Pagina 83 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 17 aug 2018, 13:49
door Berend-Botje
Gisteravond samen met Mw. Botje "slecht" 9 km over het Stoutenburgerpad.
Eem mooi klompenpad van 10km onder de rook van de keistad, "nieuw natuur" in de Schammer en Bloeidaal, waar het ons opviel hoe snel de natuur zich weer kan herstellen. 2 weken geleden liepen we hier ook en was het dor en doods, nu alweer frisse groen (uitzonderingen daar gelaten)
Vervolgens over Stoutenburg, waar we nog een km hebben afgesneden

om daarna via de Engweg weer bij onze fietsen uit te komen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 aug 2018, 16:51
door Truitje
Bertus heeft vandaag samen met zijn zus Diny in Ede de heidetocht gelopen. Zo mooi paars als de heide anders is, zo grauw, grijs en bruin is ie nu, met hier en daar een paars stukje. Jammer hoor, het kan zo mooi zijn. Nu maar hopen dat de heide zich snel hersteld, zodat we volgend jaar weer een mooie paarse heide hebben. Voor de foto's, klik hier:
https://myalbum.com/album/ojHwnPG0Vt2K
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 aug 2018, 18:08
door joyke
Truitje schreef:Bertus heeft vandaag samen met zijn zus Diny in Ede de heidetocht gelopen. Zo mooi paars als de heide anders is, zo grauw, grijs en bruin is ie nu, met hier en daar een paars stukje. Jammer hoor, het kan zo mooi zijn. Nu maar hopen dat de heide zich snel hersteld, zodat we volgend jaar weer een mooie paarse heide hebben. Voor de foto's, klik hier:
https://myalbum.com/album/ojHwnPG0Vt2K
ondanks de mindere kleuren van de heide toch een hele mooie natuur album
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 aug 2018, 18:28
door Voy con Dios
Berend-Botje schreef:Gisteravond samen met Mw. Botje "slecht" 9 km over het Stoutenburgerpad.
Eem mooi klompenpad van 10km onder de rook van de keistad, "nieuw natuur" in de Schammer en Bloeidaal, waar het ons opviel hoe snel de natuur zich weer kan herstellen. 2 weken geleden liepen we hier ook en was het dor en doods, nu alweer frisse groen (uitzonderingen daar gelaten)
Vervolgens over Stoutenburg, waar we nog een km hebben afgesneden

om daarna via de Engweg weer bij onze fietsen uit te komen
Romantisch Berend: "Klompenpad", "een km afgesneden"... klinkt als met mevrouw Botje de bosjes in.

Moet even denken aan dat mooie versje van Toon Hermans:
Twee fietsen lagen in het gras,
hun stangen omhelsden elkaar.
Even verder op lag het vrijende paar.
Een agent kwam langs, maar hij liet ze
Hij dacht: “Dat zijn zeker die twee van die fietsen.”
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 18 aug 2018, 19:52
door Berend-Botje
Vandaag samen met Mw. Botje van Breukelen naar Hollandsche Rading.
Via stukjes van het Marskramerpad, Waterliniepad en Floris de 5e pad, aan elkaar geknoopt met stukjes van het wandelnetwerk en het Zoddenpad (klompenpad)
Afwisselend verhard, onverhard, drukke stukjes weg maar ook mooie vergezichten.
Bovenal veel rust en dat hadden we wel nodig na een drukke week.
En er staan weer 18 km op de teller

