Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Truitje schreef:Jaja het is weer Sopdag, Bertus, zijn zus en wandelmaat zijn naar Bunnik geweest, waar ze een wandeling door de geschiedenis hebben gemaakt. Ze hebben zelfs Romeinen ontmoet! Verder heel wat Forten en bunkers gezien. Het was niet meer zo warm als de laatste tijd, maar toch lekker wandelweer. Voor de foto's mag je op de link klikken: https://myalbum.com/album/axLH8cidF5NP/ ... 8e63230010
Leuke foto serie weer. Route langs de Hollandse Waterlinie met forten en bunkers.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus heeft vandaag met een wandelmaat de Pegasus gelopen. Dat wil zeggen, een totaal vernieuwde Pegasus. Want het heeft niets meer met de oude route te maken, en dat is toch wel jammer van een tocht die om te herinneren zou zijn. De route ging langs veel plekken waar ze de laatste tijd met andere tochten al gelopen hadden. Op een paar buien na hebben ze het droog gehouden. De foto's kan je hier bekijken: https://myalbum.com/album/GKyRny6doFcm/ ... 2613dcaa6c
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 36
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: ~10000
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag

Bericht door LOopmans »

Ik ben ook zaterdag dus bij de Pegasus Wandeltocht geweest, 20km. Het is een beetje mijn jaarlijkse afsluiting van het meer serieuze schema. Vanaf nu staat er voor de rest van het jaar, eigenlijk tot de Rhoonse Griendentocht eind januari, voor mij niets meer in steen gebeiteld. Natuurlijk zal ik de komende tijd nog wel een keer of twee, drie, wellicht zelf vier keer ergens gaan lopen, maar in feite is het seizoen voor mij dit jaar weer afgelopen.

De tocht is altijd een mooi rondje in een prachtige omgeving, maar inderdaad is het nu (al een paar jaar) niet meer zoals het geweest is. Ik mis wel een beetje de sfeer die het had met het vervoer met de oude legervoertuigen, en de datum komt ook niet meer overeen met de gebeurtenis waarvoor deze tocht de herinnering is. Toen had het een andere start dan finish wat al bijzonder was en ergens passend in het thema van de tocht, liep de route mooi over de Ginkelse Heide en eindigde het in Ede langs een paar oorlogsmonumenten. De tocht is nu vooral een rondje door het bos en is de finish waar de start is. De 30km route, die ik vorig jaar wel heb gelopen, gaat nog een rondje over de Edese Heide.

Ik vermoed ook dat de wijzigingen deze tocht best wat wandelaars heeft gekost want in mijn beleving is het nu, hoewel je nog steeds genoeg wandelaars voor en achter je ziet, aanzienlijk rustiger. Ondanks dat ik er van tevoren nog aan dacht ben ik weer vergeten om bij start of finish even te vragen waarom het nu is zoals het is, maar het is in ieder geval zo dat de tocht nu samengevoegd is met het zogenaamd 'Wandelfestival'. De Pegasus Wandeltocht is nu in feite enkel de 'lange afstand route' van dat wandelfestival. Dat uit zich ook in de herinnering bij de finish. Bij tochten van deze organisator, (naast deze de Capitulatie Vrijheidstocht in Wageningen, de Grebbevallei Wandeltocht in Rhenen en de Paraglider Wandeltocht in Wolfheze) krijg je altijd een vaantje, maar hier sinds vorig jaar niet meer. Het is een plastic schijf met 'Wandelfestival Ede' erop aan een lang Airborne lint. Niet bijzonder fraai, maar goed.

