Egmond gaat aan mij voorbij, is te kort na mijn operatieve ingreep van 10 januari, waarbij het lopen van lange afstanden wordt afgeraden in de 1e 2 weken.Tigelu schreef:Dankjewel. Dag erna geen probleem meer met de voet. Dus misschien zit de Wandelmarathon Egmond er toch nog in…. Daar twijfel ik nog over….zowel qua afstand alsmede de reistijd en de kosten…joyke schreef:ik vind het een knappe prestatieTigelu schreef:Niet vandaag, maar 2e kerstdag: eerst van huis naar het Schuthok om 8:30 uur, daar gewerkt tot 12:15 uur om daarna door te wandelen naar Park Hoenderdael in Anna Paulowna. In het park pauze met warme chocolademelk en een broodje. Vervolgens rondje park afmaken en dwars door Anna Paulowna naar het station om de trein naar huis te pakken. Van het station weer naar huis gelopen.
Totale afstand van al dat gewandeld: ruim 27,5 km.
Ging op zich prima die dag. De dag erna was mijn rechtervoet niet zo blij met me (dik en gevoelig) dus iets te veel meters gemaakt voor deze eerste wandeling.![]()
Volgendetocht maar even iets korter houden.
Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
- Marko

20 december
Vandaag ben ik gestart met wat mogelijk een nieuw wandelproject gaat worden in 2024.
Wandelen van Zoetermeer naar Nijmegen, kris kras door de provincies Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland.
Ik wil hierbij zoveel mogelijk gebruik maken van Lange Afstand Wandelpaden, Streekpaden, Stadswandelingen en Struinroutes langs Rivieren. De route is ruim 450 km lang en is een basis route welke ik nog kan aanpassen.
Vandaag heb ik de 1e 12 km gelopen vanuit huis, over het Groene Hartpad, wat in een mooie boog om Zoetermeer loopt, door het fraaie Westerpark en het Buytenweghpark, waar ook de Zoetermeerse Snowworld is gevestigd.
Ik ben vandaag geëindigd bij een station van de RandstadRail, halte station de Leijens. Hier ben ben ik op de Randstadrail gestapt, met een paar haltes en een stukje lopen was ik weer thuis.
In het Westerpark heb ik een mooie Happy Stone gevonden. Deze wil ik bij mijn volgende wandeling ergens op de route achterlaten.
Ik heb het Groene Hartpad al eerder in zijn geheel gelopen, in 4 etappes van ca. 50 km, als training voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dat was vooral doorlopen geblazen.
Dat was in 2016. Ik liep toen in tegengestelde richting dit pad.
Nu dus een korte afstand en wat meer relaxt lopen dan toen.
29 december
Vandaag ga ik verder over het Groene Hartpad, vanaf station Zoetermeer de Leijens, alweer ik de vorige keer ben gestopt.
Van hieruit gaat het langs de buitenrand van Zoetermeer verder richting de Zoetermeerse Meerpolder. Over een dijk die op een gegeven ogenblik in een graspad verder gaat. Het pad ziet er zeer drassig uit en het begint ook nog eens te regenen. Ik kies voor een alternatieve route over het nabijgelegen fiets-voetpad langs enkele Zoetermeerse plassen. Dit vind ik zelf een nog mooiere route en je wordt er minder nat van, al was de regenbui slechts van korte duur.
Verderop kies ik alsnog voor een route dwars door een moerassig gebied, in de wetenschap dat hier vlonderpaden zijn aangelegd om de wandelaar veilig en droog door het gebied te loodsen.
Via de Noord-Aa plas verlaat ik Zoetermeer en wandel richting Zoeterwoude Dorp. Iets voor Zoeterwoude splitst het Groene Hartpad zich af en een paar honderd meter verderop vervolg ik mijn route over het Romeinse Limespad.
Na Zoeterwoude steek ik de A4 over en loop door het park Cronesteyn met het gelijknamige kasteel.
Er volgt een stukje langs het Rijn-Schiekanaal en ik wandel Leiden binnen.
In Leiden heb ik met een collega afgesproken om een speciaal rondje om het centrum van Leiden te lopen. Zij attendeerde mij op het bestaan van een route langs singels en grachten rondom het centrum van Leiden. Je kunt hier een rondje lopen van 6,5 km en het is een gemarkeerde route. Er is de keuze uit een groene en een culturele versie.
