Pagina 69 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 27 nov 2017, 20:19
door fhd
footloose schreef:fhd schreef:Ook hier werd ik weer als heldin ontvangen, blijkbaar is het toch heel bijzonder, iemand van de andere klant van NL.
Ja, hahaha, het is wat met die Tukkers. Andersom (iemand vanuit het Oosten naar het Westen voor een wandeling) wordt minder bijzonder geacht.

Haha, dat is waar, Truus.
Martin:Ik moeteven op de wandelkalender kijken of op wandel.nl want weet uit mijn hoofd niet waar in DenHaag het is. In ieder geval 9 december.
Edit: Het is de Jan Groen wandeltocht van SDS Denhaag.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 27 nov 2017, 23:13
door Truitje
Afgelopen zaterdag heeft Bertus in Dieren de eerste tocht van de Winterserie daar gelopen. Het was een mooie tocht door een herfstbos met hier en daar wat vochtige stukken. Voor de foto's klik hier:
https://myalbum.com/album/wl6DJe7zDc6O
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 28 nov 2017, 15:26
door Annet
Wil1956 schreef:Niet vandaag maar zaterdag weer eens in Apeldoorn gelopen. Mijn vrouw en dochter gingen door naar de oudste zoon, vanwege zijn verjaardag. Ik zou daar later ook nog aanschuiven.
Vanuit de start langs het spoor richting westen en daarmee richting mijn oude buurt. En jawel, ook mijn oude straat zat in het parcours! Even wat foto's gemaakt van de veranderingen die daar zijn aangebracht door het boven de grond halen van een spreng (beekje). Van daar uit langs de startlocatie van de Vierdaagse aldaar en meteen de bossen in. Daar heb ik heel wat voetstappen gezet en alles kwam weer erg bekend voor. Na ongeveer 9,5 km de rust bij de scouting op de Kleiberg, vlak bij de Vierdaagse locatie. Sinterklaas was er ook met een zestal Pieten. Weer een lus door het Orderbos en op 14,4 km was daar dezelfde rustpost. Van daar uit was het nog een uurtje terug via Ugchelen en oude Apeldoornse buurten. Net toen ik bij de finish aankwam lopen begon een korte hagelbui. Toch nog 21 km gelopen deze maand. Ik hoop dat het vanaf nu weer de goede kant opgaat met het gewandel. Sinds Nijmegen was het niet veel soeps met uitzondering van de Vierdaagse van Marbella.
Fantastisch Wil dat je weer begonnen bent. Kleine stukken en dan langzaam weer verder opbouwen. Eerst weer vertrouwen in je lichaam hebben.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 29 nov 2017, 22:39
door Jeltsje
Annet schreef:Wil1956 schreef:Niet vandaag maar zaterdag weer eens in Apeldoorn gelopen. Mijn vrouw en dochter gingen door naar de oudste zoon, vanwege zijn verjaardag. Ik zou daar later ook nog aanschuiven.
Vanuit de start langs het spoor richting westen en daarmee richting mijn oude buurt. En jawel, ook mijn oude straat zat in het parcours! Even wat foto's gemaakt van de veranderingen die daar zijn aangebracht door het boven de grond halen van een spreng (beekje). Van daar uit langs de startlocatie van de Vierdaagse aldaar en meteen de bossen in. Daar heb ik heel wat voetstappen gezet en alles kwam weer erg bekend voor. Na ongeveer 9,5 km de rust bij de scouting op de Kleiberg, vlak bij de Vierdaagse locatie. Sinterklaas was er ook met een zestal Pieten. Weer een lus door het Orderbos en op 14,4 km was daar dezelfde rustpost. Van daar uit was het nog een uurtje terug via Ugchelen en oude Apeldoornse buurten. Net toen ik bij de finish aankwam lopen begon een korte hagelbui. Toch nog 21 km gelopen deze maand. Ik hoop dat het vanaf nu weer de goede kant opgaat met het gewandel. Sinds Nijmegen was het niet veel soeps met uitzondering van de Vierdaagse van Marbella.