Toch is er wellicht hoop. Dit jaar zag ik na de finish weer wat legervoertuigen waarmee je een rondje over het terrein van 's Heeren Loo kon meerijden. Ook was er op het laatste paadje naar de afmeldtent een leuke tentoonstelling over de Pegasus Operatie, met grote borden waarop het verhaal als strip werd verteld naast allerlei echte voorwerpen, foto's en oude uniformen. Toch volgend jaar maar weer terug om te kijken of er dan nog meer hersteld is. Helaas hield ik het niet helemaal droog. Bij lange na niet zo slecht als vorig jaar, maar na mijn start om 10 uur, ging het ter hoogte van boerderij Mossel, de controle en rust op een kilometer of 6, toch even regenen. Gelukkig had mijn jas mee, met capuchon, en een paar kilometer later werd het weer droog. Het bleef dreigend, maar het bleef droog tot de finish. Ik melde mij af en het ging miezeren. Gelukkig kon ik toen snel terug naar de bus.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Vandaag is er weer gewandeld bij Samen op Pad, oftewel het was weer SOPdag. Bertus, zijn zus en wandelmaat zijn deze keer naar Soesterberg gegaan om daar een 8-je te lopen. Er zaten best wel bekende paden in, bv van de Amersfoortse Tweedaagse. Het was mooi wandelweer, de groep was gezellig en er zijn weer heel wat foto's gemaakt. Een aantal daarvan kan je hier bekijken: https://myalbum.com/album/iVHGoPcnrrG2/ ... acf405bcd2
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Het was weer woensdag en dus werd er weer gesopt. Rond Amersfoort deze keer. De route ging buitenom en door het centrum en langs allerlei mooie oude gebouwen. Het was een mooie route en een mooi dagje in de buitenlucht. Dat de SOP dit jaar 15 jaar bestaat was tijdens deze tocht te merken aan het lekkers en de extraatjes die we onderweg en na het lopen kregen. Samen op Pad, gefeliciteerd met jullie jubileum. En voor de foto's kan hier gekeken worden: https://myalbum.com/album/jPbp43vJq4wp/ ... 52455c1d2f
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Zaterdag is Bertus naar Otterlo gegaan om daar mee te doen met de Hoge Veluwe Wandeldag in Park de Hoge Veluwe. Het meedoen aan de wandeltocht is gratis, je moet alleen wel bij de ingang een toegangskaartje kopen. En inschriven is ook wel zo handig, je krijgt dan een routebeschrijving van de afstand die je wilt lopen en na afloop een medaille. Je moet alleen wel goed voorbereid op pad gaan, want er zijn geen rustpunten onderweg. Je moet dus wel eten en drinken zelf meenemen. De route was er dit jaar eentje voor berggeiten, heuvel op en heuvel af. Vorig jaar was die schijnbaar vlakker en mooier. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/9DKNcjvdkZ2u/ ... 2c438da4c9
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Bericht door LOopmans »

Ja die ga ik onthouden voor volgend jaar. Mooie medaille ook!
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag

Bericht door Voy con Dios »

Truitje schreef:Zaterdag is Bertus naar Otterlo gegaan om daar mee te doen met de Hoge Veluwe Wandeldag in Park de Hoge Veluwe. Het meedoen aan de wandeltocht is gratis, je moet alleen wel bij de ingang een toegangskaartje kopen. En inschriven is ook wel zo handig, je krijgt dan een routebeschrijving van de afstand die je wilt lopen en na afloop een medaille. Je moet alleen wel goed voorbereid op pad gaan, want er zijn geen rustpunten onderweg. Je moet dus wel eten en drinken zelf meenemen. De route was er dit jaar eentje voor berggeiten, heuvel op en heuvel af. Vorig jaar was die schijnbaar vlakker en mooier. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/9DKNcjvdkZ2u/ ... 2c438da4c9
Geweldige fotoserie weer Bertus.
En fijn dat je me even waarschuwt voor dit soort evenementen. :-)
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers

Bericht door Tigelu »

Vanmorgen vroeg eerst naar het Schuthok gewandeld om daar een paar uur te werken.
Daarna eerst dwars door de Schooten op weg naar het splitsingspunt van de stamppottentocht om de vervolgroman van de (deels 20 en vooral) 15 km route na te lopen en de routebeschrijving bij te werken tot aan het punt waar de langere afstanden samenkomen met de 5 en 10 km. Die had ik al klaar, dus vandaar weer dwars door de stad, via de AH voor de laatste benodigdheden voor de koffielikeuren, naar huis.
Totale km’s vandaag gelopen 16,5 km.

