Pagina 77 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2018, 13:17
door fhd
Jaaaa, daar zijn de verslagen dan. Mooi geschreven weer en deed ne terug denken aan mijn laatste keer, nog niet zo lang geleden. Ik wist trouwens niet dst de meeuwenkolonie er nog steeds is, die zit er ook al jaaaaaaaaaaaaren.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 04 apr 2018, 20:04
door silvertownwalker
Afgelopen zaterdag in Gouda de 25 km van de Paastocht gelopen. Mooie route. Kleine stukjes van de route kwamen overeen met de 40 en 50 km van de WZ -wandeldag op 14 april. Zoals altijd was deze tocht weer druk bezocht (960 wandelaars). Maandag in Nuland gelopen. Ook dit was een leuke tocht met veel bospaden en een goede organisatie. Vandaag in Amersfoort de 25 km van Samen Op Pad gelopen. Het groepswandelen heeft toch wel z'n voor- en nadelen. Ik blijf toch de voorkeur geven aan tochten waar je je eigen tempo en rusten kunt plannen. Maar aan de andere kant is het ook wel gezellig om in een grotere groep te wandelen. Zeker als er veel bekenden meelopen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 04 apr 2018, 20:04
door silvertownwalker
Afgelopen zaterdag in Gouda de 25 km van de Paastocht gelopen. Mooie route. Kleine stukjes van de route kwamen overeen met de 40 en 50 km van de WZ -wandeldag op 14 april. Zoals altijd was deze tocht weer druk bezocht (960 wandelaars). Maandag in Nuland gelopen. Ook dit was een leuke tocht met veel bospaden en een goede organisatie. Vandaag in Amersfoort de 25 km van Samen Op Pad gelopen. Het groepswandelen heeft toch wel z'n voor- en nadelen. Ik blijf toch de voorkeur geven aan tochten waar je je eigen tempo en rusten kunt plannen. Maar aan de andere kant is het ook wel gezellig om in een grotere groep te wandelen. Zeker als er veel bekenden meelopen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 05 apr 2018, 08:26
door Sammie6306
Mooi verslag Martin, ik kon een heel klein beetje met je meelopen van wat ik nog weet van Texel. Wij hebben afgelopen jaar het eiland doorkruist met de fiets.
Met pinksteren zijn we er weer en dan gaan we de hele noordzeekust lopen, een multi-wandeling van totaal 30 km ofwel wandelen combineren met geocachen, grotendeels over het strand. Ik denk dat we deze etappes dan ook in 2x splitsen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 06 apr 2018, 19:46
door Truitje
Hoe een Kennedymars een 60km wandeling werd.....
Ten eerste, sorry ik was de foto's vergeten.......de foto's die Bertus in Klarenbeek gemaakt heeft. Toen Bertus me hielp herinneren waren we ondertussen aan veranderingen in de tuin begonnen, en daar gaan ook heel wat uurtjes in. Maarrrr hier zijn ze dan. Het zijn alleen geen foto's van een complete Kennedymars, want Bertus heeft bij 60km zijn poging moeten staken. Ja poging, want hij wilde proberen of hij met zijn gevoelige rug weer 80km kon lopen. En het antwoord werd dus nee. Voor 60km Klarenbeekfoto's klik hier: https://myalbum.com/album/8CEijKTaIh2N

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 09 apr 2018, 19:31
door Cornelia
Van Midsland aan zee naar Bad Strand Hoorn (in de volksmond Kaap Hoorn).
Eerst op de fiets van Midsland Noord naar Midsland aan zee, wel 1,3 km. maar tegen de wind in dus best een stevige trap.
Over het strand ,tegen de wind in, naar Bad Strand Hoorn en bij Kaap Hoorn een late lunch genomen.
Dacht dat terug voor de wind wel vlotter zou gaan maar niets was minder waar. Over het stukje van een kleine 4 km. toch een uur gedaan.
Het stukje terug op de fiets ging lekker en toen in een heerlijk warm huisje nagloeien.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 11 apr 2018, 02:44
door Truitje
Afgelopen zaterdag heeft Bertus in Maarn de jubileumtocht van de WS78 gelopen. Uiteraard zaten er heel wat bekende stukken in, leuk om dat weer terug te zien. Voor de foto's klik maar hier: https://myalbum.com/album/3YCsxgmXyH6c

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 11 apr 2018, 08:08
door Cornelia
Gisteren, samen met Charlotte, een wandeling gemaakt met een boswachter van staatsbosbeheer. De Duinplassen tocht wandeling vanaf West aan zee.
De afstand niet noemenswaardig maar wel 2 uur onderweg geweest.
Wat ik hoopte was om een lepelaar te zien. Van Charlotte al gehoord dat ze er waren WNT die er maandag al 3 gespot.
De boswachter kon het leuk vertellen en in de groep waren mensen die ook van het een en ander verstand hadden. Al met al een leuke wandeling.

