Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Daphne78
- W4W Freak

- Berichten: 59
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 19:44
- Leeftijd: 44
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 100
- Aantal N4D volbracht: 1
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Gewoon
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag de eerste 30+ van dit jaar, dat weer iets sneller dan dat we het vorig jaar hebben gedaan. Het weer was om te lopen echt wel heel prettig. We hebben de kastelenwandeltocht in Wijchen gelopen, toch grappig om in de buurt van ons huis toch hele nieuwe omgevingen te zien, deze hoek kenden we beiden nog helemaal niet.
Qua tijd ging het super, we leren het wel.
Qua tijd ging het super, we leren het wel.
- Ronald1947
- W4W Verslaafd

- Berichten: 143
- Lid geworden op: 09 jul 2016, 09:37
- Leeftijd: 77
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 19300
- Aantal N4D volbracht: 24
- Kennedymarsen volbracht: 2
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag 30 km tijdens de 7e Beter Lopen voor Parkinson wandeltocht vanuit Groenekan (Utrecht) gelopen. Een prachtige route tussen Utrecht en Hilversum. Goed uitgepijld/verzorgd. Erg genoten.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Ronald
- julia55
- W4W Expert

- Berichten: 382
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 40.000
- Aantal N4D volbracht: 37
- Volgende wandeltocht: Q
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: meindl...en andere
- Mood: Gewoon
- Locatie: rijkevoort
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Gisteravond terug van 4 dagen wandelen in en om hoornaar(alblasserwaard) een prachtige omgeving tenminste als je van polders houdt met zn vele slootjes,
Riviertjes ..molens, prachtige luxe huizen...vergezichten ellelange wegen...een omgeving die ik voor 4 dagen leuk vind maar ik er echt niet zou willen wonen
Riviertjes ..molens, prachtige luxe huizen...vergezichten ellelange wegen...een omgeving die ik voor 4 dagen leuk vind maar ik er echt niet zou willen wonen
- Wil1956
- W4W WalkKING

- Berichten: 1682
- Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
- Leeftijd: 69
- Kilometers gelopen: 26.800+
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: Ja
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Lowa
- Mood: Gewoon
- Locatie: Tilburg
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag meegelopen met de Stan Meeuwsentocht vanuit den Bosch op de 30 lus. De start ligt net achter het provinciehuis en gaat via een woonwijk langs het kanaal richting de Dungense Brug, waar de grote afstanden overheen gaan. Over het kanaal en de provinciale weg gaat het langs het riviertje de Aa om uit te komen op het landgoed Wamberg, dat een oud kasteel en pachtboerderijen bezit. Wij lopen over het landgoed heen om uit te komen bij een verharde weg, die ons naar Berlicum zal brengen. Ik sla de eerste rustpost over en ga meteen door nu het nog niet zo warm is. Via het Beekveld komen wij weer bij het kanaal aan, om aan de overzijde de oude Hooijdonksedijk op te gaan, richting de volgende rustpost in de buurt van de Dungense Brug. Wij zijn bijna halverwege als wij gaan genieten van een welverdiende rust.
Het terras zit vol met wandelaars en wielrenners. Het begint al aardig op te warmen! Na het trainen op het rusten gaat het verder over de Poeldonksedijk en even verder op de Keerdijk. Via veldwegen links en rechts lopen wij om Den Dungen heen, waarvan wij de kerktoren vaak in beeld krijgen. Net zoals trouwens het hoge provinciehuis, wat je bijna constant te zien krijgt. Dat is wel eens frustrerend als je de andere kant oploopt want je weet dat je daar de finish zult zien.
