Pagina 72 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 14 feb 2018, 10:16
door Berend-Botje
Vrijdag en zaterdag heerlijk aan de wandel geweest door het Twentse land, van Vasse via Ootmarsum en Denekamp naar Rossum.
Heelrijk rustig afgezien van de carnavals herrie op de achtergrond
Maar goed weer een aantal kilometers in de benen (2x 22)
Zondag nog even "uitlopen" over het Valkschepad/Wekeromse zand, stukje rustiger maar wel kouder
Bij elkaar een goed wandelweekend met 51km en de conclusie dat ik nog wle wat meer moet wandelen om de 4daagses uit te kunnen lopen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 11:10
door fhd
Afgelopen zondag in DenHaag gewandelt. Helaas in januari heb ik geen provincie aangedaan, Egmond zat sowieso al in de planning, en verder ben ik steeds niet fit genoeg geweest of had geen tijd, dus heb ik in januari een provincie overgeslagen. Dit ga ik in maart goedmaken met twee provincies. Maar voor februari was Zuid-Holland aan de beurt.
Ik kon helaas alleen deze dag wandelen, anders had ik een tocht van de RWV uitgekozen want dan weet je dat het goed is. Enige minpunt aan de RWV zijn de krijtpijlen, maar ze zorgen wel voor een goede routebeschrijving en controleren de pijlen ook.
Deed deze organisatie in DenHaag dat ook maar... Ik was al aan de late kant toen ik naar het startbureau ging. Ik wilde eerst schaatsen thuis kijken en voor de korte afstanden kon je tot 13.00u inschrijven. Natuurlijk liep ik vanaf de tram de verkeerde kant op al kwam ik daar gelukkig snel achter. Toen ik weer bij de tramhalte was zag ik een vervaagde krijtpijl op het wegdek en ik vreesde het ergste: Het had die nacht nogal geregend en deze tocht zou zowel zaterdag als zondag belopen kunnen worden. Als ze alleen maar krijtpijlen zouden hebben (Hoop het toch niet, vind ik veel te ondduidelijk!) maar als het wel zo was, dan zouden ze die toch wel gecontroleerd hebben na de regem?!
Eenmaal het startbureau gevonden en daar hing een blaadje met de tekst: " de pijlen zijn helaas weggeregend, dus let goed op de routebeschrijving!!" De schrik sloeg me om het hart, want ik, kampioen foutlopen heb dan wel een erg goede routebeschrijving nodig. Zeker als ik ergens loop waar ik niet bekend ben. Ik schreef me in voor de 15km en ging klokslag twaalf uur oppad. Om vervolgens na 1500mtr deze tocht te staken. ik kwam er gewoon niet uit. Erg vaag beschreven, duidelijk door iemand die erg bekend is in de omgeving. Na tweede brug linksaf langs flatgebouw. Ik zie alleen maar bruggen en flatgebouwen, tellen de kleine bruggetjes ook mee? Het bleek het derde bruggetje te zijn.. Aan het einde van het pad links. Goed, deed ik maar kwam heel ergens anders uit. Ik had nl het hele pad afgelopen maar blijkbaar moest je eerder links. Ik was weer op de route terug gekomen en het volgende punt was rechts links tussen flatgebouwen door. Ehh Moet ik nu rechts of links? Of eerst rechts en daarna links? Maar ik kan alleen rechtdoor als ik tussen de flatgebouwen door moet, of moet ik de andere flatgebouwen hebben? Maar daar loopt geen pad? Moet ik over het grasveld? gebruiken we dat als pad? Vervolgens bij de verkeerslichten oversteken. Ja, ik sta op een kruispunt, welke kant moet ik oversteken,ik heb 4 opties... Er staat geen rechts of links dus dat zou dan rechtdoor betekenen, toch? Jammer joh, fout gegokt en toen was ik het helemaal zat en had geen idee meer hoe ik verder moest lopen. Als dit al na 1500mtr was, hoe zou ik de overige 13,5km dan moeten lopen? Het was geen puzzeltocht! Ik besloot deze tocht te staken en mijn eigen tocht te maken. Ik had geen idee waar ik ergens in DenHaag was, maar er was vast een station in de buurt waar ik heen kon lopen, of misschien vond ik wel mooie paden onderweg. En als ik nu zo'n 3u zou lopen, had ik ook 15km.
(Voor vervolg zie verslag hieronder, maar die moet ik nog wel even typen, dus duurt even.)
