Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6976
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2998
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

dat klinkt als een zeer leuk wandel weekend voor iedereen
ik vind het ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en zo een stukje van jullie avontuur mee te beleven
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2986
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Cornelia schreef:
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
Toch een beetje "Egmond in het klein". Dank voor je verslagen Carla.
Ik heb vandaag ook gewandeld, zit nu op het zweefveld.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Spatoes schreef:
Cornelia schreef:
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
Toch een beetje "Egmond in het klein". Dank voor je verslagen Carla.
Ik heb vandaag ook gewandeld, zit nu op het zweefveld.
Weet je wat ook erg op “Egmond” leek?
Zowel zaterdag als zondag hebben wij 6,5 uur gedaan over 23 km!!
Dat is een gemiddeld tempo van 3,5 km per uur !!!!
Gebruikersavatar
wandelmama
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2011, 21:08
Leeftijd: 65+
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 0
Merk wandelschoenen: Hanwag
Locatie: Drenthe

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door wandelmama »

Marko schreef:
Spatoes schreef:
Cornelia schreef:
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
Toch een beetje "Egmond in het klein". Dank voor je verslagen Carla.
Ik heb vandaag ook gewandeld, zit nu op het zweefveld.
Weet je wat ook erg op “Egmond” leek?
Zowel zaterdag als zondag hebben wij 6,5 uur gedaan over 23 km!!
Dat is een gemiddeld tempo van 3,5 km per uur !!!!
Dat lag echt niet aan mij :lol:
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6976
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

wandelmama schreef:
Marko schreef:
Spatoes schreef:
Cornelia schreef:
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
Toch een beetje "Egmond in het klein". Dank voor je verslagen Carla.
Ik heb vandaag ook gewandeld, zit nu op het zweefveld.
Weet je wat ook erg op “Egmond” leek?
Zowel zaterdag als zondag hebben wij 6,5 uur gedaan over 23 km!!
Dat is een gemiddeld tempo van 3,5 km per uur !!!!
Dat lag echt niet aan mij :lol:
De mondjes zullen ook niet stil gestaan hebben en ja, dan gaan de voetjes wat langzamer.
Wie kan mij vertellen wat daar mis mee is?
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus heeft vandaag weer een tochtje gelopen, 20km bij de WS78, en deze keer in Wijchen. Nu hebben we in het verleden al veel tochten in en om Wijchen gelopen, dus het was niet zo gek dat hij over veel bekende stukken kwam. Hij is weer flink aan het fotograferen geweest, en het was toch wel weer lekker om een georganiseerde tocht te kunnen lopen. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/jjyeBxhGxp65
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Vandaag heeft Bertus weer een wandeltocht gelopen. Weer een 20km tocht, maar eigenlijk meer, want hier in Ede loopt hij altijd ruim 2km naar het station, en deze keer nam hij ook in Schiedam de benenwagen ipv de metro om bij de start te komen, dus 2,8km erbij. Het was vandaag schitterend wandelweer, dus dat was genieten. Iets minder genieten was de grote hoeveelheid modder die ze tegen kwamen. Bar en boos was het deze keer. Maar al met al had hij toch lekker gelopen zei hij. En ja, foto's heeft hij deze keer ook weer gemaakt, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/8GEEafgxhjVh
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2654
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vanmorgen om 9 uur thuis weggewandeld naar de veerboot naar Texel. Daar direct vanaf de boot linksaf, om de Mohkbaai heen over de terreinbanden die daar lopen. Duidelijk merkbaar dat er de laatste tijd veel regen gevallen is, want het was net een traditioneel WS’78 parcours, veel modder, plassen en dus noodpaadjes.
Bij het Marineterrein rechtsaf naar de Hors. Het was laag water, dus de buitenrand van Texel lag een behoorlijk eind van de duinen af. Af en toe een hele omweg moeten maken om geen natte voeten te krijgen. En onderweg afval/plastic oprapen en meenemen (ik had daarvoor een tas meegenomen).
Fantastisch weer, zo over het strand langs het water. Behoorlijk imposant ook om te zien hoeveel schade er is ontstaan door de stormen. Een aantal strandtenten waren wel open, maar je moest er of helemaal omheen om aar binnen te komen (dus eerst duin op en dan via de achterkant naar binnen) of via een extra keukentrap op de oorspronkelijke trap naar het terras klimmen. Bij een strandtent hadden ze al extra treden aan de trap gemaakt: 7 stuks waren er nodig en dat was ook wel nodig omdat alle strand onder de strandtent weggeslagen was tot zeker 1,5-2 meter ACHTER de strandtent.
Uiteindelijk bij strandopgang De Koog voor de 3e keer de rugzak met afval geleegd en het strand verlaten.
15 min later de bus naar de veerhaven gepakt en van uit de veerboot weer naar huis gewandeld.
In totaal ruim 31 km weggestopt. Genoten van het weer en zelfs nog zonder jas gelopen met opgestroopte mouwen.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus heeft zaterdag in Pijnacker een wandeltocht gelopen. Met een groepje uit Ede heeft hij daar een WS78 tocht gelopen. Lekker weer, mooie omgeving en een gezellig groepje, de ideale ingrediënten voor een fijne wandeldag. Nou dat was het ook, en dus ook een aardige keus aan foto's om in een album te plakken voor jullie. Het resultaat is hier te vinden: https://myalbum.com/album/RdPLMFRLm3qN
Gebruikersavatar
Ronald1947
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Berichten: 143
Lid geworden op: 09 jul 2016, 09:37
Leeftijd: 77
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 19300
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Ronald1947 »

Truitje schreef:Bertus heeft zaterdag in Pijnacker een wandeltocht gelopen. Met een groepje uit Ede heeft hij daar een WS78 tocht gelopen. Lekker weer, mooie omgeving en een gezellig groepje, de ideale ingrediënten voor een fijne wandeldag. Nou dat was het ook, en dus ook een aardige keus aan foto's om in een album te plakken voor jullie. Het resultaat is hier te vinden: https://myalbum.com/album/RdPLMFRLm3qN
Ik heb daar ook gelopen. Inderdaad een heerlijke wandeling.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Mooie route, wandel hier ook regelmatig (woon niet ver van het Balijbos vandaan).
Gebruikersavatar
hein
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Berichten: 923
Lid geworden op: 28 mar 2011, 19:59
Leeftijd: 56
Afstand 2025: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: Oldemarkt

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door hein »

Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2654
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

hein schreef:Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.
Wanneer is die strand6daagse? Aangezien ik toch in Den Helder woon (en dus het traject zo ongeveer met de ogen dicht kan lopen) kan ik wellicht wel even kijken.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2986
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Tigelu schreef:
hein schreef:Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.
Wanneer is die strand6daagse? Aangezien ik toch in Den Helder woon (en dus het traject zo ongeveer met de ogen dicht kan lopen) kan ik wellicht wel even kijken.
Volgens mij was/is de Strand6Daagse de week NA De Vierdaagse, daarom heb ik nooit meegedaan vanwege vakantie en dat 'ploeteren' door het zand zag ik niet zitten, of verbranden door de zon. Heb in het verleden wel eens bij de kampeerplek in Callantsoog gekeken, = Vierdaagsegevoel.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”