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 aug 2018, 19:29
door Wil1956
Vandaag gelopen in Breda bij de 25e Zomertochten, die je per dag kan lopen in plaats van alle dagen van de 62e 4daagse van Breda. Het blijkt ook meteen de laatste keer te zijn want de organisatie stopt ermee. De aantallen lopers vallen tegen. De vereniging is niet aangesloten bij de KWBN maar bij de SGWB, die bij de fusie van de wandelbonden tot de KWBN zelfstandig is gebleven. Deze tochten komen daarom niet voor in het wandelboekje en de site van de KWBN, hetgeen zijn weerslag heeft op de lopers aantallen.
Voor de rest is het een prima tocht richting het Mastbos, het dorpje Effen, buurtschap Rith, de Vloeiweide en het Liesbos. In de ochtend was het bewolkt met een matige wind en een 23 graden, na 13.00 uur kwam de zon er door en werd het nog iets warmer.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 aug 2018, 19:59
door Danyell
Wil1956 schreef:Vandaag gelopen in Breda bij de 25e Zomertochten, die je per dag kan lopen in plaats van alle dagen van de 62e 4daagse van Breda. Het blijkt ook meteen de laatste keer te zijn want de organisatie stopt ermee. De aantallen lopers vallen tegen. De vereniging is niet aangesloten bij de KWBN maar bij de SGWB, die bij de fusie van de wandelbonden tot de KWBN zelfstandig is gebleven. Deze tochten komen daarom niet voor in het wandelboekje en de site van de KWBN, hetgeen zijn weerslag heeft op de lopers aantallen.
Voor de rest is het een prima tocht richting het Mastbos, het dorpje Effen, buurtschap Rith, de Vloeiweide en het Liesbos. In de ochtend was het bewolkt met een matige wind en een 23 graden, na 13.00 uur kwam de zon er door en werd het nog iets warmer.
Jammer!
Maar kunnen ze zich dan niet ook aansluiten bij de KWBN?
De tochten van bijv. Prins Bernhard in Leerdam staan wel in beide wandelkalenders.
En zo zijn er nog wel een paar.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 aug 2018, 20:12
door Tigelu
Vandaag in Beltrum de Boerenlandtocht gelopen. De wandeltocht bestond, voor mij en de andere 30km lopers dan, uit 3 lussen van 10 km met start en finish steeds het startlokaal. Alle lussen hadden een behoorlijk gedeelte onverhard. De eerste twee vooral klompenpaden en maaipaden langs de (lege) veengoot. Die paden waren idd wel gemaaid, maar niet geruimd dus regelmatig verdwenen de voeten in het gemaaide riet/gras. Op zich niet erg, maar daardoor zijn oneffenheden ook onzichtbaar.
Maar mooie afwisselende vergezichten. Prachtig weer met veel zon en gelukkig ook een lekker briesje, waardoor de temperatuur van 25-26 graden prima te doen waren.
Om 9:10 uur gestart en uiteindelijk om 14:35 uur gefinished. Nog even nagezeten en om 15:30 uur weer terug naar Den Helder.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 aug 2018, 20:17
door Cobie
Vandaag een verkennering gedaan van de route van de W4W-Voetstappentocht die voor 14 oktober op de planning staat.
Daar gaan jullie binnenkort meer van horen!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 aug 2018, 20:44
door Danyell
Cobie schreef:Vandaag een verkennering gedaan van de route van de W4W-Voetstappentocht die voor 14 oktober op de planning staat.
Daar gaan jullie binnenkort meer van horen!
Ik zoek alvast het wandelboekstempeltje op!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 aug 2018, 21:16
door Wil1956
Danyell schreef:Wil1956 schreef:Vandaag gelopen in Breda bij de 25e Zomertochten, die je per dag kan lopen in plaats van alle dagen van de 62e 4daagse van Breda. Het blijkt ook meteen de laatste keer te zijn want de organisatie stopt ermee. De aantallen lopers vallen tegen. De vereniging is niet aangesloten bij de KWBN maar bij de SGWB, die bij de fusie van de wandelbonden tot de KWBN zelfstandig is gebleven. Deze tochten komen daarom niet voor in het wandelboekje en de site van de KWBN, hetgeen zijn weerslag heeft op de lopers aantallen.
Voor de rest is het een prima tocht richting het Mastbos, het dorpje Effen, buurtschap Rith, de Vloeiweide en het Liesbos. In de ochtend was het bewolkt met een matige wind en een 23 graden, na 13.00 uur kwam de zon er door en werd het nog iets warmer.
Jammer!
Maar kunnen ze zich dan niet ook aansluiten bij de KWBN?
De tochten van bijv. Prins Bernhard in Leerdam staan wel in beide wandelkalenders.
En zo zijn er nog wel een paar.
Waarom ze zich niet aansluiten bij de KWBN weet ik niet. Dat heb ik niet gevraagd. Hun Pinkstertochten in combinatie met de 3-daagse gaan wel gewoon door, kennelijk zijn die bekender bij de lopers.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 aug 2018, 21:23
door Jeltsje
Ik ga op zoek naar een hotel, heb je misschien suggesties Cobie?
Gunstige locatie in de buurt van de start?
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 aug 2018, 23:03
door Cobie
Jeltsje schreef:Ik ga op zoek naar een hotel, heb je misschien suggesties Cobie?
Gunstige locatie in de buurt van de start?
Hotels zat natuurlijk in Den Haag ik heb daar weinig ervaring mee, ik slaap altijd thuis ...
De start van de tocht is het Centraal Station.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 20 aug 2018, 10:03
door Jeltsje
Cobie schreef:Jeltsje schreef:Ik ga op zoek naar een hotel, heb je misschien suggesties Cobie?
Gunstige locatie in de buurt van de start?
Hotels zat natuurlijk in Den Haag ik heb daar weinig ervaring mee, ik slaap altijd thuis ...
De start van de tocht is het Centraal Station.
Bedankt

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 20 aug 2018, 15:37
door joyke
diverse wandel routes vanaf de beekhuizeweg velp
met iederkeer een stop bij camping de woodz was pittig in de bergen en dalen maar een mooie natuur
weer paar mooie km in de benen rijker en spieren voelen waar van ik niet wist dat ze er nog waren
wat is een vrije werkdag toch vevelend
als je mag buiten spelen in de prachtige natuur