes uit de nieuwe wandelgids lopen. Voorlopig hou ik het dan ook maar even bij deze afstand!
Vandaag heb ik een route gelopen uit de nieuwe wandelgids “Wandelen in Rijnland”.
De route is in totaal 14 km lang en kan in het laatste gedeelte worden ingekort tot ca. 11 of 12 km (mits ik start in Benthuizen en niet in Zoetermeer).
En dat laatste doe ik.
Vanuit Benthuizen wandel ik vrijwel direct de Gelderswoudse Polder in. Er volgen enkele kerkenpaden waar ook runderen gebruik van maken.
Na de kerkenpaden gaat het richting ‘t Geertje (kinderboerderij). Hier zijn lekkernijen te koop bij een kraampje in 1 van de schuren. Ik vind het hier te druk dus ik loop door.
Ik besluit om in het nabijgelegen Recreatiegebied, rondom de Zoetermeerse Plas, mijn meegenomen consumpties te nuttigen. Ik heb dan 7 km gelopen en heb op dat moment geen klachten (alléén tijdens de 1e 2 km had ik milde klachten welke ik snel onder controle kreeg).
De volgende plas waar ik langs wandel is de Noordhovens Plas en daarna volgt de Benthuizerplas.
Ik voel me goed dus het inkorten van de route is niet nodig. Via Zoetermeers meest recente wijk “Oosterheem” en het nieuwe “Bentwoud” kom ik weer in Benthuizen aan.
Het Bentwoud is een jong bos met een 1e aanplant in 2009 en is nu al het grootste aaneengesloten natuurgebied van Zuid-Holland.
Dit gebied ken ik nog niet en wil ik een volgende keer ontdekken.
Ik ben blij dat ik deze afstand weer kan lopen. Met deze afstand kan ik weer een aantal mooie routes uit de nieuwe wandelgids lopen. Voorlopig hou ik het dan ook maar even bij deze afstand!
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Fijn dat het wandelen weer goed is gegaan 
- qltel
- W4W Super Freak

- Berichten: 666
- Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
- Leeftijd: 57
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 6
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Grisport
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Ik heb nergens gelopen vandaag. Maar mijn vriendin Monique wel. Loopt vandaag 80 km van Alkmaar naar Baarn om geld in te zamelen voor deze vrouw: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -wees-zoon . (deze actie startte overigens hier: https://frontpage.fok.nl/sitenews/83862 ... eisje.html )
De erfbelasting is intussen bij elkaar, maar nu zamelt Monique geld in om Linda een grote wens van Linda in vervulling te laten gaan. Nouja, dat geld is intussen ook al bij elkaar, maar ik vind het gewoon ontzettend stoer van Monique dat ze dit doet. (Ze heeft al een keer 60 gelopen, dus dit is haar eerste keer 80)
Zien waar ze is? https://www.google.com/maps/@52.2930235 ... !2e2?hl=nl
Foto's en verslag? https://frontpage.fok.nl/nieuws/838659/ ... -milo.html
De erfbelasting is intussen bij elkaar, maar nu zamelt Monique geld in om Linda een grote wens van Linda in vervulling te laten gaan. Nouja, dat geld is intussen ook al bij elkaar, maar ik vind het gewoon ontzettend stoer van Monique dat ze dit doet. (Ze heeft al een keer 60 gelopen, dus dit is haar eerste keer 80)
Zien waar ze is? https://www.google.com/maps/@52.2930235 ... !2e2?hl=nl
Foto's en verslag? https://frontpage.fok.nl/nieuws/838659/ ... -milo.html
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geweldig dat ze dat doet 
- postmuts
- W4W WalkKING

- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 01 okt 2010, 19:37
- Leeftijd: 62
- Afstand 2025: niet
- Loopnummer 2025: niet
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 2
- Volgende wandeltocht: ??....niet meer
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Van alles
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Hippolytushoef
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Wat een geweldig mooi gebaar
- qltel
- W4W Super Freak

- Berichten: 666
- Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
- Leeftijd: 57
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 6
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Grisport
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
om 21:07 is ze aangekomen. Ze heeft dus ruim 21 uur gelopen..
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6974
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Knap gedaan hoor.qltel schreef:om 21:07 is ze aangekomen. Ze heeft dus ruim 21 uur gelopen..
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6974
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Op Ameland gisteren geprobeerd de 11 km. route te volgen van tussen Sliken Zand.
Ging hier en daar fout en soms zelf een padje links en rechts genomen omdat ons het pad van de route niet aanstond.
Ruim 13 km. op de teller, mooi resultaat van een heerlijk dagje buiten en uitwaaien.
