Oeps! Dat is heel vervelend. Vooral voor bertus, maar ook voor ons. Geen mooie foto’s meer?Truitje schreef:Bertus is vandaag naar Wekerom gegaan om daar de Wicherumloop te lopen. Het bleek een heel erg mooie tocht volgens hem, nogal drassig, maar erg mooi. En toch zitten er in dit album maar weinig foto's. Hoe dat komt? Ik zal het uitleggen. Ze kwamen op een gegeven moment bij een overstapje tussen 2 palen. Toen Bertus daar over- en tussendoor wilde stootte hij met de hand waarmee hij de camera vasthield tegen zo'n paal en viel de camera uit zijn hand. Die kwam in het gras terecht en rolde daarna door naar beneden en zo de sloot in. Bertus haalde hem er meteen uit, maar het kwaad was al geschied, de camera was nat en doet nu niets meer. De laatste foto van het album is de foto van waar het gebeurde en dus misschien de laatste foto van deze camera. De rest van de mooie tocht heeft hij dus geen foto's kunnen maken en het is nog maar de vraag of we deze camera weer aan de gang krijgen. Duim allemaal dus maar op een goede afloop. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/BResMyMKxpHz/ ... c3ab399df6
Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Tigelu
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Tigelu

Vandaag van huis naar werk (asiel) gewandeld en daar het nodige heen en weer om vervolgens weer naar huis te wandelen.
Om 8:35 uur vertrokken en om 13:55 uur weer thuis met 6,1 km op de teller. Maar meer gesloopt dan ik zou zijn van een 25 km tocht.
Om 8:35 uur vertrokken en om 13:55 uur weer thuis met 6,1 km op de teller. Maar meer gesloopt dan ik zou zijn van een 25 km tocht.
- Truitje

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Contacteer:
Er zijn gelukkig alternatieven, ik heb dezelfde camera, alleen in het rood. Die kan ik hem desnoods zolang meegeven.....Tigelu schreef:Oeps! Dat is heel vervelend. Vooral voor bertus, maar ook voor ons. Geen mooie foto’s meer?Truitje schreef:Bertus is vandaag naar Wekerom gegaan om daar de Wicherumloop te lopen. Het bleek een heel erg mooie tocht volgens hem, nogal drassig, maar erg mooi. En toch zitten er in dit album maar weinig foto's. Hoe dat komt? Ik zal het uitleggen. Ze kwamen op een gegeven moment bij een overstapje tussen 2 palen. Toen Bertus daar over- en tussendoor wilde stootte hij met de hand waarmee hij de camera vasthield tegen zo'n paal en viel de camera uit zijn hand. Die kwam in het gras terecht en rolde daarna door naar beneden en zo de sloot in. Bertus haalde hem er meteen uit, maar het kwaad was al geschied, de camera was nat en doet nu niets meer. De laatste foto van het album is de foto van waar het gebeurde en dus misschien de laatste foto van deze camera. De rest van de mooie tocht heeft hij dus geen foto's kunnen maken en het is nog maar de vraag of we deze camera weer aan de gang krijgen. Duim allemaal dus maar op een goede afloop. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/BResMyMKxpHz/ ... c3ab399df6
- Jeltsje

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Wat een pech, hopelijk is de camera te reddenTruitje schreef:Bertus is vandaag naar Wekerom gegaan om daar de Wicherumloop te lopen. Het bleek een heel erg mooie tocht volgens hem, nogal drassig, maar erg mooi. En toch zitten er in dit album maar weinig foto's. Hoe dat komt? Ik zal het uitleggen. Ze kwamen op een gegeven moment bij een overstapje tussen 2 palen. Toen Bertus daar over- en tussendoor wilde stootte hij met de hand waarmee hij de camera vasthield tegen zo'n paal en viel de camera uit zijn hand. Die kwam in het gras terecht en rolde daarna door naar beneden en zo de sloot in. Bertus haalde hem er meteen uit, maar het kwaad was al geschied, de camera was nat en doet nu niets meer. De laatste foto van het album is de foto van waar het gebeurde en dus misschien de laatste foto van deze camera. De rest van de mooie tocht heeft hij dus geen foto's kunnen maken en het is nog maar de vraag of we deze camera weer aan de gang krijgen. Duim allemaal dus maar op een goede afloop. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/BResMyMKxpHz/ ... c3ab399df6
- Voy con Dios

