Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

19 maart
Twee etappes uit de gids “11 stations wandelingen dwars door Noord-Holland”.

Deze dag heb ik gewandeld van station Heiloo, via station Castricum, naar station Beverwijk. Afstand 29 km. Het is prima wandelweer al is het in de vroege ochtend slechts 2 graden. In de laatste kilometers is de temperatuur inmiddels opgelopen tot ruim 15 graden. Vanwege deze grote verschillen in temperatuur heb ik meerdere dunne laagjes kleding aangetrokken om onderweg laagjes weg te kunnen halen.
Na Heiloo te zijn uitgelopen beland ik op een jaagpad langs de Egmonderbinnenvaart. Met uitzichten op kleurrijke bollenvelden. Prachtig om te lopen en zo heerlijk rustig! Via Egmond Binnen bereik ik het duingebied. De route gaat voor het grootste gedeelte door het duingebied van het Noord-Hollands duinreservaat, veelal bebost. Ik koop een toegangskaartje voor dit gebied. In de duinen is veel bos, met daarin wel de nodige afwisseling, zowel in ondergrond als in de omgeving. De bossen trekken me wat minder dan de echte klimduinen. Wilde dieren spot ik niet vandaag.

Ik ben in de ochtend wat gehaast opgestaan en die haast krijg ik maar moeilijk uit mijn lijf. Om te onthaasten plan ik wat extra rustmomenten in tijdens mijn wandeling. Ik heb gemiddeld iedere 5 - 7 km een rustmoment. Mijn haast verdwijnt niet echt vandaag en mede daardoor geniet ik ook iets minder van de omgeving dan ik gewend was. Ik ben blij als de wandeling achter de rug is. Maar zeker ook blij dat ik weer 29 km heb kunnen weg stappen en dat voelt wel weer heel fijn. In Beverwijk aangekomen stap ik op de trein om huiswaarts te keren. Gedurende de thuisreis ben ik mijn gejaagd gevoel in mijn lijf weer volledig kwijtgeraakt.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa

Bericht door Sammie6306 »

Heel herkenbaar Martin. Als je niet optimaal aan je dag begint, blijf je dat de hele dag 'voelen'.
Maar goed dat het tijdens de terugreis weer afzwakte. Volgende keer weer een betere wandeling met nog meer genieten.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Vorig jaar hebben mijn LOWA’s nieuwe zolen gekregen en dat had tot gevolg dat de blaren zich op andere plekken manifesteerden dan op de vaste plekken waar Compeed wordt geplakt. Inmiddels kan ik 25 km op die schoenen lopen zonder blaren en zonder Compeed. Het gaat dus beter na de verzoling.

Mijn M.B.T. schoenen zijn ook vorig jaar verzoold maar ik heb daarna niet meer op die schoenen gelopen.
Vandaag 11 km gewandeld in eigen omgeving. Doel was om mijn M.B.T. schoenen opnieuw in te lopen. En dat ging goed! Ben benieuwd wat het verdere effect is van de verzoling van de M.B.T. schoenen.
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers

Bericht door Tigelu »