Wij kiezen voor de groene route, dan loop je tevens door enkele parken die langs het water zijn aangelegd. In het 1e park laat ik mijn Happy Stone achter. Mijn collega komt hier vaker en maakt zelf ook Happy Stones en weet dat in dit park vaak stenen worden achtergelaten. Ze heeft ook enkele stenen meegenomen die door bewoners van het verpleeghuis zijn gemaakt.
Halverwege dit unieke rondje drinken we iets bij de plaatselijke horeca en we eindigen waar we ook zijn begonnen: het park "Plantsoen". Leuk om dit een keer gedaan te hebben.
Ikzelf loop daarna nog een klein stukje naar het busstation om de bus naar Zoetermeer te nemen.
Een mooie 20 km gelopen.
Vandaag ben ik gestart met wat mogelijk een nieuw wandelproject gaat worden in 2024.
Wandelen van Zoetermeer naar Nijmegen, kris kras door de provincies Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland.
Ik wil hierbij zoveel mogelijk gebruik maken van Lange Afstand Wandelpaden, Streekpaden, Stadswandelingen en Struinroutes langs Rivieren. De route is ruim 450 km lang en is een basis route welke ik nog kan aanpassen.
Vandaag heb ik de 1e 12 km gelopen vanuit huis, over het Groene Hartpad, wat in een mooie boog om Zoetermeer loopt, door het fraaie Westerpark en het Buytenweghpark, waar ook de Zoetermeerse Snowworld is gevestigd.
Ik ben vandaag geëindigd bij een station van de RandstadRail, halte station de Leijens. Hier ben ben ik op de Randstadrail gestapt, met een paar haltes en een stukje lopen was ik weer thuis.
In het Westerpark heb ik een mooie Happy Stone gevonden. Deze wil ik bij mijn volgende wandeling ergens op de route achterlaten.
Ik heb het Groene Hartpad al eerder in zijn geheel gelopen, in 4 etappes van ca. 50 km, als training voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dat was vooral doorlopen geblazen.
Dat was in 2016. Ik liep toen in tegengestelde richting dit pad.
Nu dus een korte afstand en wat meer relaxt lopen dan toen.
29 december
Vandaag ga ik verder over het Groene Hartpad, vanaf station Zoetermeer de Leijens, alweer ik de vorige keer ben gestopt.
Van hieruit gaat het langs de buitenrand van Zoetermeer verder richting de Zoetermeerse Meerpolder. Over een dijk die op een gegeven ogenblik in een graspad verder gaat. Het pad ziet er zeer drassig uit en het begint ook nog eens te regenen. Ik kies voor een alternatieve route over het nabijgelegen fiets-voetpad langs enkele Zoetermeerse plassen. Dit vind ik zelf een nog mooiere route en je wordt er minder nat van, al was de regenbui slechts van korte duur.
Verderop kies ik alsnog voor een route dwars door een moerassig gebied, in de wetenschap dat hier vlonderpaden zijn aangelegd om de wandelaar veilig en droog door het gebied te loodsen.
Via de Noord-Aa plas verlaat ik Zoetermeer en wandel richting Zoeterwoude Dorp. Iets voor Zoeterwoude splitst het Groene Hartpad zich af en een paar honderd meter verderop vervolg ik mijn route over het Romeinse Limespad.
Na Zoeterwoude steek ik de A4 over en loop door het park Cronesteyn met het gelijknamige kasteel.
Er volgt een stukje langs het Rijn-Schiekanaal en ik wandel Leiden binnen.
In Leiden heb ik met een collega afgesproken om een speciaal rondje om het centrum van Leiden te lopen. Zij attendeerde mij op het bestaan van een route langs singels en grachten rondom het centrum van Leiden. Je kunt hier een rondje lopen van 6,5 km en het is een gemarkeerde route. Er is de keuze uit een groene en een culturele versie.
Wij kiezen voor de groene route, dan loop je tevens door enkele parken die langs het water zijn aangelegd. In het 1e park laat ik mijn Happy Stone achter. Mijn collega komt hier vaker en maakt zelf ook Happy Stones en weet dat in dit park vaak stenen worden achtergelaten. Ze heeft ook enkele stenen meegenomen die door bewoners van het verpleeghuis zijn gemaakt.
Halverwege dit unieke rondje drinken we iets bij de plaatselijke horeca en we eindigen waar we ook zijn begonnen: het park "Plantsoen". Leuk om dit een keer gedaan te hebben.
Ikzelf loop daarna nog een klein stukje naar het busstation om de bus naar Zoetermeer te nemen.
Een mooie 20 km gelopen.
- Truitje