Via de Hoogstraat passeren wij de rotonde bij St. Michielsgestel en lopen het dorp binnen langs oude boerderijen. Eén ervan stond vorig jaar ook al te koop. Gelukkig lopen wij niet langs het riviertje de Dommel maar gaan wij via veldwegen naar de aspergeboerderij voor de laatste rustpost. Ik heb al vaker langs de Dommel gelopen en het was dan erg koud of erg warm. Vanaf de laatste rust verder naar Haanwijk, Oud Herlaer en Sterrenbosch en wij komen uit bij het Bossche Broek. Wij lopen parallel aan de snelweg richting de finish maar nu zien wij die toren pas op het laatst! De temperatuur is inmiddels opgelopen tot boven de 30 graden. Bij de finish nog bijdrinken en wat eten om weer op krachten te komen. De auto heeft pal in de zon gestaan dus de thuisreis is alleen te overleven met de airco aan.
Het was een prima dag met een mooi parcours, goed gepijld met genummerde pijlen en leuke horecarusten.
Het terras zit vol met wandelaars en wielrenners. Het begint al aardig op te warmen! Na het trainen op het rusten gaat het verder over de Poeldonksedijk en even verder op de Keerdijk. Via veldwegen links en rechts lopen wij om Den Dungen heen, waarvan wij de kerktoren vaak in beeld krijgen. Net zoals trouwens het hoge provinciehuis, wat je bijna constant te zien krijgt. Dat is wel eens frustrerend als je de andere kant oploopt want je weet dat je daar de finish zult zien.
Via de Hoogstraat passeren wij de rotonde bij St. Michielsgestel en lopen het dorp binnen langs oude boerderijen. Eén ervan stond vorig jaar ook al te koop. Gelukkig lopen wij niet langs het riviertje de Dommel maar gaan wij via veldwegen naar de aspergeboerderij voor de laatste rustpost. Ik heb al vaker langs de Dommel gelopen en het was dan erg koud of erg warm. Vanaf de laatste rust verder naar Haanwijk, Oud Herlaer en Sterrenbosch en wij komen uit bij het Bossche Broek. Wij lopen parallel aan de snelweg richting de finish maar nu zien wij die toren pas op het laatst! De temperatuur is inmiddels opgelopen tot boven de 30 graden. Bij de finish nog bijdrinken en wat eten om weer op krachten te komen. De auto heeft pal in de zon gestaan dus de thuisreis is alleen te overleven met de airco aan.
Het was een prima dag met een mooi parcours, goed gepijld met genummerde pijlen en leuke horecarusten.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Mooi verslag Wil.
- Corne92
- W4W Expert

- Berichten: 418
- Lid geworden op: 10 mei 2013, 09:50
- Leeftijd: 31
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: Vele
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: 2
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Adidas
- Locatie: Amsterdam
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Afgelopen zaterdag de eerste etappe van de oudste wandelroute van NL gelopen (https://www.anwb.nl/wandelen/wandelrout ... -nederland). Deze etappe ging van Amsterdam naar Hilversum en was ruim 30 kilometer. Mooie route door onder andere Driemond, Nigtevecht en Ankeveen. Prachtig weer natuurlijk, dus het zonnetje heeft ook goed zijn werk gedaan. Mogelijk dat ik deze etappe aankomende vrijdag weer loop 
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Mooi dat je met de oudste wandelroute van NL bent gestart.Corne92 schreef:Afgelopen zaterdag de eerste etappe van de oudste wandelroute van NL gelopen (https://www.anwb.nl/wandelen/wandelrout ... -nederland). Deze etappe ging van Amsterdam naar Hilversum en was ruim 30 kilometer. Mooie route door onder andere Driemond, Nigtevecht en Ankeveen. Prachtig weer natuurlijk, dus het zonnetje heeft ook goed zijn werk gedaan. Mogelijk dat ik deze etappe aankomende vrijdag weer loop
Succes met het vervolg!
- Jeltsje
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: 27+
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 4
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Vrolijk
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Leuk, ik heb de originele uitgave nog met prachtig taalgebruik 
-
Berend-Botje
- W4W WalkKING

- Berichten: 1905
- Lid geworden op: 06 jul 2005, 19:49
- Leeftijd: -
- Afstand 2025: 40 of 50
- Loopnummer 2025: -
- Kilometers gelopen: -genoeg
- Aantal N4D volbracht: 31
- Volgende wandeltocht: -
- Kennedymarsen volbracht: 21
- 100+ wandelingen: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: -
- Mood: Blij
- Locatie: Hoogeveen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Afgelopen zaterdag mocht ik weer aantreden als pijlophaler bij de Hoogeveensche Keientocht.