Wist je dat Terschelling er zo'n elke 80 jaar een nieuwe duinenrij erbij krijgt?
De vorming daarvan is inmiddels al te zien. Wat ik dacht dat een kunstmatig aangelegd duintje op het strand is blijkt het werk van moeder natuur te zijn.
Eigenlijk hebben we zaterdagavond tussen 2 duinen ingelopen.
Vandaar dat de KNRM van het strand af ligt. In de tijd dat het Station gebouwd werd lag het praktisch aan het strand. Zo ook het hotel.
De aanwas van duinen, waardoor het eiland breder wordt, gaat ten koste van de lengte.
Terug, richting het hotel, in de zeereep gelopen.
Zeereep is een aanduiding voor de duinenrij in de Nederlandse duinen die direct grenst aan het Noordzeestrand.

Na afloop met Charlotte de lunch genuttigd bij pavkiljoen West aan zee.
Nu nog in het oude gebouw want er wordt een prachtig mooi nieuw paviljoen, op palen, gebouwd.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 13 apr 2018, 19:18
door fhd
Nou, niet vandaag maar afgelopen zaterdag was ik ook aanwezig tijdens de Fellenoordtocht in Drunen. Ik had al vaker over deze tocht gelezen op dit forum en was er nu wel benieuwd naar. Johan zou deze dag voor zijn trouwpak kijken in Tilburg dus samen waren we vrijdagavond al naar Tilburg getogen zodat ik lekker optijd kon starten. We zouden s'avonds nog een BBQ hebben van een vriend die zijn 40e verjaardag vierde, en daar wilden we toch wel graag bijzijn. Op de een of andere manier heb ik altijd smiddags of s 'avonds nog andere plannen, waadoor ik altijd tegen de klok lijk te lopen...

Ik begon om tien over half negen aan mijn wandeling en twijfelde nog tussen 25 of 30km. Ik nam voor de zekerheid beide routebeschrijvingen mee want ik had gezien dat sowieso de eerste 18km hetzelfde zouden zijn. Dan was er een rust en ik besloot voor mijzelf dat ik uiterlijk kwart over twaalf bij die rust weg moest om de 30km te kunnen lopen. Het hing er ook vanaf hoe zwaar deze tocht zou zijn, want hij zou voornamelijk door de Loonse en Drunense duinen gaan, en het stukje wat ik ken, is heeel heeel mul zand waar je doorheen moet ploeteren. Dat haalt natuurlijk het tempo flink onderuit, dus dan zou 25km het maximale haalbare zijn.

Het eerste stukje van de route ging door een woonwijk maar al snel kwam er een splitsing met de kortste afstanden en mocht ik een dijkje op richting de bossen. Ik vond het lastig dat de pijlen wit waren, ze vielen niet erg op en hingen ook niet overal. Maar gelukkig had ik de routebeschrijving nog. Dacht ik... Maar als de routebeschrijving ook niet helemaal klopt wordt het lastig. Ik zag een jongeman zoeken waar hij heen moest: Even verderop kwamen mensen uit een zijweg maar dat zou een andere afstand kunnen zijn. Mijn routebeschrijving zei: Weg oversteken (KIJK UIT!) rechts, zandpad. Geen pijl te zien, ook niet voor de te oversteken weg Maar rechts was geen zandpad. Misschien werd het fietspad wel een zandpad, dus toch voor rechts gekozen. Meerdere wandelaars kozen dat voorbeeld, maar het bleef een asfaltpad en ook de vervolgaanwijzing klopte helemaal niet. Dus met een groepje van inmiddels een man of 10 terug. Ondertussen allemaal driftig de routebeschrijving lezend. Wat bleek nu? Na het oversteken moesten we rechtdoor, achter een grote boom was een lintje verscholen wat blijkbaar als pijl moest fungeren (Maar tot nu toe geen lintjes gezien en WAAR staat dat we ook linten moeten volgen ipv pijlen?) En waarom hang je een lintje ACHTER een boom?daarna was het rechts aanhouden langs een vijver. Geen rechtsaf.. Afijn, we bevonden ons weer op het juiste pad en de jongeman besloot samen met mij verder te lopen. Vond ik ook best gezellig en zo leerde ik dat hij voor het eerst Nijmegen gaat lopen. Ja, dan is er gesprekstof genoeg!

Bij de eerste rust op 10km begon het al flink warm te worden. Je kon bij de start muntjes kopen om bij de rustposten versnaperingen te kopen, maar ik had genoeg proviant zelf meegenomen, maar nu het flink warmer aanvoelde dan verwacht, zat ik erg weinig in mijn water. Met de bedoeling ergens bij een horecagelegemheid mijn flesjes te vullen, maar het niet zeker weten of we dat wel tegenkwamen deed ik erg voorzichtig met mijn water wat natuurlijk geheid spierpijn op zou leveren the day after. (En dat was ook zo..) Op deze rustpost stuurde ik een sms naar de vrouw van de 40jarige en zo kwam ik erachter dat ik nog een hlf u speling had om optijd te zijn voor de bbq. En ik zou zelfs nog een bus en trein later kunnen nemen, dus zou ik alles bijelkaar een uur extra hebben. In gedachten had ik al besloten toch voor de 30km te gaan. het was echt super weer, eindelijk, en alles voelde goed. Alleen moest ik dan wel mijn waterflesjes kunnen vullen, anders werd het toch korter.