Vanmorgen tegen de middag de wandelschoenen weer aan.
Eerst langs de wadden kant voor de wind.
Richting Buren waar we weer onze eigen weg gingen om zoveel mogelijk de drukte ( lees: verkeer) te ontwijken.
Nu ook weer her en der links en rechts een pad genomen.
Uiteindelijk ruim 9 km. op de teller.
Ging hier en daar fout en soms zelf een padje links en rechts genomen omdat ons het pad van de route niet aanstond.
Ruim 13 km. op de teller, mooi resultaat van een heerlijk dagje buiten en uitwaaien.
Vanmorgen tegen de middag de wandelschoenen weer aan.
Eerst langs de wadden kant voor de wind.
Richting Buren waar we weer onze eigen weg gingen om zoveel mogelijk de drukte ( lees: verkeer) te ontwijken.
Nu ook weer her en der links en rechts een pad genomen.
Uiteindelijk ruim 9 km. op de teller.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4722
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Fijn dat jullie toch nog lekker hebben kunnen lopen op Ameland.Cornelia schreef:Op Ameland gisteren geprobeerd de 11 km. route te volgen van tussen Sliken Zand.
Ging hier en daar fout en soms zelf een padje links en rechts genomen omdat ons het pad van de route niet aanstond.
Ruim 13 km. op de teller, mooi resultaat van een heerlijk dagje buiten en uitwaaien.
Vanmorgen tegen de middag de wandelschoenen weer aan.
Eerst langs de wadden kant voor de wind.
Richting Buren waar we weer onze eigen weg gingen om zoveel mogelijk de drukte ( lees: verkeer) te ontwijken.
Nu ook weer her en der links en rechts een pad genomen.
Uiteindelijk ruim 9 km. op de teller.
- Cornelia
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 6974
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: ?
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Gewoon
- Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Dat vonden we zelf ook.Marko schreef:Fijn dat jullie toch nog lekker hebben kunnen lopen op Ameland.Cornelia schreef:Op Ameland gisteren geprobeerd de 11 km. route te volgen van tussen Sliken Zand.
Ging hier en daar fout en soms zelf een padje links en rechts genomen omdat ons het pad van de route niet aanstond.
Ruim 13 km. op de teller, mooi resultaat van een heerlijk dagje buiten en uitwaaien.
Vanmorgen tegen de middag de wandelschoenen weer aan.
Eerst langs de wadden kant voor de wind.
Richting Buren waar we weer onze eigen weg gingen om zoveel mogelijk de drukte ( lees: verkeer) te ontwijken.
Nu ook weer her en der links en rechts een pad genomen.
Uiteindelijk ruim 9 km. op de teller.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4722
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
29 oktober, Bentwoud Zoetermeer, 14 km
Vandaag heb ik opnieuw een wandelroute uit de gids “Wandelen in Rijnland” gelopen. Deze keer ben ik het Bentwoud ingegaan.
Het Bentwoud is een nieuw bos-natuur-recreatiegebied met een 1e aanplant van bomen in 2009. Het is dus nog een jong bos. Het gebied is ca. 800 ha. groot en bevat ca. 80 km aan wandel-en fietspaden.
Het Bentwoud ligt tussen Zoetermeer en Boskoop en maakt onderdeel uit van de groenblauwe slinger door Zuid-Holland. Deze slinger verbindt 5 natuurgebieden met elkaar en is mede ontwikkeld om te voorkomen dat de Rotterdamse en Haagse regio's aan elkaar groeien.
Vanaf station Oosterheem ( halte Randstadrail in Zoetermeer) loop ik al snel het Bentwoud in.
In de 1e kilometers loop ik eerst onder de HSL-spoorlijn door en even later loop ik door het zogeheten kinderbomenbos.
In dit bos gaan ‘levensbomen’ (Italiaanse populieren) groeien voor overleden kinderen en ‘geboortebomen’ (Haagbeuken) voor nieuwe wereldburgertjes. Het bos gaat bestaan uit vijf cirkels van ongeveer 500 bomen. Ik zie nog geen herdenkingsbomen. Mijn oog valt op stenen paddenstoelen met namen van kinderen erop. Daaronder de geboortedatum van het kind (geboorteboom) en bij een aantal ook een overlijdensdatum erop.
Op een splitsing van paden verlaat ik het verharde voetpad en dit maakt plaats voor een pad langs een sloot. Hier kun je aan weerskanten van de sloot lopen en via bruggetjes de sloot oversteken. Dit laatste doe ik een paar keer om enkele zwanen-gezinnen te ontwijken.
De ondergrond is hier behoorlijk drassig. Het pad is enkele kilometers lang.
