Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 36
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: ~10000
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door LOopmans »

Gisteren naar de 'Honselse Tuinpad Wandeldag' in Honselersdijk geweest voor 40km. Een route in het Westland, uiteraard tussen de kassen. Twee maal ook een stukje dóór de kassen. De route was vrijwel volledig verhard, en dan over soms toch best drukke landweggetjes. Hoewel, door de kassen is er weinig 'land' te zien natuurlijk.

Dus is dit eigenlijk wel een leuke route? Ik heb het me een paar keer afgevraagd. Geen mooie natuur, geen vergezichten, maar vooral glas, en autowegen. Toch is de route best gevarieerd en daarom stiekem toch best leuk. Er zijn enkele dorpen, een park, toch wat hoekjes met vrij zicht, molens en zelfs een bos (het Staelduinsebos). Daarnaast zijn en meerdere georganiseerde rusten, waar je zonder extra kosten drinken, bouillon of snoep krijgt aangeboden. De tocht is onderdeel van het programma van de zogenaamde 'Honselse Feestweek', en op de zaterdag zijn er meer wat actievere activiteiten zoals dus deze wandeltocht, maar ook een wielertocht en een zeskamp.

Het was pas de vierde keer dat deze tocht werd georganiseerd, en voor mij de eerste keer. Zo'n nieuwe tocht groeit natuurlijk nog, en tot mijn verrassing waren aan het eind bij de finish de medailles op. Er waren véél meer inschrijvingen geweest dan ze hadden verwacht (en dat er voorgaande jaren blijkbaar waren). In een doosje lag nog een handjevol nummertjes. De meeste, uiteraard, nummer 4, maar ook nog 2 of drie nummers 2. Dus geef mij maar een nummertje 2 zeg ik, dan kom ik wel een andere keer terug voor nummer 1.
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: 12-08: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers

Bericht door Tigelu »

Gisteren 13 km/ de hele dag in kortere (ca 3 km) etappes gelopen op sandalen. De (barefoot) sandalen lopen erg prettig en ik hoop dat ik uiteindelijk de 4x 30 km in Nijmegen erop kan lopen.
Daarom vandaag 15 km in wat langere etappes. Geen last van schuurplekken van de riempjes, dus het lijkt goed te gaan.
Morgen nog grotere etappes en zo steeds verder uitbouwen.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus heeft zondag 30 juni in Nijmegen de Marikentocht gelopen. Ik had voor hem gekeken hoe laat hij met de trein in Nijmegen kon zijn, en hoe hij dan naar de start moest lopen, was toch iets van 3km, maar dat vond hij niet erg. Maar toen zag ik op hun site dat je ook de mogelijkheid had om vanaf het station te starten en je zou dan de route, met een kleine aanlooproute, via de mail in huis krijgen. Je moest alleen digitaal inschrijven en dan aangeven dat je de route digitaal wilde onvangen. Snel gedaan, en ik kon al vlug alles uitprinten. Wat een service. En op de dag zelf vond Bertus het ook fijn, wat voor hij het wist was hij al op de route. Een mooie route die voor een groot gedeelte door het mooie Nijmegen ging, en natuurlijk langs alle bekende punten van Nijmegen. Een gedeelte buiten Nijmegen ging naar Persingen en dan later via Beek weert terug naar Nijmegen. Voor de foto's klik maar hier: https://myalbum.com/album/RxNgEj5A6SzM/ ... 1be82851c5
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Truitje schreef:Bertus heeft zondag 30 juni in Nijmegen de Marikentocht gelopen. Ik had voor hem gekeken hoe laat hij met de trein in Nijmegen kon zijn, en hoe hij dan naar de start moest lopen, was toch iets van 3km, maar dat vond hij niet erg. Maar toen zag ik op hun site dat je ook de mogelijkheid had om vanaf het station te starten en je zou dan de route, met een kleine aanlooproute, via de mail in huis krijgen. Je moest alleen digitaal inschrijven en dan aangeven dat je de route digitaal wilde onvangen. Snel gedaan, en ik kon al vlug alles uitprinten. Wat een service. En op de dag zelf vond Bertus het ook fijn, wat voor hij het wist was hij al op de route. Een mooie route die voor een groot gedeelte door het mooie Nijmegen ging, en natuurlijk langs alle bekende punten van Nijmegen. Een gedeelte buiten Nijmegen ging naar Persingen en dan later via Beek weert terug naar Nijmegen. Voor de foto's klik maar hier: https://myalbum.com/album/RxNgEj5A6SzM/ ... 1be82851c5
Ah….ik zie mijn favoriete trekpont (bij Persingen).
:mrgreen:
edwinvandeb
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 0
Loopnummer 2025: 0
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia

Bericht door edwinvandeb »

Afgelopen zondag bij de Taj Mahal in Agra - India :respect:

(ik heb geen zin om die foto's weer te verkleinen om te kunnen posten... :help: )
Bosso
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 60
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.

Bericht door Bosso »

Ik beroep me op mijn zwijgrecht.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1

Bericht door Sammie6306 »

Bosso schreef:https://nos.nl/artikel/2527361-nederlanders-zijn-meer-blijven-wandelen-na-coronapandemie
Nieuwsbericht hoort eigenlijk niet helemaal in dit topic, maar als ik dan toch mag reageren, geldt dit helaas niet voor mij. Ben minder gaan wandelen door allerlei oorzaken, maar mis het wel om actief bezig te zijn en aan leuke evenementen deel te nemen. Ik ben wel weer aan het opbouwen en hoop volgend jaar weer met de 4aagse mee te doen (als mijn opleiding het toelaat).