Uiteindelijk was ik om twaalf uur op de rustpost van 18km en had ik nog alle tijd om de 30km vol te maken. Gelukkig was dit bij een soort uitspanning waar ik met gemak mijn flesjes kon vullen. Mijn wandelgenoot zou eigenlijk 40km doen, maar had nieuwe schoenen aan die hem dwars zaten, dus ging ook voor de 30km. Nog 12km tegaan. Onderweg hadden we nog een paar kleine verwarrinkjes welke kant we op moetsen en zagen dat de mensen voor ons er ook last van hadden. gelukkig niet meer fout gelopen, maar het was even zoeken soms! Ook nu ging de route voornamelijk door de bossen, ik heb geen mule zandpaden gezien! Achteraf zitten die eerder bij Loon op zand, dan in Drunen, maar dat wist ik toen nog niet. Helaas kreeg ik nu een sms dat de BBQ niet doorging wegens teveel afmeldingen. Dat was even teleurstellend, maar kun je nagaan hoe het feestvarken zich moest voelen!! Nu begon ik te twijfelen: Zou ik misschien voor de 40km gaan? Maar de gedachte dat ik dan misschien geen horecagelegenheid zou tegenkomen waar ik wat kon kopen deed me besluiten om het bij 30km te houden. Ik had anders echt te weinig profiant mee en geen muntjes voor de rustposten. (Ik ging immers van 25km uit en daarvoor had ik wel genoeg bij me, op drinken na.

De 30km had nog een extra post, maar met nog 12km te gaan hoefde ik daar geen gebruik van te maken. Ik was juist van plan om minder te rusten omdat ik weer wat Kennedymarsen wil gaan lopen. Mijn wandelgenoot ging steeds slechter lopen en wilde graag op een bankje rusten. Maar ik zag dat het nog maar max. een kilometer naar de volgende rust was en "nam hem mee op sleeptouw." Eenmaal bij de post wensde ik hem veel succes vandaag en in Nijmegen en heb ik de laatste 5km alleen gelopen. De laatste 2km voelde erg zwaar en kreeg ik last van mijn schouders,rug en vermoeidheid maar het waren dan ook echt de laatste lootjes, die zijn altijd " zwaar!"

Ik heb weer heerlijk gelopen, geoefend op praten tijdens het lopen (Dat lukte me een hele poos niet erg, in ieder geval niet als ik mijn eigen tempo liep, dat lag dan een stuk langzamer) en met minder rusten. Ik ben nog niet helemaal klaar voor een Kennedymars maar ga het over twee weken toch proberen. Ik kan altijd nog na 40km terug naar Dordrecht station lopen!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 13 apr 2018, 19:49
door Sammie6306
Stoer Angelique, ik ben benieuwd hoe het je vergaat!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 13 apr 2018, 19:55
door fhd
Sammie6306 schreef:Stoer Angelique, ik ben benieuwd hoe het je vergaat!

Anders ik wel!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 13 apr 2018, 21:49
door qltel
Vandaag rondje van 34 km gelopen. Thuis vertrokken en via Bedburg Hau naar het station van Kleve gelopen, daarna naar Kellen waar ik een korte rust bij vrienden van me heb gehouden, daarna door Qualburg richting Slot Moyland en weer terug naar huis.

Afbeelding

Leuke wandeling. Ook noig 3 geocaches gevonden. :)

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 14 apr 2018, 05:31
door Marko
Vervelend om "op de klok" te moeten lopen Angelique! Al viel dat uiteindelijk gelukkig weer mee. Is de verjaardag dan helemaal niet doorgegaan?

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 14 apr 2018, 07:56
door fhd
Marko schreef:Vervelend om "op de klok" te moeten lopen Angelique! Al viel dat uiteindelijk gelukkig weer mee. Is de verjaardag dan helemaal niet doorgegaan?

Nouja, ik doe de laatste tijd niet anders, dus word er steeds ervarender in, haha.

En de verjaardag werd in zijn geheel geskipt. Hij had een locatie afgehuurd en was zo teleurgesteld vanwege de vele last minute afzeggingen dat hij totaal geen zin meer had om het dan maar thuis te vieren.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 14 apr 2018, 09:33
door Wil1956
fhd schreef:Nou, niet vandaag maar afgelopen zaterdag was ik ook aanwezig tijdens de Fellenoordtocht in Drunen.
Ah, je bent fout gelopen bij de ijsbaan! Ik loop vaak tochten bij deze vereniging (want dicht bij Tilburg) en ik moet zeggen dat ik weinig moeite heb met de manier van pijlen, die zij hanteren. De linten gebruiken zij altijd als een herinneringspijl voor rechtdoor op lange stukken. Misschien is het gewenning bij mij?

Je had bij de rustpost van de vereniging ook om water kunnen vragen. Ze hebben meestal extra water bij zich voor mensen die water nodig hebben. En verder kan je bij hun rustposten ook eten of drinken kopen, als je geen munten hebt. Zij zetten dan een stempel op de startkaart en verwachten dan dat je de consumpties bij de finish afrekent. Je moet het maar even weten!