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Bertus is zonder zijn camera (en kenmerkend motoriek tijdens het fotograferen) echt onherkenbaar... Wat een pech!Truitje schreef:Bertus is vandaag naar Wekerom gegaan om daar de Wicherumloop te lopen. Het bleek een heel erg mooie tocht volgens hem, nogal drassig, maar erg mooi. En toch zitten er in dit album maar weinig foto's. Hoe dat komt? Ik zal het uitleggen. Ze kwamen op een gegeven moment bij een overstapje tussen 2 palen. Toen Bertus daar over- en tussendoor wilde stootte hij met de hand waarmee hij de camera vasthield tegen zo'n paal en viel de camera uit zijn hand. Die kwam in het gras terecht en rolde daarna door naar beneden en zo de sloot in. Bertus haalde hem er meteen uit, maar het kwaad was al geschied, de camera was nat en doet nu niets meer. De laatste foto van het album is de foto van waar het gebeurde en dus misschien de laatste foto van deze camera. De rest van de mooie tocht heeft hij dus geen foto's kunnen maken en het is nog maar de vraag of we deze camera weer aan de gang krijgen. Duim allemaal dus maar op een goede afloop. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/BResMyMKxpHz/ ... c3ab399df6
Toch nog een aantal mooie foto's gezien, en 'nogal drassig' is wel een understatement. Dank voor de waarschuwing om weg te blijven van dit soort wadloperij!
Mocht er een fundraising opgezet moeten worden voor een camera, dan verneem ik het graag. Want Bertus zonder camera, dat kan natuurlijk niet.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- LOopmans
- W4W Getalenteerd