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 11:22
door fhd
Vervolg van de tocht hierboven:
Ik belande in een parkje en liep daar een rondje om vervolgens via verkeerslichten weer in een ander natuurgebied te komen. Best een mooi stukje. Hier een stuk gelopen en daarna liep ik langs een drukke weg. Geen idee waarnaar ik opweg was maar dat vond ik eigenlijk ook wel leuk. Opeens zag ik aan de overkant van de weg een bosachtig iets met klaphekjes. Helaas zaten de hekjes opslot. Er was wel een soort draaideurtje waar ik doorheen kon. Toen belande ik ineens in een oase van rust: Heide velden, bosachtig, prachtig! Weer een klaphekje door en toen kwam ik in een nog mooier gebied! Het zonnetje deed haar best en ik was wel aan een pauze toe. Helaas kon ik nergens een bankje vinden. Toen op een verhoging in het zachte mos gezeten met het zonnetje op mn knar. Heerlijk! Ik weet helaas de namen van de natuurgebieden niet meer, maar erg verrassend zo,n mooie natuur bij zo'n drukke woonwijk! Misschien dat mijn wandelvrienden weten waar ik geweest ben, ergens vaag weet ik de naam nog wel. De start van de tocht was in Vrederust en ik meen dat het eerste parkje Uithof heette? En het tweede natuurgebied iets met Maas?
Ik zag in de verte een watertoren en dacht even vlakbij Scheveningen te zijn. Leek me sterk, want de tram die ik nam naar het startbureau was juist de andere kant op. Was ik dan zo aan het dwalen? Ik liep naar de watertoren toe langs een verhoogde " duinwand" in de luwte van de wind. Eenmaal bij de watertoren mocht ik er niet omheen maar moest weer terug via een ander pad. Veel paden waren hier afgesloten vanwege kwetsbaar natuurgebied en daar houd ik me braaf aan. helaas niet iedereen aangezien ik een gezin met hond zag die zich er niets vanaan trok en lekker struinde over de " verboden" paden... Aso's!
Bovenop de " duinwand" liep ik weer terug met de wind in de rug en zag in de verte allemaal vliegers. Zou ik dan toch in de buurt van het strand zitten? Ik probeerde erheen te lopen maar helaas liep er nu maar een verplicht pad, en deze kwam niet bij het strand uit maar bij het hekje waar ik al eerder dorheen was. Nu liep ik weer in het bosachtig park om vervolgends in weer een ander park uit te komen: Een statig park met een mooi landgoed. Hier nog een stukje gelopen en toen vond ik het wel genoeg en ging ik opzoek naar een tramhalte. Een station zou hier vast niet in de buurt zijn. Helaas duurde het even voor ik een tramhalte gevonden had, ben zeker een hlf u aan het zoeken geweest maar dat deerde niet: Het weer was goed, de benen wilden wel en ik kan weer wat kilometers toevoegen aan 2018.
Volgende keer loop ik Noord-Holland (Texel!) en Zeeland (Vlissingen).
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 11:34
door Spatoes
Leuk verslag Angelique! Wat een gepuzzel.
Misschien heeft Cobie een idee waar je rondzwierf?
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 11:45
door fhd
Spatoes schreef:Leuk verslag Angelique! Wat een gepuzzel.
Misschien heeft Cobie een idee waar je rondzwierf?
Daar hoopte ik op, dat Cobie aan de hand van mijn vage beschrijving kon vertellen waar ik geweest ben.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 17:04
door Cobie
fhd schreef:Spatoes schreef:Leuk verslag Angelique! Wat een gepuzzel.
Misschien heeft Cobie een idee waar je rondzwierf?
Daar hoopte ik op, dat Cobie aan de hand van mijn vage beschrijving kon vertellen waar ik geweest ben.
Je hebt aan de zuidkant van Den Haag gelopen. Daar heb je inderdaad een paar mooie stukken zoals De Uithof (vlakbij de schaatsbaan), Madestein, Landgoed Ockenburg, en de het duinengebied tussen Kijkduin en Monster met daarin een watertoren.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 17:04
door Marko
fhd schreef:Vervolg van de tocht hierboven:
Ik belande in een parkje en liep daar een rondje om vervolgens via verkeerslichten weer in een ander natuurgebied te komen. Best een mooi stukje. Hier een stuk gelopen en daarna liep ik langs een drukke weg. Geen idee waarnaar ik opweg was maar dat vond ik eigenlijk ook wel leuk. Opeens zag ik aan de overkant van de weg een bosachtig iets met klaphekjes. Helaas zaten de hekjes opslot. Er was wel een soort draaideurtje waar ik doorheen kon. Toen belande ik ineens in een oase van rust: Heide velden, bosachtig, prachtig! Weer een klaphekje door en toen kwam ik in een nog mooier gebied! Het zonnetje deed haar best en ik was wel aan een pauze toe. Helaas kon ik nergens een bankje vinden. Toen op een verhoging in het zachte mos gezeten met het zonnetje op mn knar. Heerlijk! Ik weet helaas de namen van de natuurgebieden niet meer, maar erg verrassend zo,n mooie natuur bij zo'n drukke woonwijk! Misschien dat mijn wandelvrienden weten waar ik geweest ben, ergens vaag weet ik de naam nog wel. De start van de tocht was in Vrederust en ik meen dat het eerste parkje Uithof heette? En het tweede natuurgebied iets met Maas?