Achteraf had ik dit jaar nl. ook mee kunnen doen, want vandaag een nieuwe rooster gekregen en ik heb op maandag toets, maar vanaf dinsdag niets meer in het rooster :roll:
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Bericht door LOopmans »

Vandaag in Den Bosch geweest voor de Heineken Wandeldag. Gisteravond pas besloten. 20km, het laatste rondje voor de 4Daagse. Start en finish is niet echt op een inspirerende plek zeg maar, en verder ook zonder echte hoogtepunten, maar voor de rest een prima route. Deels door de stad zelf, grotendeels door het buitengebied, en kort door Vught. Het weer was de eerste helft zeer matig te noemen. De hele dag waaide het hard maar vanaf een paar kilometer na de start tot het halverwege punt was het lopen in de regen. En daarmee een prima dag om geen jas bij te hebben.
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Mood: Gewoon

Bericht door Wil1956 »

Vandaag Den Bosch voorbij gereden om naar Wijchen te gaan voor de Kerkdorpentocht. Net als LOopmans in de vorige posting vind ik Den Bosch weinig inspirerend om daar te starten. De tocht in Wijchen had als startlocatie het Sportcentrum Arcus, waar met de 4Daagse een grote militaire rustpost is gevestigd en EHBO. Ik heb gekozen voor de 30 km. Het eerste deel van de route was nagenoeg hetzelfde als bij de Kastelentocht. De route liep naar Batenburg, Bergharen, Hernen en Leur om Wijchen weer in te lopen. Vanaf Leur was de route weer hetzelfde als bij de Kastelentocht. Er liepen veel mensen op de 30 en 40 lus, waarschijnlijk als training voor de 4Daagse. In de ochtend was het droog maar vanaf 11.30 uur begon het met vlagen te regenen. Vanaf 13 uur werd het droog en kwam soms de zon erdoor met veel wind. Ik hoorde later dat dit het begin was van een zomerstorm.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is zaterdag samen met zijn zus en een wandelmaat naar Renswoude gegaan. Zij hebben daar de Grebbelinivallei wandeltocht gelopen. De route was afwisselend door bos en platteland, afwisselend verharde ondergrond en onverharde ondergrond, en het weer typisch Hollands afwisselend droog en nat..... De route was mooi en er was langs de route het een en ander te zien. Maar kijk zelf maar naar de foto's: https://myalbum.com/album/GGAGTFmHWSA7/ ... bdf98a5ad4
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Bericht door LOopmans »

Vorig jaar heb ik die tocht vanuit Rhenen (Grebbesluis) gelopen. Ik was eergisteren ook nog aan het twijfelen. Vanaf de kant van Renswoude is het zo te zien ook een hele mooie tocht.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Truitje schreef:Bertus is zaterdag samen met zijn zus en een wandelmaat naar Renswoude gegaan. Zij hebben daar de Grebbelinivallei wandeltocht gelopen. De route was afwisselend door bos en platteland, afwisselend verharde ondergrond en onverharde ondergrond, en het weer typisch Hollands afwisselend droog en nat..... De route was mooi en er was langs de route het een en ander te zien. Maar kijk zelf maar naar de foto's: https://myalbum.com/album/GGAGTFmHWSA7/ ... bdf98a5ad4
Leuk.
Veel herkenning voor mij door het Grebbeliniepad.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus heeft na gisteren in Renswoude 30km, vandaag in Wijchen de 20km gelopen. Het was dit keer bij een voor hem nieuwe startlocatie, nl bij sporthal Arcus. De route was daardoor natuurlijk ook wat anders. Maar evengoed leuk om te lopen, en bij beter weer dan gisteren. Kijk voor de foto's maar hier: https://myalbum.com/album/YbpynubvUthV/ ... b89fbf7d1e

Zijn hier ook herkenningspunten :-%
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Truitje schreef:Bertus heeft na gisteren in Renswoude 30km, vandaag in Wijchen de 20km gelopen. Het was dit keer bij een voor hem nieuwe startlocatie, nl bij sporthal Arcus. De route was daardoor natuurlijk ook wat anders. Maar evengoed leuk om te lopen, en bij beter weer dan gisteren. Kijk voor de foto's maar hier: https://myalbum.com/album/YbpynubvUthV/ ... b89fbf7d1e

Zijn hier ook herkenningspunten :-%
Natuurlijk, hier ook herinneringen en/of herkenningspunten.
Met name aan Balgoij bij mij, in de tijd dat ik nog 50 liep.
Niet de laatste jaren want toen liep ik vrijwillig de 50, maar de jaren dat ik 50 MOEST lopen en dan dat stuk door Balgoij: het was om te janken (en dat deed ik ook!)
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij

Bericht door Berend-Botje »

Zondag een laatste wandeling voor de N4D, een rondje van 20km om m'n nieuwe Woonplaats. Ondanks de sombere voorspelling toch droog gehouden, behalve de 1e kilometers na mijn rustpauze op het station. Maar toen kwam het ook met bakken uit de lucht. Bijna thuis en dus weer droog.kwam er nog een klein buitje over .
Hoop dat het volgende week gaat lukken, in mijn beleving veel te weinig kilometers gemaakt. Maar we zullen zien
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”