Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: 12-08: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vandaag voor het eerst meegewandeld met een wandeltocht van het Genootschap van Sint Jacques, regio Noord-Holland.
Was tocht van 13 km, rondje Alkmaar-Bergen. Min of meer bekend terrein met 24 onbekende andere wandelaars.
Omdat ik al eerder in Alkmaar was en al een rondje stad had gehad en na afloop nog een stukje kringlooptraat heb gedaan kwam ik op een totaal van 24 km uit.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus is woensdag weer wezen soppen, en wel in een plaats waar hij kort geleden ook al was, nl in Oosterbeek. Maar dit was een heel andere route dan de Airborne, natuurlijk is hij weer langs een paar dezelfde punten gekomen, maar het grootste gedeelte was anders. Vandaag waren het nogal wat heuvels die overwonnen moesten, zowel met steigen als ook met dalen. En ook waren er nogal wat overstapje in de route die het wat lastiger maakten. Maar het was mooi droog wandelweer en er was weer een gezellige groep, dus wat wil je nog meer. Voor de foto's kan je hier een kijkje nemen: https://myalbum.com/album/s37jcuUrKKau/ ... 4e9bd4f800
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Woensdag Sopdag. Ja hoor het was weer raak deze week, er werd in Zevenaar gesopt, of eigenlijk in Oud-Zevenaar. Een mooie afwisselende route die gelukkig helemaal droog gelopen kon worden. Verharde wegen, onverharde wegen, trekpontjes en overstapjes, ze zijn van alles tegen gekomen. Er was alleen een beetje veel wind, maar verder, lekker wandelen. Voor de foto's mag je hier kijken: https://myalbum.com/album/ikh2pDeq7SUh/ ... 9b002da49e
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Tigelu »

Ik heb gisteren geWIKt: 1 dag (van iets meer dan 10 km) meegewandeld met de Herfstmarathon (4 woensdagen met rond 10 km) van het WIK. Vanuit Surhústerfean.

Vandaag een stuk Groot Friesland Pad gedaan: van Akkrum naar Beetsterzwaag.

Morgen rustdag en dan zaterdag en zondag de Tocht om de Noord, 2x 25 km.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Maandag: een etappe van het Streekpad WaddenWandelen op Texel. Gewandeld van de Koog naar de Cocksdorp, 23 km. Prachtige route door het Nationaal Park Duinen van Texel. Een enorme kudde Galloway runderen op (en aan weerskanten van) het wandelpad noopten mij tot het kiezen van een alternatieve route.

Dinsdag: Rondwandeling vanuit ons vakantieverblijf in de Koog door het bos en duinen naar Ecomare en het strand en terug via het centrum van de Koog, 10 km.

Woensdag: vanuit de Cocksdorp naar de Veerhaven bij ‘t Horntje. 23 km langs de Waddenzee gelopen: over de grasdijk, binnensdijks en (het grootste gedeelte) op het, deels schuin aflopende, fiets-wandelpad direct langs het water. Meest met de wind in de rug.
Leuke ontmoeting met een wandelaarster uit Katwijk aan Zee, met zo ongeveer hetzelfde wandelprofiel als ik.

Vandaag en morgen rust en dan 2 dagen 27,5 km lopen bij de Tocht om de Noord.
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

10 min. op de loopband met een snelheid van 4 km. p.u., en een hellingspercentage van 1%. Ging lekker.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Bertus hoefde vandaag niet ver weg om een wandeltocht te lopen, de Pegasus stond op het programma, en wel vanuit Ede. Bertus schrok toen hij bij de startplek aankwam, want er stond een flinke rij om in te schrijven, maar dat viel heel erg mee, met 5 minuten was hij klaar voor de start. De route is zo langzamerhand bekend, alleen het begin en het einde wil nog wel eens afwijken als ze weer eens van startplaats wisselen. Tegenwoordig is het vanuit het centrum van Ede, wat voor de lopers die met de trein komen heel makkelijk is. Je komt station Ede-centrum uit en je kunt meteen aansluiten om in te schrijven. Voor de foto's, klik maar hier: https://myalbum.com/album/bjmDJxTranrV/ ... 45b89bc5f5
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Het was vandaag weer woensdag, en dus Sopdag. Deze keer vanuit Driebergen. Het was een mooie afwisselende route die met lekker wandelweer gelopen werd. Neem zelf maar een kijkje en zie door welke mooie omgeving Bertus vandaag heeft kunnen lopen : https://myalbum.com/album/mH9KnGcNXdgM/ ... be0b2a74bb
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Tigelu »