Vandaag de 1e etappe van het Ziltepad gelopen: van de Nieuwe Kerk in Den Helder naar het Huisduiner kerkje.
Wandeling zelf was slechts 13,5 km maar de wandeling van huis naar de start en van de finish weer naar huis voegde zomaar 7 km aan de tocht toe. Met de wachttijden op de sleutelbewaarders van de kerken (voor de stempels en een bezichtiging & praatje) was ik 6 uur zoet .
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Gisteren heb ik een rondje van 4 km om de Zeegerplas in Alphen aan de Rijn gelopen. Ik had daarna een afspraak met een oud-collega om te wandelen over een boerenlandpad in het landgoed Oudshoorn. We startten nabij de Zeegerplas, liepen door een Heempark en zagen daar al snel enkele Galloway runderen. Die runderen hadden we daar niet verwacht, het was een leuke verrassing. We liepen een stukje door het Irenebos om even verderop in een open landschap te komen. We naderden het officiële boerenlandpad (1,5 km lang) met 7 knalrode bruggetjes (die dus erg afstaken in deze groene omgeving). Voor en na ieder bruggetje stonden tulpen. Nabij het laatste bruggetje nog even op een bankje gezeten voordat we het pad verlieten. We kwamen vervolgens op een pad langs het Aarkanaal om daarna weer terug te keren naar het Heempark. Nu liepen we op een laarzenpad (pad was bedekt met houtsnippers) en zagen daar, op een boomstam in het riviertje de Kromme Aar, een schildpad, de enige schildpad die hier nog verblijft. Bij het eindpunt aangekomen hadden we er zo’n 7 km opzitten en streken we neer op een terras voor een drankje. Tot onze verbazing zagen we daar een oud-collega, die 6 jaar geleden met pensioen was gegaan. Leuk om dan weer even “bij te praten”.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Marko schreef: 10 apr 2026, 14:31 Gisteren heb ik een rondje van 4 km om de Zeegerplas in Alphen aan de Rijn gelopen. Ik had daarna een afspraak met een oud-collega om te wandelen over een boerenlandpad in het landgoed Oudshoorn. We startten nabij de Zeegerplas, liepen door een Heempark en zagen daar al snel enkele Galloway runderen. Die runderen hadden we daar niet verwacht, het was een leuke verrassing. We liepen een stukje door het Irenebos om even verderop in een open landschap te komen. We naderden het officiële boerenlandpad (1,5 km lang) met 7 knalrode bruggetjes (die dus erg afstaken in deze groene omgeving). Voor en na ieder bruggetje stonden tulpen. Nabij het laatste bruggetje nog even op een bankje gezeten voordat we het pad verlieten. We kwamen vervolgens op een pad langs het Aarkanaal om daarna weer terug te keren naar het Heempark. Nu liepen we op een laarzenpad (pad was bedekt met houtsnippers) en zagen daar, op een boomstam in het riviertje de Kromme Aar, een schildpad, de enige schildpad die hier nog verblijft. Bij het eindpunt aangekomen hadden we er zo’n 7 km opzitten en streken we neer op een terras voor een drankje. Tot onze verbazing zagen we daar een oud-collega, die 6 jaar geleden met pensioen was gegaan. Leuk om dan weer even “bij te praten”.
Wat bijzonder dat je die oud-collega zo toevallig tegenkwam terwijl je met een andere oud-collega aan de wandel was.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Marko schreef: 08 apr 2026, 13:57
…………….Mijn M.B.T. schoenen zijn ook vorig jaar verzoold maar ik heb daarna niet meer op die schoenen gelopen.
Vandaag 11 km gewandeld in eigen omgeving. Doel was om mijn M.B.T. schoenen opnieuw in te lopen. En dat ging goed! Ben benieuwd wat het verdere effect is van de verzoling van de M.B.T. schoenen.
En vandaag was m’n 2e wandeling op de verzoolde MBT schoenen. Ik wilde zo’n 12-16 km erop lopen maar het ging zo lekker dat het er iets meer zijn geworden: 23 km.
De laatste 3 km merkte ik wel dat het toch echt weer anders lopen is: spierpijn op plekken waar ik die normaal gesproken niet zou krijgen. Met name de bovenbeenspieren worden extra belast.
Het is een retourtje Delft geworden met in Delft een heerlijke lunch samen met Marianne die hetzelfde retourtje deed maar dan op de fiets.
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Gister, niet vandaag hebben Johan en ik de Gootspokenroute gelopen in Zaltbommel. Dit is een wandeling dwars door het stadje waar je opzoek gaat naar Gootspoken. Dit zijn wezentjes van beton gemaakt door een plaatselijke kunstenaar.Meestal geplaatst in de dakgoot. Route was iets van 3km.
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

fhd schreef: 19 apr 2026, 16:17 Gister, niet vandaag hebben Johan en ik de Gootspokenroute gelopen in Zaltbommel. Dit is een wandeling dwars door het stadje waar je opzoek gaat naar Gootspoken. Dit zijn wezentjes van beton gemaakt door een plaatselijke kunstenaar.Meestal geplaatst in de dakgoot. Route was iets van 3km.
Dam heb je, ook, een geocacheroute gelopen, onbewust ;-)
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

Dat zal heel goed kunnen, Aike. Mijn zus en zwager zijn fanatieke catchers, ik niet.
racoon
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: 0
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon en hoka
Mood: Blij