Ik zag in de verte een watertoren en dacht even vlakbij Scheveningen te zijn. Leek me sterk, want de tram die ik nam naar het startbureau was juist de andere kant op. Was ik dan zo aan het dwalen? Ik liep naar de watertoren toe langs een verhoogde " duinwand" in de luwte van de wind. Eenmaal bij de watertoren mocht ik er niet omheen maar moest weer terug via een ander pad. Veel paden waren hier afgesloten vanwege kwetsbaar natuurgebied en daar houd ik me braaf aan. helaas niet iedereen aangezien ik een gezin met hond zag die zich er niets vanaan trok en lekker struinde over de " verboden" paden... Aso's!
Bovenop de " duinwand" liep ik weer terug met de wind in de rug en zag in de verte allemaal vliegers. Zou ik dan toch in de buurt van het strand zitten? Ik probeerde erheen te lopen maar helaas liep er nu maar een verplicht pad, en deze kwam niet bij het strand uit maar bij het hekje waar ik al eerder dorheen was. Nu liep ik weer in het bosachtig park om vervolgends in weer een ander park uit te komen: Een statig park met een mooi landgoed. Hier nog een stukje gelopen en toen vond ik het wel genoeg en ging ik opzoek naar een tramhalte. Een station zou hier vast niet in de buurt zijn. Helaas duurde het even voor ik een tramhalte gevonden had, ben zeker een hlf u aan het zoeken geweest maar dat deerde niet: Het weer was goed, de benen wilden wel en ik kan weer wat kilometers toevoegen aan 2018.
Volgende keer loop ik Noord-Holland (Texel!) en Zeeland (Vlissingen).
Uithof is inderdaad mogelijk, als je in Vrederust bent gestart. Andere natuurgebieden in de buurt zijn Madesteijn, Ockenburg, Bosjes van Pex. Het strand, de duinen bij Kijkduin.
Vraagje: Wanneer wil je op Texel gaan wandelen?
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 17:05
door Marko
Cobie en ik zaten in ieder geval in dezelfde hoek te denken.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 20:29
door fhd
Klopt helemaal! Het was idd Madestein ipv maas en de rest van Cobie klopt ook.
Martin: 1e zondag of zaterdag van mrt is er een georganiseerde wandeltocht op Texel.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 21:11
door Marko
fhd schreef:
Martin: 1e zondag of zaterdag van mrt is er een georganiseerde wandeltocht op Texel.
Dat is al snel. Ik dacht misschien wel in de week dat Marianne en ik ook op Texel zijn (eind maart) dan hadden we wellicht iets samen kunnen ondernemen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 15 feb 2018, 21:29
door fhd
Helaas. Het is ook een middagwandeling: pas vanaf 13.00u mag je starten. Ideaal voor mij!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 17 feb 2018, 23:42
door longfield
De Zilte Zoen wandeling vanuit Bergen aan Zee. Een prachtige maar ook een pittige 30 km gelopen. Lekker kleurtje weer op m'n gezicht gekregen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 feb 2018, 13:41
door joyke
de avom Nijmegen tocht
Het was prachtig weer echt genieten
Soms waren er prachtige stukken natuur te beleven
Maar soms ook hele saaie einde weilanden
Helaas was de wc nergens te bekennen
en de route soms onduidelijk vooral de splitsing verwarrend
Ondanks alles 25 km in precies 5 uur afgelegd
Of ik bij deze tocht weer voor deze afstand ga nee
Dan ga ik toch weer terug na de jaarlijkse 15 km
Ervaar dat zelf als veel mooier wandeling
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 feb 2018, 13:59
door Spatoes
joyke schreef: de avom Nijmegen tocht
Het was prachtig weer echt genieten
Soms waren er prachtige stukken natuur te beleven
Maar soms ook hele saaie einde weilanden
Helaas was de wc nergens te bekennen
en de route soms onduidelijk vooral de splitsing verwarrend
Ondanks alles 25 km in precies 5 uur afgelegd
Of ik bij deze tocht weer voor deze afstand ga nee
Dan ga ik toch weer terug na de jaarlijkse 15 km
Ervaar dat zelf als veel mooier wandeling
Gefeliciteerd met je 25 km Joyce!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 feb 2018, 17:18
door joyke
Spatoes schreef:joyke schreef:
25 km in precies 5 uur afgelegd
Of ik bij deze tocht weer voor deze afstand ga nee
Dan ga ik toch weer terug na de jaarlijkse 15 km
Ervaar dat zelf als veel mooier wandeling
Gefeliciteerd met je 25 km Joyce!
dankjewel spatoes hij ging lekker vandaag