Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Gebruikersavatar
Ed
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4453
Lid geworden op: 07 jan 2006, 17:52
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Locatie: niet zover van de Kuip.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Ed »

Een lusje van 10 in de altijd mooie Hoeksche Waard. :-)%%
Facta non verba.
Gebruikersavatar
Peter B
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 689
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:04
Leeftijd: 70
Afstand 2025: 30km
Kilometers gelopen: 150
Aantal N4D volbracht: 36
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Locatie: Rotterdam

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Peter B »

Truitje schreef:Bertus is vandaag lekker op de fiets naar Wageningen geweest om daat de Capitulatie-Bevrijdingstocht te lopen. Zo leuk om dan tijdens een tocht bekenden tegen te komen, en verder een stuk op te lopen. Op wat regendruppels na was het lekker wandelweer en weer een mooie route. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/f27LgiR4iB3J
Ik liep met de Royal Canadian Legion mee in het defilé (met vaandel) en zag Bertus langs de kant staan. Heb hem geroepen en hij heeft me gezien, maar of hij me herkend heeft weet ik niet helmaal zeker.
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Peter B schreef:
Truitje schreef:Bertus is vandaag lekker op de fiets naar Wageningen geweest om daat de Capitulatie-Bevrijdingstocht te lopen. Zo leuk om dan tijdens een tocht bekenden tegen te komen, en verder een stuk op te lopen. Op wat regendruppels na was het lekker wandelweer en weer een mooie route. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/f27LgiR4iB3J
Ik liep met de Royal Canadian Legion mee in het defilé (met vaandel) en zag Bertus langs de kant staan. Heb hem geroepen en hij heeft me gezien, maar of hij me herkend heeft weet ik niet helmaal zeker.
"Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
Bertvos
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 262
Lid geworden op: 12 aug 2007, 11:24
Leeftijd: 47
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: > 40000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 13
100+ wandelingen: 32
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Bertvos »

[quote="Voy con Dios"]
Wel ontmoet: Bert Vos. Die gozer loopt geloof ik alles.

Haha, ik loop wel regelmatig georganiseerde tochten, ik zie jou komende zaterdag waarschijnlijk weer.
Gebruikersavatar
Peter B
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 689
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:04
Leeftijd: 70
Afstand 2025: 30km
Kilometers gelopen: 150
Aantal N4D volbracht: 36
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Locatie: Rotterdam

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Peter B »

Voy con Dios schreef: "Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?
Geen bloemetjesjurk, meer een mantelpakje....
Uiteraard ga ik proberen weer een stapje dichter bij kruis 40 te komen!
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Bertvos schreef:
Voy con Dios schreef: Wel ontmoet: Bert Vos. Die gozer loopt geloof ik alles.

Haha, ik loop wel regelmatig georganiseerde tochten, ik zie jou komende zaterdag waarschijnlijk weer.
Zo de Heer het wil en wij leven lopen Marrie en ik rond de Krimpenerwaard. Ik heb er nu al hartstikke zin an! Als je ons ziet, maak even een tussenlanding Bert.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Peter B schreef:
Voy con Dios schreef: "Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?
Geen bloemetjesjurk, meer een mantelpakje....
Uiteraard ga ik proberen weer een stapje dichter bij kruis 40 te komen!
Gezellig! Ik zal uitkijken naar 'die lange met die pilotenbril'. :-)
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
Peter B
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 689
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:04
Leeftijd: 70
Afstand 2025: 30km
Kilometers gelopen: 150
Aantal N4D volbracht: 36
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Locatie: Rotterdam

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Peter B »

Trouwens: iets meer dan 2 weken geleden was ik nog in Nijmegen (voor een reggaeconcert van Steel Pulse in Doornroosje) en kwam tot de conclusie, dat twee van mijn gebruikelijke 4daagse restaurants er niet meer waren: Koks op de Graafseweg en (een familiebedrijf dat er al 45 jaar zat) Spijshuis Tijl Uilenspieghel. Bizar toch?
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Vandaag zijn we begonnen aan het pad van de vrijheid
Met de trein van boxmeer naar Arnhem.. in cuyk sloot mijn zus bij onsons aan daarna met bus Wageningen waar een vriendin
Al stond te wachten ..zus en vriendin liepen een dagje met ons mee..de tocht ging vandaag van wageningen via de grebbeberg
naar rhenen ..daar de nederrijn over en via de uiterwaarden naar opheusden..daar ging zus en vriendin naar huis en wij liepen nog een gedeelte van de derde etappe naar zetten...prima adres van
Vrienden op de fiets...een mooie dag met smorgens wat drukkend weer later zonnig .. morgen gaat via Valburg naar Driel
Nu maar duimen dat het niet te warm wordt
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

De omloop van de Krimpenerwaard. Het is de laatste keer, dat deze tocht werd georganiseerd, de illustere wandelvereniging D.E.S. in Gouda zal zichzelf opheffen. Geen vrijwilligers meer, het bekende lied. Heel, heel jammer.
De omloop was geweldig, mede door het fijne gezelschap en het perfecte wandelweer. En het asfalt. Wat een asfalt was dat!
Ziehier mijn foto's: https://photos.app.goo.gl/rkAqv8HjUJridhLv6.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Afgelopen zondag was deel 2 van mijn project “Langs wateren naar Amsterdam”.
Na het Amsterdam-Rijnkanaal was het nu de beurt aan de Amstel.

