Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

julia55
W4W Expert
W4W Expert
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Vandaag het goudenkruisdragerspad gelopen voor de tweede keer...leuk weer om al plekjes te zien die iets te maken hebben met de 4daagse rond de wedren is er best wel wat veranderd en wordt nog gebouwd...
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is vandaag samen met zijn zus en een paar wandelmaten naar Baarn gegaan om daar de Kiwanis Paleizen wandeltocht te lopen. Het was een mooie tocht met een paar hindernissen, want als er op verschillende plaatsen de pijlen weg zijn, dan is het heel makkelijk om te verdwalen. Waardoor we waarschijnlijk ruim 30km gelopen hebben ipv de beloofde 25km. Voor de foto's mag je hier kijken: https://myalbum.com/album/kmNunSP2C8D8/ ... 56a33bdd44
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Vandaag is Bertus, net als vele anderen, naar Leiden gegaan omdat ze daar de laatste Soptocht van het seizoen konden lopen. Nu hebben ze tot augustus 'vakantie'. Het was mooi weer, zeer geschikt om deze mooie route te lopen. Er was voor ieder wat wils, mooie natuur om door te lopen en een mooi gedeelte van Leiden. Het was dus echt genieten geblazen. Maarrr, kijk zelf maar: https://myalbum.com/album/Tj83cGdgJCRV/ ... 69db236ded
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Truitje schreef:Vandaag is Bertus, net als vele anderen, naar Leiden gegaan omdat ze daar de laatste Soptocht van het seizoen konden lopen. Nu hebben ze tot augustus 'vakantie'. Het was mooi weer, zeer geschikt om deze mooie route te lopen. Er was voor ieder wat wils, mooie natuur om door te lopen en een mooi gedeelte van Leiden. Het was dus echt genieten geblazen. Maarrr, kijk zelf maar: https://myalbum.com/album/Tj83cGdgJCRV/ ... 69db236ded
Leuk! Ik zie alvast enkele van de 100 bruggen waar ik in september overheen wandel tijdens de Bruggenloop in Leiden.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Ik zou vandaag niet gaan wandelen want kleinzoon James zou in de ochtend al komen. Dit werd later bijgesteld naar de middag. Hierdoor had ik ruimte om in de ochtend te gaan wandelen.
Het werd een wandeling naar Delft. Tussen Zoetermeer en Delft zijn talrijke mogelijkheden om leuke routes samen te stellen. In het Balijbos, de Dobbeplas, het Bieslandse bos en de Delftse Hout kan overal uit meerdere paden worden gekozen, zodat er vele combinaties mogelijk zijn.

In Delft heb ik koffie gedronken en een warm broodje gegeten (samen met Marianne die op de fiets was gekomen) en daarna weer terug gelopen over andere paden.
Marianne was met de fiets sneller thuis en kon James opvangen.
Eenmaal thuis, had ik er 23 km opzitten.
Thuis heb ik wat gedronken om vervolgens met James (in de buggy) nog te gaan wandelen. Met hem heb ik in een park in de buurt gelopen. James viel halverwege in slaap.
Met James heb ik uiteindelijk 6 km gewandeld dus bij elkaar heb ik er zo’n 29 km opzitten.

Het was prima weer voor een wandeling, zeker als ik het vergelijk met vorige week zaterdag (harde wind en plensbuien + modderpaden).
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Bericht door Jeltsje »

Vandaag voor het eerst sinds maanden weer eens 30km gelopen met dochterlief, die voor het eerst de 4daagse gaat lopen. Hele mooie route globaal ten oosten van Heerenveen. Op een gegeven moment werd het zelfs heet, pff. Het was gezellig, maar je merkt het bijna 30-jarig leeftijd verschil. :rofl:
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Mood: Gewoon

Bericht door Wil1956 »

Vandaag de Maashorstwandeling 2024 gelopen vanuit Schaijk. Deze tocht is georganiseerd door wsv Ons Genoegen. Het was een mooie mix van boerenwegen, oude dorpjes, enkele dijken, wat uiterwaarden en in de laatste lus zowaar ook nog bossen en heide. Het was een warme dag met 24 graden dus een goede warmtetraining gehad! Je kan merken dat de 4Daagse er aan zit te komen want het was erg druk op alle afstanden. Ik heb de 30 gelopen, die 31 km bleek te zijn.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen

Bericht door Cobie »

Gisteren de SDS Zomertocht gelopen hier in Den Haag.
Mijn plan was om de 50km route te lopen maar bij het checken van de startlocatie en tijd bleek de langste afstand "maar" 45 km te zijn.
Toen het plan maar opgevat om vanuit thuis naar de start te lopen (7 km) en dan na de tocht met de bus weer naar huis.