Vandaag alleen een rustig rondje Neuhof.
Was ook wel nodig na in 7 dagen 1 dag Groot Friesland Pad (25 km), 2 dagen Tocht om de Noord (2x 27,5 km) en 3 dagen Het Ziltepad (17, 18 en 25 km) gelopen te hebben. Mijn voetjes mogen even wat rust voordat het vrijdagmiddag weer losgaat.

Vrees alleen met grote vrezen dat het weer de komende paar dagen een stuk minder gunstig is dan de afgelopen week….maar wie weet hebben we geluk.
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 36
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: ~10000
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2

Bericht door LOopmans »

Afgelopen zondag ben ik in Zeeland geweest voor de Kustmarathon. 42km van Burgh-Haamstede naar Zoutelande, voor de eerste keer.

Dit is wel een tocht die je doet voor de uitdaging, en niet voor de leuk of omdat het zo’n mooie route is. Van die 42km is zo’n 9 kilometer de Oosterscheldekering. Dat is opzich best indrukwekkend natuurlijk, de grootste stormvloedkering ter wereld en een technisch wonder, maar het blijft maar een lang recht stuk, twee keer onderbroken door een eilandje. 8 kilometer van de route is strand en ja, strand is ellende. Dan is er nog zo’n afstand over een grote asfalt zeedijk. Goed, deze is wel hoog, dus je kan ver kijken. Her en der staat een orkestje te spelen en vanuit de paar dorpjes beneden komt publiek kijken.

De wind hielp dit weekend ook niet mee, windkracht 7 aan zee geeft wel een extra moeilijkheidsgraad. Er is wel een prima finish in Zoutelande, ook hier publiek, je krijgt een flinke medaille en felicitaties en na de eindstreep genoeg mogelijkheid om te rusten.

De bereikbaarheid is wel een groot probleem hier. Het is Zeeland, en openbaar busvoer is ronduit matig te noemen op een doordeweekse dag, maar nu was het ook nog eens zondag. Bij de start in Burgh-Haamstede is geen bus, dus ik was daar met de auto naartoe gereden en die geparkeerd bij het busstation aan de rand van het dorp. Dit met het idee dat ik op de terugweg dan meteen weer bij mijn auto ben. Een prima idee en aan het eind van de dag was ik daar blij mee, maar het was wel eerst een goeie 2 kilometer lopen naar de start. Bij de finish was de bushalte ruim een kilometer buiten het dorp, dus alles bij elkaar is dat 3, zelfs bijna 4 kilometer bovenop die 42.

De bus gaat maar eens in de 2 uur (!). Dat had ik van tevoren al gezien, dus ik had mijn starttijd bepaald opdat ik een beetje redelijk getimed zou finishen. Ik was een uur voordat de bus vertrekt in Zoutelande. Precies goed om even een halfuurtje te zitten, en daarna rustig naar die bus te gaan. De bus zelf doet er terug, via Middelburg, een uur en 20 minuten over dus dat is ook al niet bijster snel. Maar goed, ik was wel meteen bij mijn auto.
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1
Mood: Gewoon
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Deze 3x gelopen onder 3 verschillende omstandigheden.
Misschien eens anders naar de route kijken of eigenlijk er omheen.
Het strand is inderdaad KILLING, maar na Domburg vind ik echt genieten zo op de dijk tussen zee en polder.
Ook over de duinen na West Kapelle is een ervaring op zich.
Het weer kan inderdaad en spelbreker zijn. Bij slecht weer altijd tegenwind.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
racoon
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: 0
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon en hoka
Mood: Blij

Bericht door racoon »

LOopmans schreef: 07 okt 2025, 07:47 Afgelopen zondag ben ik in Zeeland geweest voor de Kustmarathon. 42km van Burgh-Haamstede naar Zoutelande, voor de eerste keer.