Toe we bij de start aankwamen was iedereen al weg en kwam er juist een 10km wandelaar terug (gelukkig was ze positief over de route
)
Daarna met de auto naar de 2e pauze post waar wij achter de laatste 30km wandelaar aan zouden gaan om de route schoon te maken.
Inderdaad wat de wandelaars ons als vertelden: "goede bepijling" we hadden de beschrijving dan ook niet nodig (zei de route maker
)
Vanuit restaurant Schoonhoven ging de route door de bossen, langs struinpaadjes en ook een stukje over het open veld. We kwamen langs het onderduikershol uit WOII. Onderweg konden wandelaars op bepaalde punten extra informatie krijgen door een QR code te scannen, hier schijn nog aal gebruik van gemaakt te zijn.
Na rustpost bij de Opsteker mocht ik alleen verder op de 40km lus door het buitengebied van Nieuwlande en een natuur-/begrazingsgebied bij Dalerpeel. Hier had ik al de waarschuwing gekregen er er een stier rondliep, nu heb ik die niet gezien maar wel een zeer onrustige kudde runderen (zal vast door het dreigende weer gekomen zijn) Ben dus maar even om het veld heen gelopen, zo heb ik meteen een nieuw stukje voor volgend jaar ontdekt.
Dan krijg je een belletje van het startbureau dat er 2 wandelaars fout zijn gelopen en ik dus niet verder mocht opruimen. Na wat speurwerk bleken ze uiteindelijk toch voor me lopen en kon ik verder. Maar inmiddels was het al wel begonnen te regenen en niet zo zachtjes ook, mijn schoenen stond vol water. Vlak voor de pauze post liep ik al bij de laatste wandelaars, omdat zij nu een stukje met de auto zouden gaan kon ik rustig verder pijlen afhalen. En ja hoor net toen ik bijna droog was kwam de volgende hoosbui naar beneden. Dus weer soppend verder en uiteindelijk aangekomen bij Schoonhoven waar inmiddels ook alle wandelaars waren vertrokken. De pijlen in de auto, maar toen ik verdere wilde gaan begon het ook te onweren. NU is een regenbui niet zo erg maar een onweersbui (en ook nog met het vooruitzicht door welk gebied ik zou wandelen) ging me toch iets te ver. Dus met de auto weer terug naar het startbureau waar ze inmiddels de boel aan het opruimen waren. Ondanks de weersvoorspellingen toch nog een opkomst van ruim 200 wandelaars waarvan er 24 op de 50km.
Toe we bij de start aankwamen was iedereen al weg en kwam er juist een 10km wandelaar terug (gelukkig was ze positief over de route
Daarna met de auto naar de 2e pauze post waar wij achter de laatste 30km wandelaar aan zouden gaan om de route schoon te maken.
Inderdaad wat de wandelaars ons als vertelden: "goede bepijling" we hadden de beschrijving dan ook niet nodig (zei de route maker
Vanuit restaurant Schoonhoven ging de route door de bossen, langs struinpaadjes en ook een stukje over het open veld. We kwamen langs het onderduikershol uit WOII. Onderweg konden wandelaars op bepaalde punten extra informatie krijgen door een QR code te scannen, hier schijn nog aal gebruik van gemaakt te zijn.
Na rustpost bij de Opsteker mocht ik alleen verder op de 40km lus door het buitengebied van Nieuwlande en een natuur-/begrazingsgebied bij Dalerpeel. Hier had ik al de waarschuwing gekregen er er een stier rondliep, nu heb ik die niet gezien maar wel een zeer onrustige kudde runderen (zal vast door het dreigende weer gekomen zijn) Ben dus maar even om het veld heen gelopen, zo heb ik meteen een nieuw stukje voor volgend jaar ontdekt.