- Leeftijd: 36
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: ~10000
- Aantal N4D volbracht: 13
- Kennedymarsen volbracht: 5
- 100+ wandelingen: 2
- Merk wandelschoenen: Hanwag
Zonde van de camera! Hopelijk komt het weer tot leven als het goed gedroogd is, maar als het al te lang nat(tig) is geweest inmiddels zal het wel niet meer gebeuren. Ik moet bekennen dat de reportages van Bertus mij nog weleens helpen in het besluiten om ergens wel of niet te gaan lopen.
In ieder geval, ik ben zelf gisteren dus gaan lopen bij de RET Metromars in Hoogvliet. Ik woon er nu een jaar of 7 niet meer, maar het is de plaats waar ik ben opgegroeid. Niet geboren, die plaats is Spijkenisse, maar het is wel mijn 'huis'. Deze tocht echter had ik nog nooit gelopen. Ik ken dus natuurlijk iedere hoek en steeg in Hoogvliet en omstreken, en ik had van tevoren al wel een idee waar de route zo ongeveer heen zou 'moeten' gaan. Rond Hoogvliet ligt een aaneensluiting van park en bosjes, sinds enkele jaren lekker in de markt gezet als 'De Groene Gordel'. Ik dacht, omdat ik zelf toen ik daar nog woonde wel een aantal keer dat rondje rond Hoogvliet gelopen heb en dat vanuit mijn huis zo'n 13 kilometer was, dat dàt met een extra hoekje wel de route voor de 15km zou zijn. Het is ook best een aardig rondje, omdat je ondanks dat de havengebieden van de Botlek en Europoort om de hoek liggen, je jezelf toch een klein beetje in de natuur waant. Als je wilt hoef zo het hele rondje lang ook vrijwel geen drukte of verkeer tegen te komen.
Maar het was niets van dat alles. De route van de 15km gaat de hele andere kant op, en komt via de wijk Tussenwater en het Valkensteinse Bos bij Poortugaal, vernoemd naar een kasteel (Slot Valckesteyn) waaraan vrijwel niets vandaag de dag meer herinnert, uit bij het Kasteel van Rhoon. Dat bestaat natuurlijk nog wel. We komen dan langs de sporthal waar de start is van de Rhoonse Griendentocht van de RWV, en de route overlapt ook met die tocht. Ik kom langs hetzelfde hertenkampje in Rhoon, en over dezelfde sportvelden van Poortugaal richting het Delta Psychiatrisch Ziekenhuis. Daarna volgt het fietspad langs de Oude Maas terug naar Hoogvliet, wat ook, hoewel dan in tegengestelde richting, een onderdeel van de Griendentocht is. Via het oude dijkje in Hoogvliet komen we dan weer terug bij het startbureau in het metrostation.
Al met al best een aardige route langs een paar fraaie stukken aan deze kant van het verder dichtbebouwde eiland IJsselmonde. Natuurlijk niet te vergelijken met de écht mooie tochten in de oosterlijke helft van ons land, maar toch degelijk. Onderweg had ik overigens inmiddels becijferd dat de route van de 25km en 40km wél ook dat rondje rond Hoogvliet hebben gehad. De route was vrijwel volledig verhard uiteraard, behalve een klein en kort paadje in het Valkensteinse Bos, wat met de regen van de afgelopen dagen erg meteen erg drassig was. Die regen is gelukkig de hele dag weg gebleven en het was redelijk zonnig, wel met flink wat wind gedurende de tweede helft van de route. Bij de finish ook nog verblijd met een leuk medailletje met een metro er op.
In ieder geval, ik ben zelf gisteren dus gaan lopen bij de RET Metromars in Hoogvliet. Ik woon er nu een jaar of 7 niet meer, maar het is de plaats waar ik ben opgegroeid. Niet geboren, die plaats is Spijkenisse, maar het is wel mijn 'huis'. Deze tocht echter had ik nog nooit gelopen. Ik ken dus natuurlijk iedere hoek en steeg in Hoogvliet en omstreken, en ik had van tevoren al wel een idee waar de route zo ongeveer heen zou 'moeten' gaan. Rond Hoogvliet ligt een aaneensluiting van park en bosjes, sinds enkele jaren lekker in de markt gezet als 'De Groene Gordel'. Ik dacht, omdat ik zelf toen ik daar nog woonde wel een aantal keer dat rondje rond Hoogvliet gelopen heb en dat vanuit mijn huis zo'n 13 kilometer was, dat dàt met een extra hoekje wel de route voor de 15km zou zijn. Het is ook best een aardig rondje, omdat je ondanks dat de havengebieden van de Botlek en Europoort om de hoek liggen, je jezelf toch een klein beetje in de natuur waant. Als je wilt hoef zo het hele rondje lang ook vrijwel geen drukte of verkeer tegen te komen.
Maar het was niets van dat alles. De route van de 15km gaat de hele andere kant op, en komt via de wijk Tussenwater en het Valkensteinse Bos bij Poortugaal, vernoemd naar een kasteel (Slot Valckesteyn) waaraan vrijwel niets vandaag de dag meer herinnert, uit bij het Kasteel van Rhoon. Dat bestaat natuurlijk nog wel. We komen dan langs de sporthal waar de start is van de Rhoonse Griendentocht van de RWV, en de route overlapt ook met die tocht. Ik kom langs hetzelfde hertenkampje in Rhoon, en over dezelfde sportvelden van Poortugaal richting het Delta Psychiatrisch Ziekenhuis. Daarna volgt het fietspad langs de Oude Maas terug naar Hoogvliet, wat ook, hoewel dan in tegengestelde richting, een onderdeel van de Griendentocht is. Via het oude dijkje in Hoogvliet komen we dan weer terug bij het startbureau in het metrostation.
Al met al best een aardige route langs een paar fraaie stukken aan deze kant van het verder dichtbebouwde eiland IJsselmonde. Natuurlijk niet te vergelijken met de écht mooie tochten in de oosterlijke helft van ons land, maar toch degelijk. Onderweg had ik overigens inmiddels becijferd dat de route van de 25km en 40km wél ook dat rondje rond Hoogvliet hebben gehad. De route was vrijwel volledig verhard uiteraard, behalve een klein en kort paadje in het Valkensteinse Bos, wat met de regen van de afgelopen dagen erg meteen erg drassig was. Die regen is gelukkig de hele dag weg gebleven en het was redelijk zonnig, wel met flink wat wind gedurende de tweede helft van de route. Bij de finish ook nog verblijd met een leuk medailletje met een metro er op.
- Ed