Het eerste deel van de route liep grotendeels door bossen en langs landgoederen met grote villa's naar Wassenaar waar ook de eerste rustplaats was. Helaas was de route nogal slordig en onregelmatig gepijld met krijtpijlen op stoep en bomen. Dus in dit stuk al even lopen zoeken en een extra bochtje moeten maken om weer op de route te komen.
Na rustpost gingen we de lus van de 45km in, richting het Valkenburgse Meer vlak bij Leiden. Dit deel van de route bleek helemaal niet gepijld te zijn, dus continue met de routebeschrijving in de hand (en leesbril op) gelopen. Bij het paviljoen aan de achterzijde van het meer ging ik ervan uit dat de route verder zou lopen richting Katwijk zoals dat voorgaande keren, toen ik 50km liep, ook zo was. Na een kilometertje of twee kwam ik erachter dat dat dus niet zo wat en kon ik weer terug. De route ging terug richting Wassenaar over een paar hele lange landwegen door het open veld waarbij ook de route van de heenweg gekruist werd.
Terug in Wassenaar en weer een rust op dezelfde plaats ging de tocht richting de Wassenaarse Slag en net daarvoor linksaf de duinen in.
Zoals je van duinen mag verwachten veel paden met mul zand en regelmatig flinke klimmen en afdalingen. En ook in dit gebied geen pijlen, nu was wel netjes aangegeven in de routebeschrijving dat dit hier niet toegestaan was. En het lukte mij weer om ergens een verkeerd (olifanten-)paadje te nemen en daardoor een flinke extra bocht te maken voordat ik de Boederij Meijendel gevonden had.
Het laatste stuk van de route liep langs en door de Waalsdorpervlakte, Landgoed Clingendael en het Haagse Bos.

Al met al best een mooie en afwisselende route die voor mij uiteindelijk 55 kilometer lang was. Wel jammer dat door de soms onduidelijke manier van pijlen en hele stukken zonder pijlen het een flink zoekplaatje was. Iets wat de motivatie onderweg niet echt ten goede komt.
Helaas was er bij de start geen GPX-bestand van de routes beschikbaar. Als je die op je telefoon of GPS-apparaat hebt kun je ten alle tijde controleren of je nog op de goede weg bent en zo niet hoe je het beste wel weer op de route kan komen.
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas

Bericht door joyke »

dat leek wel survival Cobie ipv wandel :rofl:
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 36
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: ~10000
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag

Bericht door LOopmans »

Ja die tocht heb ik ook een paar keer gelopen in het verleden. De eerste keer, minimaal alweer een jaar of 10 geleden denk ik, heb ik toen ook de 50km gedaan, en inderdaad die lus was niet gepijld. Ik was toen verkeerd gelopen bij het vliegveld Valkenburg weet ik nog. Daarna heb ik nog ik denk twee keer een kortere afstand gelopen, 20km denk ik, en die route was toen prima.

Zelf op zaterdag een eigen route gelopen. Ik had besloten om eens naar de Betuwe te gaan, daar was ik alweer een tijdje niet geweest omdat er geen georganiseerde tochten meer zijn (dat ik weet) sinds de Bloesemtocht. Ik wilde niet die route gaan lopen, en ook uitkomen boven de 30 kilometer. Na vrijdagavond even een korte verkenning op afstandmeten.nl besloten om naar Leerdam te gaan, en dan te lopen naar Tiel. Van treinstation naar treinstation. 'Dwars door de Betuwe' dus, met de Linge als een houvast. Ik ben het riviertje ook een paar keer overgestoken. Van Leerdam ben ik achtereenvolgens gelopen door Gellicum, Rumpt, Beesd, Marienwaerdt, Tricht, Geldermalsen, Buurmalsen, Buren, Zoelen en tenslotte Tiel. Best een leuke route al zeg ik het zelf, met stukjes Bloesemtocht, en stukjes van de Stertocht etappe voor de 4Daagse van 2016, maar natuurlijk ook genoeg wat ik nog nooit gezien had. Een mooi stukje Nederland. In de ochtend was het nog wat aan de frisse kant, maar later prima wandelweer. Bij het station in Tiel tikte ik de 36 kilometer aan.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