Dan krijg je een belletje van het startbureau dat er 2 wandelaars fout zijn gelopen en ik dus niet verder mocht opruimen. Na wat speurwerk bleken ze uiteindelijk toch voor me lopen en kon ik verder. Maar inmiddels was het al wel begonnen te regenen en niet zo zachtjes ook, mijn schoenen stond vol water. Vlak voor de pauze post liep ik al bij de laatste wandelaars, omdat zij nu een stukje met de auto zouden gaan kon ik rustig verder pijlen afhalen. En ja hoor net toen ik bijna droog was kwam de volgende hoosbui naar beneden. Dus weer soppend verder en uiteindelijk aangekomen bij Schoonhoven waar inmiddels ook alle wandelaars waren vertrokken. De pijlen in de auto, maar toen ik verdere wilde gaan begon het ook te onweren. NU is een regenbui niet zo erg maar een onweersbui (en ook nog met het vooruitzicht door welk gebied ik zou wandelen) ging me toch iets te ver. Dus met de auto weer terug naar het startbureau waar ze inmiddels de boel aan het opruimen waren. Ondanks de weersvoorspellingen toch nog een opkomst van ruim 200 wandelaars waarvan er 24 op de 50km.
-
Berend-Botje
- W4W WalkKING

- Berichten: 1905
- Lid geworden op: 06 jul 2005, 19:49
- Leeftijd: -
- Afstand 2025: 40 of 50
- Loopnummer 2025: -
- Kilometers gelopen: -genoeg
- Aantal N4D volbracht: 31
- Volgende wandeltocht: -
- Kennedymarsen volbracht: 21
- 100+ wandelingen: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: -
- Mood: Blij
- Locatie: Hoogeveen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Omdat ik afgelopen weekend niet in de gelegenheid was om met de Nacht vd Vluchteling mee te wandeling, ben ik vandaag maar op pad gegaan.
Route in de GPS en dan moet het wel lukken dacht ik zo.
De aanlooproute van Utrecht CS naar het Spoorwegmuseum ging al fout, dus dat gaat lekker.
Eenmaal op pad had ik de GPS niet nodig, genoeg pijltjes onderweg (hoewel op sommige punten kon het wel beter)
Dit betekend dus dat ze dit jaar Geen team Rode Lantaarn hebben gehad of die heeft z'n werk niet gedaan
Maar goed op hert end was of de route omgelegd t.o.v. de track op de site of de pijlen waren daar al weg.
Heerlijk gelopen van 7.30 tot 16.30 incl. een 4tal korte rustjes en 45km op de teller, zonder problemen.
Het is dat ik een afspraak had anders had ik de ret naar huis ook wel kunnen lopen.
Zal ik volgende maand toch maar weer......

Route in de GPS en dan moet het wel lukken dacht ik zo.
De aanlooproute van Utrecht CS naar het Spoorwegmuseum ging al fout, dus dat gaat lekker.
Eenmaal op pad had ik de GPS niet nodig, genoeg pijltjes onderweg (hoewel op sommige punten kon het wel beter)
Dit betekend dus dat ze dit jaar Geen team Rode Lantaarn hebben gehad of die heeft z'n werk niet gedaan
Maar goed op hert end was of de route omgelegd t.o.v. de track op de site of de pijlen waren daar al weg.
Heerlijk gelopen van 7.30 tot 16.30 incl. een 4tal korte rustjes en 45km op de teller, zonder problemen.
Het is dat ik een afspraak had anders had ik de ret naar huis ook wel kunnen lopen.
Zal ik volgende maand toch maar weer......
-
Spatoes
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2981
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
- Mood: Gewoon
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag 22.2 km gewandeld.
- fhd
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
- Leeftijd: 40
- Kilometers gelopen: ruim 5000
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Kennedymarsen volbracht: 30
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: meindl
- Locatie: Haarlem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Das wel een erg kort verslag!Spatoes schreef:Vandaag 22.2 km gewandeld.