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Contacteer:
Bertus is vandaag (zaterdag) samen met zijn zus en 2 wandelmaten naar Woudenberg geweest voor de Florijn winterwandeling. Het was voor Bertus de eerste keer dat hij deze tocht liep, maar het is hem goed bevallen. Mooie route, goed wandelweer en gezellig gezelschap. Wat wil een mens nog meer. Voor de foto's mag je hier klikken: https://myalbum.com/album/s8Eiqg75dtBB/ ... a8e5dcdf19
- LOopmans
- W4W Getalenteerd

- Leeftijd: 36
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: ~10000
- Aantal N4D volbracht: 13
- Kennedymarsen volbracht: 5
- 100+ wandelingen: 2
- Merk wandelschoenen: Hanwag
Eerste rondje van het jaar. Hier rond de polder. Goede 8 kilometer, de kop is er weer af.
- Truitje

- Contacteer:
Na zaterdag in Renswoude gelopen te hebben, is Bertus zondag naar Nijmegen gegaan om daar de snerttocht te lopen. Hij schreef daar in voor de 15km, maar is voor de start vanaf 3,2km vanaf station Nijmegen komen lopen, en na binnenkomst heeft hij dat zelfde stuk ook weer terug gelopen. Hier en daar was het in het bos een beetje wit, maar niet veel. Bij de Wios wagenrust smaakte de snert en de glühwein die hij kreeg prima. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/7w6RSKpLigHW/ ... 523598bb5a
- Truitje

- Contacteer:
Ik kan het niet meer veranderen, maar bij het bericht hierboven moet Renswoude natuurlijk Woudenberg zijn....
Een Nieuwjaarstocht in Laren, dat was vandaag de eerste tocht van de Samen op Padlopers, dus Bertus is weer wezen soppen. Het was een mooie tocht met een afwisselende route. Het was wel koud, maar door het zonnetje viel het toch wel mee. Voor de foto's kan je hier klikken : https://myalbum.com/album/ECvARVTBuQC6/ ... c70ac71586
Een Nieuwjaarstocht in Laren, dat was vandaag de eerste tocht van de Samen op Padlopers, dus Bertus is weer wezen soppen. Het was een mooie tocht met een afwisselende route. Het was wel koud, maar door het zonnetje viel het toch wel mee. Voor de foto's kan je hier klikken : https://myalbum.com/album/ECvARVTBuQC6/ ... c70ac71586
- Tigelu

- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Vandaag rondje Den Helder gedaan. M8n of meer 13,5 km zonder (zittende) rust erin.
Ondanks dat de rechtervoet nog bij elke stap gevoelig is, lukt het wel om “normaal” te lopen (ik bleek ongemerkt vooral op links te steunen en niet gelijk opblinkt en rechts, gelukkig werd me dat verteld door twee mensen die het wel zagen gebeuren) maar ik moet daar wel bij nadenken.
Aankomende periode de afstand langzamerhand verder opbouwen en in de gaten blijven houden dat ik beide voeten gelijk belast.
Ondanks dat de rechtervoet nog bij elke stap gevoelig is, lukt het wel om “normaal” te lopen (ik bleek ongemerkt vooral op links te steunen en niet gelijk opblinkt en rechts, gelukkig werd me dat verteld door twee mensen die het wel zagen gebeuren) maar ik moet daar wel bij nadenken.
Aankomende periode de afstand langzamerhand verder opbouwen en in de gaten blijven houden dat ik beide voeten gelijk belast.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Truitje

- Contacteer:
Bertus en zijn wandelmaten zijn zaterdag naar Leerdam gereden. Er stond daar een winterwandeling op het programma. Het was ondanks de kou goed wandelweer. De route was weer mooi, en het was goed te zien dat het water, en dus ook het ijs, weer aan het zakken was. Mocht je heel toevallig nieuwsgierig naar de foto's zijn, dan mag je hier klikken: https://myalbum.com/album/Ks6xTiyynLgs/ ... ab5f995401
- Marko

Dagelijks een kleine ronde (tot 3 km) door mijn eigen wijk in Zoetermeer.
- Truitje

- Contacteer:
Vandaag was het weer een SOPdag. Soppen in Soest was het vandaag. Er werd een 8-tje gelopen. Het was een gezellige dag met lopen, mooie route, afwisselend, met een fris windje, maar het was gelukkig wel droog. Voor de foto's mag je hier klikken: https://myalbum.com/album/AWar3KXXmZkQ/ ... 2496a958c4
- Marko

