Pagina 74 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 mar 2018, 09:25
door liesie73
Je krijgt hem vandaag van me.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 mar 2018, 09:43
door fhd
liesie73 schreef:Je krijgt hem vandaag van me.
Dank je.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 mar 2018, 13:57
door Cornelia
liesie73 schreef:Ik heb me suf gezocht naar het topic van de Egmond wandelmarathon van dit jaar, maar ik heb hem niet kunnen vinden. Dus nu hier alsnog mijn verslag van dag 1 van de Egmond wandelmarathon van 2018. Beter laat dan nooit toch?
https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2018 ... dag-1.html
Je hebt gelijk.
Was er eerst een stuk info weg nu is het topic helemaal van de aardbodem verdwenen.
Zelfs bij reeds gelopen wandeltochten staat ie niet

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 mar 2018, 20:48
door fhd
In een jaar heel Nederland rond: Provincie Zeeland
Na bijna drie en half uur reizen moet ik nog zo'n 5min. lopen naar het startbureau, En OF ik ben zo stom, OF andere mensen zijn zo slim, maar zoals gewoonlijk was het startbureau weer spoorloos. Natuurlijk, de meeste mensen hebben gps of een telefoon met gps bij zich, maar hoe moeilijk is het om een paar pijlen extra uit te zetten van bushalte naar startbureau? Zeker deze wandelvereniging (WIK Zeeland) is volgens mij geen kleintje onder de wandelverenigingen.. Ik liep wat heen en weer en had alles netjes genoteerd op een briefje, maar aangezien de eerste straat al doodliep met een megahoog hek waar ik niet door/tussen/over paste en niemand in de omgeving mij kon helpen, zakte de moed me alweer in de schoenen. Ook moest ik nodig plassen.Toen zag ik wat wandelaars de weg oversteken en ben ik er achteraan gegaan. Ik weet het, lang niet iedereen die er als een wandelaar uitziet is dat ook daadwerkelijk en het wilt ook niet zeggen dat als het wel wandelaars zijn, ze dezelfde tocht als jou lopen..
Afijn, ik haalde een paar wandelaars in en vroeg of ze met de tocht van de WIK bezig waren en of ze al op de teurgweg waren. " Ja", luidde het antwoord, maar ze moesten nog wel minstens 3km naar het startbureau.. Erg knap als je bedenkt dat het vanaf de bushalte (En ja, ik had de juiste halte) maar 5min. lopen zou zijn.. Toen bedacht ik me dat het wel eens een extra ommetje kon zijn. Ik besloot maar de pijlen te volgen (De mensen liepen me iets te langzaam) en dan voor een kortere afstand in te schrijven, of wel voor de 15km maar dan de laatste 3km te skippen want die liep ik nu immers al. Uiteindelijk kwam ik bij een splitsing voor de 20km aan de ene kant, en de 10km en 30km aan de andere kant.
Shoot, dus er kwam hier helemaal geen 15! Dan maar op de 10 gegokt, ik zou er nu toch echt bijna moeten zijn! Totnutoe had ik alleen nog een woonwijk en een paar erg lange fietspaden gehad, niet erg leuke route dus. In een van de woonwijken liep ik ook nog eens verkeerd, en als toetje werd ik getrakteerd op een... INDUSTRIETERREIN!! Nee, dat is lekker inspirerend! Inmiddels was ik al zeker een uur aan het lopen en het gevoel bekroop me dat ik inmiddels toch de verkeerde afslag gekozen had en nu dus de volledige 10km aan het lopen was. Ik had een zware rugzak bij me die ik graag op het startbureau had gedropt en moest nog steeds nodig plasseñ. Er zat niets anders op dan door te lopen want de weg terug zou niet veel korter zijn en bovendien oersaai. Helaas vonden mijn schouders en rug de rugzak niet zo leuk, is ook niet gemaakt om er mee te gaan wandelen.