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4721
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Ik vermoed iets met het zweefvliegveld. En daar ook iets gegeten.fhd schreef:Das wel een erg kort verslag!Spatoes schreef:Vandaag 22.2 km gewandeld.waar, hoeveel km en wat heb je gegeten en gedronken bij de rust?
![]()
- joyke
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2994
- Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
- Leeftijd: 40
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
- Mood: Vrolijk
- Locatie: wijchen - nijmegen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
of de letters zijn van het papier gevallen door de hitteMarko schreef:Ik vermoed iets met het zweefvliegveld. En daar ook iets gegeten.fhd schreef:Das wel een erg kort verslag!Spatoes schreef:Vandaag 22.2 km gewandeld.waar, hoeveel km en wat heb je gegeten en gedronken bij de rust?
![]()
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
- fhd
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
- Leeftijd: 40
- Kilometers gelopen: ruim 5000
- Aantal N4D volbracht: 11!
- Kennedymarsen volbracht: 30
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: meindl
- Locatie: Haarlem
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Zaterdag de Mar-a-ton van Sneek gewandeld. Of nuja, een halve. Vorig jaar had ik de hele gewandeld en vond het uitermate frustrerend dat er op het laatst hardlopers voorrang moesten krijgen en wij steeds moesten uitwijken. Met zoveel rustpunten en zo'n late start kan je weinig anders. Maar omdat ik het verder wel een erg goed verzorgde en gezellige tocht vond, ging ik dit keer voor de helft. Dan was ik optijd weer terug.
Ik had de tweede starttijd (10:45) en was mooi optijd aanwezig. het B&B lag op nog geen 3 minuten lopen! De start ging vlot en al gauw had ik het erg warm. Het laatste weerbericht wat ik had gecheckt was bewolkt en een graad of 20. Ik had mijn hoofddeksel dan ook thuis gelaten en daar baalde ik wel van want het grootste gedeelte van de route bleek in de brandende zon te zijn met amper een zuchtje wind en geen schaduw. Gelukkig kwam de eerste rustpost al snel en daar kregen we een waterijsje. Lekker verkoelend. Daarna ging de route door een dorp wat helemaal had uitgepakt met vlaggetjes en spandoeken, borden met leuke teksten en op het eind werd een rol mentos uitgedeeld. En dan niet zo'n lullig minirolletje, nee een echte! Ook mocht ik nog een folder meepakken voor het plaatselijke buurtfeest, maar dan zou ik weer terug in Haarlem zijn. ik vond het bijna jammer dat we het dorpje weer uitgingen, en hoopte op een volgend dorpje.
Helaas, geen dorpjes kregen we meer, maar wel een heus melkveebedrijf, waar we volgens een bordje verse melk zouden krijgen. Best een teleurstelling als je ziet dat je "verse" melk gewoon uit een pak van CAmpina komt.. Na deze minirust volgde een flink stuk weiland/grasdijk. Het was mooi vlakgemaaid voor de wandelaars maar toch liep het niet helemaal lekker. En de zon brandde zo enorm.. Ik was blij dat de volgende rust niet veel verder was. Gelukkig was overal koud water beschikbaar, maar iets anders was ook fijn geweest, iets om je zouten en suikers aan te vullen. Helaas, net als vorig jaar was dat alleen voor de hardlopers, niet voor de wandelaars. En zelf had ik het niet meer in mijn tas, want het zou bewolkt en een graad of 20 worden!
Nu volgde lange asfalt wegen, wederom zonder schaduw en met maar heel af en toe een zuchtje wind. Ik kreeg ook geen hap meer door mijn keel en voelde dat ik langzamerhand veel te warm werd. Door mijn ervaring wist ik wat me te doen en dat was vooral blijven eten en drinken, al waren het maar een paar hapjes van iets. Zo kreeg ik wel 3 hapjes van een appel weg, en bij de volgende rustpost een paar slokjes soep. (Eindelijk wat om je zouten aan te vullen, was die soep zo loeiheet dat ik em niet hoefde. Ik was al warm genoeg van mezelf!) Nu had ik er natuurlijk wat water van mezelf bij kunnen doen, maar daar dacht ik niet aan, mijn hersenen werkten niet helemaal meer.