Fantastisch Wil dat je weer begonnen bent. Kleine stukken en dan langzaam weer verder opbouwen. Eerst weer vertrouwen in je lichaam hebben.
Daar sluit ik me bij aan

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 dec 2017, 17:19
door qltel
De midwinterhoornwandeling in Doesburg.
Mooie tocht, veel geleerd over midwinterhoorns en het weer was er goed voor. Niet te warm en zo af en toe een verfrissend buitje.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 04 dec 2017, 16:59
door Cornelia
Niet vandaag maar gisteren.
Omdat het zaterdag veel te mistig was om maar iets van de omgeving te zien niet vanuit Ouddorp aan de wandel gegaan.
Zondag was het helderder en gewapend met paraplu bij Roompot De Soeten Haert het strand op gegaan richting Renesse.
Zo nu een dan wat nevelachtige regen maar en stond weinig wind dus was een paraplu opsteken afdoende.
Ik was van plan om bij de Oude Moolweg het strand weer te verlaten.
Omdat de omgeving mij verder onbekend was had ik geen idee welke strandopgang ik moest hebben en was ik te ver door gelopen.
Geen nood, er loopt een prachtig fietspad door de duinen dus een stukje terug lopen was geen straf.
Via de Oude Moolweg richting het centrum van Renesse.
Langs de Oude Moolweg staan mooie huizen en vlakbij de begraafplaats staat een beeld ter nagedachtenis aan de 10 van Renesse:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_van_Renesse
Ik kwam achter deze informatie nadat ik een consumptie had genuttigd in Renesse en weer op weg was naar De Soete Haert.
Bij de ingang van Slot Moermond zag ik de zwerfkei met infobord. Daar werd ik even koud van het verhaal.
Jos aka Bosso heeft het wel eens meer over het oorlogsverleden van Zeeland gehad. Een deel bevrijd en een deel bezet, een rare situatie zal dat geweest zijn.
Omdat ik zaterdag met mijn zwager ook aan de wandel was geweest (honden uitlaten) had ik al besloten de Loane niet uit te lopen maar eerder rechtsaf te slaan om zo het rondje compleet te maken.
Ter compensatie toch een 10 km. gelopen dus weer €1,00 voor de pot.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 09 dec 2017, 16:22
door longfield
Rondje van 25 km vanuit Amstelveen georganiseerd door AWV. Bij aankomst bij het startbureau regende het nog wat maar toen ik om 9.20 uur van start ging was het droog.
Al snel kwam de splitsing met de 15 km en wij gingen door woonwijken, langs de ¨Mont Blanc¨ naar de buitenkant van Amstelveen richting de golfbaan. Een lang asfaltpad langs de golfbaan waar ik heerlijk, met mijn gezicht in de zon liep. Hierna weer bewoonde wereld waar ik ¨Wimbledon¨ passeerde en daarna weer de samenkomst met de 15 km. Hier langs de oever van de Amstelveense Poel om vervolgens het Amsterdamse bos te doorkruisen.
Bij het voorbij gaan van de geitenboerderij begon het behoorlijk te regenen dus besloten om een pauze in te lassen. Snel even buienradar bekeken en vanaf 12.45 uur zou het weer droog worden, het was nu rond de klok van 12. Het werd dus een ruime rust.
Droog, dus weer op pad voor het laatste stuk. Indrukwekkend om te zien hoe laag de vliegtuigen overkwamen, we liepen onder de aanvliegroute van het landen, en ook de hoeveelheid zeker elke 4 à 5 minuten wel 1. Na toch nog regen en op het laatst hagel was ik om 14.00 uur weer terug bij af.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 10 dec 2017, 11:09
door Marko
Mooi verslag Rob. Wel een pittige tocht zo te lezen, in een besneeuwd landschap.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 10 dec 2017, 11:12
door Ineke61
Zo te lezen een zware tocht geweest door de weersomstandigheden. Die route schijnt ook zonder sneeuw heel zwaar te zijn! Leuk geschreven!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 12 dec 2017, 16:50
door fhd
Niet vandaag, maar afgelopen zaterdag in Almere aan de wandel geweest. Ik wist al van te voren dat dit mijn tocht niet ging worden, maar ik kan alleen deze dag vd maand december lopen en de enige provincie die vandaag met de trein bereikbaar was, en die ik nog niet gehad had, was Flevoland.