Om nog meer zwanen te ontwijken steek ik een weiland dwars over om vervolgens uit te komen op de verharde weg.
De harde ondergrond voelt prettig aan maar dat duurt niet lang. Opnieuw gaat de route over drassige paden.
In de verte zie ik de hefbrug van Boskoop. Zover ga ik vandaag niet komen want de route buigt af, richting het landgoed Bentwoud. Hier is een gigantisch golfterrein. De wandelpaden gaan hier dwars doorheen. Het gebied van het golfterrein is opengesteld voor alle publiek.
Er volgen nog wat modderpaden en dan loop ik het Bentwoud uit en de Zoetermeerse wijk Oosterheem weer in om te eindigen bij de halte van de Randstadrail alwaar mijn auto geparkeerd staat.
In deze route zaten wat “hindernissen” die mijn coördinatievermogen flink op de proef hebben gesteld. Ik heb deze alle goed weten te doorstaan.
In verband met de verwachte regenval in de voormiddag heb ik niet gerust, maar dat vond ik geen enkel probleem. Het is tot het einde droog gebleven. Pas bij thuiskomt begon het te regenen.
Vandaag heb ik opnieuw een wandelroute uit de gids “Wandelen in Rijnland” gelopen. Deze keer ben ik het Bentwoud ingegaan.
Het Bentwoud is een nieuw bos-natuur-recreatiegebied met een 1e aanplant van bomen in 2009. Het is dus nog een jong bos. Het gebied is ca. 800 ha. groot en bevat ca. 80 km aan wandel-en fietspaden.
Het Bentwoud ligt tussen Zoetermeer en Boskoop en maakt onderdeel uit van de groenblauwe slinger door Zuid-Holland. Deze slinger verbindt 5 natuurgebieden met elkaar en is mede ontwikkeld om te voorkomen dat de Rotterdamse en Haagse regio's aan elkaar groeien.
Vanaf station Oosterheem ( halte Randstadrail in Zoetermeer) loop ik al snel het Bentwoud in.
In de 1e kilometers loop ik eerst onder de HSL-spoorlijn door en even later loop ik door het zogeheten kinderbomenbos.
In dit bos gaan ‘levensbomen’ (Italiaanse populieren) groeien voor overleden kinderen en ‘geboortebomen’ (Haagbeuken) voor nieuwe wereldburgertjes. Het bos gaat bestaan uit vijf cirkels van ongeveer 500 bomen. Ik zie nog geen herdenkingsbomen. Mijn oog valt op stenen paddenstoelen met namen van kinderen erop. Daaronder de geboortedatum van het kind (geboorteboom) en bij een aantal ook een overlijdensdatum erop.
Op een splitsing van paden verlaat ik het verharde voetpad en dit maakt plaats voor een pad langs een sloot. Hier kun je aan weerskanten van de sloot lopen en via bruggetjes de sloot oversteken. Dit laatste doe ik een paar keer om enkele zwanen-gezinnen te ontwijken.
De ondergrond is hier behoorlijk drassig. Het pad is enkele kilometers lang.
Om nog meer zwanen te ontwijken steek ik een weiland dwars over om vervolgens uit te komen op de verharde weg.
De harde ondergrond voelt prettig aan maar dat duurt niet lang. Opnieuw gaat de route over drassige paden.
In de verte zie ik de hefbrug van Boskoop. Zover ga ik vandaag niet komen want de route buigt af, richting het landgoed Bentwoud. Hier is een gigantisch golfterrein. De wandelpaden gaan hier dwars doorheen. Het gebied van het golfterrein is opengesteld voor alle publiek.
Er volgen nog wat modderpaden en dan loop ik het Bentwoud uit en de Zoetermeerse wijk Oosterheem weer in om te eindigen bij de halte van de Randstadrail alwaar mijn auto geparkeerd staat.
In deze route zaten wat “hindernissen” die mijn coördinatievermogen flink op de proef hebben gesteld. Ik heb deze alle goed weten te doorstaan.
In verband met de verwachte regenval in de voormiddag heb ik niet gerust, maar dat vond ik geen enkel probleem. Het is tot het einde droog gebleven. Pas bij thuiskomt begon het te regenen.
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Fijn dat het wandelen goed is gegaan Martin 
- Truitje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Dat klinkt als een geslaagde wandeling, fijn voor je
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4722
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Jeltsje schreef:Fijn dat het wandelen goed is gegaan Martin
Het smaakt naar “meer”. Dat komt ook wel weer. Rustig opbouwen.Truitje schreef:Dat klinkt als een geslaagde wandeling, fijn voor je