Dit is wel een tocht die je doet voor de uitdaging, en niet voor de leuk of omdat het zo’n mooie route is. Van die 42km is zo’n 9 kilometer de Oosterscheldekering. Dat is opzich best indrukwekkend natuurlijk, de grootste stormvloedkering ter wereld en een technisch wonder, maar het blijft maar een lang recht stuk, twee keer onderbroken door een eilandje. 8 kilometer van de route is strand en ja, strand is ellende. Dan is er nog zo’n afstand over een grote asfalt zeedijk. Goed, deze is wel hoog, dus je kan ver kijken. Her en der staat een orkestje te spelen en vanuit de paar dorpjes beneden komt publiek kijken.

De wind hielp dit weekend ook niet mee, windkracht 7 aan zee geeft wel een extra moeilijkheidsgraad. Er is wel een prima finish in Zoutelande, ook hier publiek, je krijgt een flinke medaille en felicitaties en na de eindstreep genoeg mogelijkheid om te rusten.

De bereikbaarheid is wel een groot probleem hier. Het is Zeeland, en openbaar busvoer is ronduit matig te noemen op een doordeweekse dag, maar nu was het ook nog eens zondag. Bij de start in Burgh-Haamstede is geen bus, dus ik was daar met de auto naartoe gereden en die geparkeerd bij het busstation aan de rand van het dorp. Dit met het idee dat ik op de terugweg dan meteen weer bij mijn auto ben. Een prima idee en aan het eind van de dag was ik daar blij mee, maar het was wel eerst een goeie 2 kilometer lopen naar de start. Bij de finish was de bushalte ruim een kilometer buiten het dorp, dus alles bij elkaar is dat 3, zelfs bijna 4 kilometer bovenop die 42.

De bus gaat maar eens in de 2 uur (!). Dat had ik van tevoren al gezien, dus ik had mijn starttijd bepaald opdat ik een beetje redelijk getimed zou finishen. Ik was een uur voordat de bus vertrekt in Zoutelande. Precies goed om even een halfuurtje te zitten, en daarna rustig naar die bus te gaan. De bus zelf doet er terug, via Middelburg, een uur en 20 minuten over dus dat is ook al niet bijster snel. Maar goed, ik was wel meteen bij mijn auto.

Je kan je auto bij de finish parkeren en met de bus naar de start en dan loop je terug naar de auto, buskaartje kan je bij inschrijving kopen.
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Bericht door LOopmans »

Dat klopt ja.

Hoewel dat de bereikbaarheid wat betreft ‘tijd’ niet heel veel beter maakt. Maar in ieder geval, ik heb een startbewijs overgenomen, omdat deze tocht vrijwel meteen uitverkocht is. Daarbij zat geen buskaart. Ik las dat je dan ook nog op de bonnefooi naar de finish kan ‘s ochtends en daar alsnog een plaatsje kan kopen. Maar dat kost 20 euro, dus ik dacht, dat is wel veel, dus liever zo.
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Bericht door LOopmans »

Cornelia schreef: 07 okt 2025, 11:52 Deze 3x gelopen onder 3 verschillende omstandigheden.
Misschien eens anders naar de route kijken of eigenlijk er omheen.
Het strand is inderdaad KILLING, maar na Domburg vind ik echt genieten zo op de dijk tussen zee en polder.
Ook over de duinen na West Kapelle is een ervaring op zich.
Het weer kan inderdaad en spelbreker zijn. Bij slecht weer altijd tegenwind.
Als ik iets doe tijdens wandelen is het wel om me heen kijken. :D

Het stukje over de duinen is inderdaad wel aardig.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

In 2012 en in 2016 heb ik meegedaan aan de Wandel Marathon in Zeeland.
Ik vind de route niet vervelend of saai. Zelfs de Oosterscheldekering vind ik prima om te lopen. Ik ben een liefhebber van de geweldige uitzichten aldaar (links de Oosterschelde en rechts de Noordzee).
Het strand kan inderdaad heel pittig zijn, zeker met tegenwind en/of regen.
Het vervoer vind ik ook wat lastig; ik heb beide keren het geluk gehad dat ik naar de startlocatie kon worden gebracht en bij de finish kon worden opgehaald .
Eventueel 42 km tegen de wind in vind ik het grootste obstakel om hier vaker aan deel te nemen, hoewel deze tocht jaarlijks in mijn gedachten komt. Voor de uitdaging is het zeker een geschikte tocht.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”