Ik kon het startbureau al niet eens vinden. Ik moest bij halte Homeruskwartier uitstappen maar kwam er in de bus pas achter dat er 3 haltes met deze naam zijn... Ik ging de eerste eruit en moest blijkbaar de tweede hebben. Gelukkig was het maar een klein stukje lopen naar de volgende halte en daar zag ik al grote vlaggen van de wandelvereniging. Maar waar ik in kon schrijven zag ik niet.. Bleek ergens weggemoffelt te zijn in een kamertje, kon geen pijl vanaf om duidelijk te maken waar je moest zijn. Toen snapte ik al dat deze tocht voornamelijk voor de Almeerders onder ons was uitgezet, want ook nu kreeg ik een VIPbehandeling: Dat er zomaar iemand die niet uit Almere komt hier komt wandelen! Ja, deze kant van Almere maakt idd zijn naam van betondorp waar, ik wist ook dat ik niet in het mooie gedeelte zou komen vandaag. Wel was de naam van de tocht "duin en strandtocht" wat dan wel weer mijn nieuwsgierigheid wekte. Hoezo duinen in Almere en ook het strandje van Almere is niet echt in de buurt als je 15km loopt..
Afijn, ik ging op pad. Het was idd een knooppunten route waarbij je van nummertje naar nummertje gaat, als er tenminste geen werkzaamhedenbord op een lantaarnpaal met je nummertje wordt gehangen of andere ongein! Eerst ging de route terug naar het station waar ik net vandaan kwam, toen een lusje door een woonwijk en weer naar het station. Toen vond ik geen nummertjes meer. Wel ag ik in de verte een vlag van de organisatie/wandelvereniging. Wat die daar deed is nog steeds een raadsel, want er was geen rustpost in de buurt, het was niet het inschrijfbureau, helemaal niets. wel zag ik nu twee nummertjes en zag ik dat ik inmiddels 3km had overgeslagen. Ik had de rust gemist en ook de "duinen". Er zou ook een " modelwoning" in die duinen zijn, ook gemist. Nu liep ik slechts 15km minus 3km is maar 12km. Maar ik zou nog genoeg in Haarlem lopen vandaag, dus tel ik toch 15km. Later thuis op de pc opgezocht wat ik nu mis had. Niet veel, een hoop zand met een leuk hekwerk van paaltjes eromheen en we noemen het duinen..
Ik vervolgde de route en het begin inmiddels flink te hagelen. Het waren steeds korte maar erg felle buien. Ik liep nu door een park wat best mooi was en na een tijd kwam ik bij een woonwijk uit. Hier werd aan de weg gewerkt en was nog net het nummertje zichtbaar.Ik moest daarvoor wel wat aan de paal sjorren om het te kunnen zien.. Even later bleek dat mijn routebeschrijving de buien niet had overleefd, er ontbraken twee nummertjes.. Toen er weer een flinke hagelbui losbarste terwijl ik net een bussluis overstak was ik het helemaal zat: Ik wist niet meer hoe ik moest lopen, was de omgeving meer dan zat en flink na.Er kwam net een bus aan die naar Almere centrum zou gaan. Ik besloot de sluis te volgen tot ik een halte zag en dan vanuit Almere centrum de trein te pakken. Ik had me bij de start al meteen afgemeld omdat ik wist dat ik of ging verdwalen, of eerder de route zou staken.