Gelukkig was er nog zo'n 6km te gaan. Het tempo zat nog steeds wel goed, ik kon alleen mijn hitte niet kwijt, maar zolang ik maar bleef drinken en af en toe een paar hapjes kon krijgen van het een of ander, moest ik de finish wel halen. Op de laatste waterrust zag ik verschillende mensen die door de hitte bevangen waren, dat moest mij niet gebeuren !Ook nog iets grappigs: Ik liep aan de rechterkant vd weg om mijn knie te ontlasten. (Uit ervaring weet ik dat je niet de hele tocht aan 1 kant moet lopen van de weg.) Er kwamen wat fietsers aan die makkelijk langs mij konden maar de mensen achter mij liepen wel links (met zn 3en naast elkaar..) Ik kreeg commentaar dat ik links moest lopen, want ik was gevaarlijk bezig. Ik dacht: Jullie niet om met zn 3en naast elkaar te lopen? Maar vertelde dat afwisselend links en rechts lopen fijner voor mijn lijf was en fietsers er makkelijk langs konden bij mij. Wat zie ik nog geen minuut later? Een bord vd organisatie: Graag RECHTS lopen ivm tegenliggers. Hihi, ik liep dus aan de juiste kant! Natuurlijk ken ik de verkeersregels wel, en als het echt heel smal was liep ik heus aan de andere kant. Mensen moeten zich eens wat minder met anderen bemoeien!
Afijn, Sneek was in zicht en met nog 4km te gaan stopten de bordjes met aangeven hoeveel km je nog moest. Dit werden hele lange kilometers. Ik kon niet meer en moest nodig in de schaduw zitten en liefst wat koels drinken wat niet alleen uit water bestond. Helaas was er nergens schaduw, ook bij de (vele) rustposten niet. Op mijn laatste krachten zag ik eindelijk de finish. Toen ik ook nog kippenvel begon te krijgen, terwijl ik juist mijn warmte niet kwijt kon en ik ook wat duizelig werd wist ik genoeg:Zo snel mogelijk schaduw opzoeken! Gelukkig spotte ik Johan en een gat in het hekwerk. Ik ging niet over de loper maar meteen naar Johan met de mededeling: Schaduw, zitten, nu! Na even gezeten te hebben en in de wetenschap dat het B&B slechts 3 minuten lopen was haalde ik bij een snackbar een blikje ijsthee, ging even op bed liggen en vroeg aan Johan om een natte doek voor mijn hoofd. Al heel snel voelde ik me weer goed. En heb er gelukkig niets aan over gehouden. Het was erg zwaar, stom dat je jezelf zo kan laten verrassen door het weer, want normaal heb ik altijd wel iets bij me en ook een hoofddeksel heb ik meestal wel bij me. Voor de organisatie niets anders dan lof, al zou het fijn zijn om eens wat anders dan water te kunnen drinken. Ik heb bijv. op geen een post (behalve de eerste) iets gezien waar ik eventueel zelf een flesje oid kon kopen. Volgend jaar weer? Misschien, eerst maar eens kijken hoe het komende jaar gaat met wat wisselingen die in het verschiet liggen.
Ik had de tweede starttijd (10:45) en was mooi optijd aanwezig. het B&B lag op nog geen 3 minuten lopen! De start ging vlot en al gauw had ik het erg warm. Het laatste weerbericht wat ik had gecheckt was bewolkt en een graad of 20. Ik had mijn hoofddeksel dan ook thuis gelaten en daar baalde ik wel van want het grootste gedeelte van de route bleek in de brandende zon te zijn met amper een zuchtje wind en geen schaduw. Gelukkig kwam de eerste rustpost al snel en daar kregen we een waterijsje. Lekker verkoelend. Daarna ging de route door een dorp wat helemaal had uitgepakt met vlaggetjes en spandoeken, borden met leuke teksten en op het eind werd een rol mentos uitgedeeld. En dan niet zo'n lullig minirolletje, nee een echte! Ook mocht ik nog een folder meepakken voor het plaatselijke buurtfeest, maar dan zou ik weer terug in Haarlem zijn. ik vond het bijna jammer dat we het dorpje weer uitgingen, en hoopte op een volgend dorpje.