Ik besloot er toch maar van te genieten want daar was ik tenslotte voor gekomen incl. een lekkere wandeltocht. Het was heerlijk weer en ik was er nu toch! Gelukkig ging de route de polder in, even wat anders dan fietspaden,woonwijken en een industriegbebied al was de polder van korte duur. Wat volgde waren lange fietspaden. Tot ik op een gegeven moment de bushalte herkende waar ik uitgestapt was twee uur geleden. Ik had toch 10km gelopen en wist als ik nu de pijlen zou blijven volgen dat ik dan weer bij die splitsing uit zou komen, maar dat was nog bijna 3km verderop. Ik snapte nu helemaal niet meer hoe ik bij het startbureau moest komen en bovendien zou de bus 5 minuten later komen dus ik vond het wel goed zo! Dan maar in een gore trein plassen, en de zere schouders en rug loop ik vast morgen wel weer los.
Thuis keek ik nog eens op maps en weet ik wat ik fout heb gedaan. Maar dan nog snap ik de pijlen op de terugweg niet. Helaas 5km minder gelopen dan de bedoeling was, maar morgen al een herkansing. dan is NoordHolland aan de beurt met Texel. Gelukkig gaan de boten weer (Hebben er even uit gelegen) en hoop morgen wel de volle 15km te kunnen lopen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 04 mar 2018, 22:30
door fhd
In 1 jaar heel Nederland rond provincie NoordHolland, Texel
Vannacht erg slecht geslapen. Het openbaar vervoer op Texel bestaat voornamelijk uit de Texelhopper. Een soort van belbus die je ook via internet kan reserveren en dit dien je minstens een uur van te voren te doen, Ik had woensdag al zowel heen als terugweg geregeld, maar bedacht me gister dat ik de bus terug wel erg krap had. Een bus later wilde ik niet, dan was ik helemaal zo laat thuis, en een bus eerder wilde ik eerst ook niet want dan moest ik weer vroeg mijn bed uit. Maar omdat ik toch al vroeg wakker lag, heb ik de bus heen geannuleerd en een bus eerder gereserveerd. Dat kon tot max. een uur van te voren.
Wederom een halve wereldreis vandaag, maar nu niet alleen met de bus en trein, nee, er wordt natuurlijk ook een stuk met de boot afgelegd. En wat was ik blij dat hij voer, want de afgelopen paar dagen lag de veerpont er regelmatig uit vanwege laag water veroorzaakt door oostenwind. Pas gistermiddag werd het duidelijk: Vandaag wordt volgens dienstregeling gevaren. Eigenlijk voelt het een beetje als vakantie, ookal ga ik vanavond alweer terug. En eenmaal in het busje wordt mijn vakantiegevoel versterkt want we krijgen een toeristische route naar de Cocksdorrp: Via Oudeschild,Busstation DenBurg, randje Oosterend, dwars door Midden Eierland bereiken we dan eindelijk de Cocksdorp. Eigenlijk mag je pas va 13.00u inschrijven (Het is dan 12.45) maar gelukkig is de starttafel al klaar. Ik hoor dat er niet bepijld is, maar dat de routebeschrijving echt heeeeel duidelijk is. Ja, dat zeiden ze een paar weken geleden in DenHaag ook en toen ben ik er na anderhalve km mee gestopt.. Maar goed, ik ging het gewoon proberen en zolang ik de vuurtoren in de gaten hield, moest het goedkomen. (start/finish was tegenover de vuurtoren.) na de saaie tocht gister was ik erg benieuwd naar de tocht van vandaag. Ik weet dat Texel mooie natuur heeft, maar ook veel laaaaange landwegen en dito fietspaden.