Nu morgen alleen het ontbrekende stuk van de 20 km nog nalopen en dan kan ik de routes op de pc bijwerken en doorsturen naar de wandelvereniging zodat ze in november gebruikt kunnen worden.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus heeft vandaag (zondag), samen met 2 wandelmaten, in Nijmegen de Herfstkleurentocht gelopen. Het was een mooie tocht, al was er nog weinig herfstkleur te zien. Paddestoelen waren er wel veel, en ook veel verschillende soorten. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/PXdmuR75gzGU/ ... d4295739b9
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Bericht door LOopmans »

Het is daar natuurlijk een erg mooie omgeving, maar er zijn zoveel wandeltochten in die hoek dat er wel erg veel overlap is tussen die tochten, en dat is ook weer jammer.
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon

Bericht door julia55 »

Zaterdag naar zoutelande om onze auto te parkeren..en als je weet dat zoutelande bijna volledih betasld parkeren is...en dat we bij toeval vorig jaar toch en onbetaald plekje hadden gevonden op loopafstand besloten we ditt jaar daar weer naar toe te rijden maar werden we net daarvoor we bij parkeerplaats hoge hill rechts (betaald) tegengehouden met de vraag marathon??
Toen werden we naar links gewezen...na de vraag kunnen we daar vannacht blijven staan want we gaan pas morgen wandelen..ja hoor 'dat kan''
Nou dan toch doen maar niet wetende waar we terecht komen ..wst verbaasd ons dat we asn het strand terecht kunnrn ...net achter de finish lijn...wat een meevaller zondag na de finish dijk over en zo de auto in...na parkeren effe de langstraat in maar omdat de marathon renners pas rond twee uur zouden finishen besloten we naar de bushalte te lopen deze keer net buiten zoutelande om naar burg te gaan met een overstap in middrlburg...de eerste bus was mooi op tijd ...maar in middelburg hebbfn we drie kwatier moeten wachten..vertraging door afsluitrn van wegen in burgh...na,aankomst in ons b&b zijn we naar onze vaste plaats op een camping gegaan
Om een hapje te eten.
Verder n rustig avondje
Smorgens om 6 uur konden we bij graaf van haamstede ons ontbijt nuttigen...was effe wennen om op een ander adres je ontbijt te nuttigen..maar ze,was,er mee gestopt om het ontbijt zelf te serveren...o. half 7 liepen we naar de start...in het donker maar al prima,weer...het zonnetje was er snel en na na,4 uur liepen we na 20 km het strand op en wisten dat we de volgede 20 km niet in 4 uur zouden halen...dit omdat 7 km strand wat soms minder goed ging en het vele klimmen,dalen en de trappen...maar na n kleine 9 uur waren we bij de finish...dit was onze 6de waarvan een keer zaterdag heen zondag terug en warrschijnlijk de laatste....op naar een nieuwe uitdaging. .
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Mooi dat jullie de auto zo vlak na de finish konden parkeren.
Succes met je volgende uitdaging!
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon

Bericht door julia55 »

Marko schreef:Mooi dat jullie de auto zo vlak na de finish konden parkeren.
Succes met je volgende uitdaging!
Dsnk je...
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is vandaag naar Wekerom gegaan om daar de Wicherumloop te lopen. Het bleek een heel erg mooie tocht volgens hem, nogal drassig, maar erg mooi. En toch zitten er in dit album maar weinig foto's. Hoe dat komt? Ik zal het uitleggen. Ze kwamen op een gegeven moment bij een overstapje tussen 2 palen. Toen Bertus daar over- en tussendoor wilde stootte hij met de hand waarmee hij de camera vasthield tegen zo'n paal en viel de camera uit zijn hand. Die kwam in het gras terecht en rolde daarna door naar beneden en zo de sloot in. Bertus haalde hem er meteen uit, maar het kwaad was al geschied, de camera was nat en doet nu niets meer. De laatste foto van het album is de foto van waar het gebeurde en dus misschien de laatste foto van deze camera. De rest van de mooie tocht heeft hij dus geen foto's kunnen maken en het is nog maar de vraag of we deze camera weer aan de gang krijgen. Duim allemaal dus maar op een goede afloop. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/BResMyMKxpHz/ ... c3ab399df6
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”