Langs de Amstel, van (iets voorbij) Nieuwveen naar Amsterdam, 34 km
De Amstel is een gekanaliseerde rivier, is 31 km lang en vormt feitelijk de voortzetting van de Aar/het Aarkanaal die op zijn of haar beurt ontspringt uit de Oude Rijn bij Alphen aan de Rijn. Zo staan alle wateren met elkaar in verbinding.
De Amstel begint officieel bij de Tolhuissluis even nabij Nieuwveen. Iets daarvòòr ben ik door Marianne met de auto afgezet.
De 1e 1,5 km loop ik langs de Aar (het Aarkanaal) en daarna ga ik verder langs de Amstel. Voor een groot gedeelte loop ik over een jaagpad op de linker oever.
Ondanks dat de rivier hier is gekanaliseerd zitten er nog erg veel bochten in de Amstel. Op het water is het goed toeven voor de watersportliefhebbers. Er zijn ook veel pleziervaartuigen op het water.
Ook op het land is het druk en kun je goed merken dat het een stralende zonnige dag is in de lente. Overal zijn wandelaars, hardlopers, fietsers en wielrenners actief.
Ik passeer enkele plaatsen waaronder Uithoorn, Nes aan de Amstel en Ouderkerk aan de Amstel. Bij die laatste ga ik de A9 onderdoor en in Amsterdam de A10 en de uitloop van de A2. In Ouderkerk aan de Amstel sta ik minutenlang stil op een brug waar een indrukwekkend aantal motorrijders passeert. De stoet rijdt in de richting van Amsterdam.
Het is overal gezellig druk, vooral de terrassen aan het water zijn goed gevuld.
Ik kom markeringen tegen van het Pelgrimspad en het Noord-Hollandpad, die laatste heb ik gelopen waardoor er op sommige punten herkenning is.
Naarmate ik Amsterdam nader, wordt het steeds drukker zowel op het water als aan de kant. Ik strijk nog ergens neer voor een bak koffie en ga dan weer verder.
In Amsterdam zelf steek ik de rivier in totaal 8 x over, om te beginnen de Berlagebrug.
Vanaf de bruggen heb ik een prima uitzicht over de rivier en alles wat zich daarop afspeelt.
En wat vind ik het gààf op de plekken waar de Amsterdamse grachten de Amstel “kruisen”. Alles vaart en krioelt dan door elkaar.
Daar waar de Amstel eindigt, begint het Rokin. Dit is een water en een straat tussen het Muntplein en de Dam in het centrum van Amsterdam. Mijn eindpunt is op het centraal station van Amsterdam.
Het was weer op en top genieten!!!
Na afloop reis ik met trein, metro en bus naar Abcoude alwaar de auto staat geparkeerd en van waaruit Marianne heeft gefietst.
Laatst gewijzigd door Marko op 25 mei 2022, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ineke61
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2354
Lid geworden op: 01 apr 2006, 18:05
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Ineke61 »

Voy con Dios schreef:De omloop van de Krimpenerwaard. Het is de laatste keer, dat deze tocht werd georganiseerd, de illustere wandelvereniging D.E.S. in Gouda zal zichzelf opheffen. Geen vrijwilligers meer, het bekende lied. Heel, heel jammer.
De omloop was geweldig, mede door het fijne gezelschap en het perfecte wandelweer. En het asfalt. Wat een asfalt was dat!
Ziehier mijn foto's: https://photos.app.goo.gl/rkAqv8HjUJridhLv6.
Leuke foto’s Maike!
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2998
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

Marko schreef:Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.
voor je het weet word het een groot feest als Jens volledig de 5 km of meer gaat lopen ik zie een nieuwe wandel generatie onstaan geweldig!!!
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2657
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vandaag vanuit Bussy naar Wildlands gewandeld en ondertussen even bij Primera plakband gehaald en daarna bij PostNL/Bruna een dichtgeplakt brievenbuspakje gepost. Vervolgens in Wildlands de route achterstevoren gelopen (dat kan nu weer en bovendien waren er erg veel scholen die vandaag het jaarlijkse schooluitje hadden en vrijwel allemaal de route “normaal” deden). Na het rondje Wildlands via de AH weer terug naar Bussy en toen had ik 13.000 stappen oftewel 9 km op de teller staan. Niet spectaculair maar ik heb er wel 7 uur over gedaan := :-)))
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”