Gelukkig wisten de mensen van deze tocht wel wat mooi was! De eerste kilometer ging over het strand, wat bezaaid lag met allerlei schelpen. Bij strandpaal nr zoveel moesten we eraf. Had op de routebeschrijving gewoon Noord Kaap (ofzoiets) gezet, dat was duidelijker geweest. Strand nr zoveel zag je nergens.. Maar er liepen meerdere mensen in de buurt en zo wist ik dat ik de juiste strandopgang had. vrijwel daarna ging het de duinen in. Geen zand of schelpenpaadjes duin, nee, het leek wel grasduin. Erg mooi! Ook vandaag was het heerlijk weer met een warme zon. Omdat ik op de routebeschrijving nergens een aangegeven rustpost vond, ben ik na ruim een uur op een bankje gaan zitten met mijn gezicht in de zon.
Na 10 minuutjes vervolgde ik de route en ging het nu wel over wat fietspaden. Tot nu toe was de route prima te volgen, had de man achter de starttafel toch gelijk... Tot ik ergens rechts een weggetje in moest en langs een kantine vd golfclub. Daarna linksaf fietspad. Ik zag twee weggetjes rechtsaf, een graspad en een klinkerweg. Ik koos de laatste maar zag nergens een kantine. Ook geen fietspad in de buurt. Ik liep weer terug en zag wel een bordje naar de golfbaan, maar geen kantine en nog steeds geen fietspad. (Er stonden geen afstanden op de routebeschrijving.) Toen kwam er een vrouw aangelopen die toevallig op de heenreis ook in de bus zat en samen gingen we op onderzoek uit. De mevrouw vroeg het aan iemand in een geparkeerde auto en bleken we toch het weggetje in te moeten wat ik al had belopen. Blijkbaar moesten we rechts en daarna linksaf voor we de kantine bereikten, daarna rechtsaf parkeerterrein over en een hele poos daarna kwam pas een fietspad. Maar dat stond niet in de routebeschrijving! De mevrouw was het met me eens dat het hier wel wat duidelijker mocht want zij begreep het ook niet en zij liep alle tochten van deze vereniging. De kantine was trouwens dicht, dus nog geen binnenrust als ik dat wilde.
Mevrouw zat duidelijk om een praatje verlegen en ondanks dat ze wat langzamer liep dan mij vond ik het wel gezellig om samen een stukje op te lopen. Bovendien vinden twee mensen eerder de route dan een! En wat bleek de wereld klein: Zij woonde in Calantsoog, haar zoon in Madrid maar had gestudeerd op de school waar ik werk en haar dochter woonde in Haarlem! Gezellig keuvelend legde we de laatste kilometers af, wat fietspaden en als laatste weer over het strand. Eenmaal binnen vertelde ik tegen de man achter het startbureau dat het idd erg goed beschreven was op de routebeschrijving, op het stuk bij de golfclub na. Ik vertelde hoe ik aan het zoeken was, en dat het erg onduidelijk was als je er niet bekend bent. Hij haalde zijn schouders op en begreep het niet want hij had het met de auto nog gecontroleerd en aangepast.. Toen begreep ik het wel.. Met de auto zou je nooit het graspad hebben gezien, is het net alsof je rechtdoor rijd ipv rechts en links afslaat en een parkeerplaats is normaal voor een auto, niet voor een wandelaar.
De mevrouw met wie ik wandelde vertelde nog dat ze het zo jammer vond dat er zo weinig deelnemers waren. (7 personen op de 15km, de langste afstand van vandaag en in totaal iets van 30 man/vrouw.) Ik kon haar wel vertellen waarom, dat was niet zo moeilijk. Naast dat er zo laconiek gereageerd wordt op een vriendelijk aangegeven knelpuntje, was De start alleen tussen 13.00 en 14.00u dat is voor de meeste wandelaars veel te laat. Het is niet echt lekker bereikbaar. Alleen uit Haarlem ben ik al drie en half uur onderweg. (Ik had het korter geschat.) Dan is de route niet bepijld, heb je geen rustposten en kom je ook amper langs horeca.Alleen 1 kilometer na de start en 3 kilometer voor de finish. Gelukkig had ik mijn eigen proviant bij.