LOopmans schreef:Zelf op zaterdag een eigen route gelopen. Ik had besloten om eens naar de Betuwe te gaan, daar was ik alweer een tijdje niet geweest omdat er geen georganiseerde tochten meer zijn (dat ik weet) sinds de Bloesemtocht. Ik wilde niet die route gaan lopen, en ook uitkomen boven de 30 kilometer. Na vrijdagavond even een korte verkenning op afstandmeten.nl besloten om naar Leerdam te gaan, en dan te lopen naar Tiel. Van treinstation naar treinstation. 'Dwars door de Betuwe' dus, met de Linge als een houvast. Ik ben het riviertje ook een paar keer overgestoken. Van Leerdam ben ik achtereenvolgens gelopen door Gellicum, Rumpt, Beesd, Marienwaerdt, Tricht, Geldermalsen, Buurmalsen, Buren, Zoelen en tenslotte Tiel. Best een leuke route al zeg ik het zelf, met stukjes Bloesemtocht, en stukjes van de Stertocht etappe voor de 4Daagse van 2016, maar natuurlijk ook genoeg wat ik nog nooit gezien had. Een mooi stukje Nederland. In de ochtend was het nog wat aan de frisse kant, maar later prima wandelweer. Bij het station in Tiel tikte ik de 36 kilometer aan.
Goede keuze om in de Betuwe te gaan wandelen. Nagenoeg dezelfde route heb ik vorig jaar gelopen, toen ik de hele Linge volgde. Behalve in Buren ben ik toen niet geweest, omdat dat dorp niet aan de Linge zelf ligt, maar aan een zijtak daarvan (Korne). Ik liep wel in Wadenoyen, aan de andere kant van de A15.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Kris kras tussen Zoetermeer en Delft.
Vrijwel geheel een autovrije route gelopen. Merendeels over onverharde paden in de schaduw gelopen maar ik heb ook bewust wat paden over asfalt in de bloedhete zon op gezocht. Hoe langer ik aan de wandel was, hoe beter ik ging reageren op het warme weer.
Bij thuiskomst ontstond plotseling een dikke bovenlip, vermoedelijke oorzaak: insectenbeet.
Ik had aanvankelijk meer warmtekilometers willen maken maar wilde ook niet teveel risico lopen, zó kort voor de Vierdaagse: 30 km vond ik mooi zat! De warmte/hittetraining is een feit.
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen

Bericht door Cobie »

LOopmans schreef:... Ik wilde niet die route gaan lopen, ....
Die route (Bloesemtocht) had je ook niet kunnen lopen omdat die door een aantal privé boomgaarden loopt en ook via tijdelijke bruggen, die er nu niet liggen, een paar keer de Linge oversteekt.
Erg jammer dat die Bloesemtocht niet meer bestaat! :-(
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas

Bericht door joyke »

Cobie schreef:
Die route (Bloesemtocht) had je ook niet kunnen lopen omdat die door een aantal privé boomgaarden loopt en ook via tijdelijke bruggen, die er nu niet liggen, een paar keer de Linge oversteekt.
inderdaad vond hem wel altijd erg leuk
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 36
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: ~10000
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag

Bericht door LOopmans »

Cobie schreef:
Nee dat is waar, dat had ook niet precies gekund. Ik heb in 20 en 21 wel die route gelopen, bij benadering. De route als het ware ‘ontvlochten’ bij Enspijk en af toe om de priveterreinen heen. Je moet dan bijvoorbeeld wel de brug langs het spoor bij Tricht gebruiken, en in Beesd in het dorp blijven.

En inderdaad, ik hoop erg dat die tocht, of in ieder geval een vergelijkbare omdat de organisatie wel erg plots en permanent de boel had opgedoekt, weer een keer terugkomt. Wel is het zo zag ik, toen ik er met de trein op de terugweg langs kwam, dat de veilinghallen van het startterrein inmiddels gesloopt zijn en er nieuwe staan die nog niet klaar zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”