Ik zou eigenlijk in DenHaag lopen vandaag, maar door werkzaamheden reden de treinen niet. Zuid-Holland blijft nog op het lijstje staan. Als het goed is, wordt de volgende tocht nu in Breda.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 12 dec 2017, 22:42
door Jeltsje
"Mooi" verslag Angelique. Nou je hebt deze provincie gehad, dus je hoeft niet meer terug

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 13 dec 2017, 09:26
door fhd
Jeltsje schreef:"Mooi" verslag Angelique. Nou je hebt deze provincie gehad, dus je hoeft niet meer terug

Haha. Al wil ik nog steeds rond de Oostvaarderplassen lopen, dat schijnt wel mooi te zijn, maar het komt steeds niet uit. Wie wet in 2018.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 13 dec 2017, 13:06
door julia55
Mijn boodschappen gedaa

n in de regen toen vond ik het genoeg voor vandaag


Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 13 dec 2017, 15:33
door longfield
Met Stichting Welzijn Castricum toch m'n rondje gelopen. Weliswaar niet de gebruikelijke 15 km, het waren er slechts 12, maar blij dat ik geweest ben. Sommige plekken wat glibberig, dus oppassen dat je niet onderuit ging, maar op zich goed te doen in de duinen. Vandaag slechts 4 personen die op pad zijn geweest.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 16 dec 2017, 14:36
door Cornelia
Een goede beslissing genomen door dicht bij huis een rondje te lopen.
Het was vanmorgen hier en daar op de weg bikkel glad en op de stoepen was niet te lopen en op de fietspaden niet te fietsen (en ook niet te lopen).
Rond 9 uur haal ik Ingrid op. Toen had ik al gemerkt dat het glad was.
Richting dorp en er weer uit zagen we mensen op de weg lopen want de stoep was niet te belopen.
Een fietser liet ik op zeer gepaste afstand voor mij rijden, ze zal wel onderuit gaan en voor m'n wielen komen, brrrrrr.
De provinciale weg richting Monnickendam was goed te rijden maar bij de rotonde van Oosthuizen was politie bezig met een gevallen fietser en na de rotonde stond al ambulancepersoneel een gevallen fietser bijstand verlenen.
Dat kon nog wat worden want het plan is om een rondje Marken te lopen en dat gaat over een niet zo'n vlak klinkerpad.
Op de Zeedijk zijn sommige stukken van de weg nog behoorlijk wit.
De auto wordt aan het begin van de dijk geparkeerd.
Het fietspad is gelukkig niet glad dus hoeven we niet op de weg te lopen.
Het bewuste klinkerpad is inderdaad hier en daar glad. Niet alleen van de vorst maar ook door algaanslag die door de vochtigheid glad is geworden.
Gelukkig kunnen we goed in de berm met gras lopen maar ook daar uitkijken want onder het gras liggen basaltstenen.
Regelmatig nemen we de tijd om stil te staan en om ons heen te kijken.
Zo dicht bij huis en wat is het hier mooi, en nu er geen hordes toeristen lopen, ook heerlijk rustig.
Bij de vuurtoren nemen we even een stop. Er is hier een recreatiegebiedje gemaakt en leunend tegen een bankje eten we iets, heerlijk met het giecheltje in de zon.
We gaan verder en zien in de verte toch wel wat donkere wolken hangen. We lijken een bui te krijgen en gaan even schuilen door het pad te verlaten en achter bij huizen uit te komen.
Het blijkt een storm in een glas water te zijn want meer dan een paar flinke druppels vallen er niet.
We gaan weer verder en zien de boot uit Volendam aan komen varen maar geen cruise voor ons want de auto wacht aan het eind/begin van de dijk.
Bij de haven schuiven we de eerste de beste gelegenheid binnen voor een cappucino en toiletbezoek.
Heerlijk warm is het binnen en we worden een beetje rozig maar we moeten nog een stukje.
Langs de haven weer richting de buitenkant waar ook hier het pad glad is van natte algaanslag.
Eenmaal op de dijk zie ik mijn autotje eenzaam op de parkeerplaats staan.
En de verte hangen weer buien maar wij krijgen daar niets van op ons.
De eerste druppels vallen als we Monnicckendam weer uitrijden.
Geen spijt van dit mooie rondje. Heerlijk de tijd ervoor genomen.
Weer 12 kms. op de teller.