Dit alles bijelkaar maakt dat ik nog niet weet of ik hier nog een keer ga wandelen. De route was mooi, maar Nederland heeft zoveel mooie plekjes, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
De terugreis was trouwens weer erg toeristisch: Via centrumpje Cocksdorp, Midden Eierland, De Waal, 'T horntje en tenslotte DenHoorn. UIteindelijk was ik om 21u thuis, terwijl ik vanochtend de trein van 09.30 had. En ik maar denken dat Zeeland ver weg was..
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 05 mar 2018, 09:54
door Spatoes
Vrijdag- en zaterdagmiddag in rubber laarzen over een ongelijk bevroren grasland 'gewandeld'.
Zo direct nog een 'tochtje'.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 05 mar 2018, 17:06
door Marko
Leuke verhalen weer Angelique en inderdaad op Texel kun je mooi wandelen. Ik ga eind maart naar Texel. Heb er nu al zin in.
En Vlissingen ben ik pas nog geweest, daar vond ik het leuk lopen langs het kanaal van Walcheren, dat begint in Vlissingen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 07 mar 2018, 12:24
door Truitje
Bertus heeft afgelopen zondag in Wijchen de laatste tocht van de winterserie daar gelopen. Het was weer een mooie tocht, met lekker wandelweer. De route ging weer langs heel wat bekende plekjes. Voor de foto's, klik hier
https://myalbum.com/album/dTiL4GsHej0M
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 07 mar 2018, 14:49
door Friso
Truitje schreef:Bertus heeft afgelopen zondag in Wijchen de laatste tocht van de winterserie daar gelopen. Het was weer een mooie tocht, met lekker wandelweer. De route ging weer langs heel wat bekende plekjes. Voor de foto's, klik hier
https://myalbum.com/album/dTiL4GsHej0M
Zeker mooie tocht. Was niet heel druk...
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 07 mar 2018, 15:13
door Cornelia
Friso schreef:Truitje schreef:Bertus heeft afgelopen zondag in Wijchen de laatste tocht van de winterserie daar gelopen. Het was weer een mooie tocht, met lekker wandelweer. De route ging weer langs heel wat bekende plekjes. Voor de foto's, klik hier
https://myalbum.com/album/dTiL4GsHej0M
Zeker mooie tocht. Was niet heel druk...
Bertus loopt altijd in de achterhoede en daar is het nooit druk.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mar 2018, 18:16
door footloose
Rara, waar heb ik gelopen vandaag?
IMG_1528.jpg
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mar 2018, 18:23
door Cornelia
footloose schreef:Rara, waar heb ik gelopen vandaag?
IMG_1528.jpg
Dit is het uitkijkpunt bij "De Kerf".
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mar 2018, 18:49
door footloose
Cornelia schreef:footloose schreef:Rara, waar heb ik gelopen vandaag?
IMG_1528.jpg
Dit is het uitkijkpunt bij "De Kerf".
Ik miste wel de Schrobbelèr van Ruud, de wafels van Jacqueline en de eierkoek van Jannie.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 mar 2018, 20:41
door Cornelia
footloose schreef:Cornelia schreef:footloose schreef:Rara, waar heb ik gelopen vandaag?
IMG_1528.jpg
Dit is het uitkijkpunt bij "De Kerf".
Ik miste wel de Schrobbelèr van Ruud, de wafels van Jacqueline en de eierkoek van Jannie.

Het kan niet altijd feest zijn hè.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 09 mar 2018, 15:05
door longfield
Vanmorgen de seizoen wandeling van het Noord-Holland pad. De wandeling had een feestelijk tintje vanwege de uitbreiding van 13 naar 16 etappes waardoor kortere afstanden mogelijk zijn. Start was bij Lands Welvaren in Schermerhorn waar we door de provincie werden getrakteerd op koffie met overheerlijke appelgebak. Na een toespraak gingen we om half 11 op pad om de 12 km route door de eilandspolder en Groot Schermer te wandelen.