Vandaag heb ik gewandeld van Pijnacker naar Delft. Heerlijk in het zonnetje en in een rustige omgeving. In Delft wat gegeten en gedronken, samen met Marianne die op de fiets was gegaan (vanuit Zoetermeer). Hoewel ik geen beperkingen voel heb ik ze nog wel, ik mag nog geen lange afstanden lopen i.v.m. de recente operatie.
Ik heb 6,8 km gelopen (exclusief de afstanden naar en van de bushalte).
Ik heb 6,8 km gelopen (exclusief de afstanden naar en van de bushalte).
- Tigelu

- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
De zuid route van de Wandelmaraton Egmond. Was uitverkocht, maar is openbare weg dus gewoon zelf natje en droogje meenemen en gaan met die banaan!
Totaal afgelegde kilometers, inclusief naar en van OV: 28 km. Met ca 10 kg bepakking want 9 kilo spullen voor iemand anders mee. Was wel lekker lege en lichte rugzak toen ik terug ging.
Lekker gelopen, al vonden mijn voeten het ook wel welletjes toen ik eenmaal thuis was.
Totaal afgelegde kilometers, inclusief naar en van OV: 28 km. Met ca 10 kg bepakking want 9 kilo spullen voor iemand anders mee. Was wel lekker lege en lichte rugzak toen ik terug ging.
Lekker gelopen, al vonden mijn voeten het ook wel welletjes toen ik eenmaal thuis was.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Truitje

- Contacteer:
Bertus heeft vandaag met zijn wandelmaten in Schaijk gelopen, en hij kwam helemaal enthousiast terug. Het weer was mooi, de route was heel mooi, het gezelschap was gezellig, de dieren die ze onderweg tegenkwamen waren zeer indrukwekkend, kortom het was een dag om van te genieten. En voor ze nog maar 1 stap hadden gelopen begon het al leuk, want ze werden een soort van treintje bij de parkeerplaats opgehaald en naar de startplaats gebracht. De wisenten waren groot en kwamen ook wel heel erg dichtbij, ook al zat er alleen en dun draadje tussen, de exmoorpony's waren mooi en rustig, en bij de taurossen was het mooi dat die niet al te dichtbij kwamen, want er waren jonge kalveren bij ( te zien op de omslagfoto), die worden bruin geboren en beginnen pas na 3 tot 6 maanden zwart te worden. Voor de foto's mag je hier klikken: https://myalbum.com/album/R8Z9KR37D4xQ/ ... 3cb1274a07
- Wil1956
- W4W WalkKING

- Kilometers gelopen: 26.800+
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: Ja
- 100+ wandelingen: 1
- Mood: Gewoon
Daar had ik ook willen lopen maar mijn vrouw werd vrijdagavond ziek dus ben ik maar thuisgebleven. Gelukkig knapte ze zaterdag al weer redelijk goed op. Vandaag heb ik meegelopen met het 3e GM Wandelevent in Best bij Eindhoven. Wij hebben rondgelopen in het natuurgebied De Mortelen, bekend van de edelherten maar die lieten zich vandaag niet zien. De 2e helft van de route liep door het oude Brabantse landschap en enkele herdgangen met veel oude boerderijen. Een herdgang bestaat uit een driehoekig plein met boerderijen er om heen. Op het plein werd vroeger het vee geplaatst die door een herder over de gemene (gemeenschappleijke) gronden werden geleid voor de begrazing. Veel foto's gemaakt maar helaas voor jullie staan die niet online.Truitje schreef:Bertus heeft vandaag met zijn wandelmaten in Schaijk gelopen,
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde
-
Spatoes

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
- Mood: Gewoon
Ik ben niet gauw jaloers maar nu toch wel een 'heel klein beetje' (is weinig) op jullie wandelaars! Zelfs Martin loopt al verder!
Gisteren met ingetapete knie rondje van 1.45 km gelopen in 19 min (bij 3 adressen een blad in de bus gestopt, dat remt dus). Knie voelt niet vervelend en dat is al heel wat!
Vanmiddag in volle zonneschijn weer een poging: rondje van 3.4 km in 43 min. Knieholte voelt wat stram.
Ik hoop zo dat het weer goed komt!
Gisteren met ingetapete knie rondje van 1.45 km gelopen in 19 min (bij 3 adressen een blad in de bus gestopt, dat remt dus). Knie voelt niet vervelend en dat is al heel wat!
Vanmiddag in volle zonneschijn weer een poging: rondje van 3.4 km in 43 min. Knieholte voelt wat stram.
Ik hoop zo dat het weer goed komt!