- Kilometers gelopen: wat lusjes
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- 100+ wandelingen: 3
- Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Deze al een paar keer gelopen,5 jaar op Meeuwenplaat gewoond dus het is een bekend lusje geworden,altijd in goed gezelschap.LOopmans schreef:Zonde van de camera! Hopelijk komt het weer tot leven als het goed gedroogd is, maar als het al te lang nat(tig) is geweest inmiddels zal het wel niet meer gebeuren. Ik moet bekennen dat de reportages van Bertus mij nog weleens helpen in het besluiten om ergens wel of niet te gaan lopen.![]()
Facta non verba.
-
Berend-Botje
- W4W WalkKING

- Leeftijd: -
- Afstand 2025: 40 of 50
- Loopnummer 2025: -
- Kilometers gelopen: -genoeg
- Aantal N4D volbracht: 31
- Volgende wandeltocht: -
- Kennedymarsen volbracht: 21
- 100+ wandelingen: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: -
- Mood: Blij
Vandaag een wandeling van Bad Sachsa naar Walkenried en weer terug. Mooie omgeving (hier nog geen aantasting vd bomen) en veel klimmen en dalen.
Pauze in Walkenried met bezoek aan het oude klooster/museum.
Hexentanzplatz was net iets te ver voor Mw. Botje dus dat bewaren we voor een volgende keer.
Pauze in Walkenried met bezoek aan het oude klooster/museum.
Hexentanzplatz was net iets te ver voor Mw. Botje dus dat bewaren we voor een volgende keer.
- Truitje

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Contacteer:
Bertus heeft zaterdag samen met zijn zus Diny in Oosterbeek bij de WS78 een 40km tocht gelopen. De tocht viel eigenlijk iets zwaarder uit dan verwacht. De omgeving van Oosterbeek is natuurlijk nogal heuvelachtig, en dankzij de regen van de afgelopen dagen waren er nogal wat drassige paden waar ze overheen moesten. Maar het was een mooie route, en ook het weer hield zich aardig goed. Na de valpartij van de camera van Bertus ligt de camera nog in een zak met rijst, en hij heeft mijn oude camera meegenomen. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/qiabW3MjGkmG/ ... 3611db6868
- Tigelu

Camera mag blijven! Prima foto’sTruitje schreef:Bertus heeft zaterdag samen met zijn zus Diny in Oosterbeek bij de WS78 een 40km tocht gelopen. De tocht viel eigenlijk iets zwaarder uit dan verwacht. De omgeving van Oosterbeek is natuurlijk nogal heuvelachtig, en dankzij de regen van de afgelopen dagen waren er nogal wat drassige paden waar ze overheen moesten. Maar het was een mooie route, en ook het weer hield zich aardig goed. Na de valpartij van de camera van Bertus ligt de camera nog in een zak met rijst, en hij heeft mijn oude camera meegenomen. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/qiabW3MjGkmG/ ... 3611db6868
-
Spatoes

- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
- Mood: Gewoon
Foto's van BertusTigelu schreef:Camera mag blijven! Prima foto’sTruitje schreef:Bertus heeft zaterdag samen met zijn zus Diny in Oosterbeek bij de WS78 een 40km tocht gelopen. De tocht viel eigenlijk iets zwaarder uit dan verwacht. De omgeving van Oosterbeek is natuurlijk nogal heuvelachtig, en dankzij de regen van de afgelopen dagen waren er nogal wat drassige paden waar ze overheen moesten. Maar het was een mooie route, en ook het weer hield zich aardig goed. Na de valpartij van de camera van Bertus ligt de camera nog in een zak met rijst, en hij heeft mijn oude camera meegenomen. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/qiabW3MjGkmG/ ... 3611db6868
- Voy con Dios

- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Hee, wat leuk, je kwam door Doorwerth. Daar werk ik. Gelukkig is het pad naar mijn kantoor verhard.Truitje schreef:Bertus heeft zaterdag samen met zijn zus Diny in Oosterbeek bij de WS78 een 40km tocht gelopen. De tocht viel eigenlijk iets zwaarder uit dan verwacht. De omgeving van Oosterbeek is natuurlijk nogal heuvelachtig, en dankzij de regen van de afgelopen dagen waren er nogal wat drassige paden waar ze overheen moesten. Maar het was een mooie route, en ook het weer hield zich aardig goed. Na de valpartij van de camera van Bertus ligt de camera nog in een zak met rijst, en hij heeft mijn oude camera meegenomen. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/qiabW3MjGkmG/ ... 3611db6868
Wat een horrortocht dit. De foto's zijn prachtig en voor mij een duidelijke waarschuwing: ga er werken en niet wandelen.
Bertus petje af voor jou, dat je dit 40 km volhoudt. Die paden man. Om te janken.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- Marko

- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Afgelopen maandag: met de jongste kleinzoon (6 maanden) in de Haagse wijken Vruchtenbuurt, Vogelwijk, Bohemen en Meer en Bos rond gestruind. De 1e 20 minuten was hij aan het vechten tegen de slaap, vervolgens 30 minuten knock-out om daarna nog 40 minuten heerlijk rond te kijken terwijl hij door opa vooruit werd geduwd.
James is erg nieuwsgierig. Vorige maand was hij met zijn ouders op vakantie. Zit hij in het vliegtuig uit het raam te kijken en met een blik van : “oh ja, daar ergens moet de aarde zijn!!” Bizar!!!
Vandaag een enkele reis naar Delft gewandeld. Ik koos voor alleen maar verharde paden en liefst zo recht mogelijk allemaal.
Daardoor lekker kunnen doorstappen met heerlijk “nazomer” weer. Ik had me vergist door met winterkleding de deur uit te gaan. Jas kon al snel uit, alsnog was het warm.
De enkele reis eindigde bij een vriend van mij waar ik koffie heb gedronken en weer even heb bijgekletst. Daarna eerst nog 2 km naar het station gelopen en daar de bus gepakt terug naar Zoetermeer.
James is erg nieuwsgierig. Vorige maand was hij met zijn ouders op vakantie. Zit hij in het vliegtuig uit het raam te kijken en met een blik van : “oh ja, daar ergens moet de aarde zijn!!” Bizar!!!
Vandaag een enkele reis naar Delft gewandeld. Ik koos voor alleen maar verharde paden en liefst zo recht mogelijk allemaal.
Daardoor lekker kunnen doorstappen met heerlijk “nazomer” weer. Ik had me vergist door met winterkleding de deur uit te gaan. Jas kon al snel uit, alsnog was het warm.
De enkele reis eindigde bij een vriend van mij waar ik koffie heb gedronken en weer even heb bijgekletst. Daarna eerst nog 2 km naar het station gelopen en daar de bus gepakt terug naar Zoetermeer.
- Jeltsje

- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
https://myalbum.com/album/vDaFPfNbYc5T/ ... a87f1b68ad
Gisteren het Pronkjewailpad afgesloten met Albert op het zeer zonnige Schiermonnikoog
Gisteren het Pronkjewailpad afgesloten met Albert op het zeer zonnige Schiermonnikoog
- Tigelu

Vandaag de SallandseWandel4Daagse afgesloten met 20 km regen waarbij zeker 10 km klompenpaden, bospaden, baggerpaden gepasseerd zijn. Duizenden paddestoelen gezien in allerlei variëteiten en formaten en me kostelijk geamuseerd.
Met andere woorden: dit is een aanrader voor iedereen, behalve Voy, die van afwisselende en maximaal 50% verhard houd. Met veel entertainment onderweg in de vorm van muziek, typetjes enz.
Met andere woorden: dit is een aanrader voor iedereen, behalve Voy, die van afwisselende en maximaal 50% verhard houd. Met veel entertainment onderweg in de vorm van muziek, typetjes enz.