Bericht door racoon »

Afgelopen zaterdag de Capitulatiewandeltocht in Wageningen gelopen, de 40 km, 5:42 uur erover gedaan en 6:08 uur inclusief pauze, was een zeer mooie tocht langs begraafplaats de Grebbeberg en dierentuin Ouwehands.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik de laatste 4 etappes gelopen van de L.A.W. “11 Stationswandelingen dwars door Noord-Holland”. Vrijdag 25 en zaterdag 28 km.
Weersomstandigheden waren zeer gunstig: veel zon en aangename temperaturen.

De 1e dag (van Beverwijk naar Haarlem, via Santpoort Noord) ging voornamelijk door het Nationaal Park Zuid-Kennemerland met flink wat glooiingen in het parkoers. De hoogste “berg” overgegaan: Brederodeberg, met 45 meter 1 van de hoogste toppen van de omgeving. Daarna volgde nog een halve ronde om de Oosterplas, wat ik erg mooi heb gevonden. Aantal voor mij onbekende plekjes ontdekt. Verder waren er de nodige herkenningspunten van de 30 van Zandvoort.

De 2e dag (van Haarlem naar Amsterdam, via Halfweg) was een ander soort parkoers: langs het Spaarne en het plassengebied “Mooie Nel” en verder door een fraai en vrij rustig poldergebied richting station Halfweg.
Het volgende deel was een voor mij vrij onbekende en mede daardoor verrassende route door meerdere parken tot aan Amsterdam, om uiteindelijk via de Brouwersgracht de 4 hoofdgrachten te passeren en zo uit te komen bij het Centraal Station van Amsterdam.

Genoten van deze L.A.W. met veel variatie in landschappen, dwars door de natuur en door leuke plaatsen gewandeld.
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Tigelu »

Al paar dagen weinig loopwerk buitenshuis. Er moet nog het een en ander thuis en in/aan Bussy gedaan worden voordat ik net voor Pinksteren naar Schotland vertrek.
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Afgelopen zaterdag heb ik 38 km gelopen tussen Rotterdam en Dordrecht. Langs de rivieren Nieuwe Maas en Noord, door de Maastunnel (die roltrappen naar de voetgangerstunnel zijn lang en steil, je kijkt daar echt de diepte in), over de van Brienenoordbrug, over de Alblasserdamse brug, gevaren over het 3-Rivierenkruispunt bij Ridderkerk, gefinisht bij het 3-Rivierenkruispunt bij Dordrecht.
Een hoogtepunt vond ik het molengebied bij Kinderdijk. Veel toeristen maar die lopen niet verder dan 3 of 4 molens, daarna werd het rustig.
Op 14 km ontmoette ik bij de van Brienenoordbrug een wandelaar, die op dat moment 13 km had gelopen. We moesten beiden de brug over. Beiden hadden we een kleine 40 km gepland en voor een deel liepen we dezelfde eigen bedachte route.
Bijzonder: Op 28 km ontmoette ik opnieuw deze wandelaar. Deze keer kwam hij mij tegemoet gelopen, in Alblasserdam, hij kwam van de Alblasserdamsebrug af, ik moest er nog op.
En ook bijzonder: beiden hadden een rust gepland bij dezelfde horecazaak in Alblasserdam.

Vanaf Dordrecht ben ik met de Waterbus terug gegaan naar Rotterdam/Erasmusbrug. Een mooie afsluiting van een dagje wandelen!!
Om thuis te komen: met de Randstadrail naar Pijnacker en van daaruit met de auto naar Zoetermeer.
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Tigelu »

Ik heb iets minder veel kilometers gelopen dan Martin: dag 1 van de avond4daagse. Ik ging voor de 15 km, vergat om de oude schoenen om te wisselen voor de wandelschoenen, maar was evengoed terug op het startbureau na 2 uur 40 minuten. 1x een rustpauze gehad: bij mij thuis, want daar kwam de route op 9 km langs. Mooie gelegenheid om lekker thuis naar het toilet te gaan, een broodje te eten en een grote mok thee te drinken. En daarna weer door voor de laatste km’s. Daarna methode fiets weer naar huis.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”