Helaas, geen dorpjes kregen we meer, maar wel een heus melkveebedrijf, waar we volgens een bordje verse melk zouden krijgen. Best een teleurstelling als je ziet dat je "verse" melk gewoon uit een pak van CAmpina komt.. Na deze minirust volgde een flink stuk weiland/grasdijk. Het was mooi vlakgemaaid voor de wandelaars maar toch liep het niet helemaal lekker. En de zon brandde zo enorm.. Ik was blij dat de volgende rust niet veel verder was. Gelukkig was overal koud water beschikbaar, maar iets anders was ook fijn geweest, iets om je zouten en suikers aan te vullen. Helaas, net als vorig jaar was dat alleen voor de hardlopers, niet voor de wandelaars. En zelf had ik het niet meer in mijn tas, want het zou bewolkt en een graad of 20 worden!
Nu volgde lange asfalt wegen, wederom zonder schaduw en met maar heel af en toe een zuchtje wind. Ik kreeg ook geen hap meer door mijn keel en voelde dat ik langzamerhand veel te warm werd. Door mijn ervaring wist ik wat me te doen en dat was vooral blijven eten en drinken, al waren het maar een paar hapjes van iets. Zo kreeg ik wel 3 hapjes van een appel weg, en bij de volgende rustpost een paar slokjes soep. (Eindelijk wat om je zouten aan te vullen, was die soep zo loeiheet dat ik em niet hoefde. Ik was al warm genoeg van mezelf!) Nu had ik er natuurlijk wat water van mezelf bij kunnen doen, maar daar dacht ik niet aan, mijn hersenen werkten niet helemaal meer.
Gelukkig was er nog zo'n 6km te gaan. Het tempo zat nog steeds wel goed, ik kon alleen mijn hitte niet kwijt, maar zolang ik maar bleef drinken en af en toe een paar hapjes kon krijgen van het een of ander, moest ik de finish wel halen. Op de laatste waterrust zag ik verschillende mensen die door de hitte bevangen waren, dat moest mij niet gebeuren !Ook nog iets grappigs: Ik liep aan de rechterkant vd weg om mijn knie te ontlasten. (Uit ervaring weet ik dat je niet de hele tocht aan 1 kant moet lopen van de weg.) Er kwamen wat fietsers aan die makkelijk langs mij konden maar de mensen achter mij liepen wel links (met zn 3en naast elkaar..) Ik kreeg commentaar dat ik links moest lopen, want ik was gevaarlijk bezig. Ik dacht: Jullie niet om met zn 3en naast elkaar te lopen? Maar vertelde dat afwisselend links en rechts lopen fijner voor mijn lijf was en fietsers er makkelijk langs konden bij mij. Wat zie ik nog geen minuut later? Een bord vd organisatie: Graag RECHTS lopen ivm tegenliggers. Hihi, ik liep dus aan de juiste kant! Natuurlijk ken ik de verkeersregels wel, en als het echt heel smal was liep ik heus aan de andere kant. Mensen moeten zich eens wat minder met anderen bemoeien!
Afijn, Sneek was in zicht en met nog 4km te gaan stopten de bordjes met aangeven hoeveel km je nog moest. Dit werden hele lange kilometers. Ik kon niet meer en moest nodig in de schaduw zitten en liefst wat koels drinken wat niet alleen uit water bestond. Helaas was er nergens schaduw, ook bij de (vele) rustposten niet. Op mijn laatste krachten zag ik eindelijk de finish. Toen ik ook nog kippenvel begon te krijgen, terwijl ik juist mijn warmte niet kwijt kon en ik ook wat duizelig werd wist ik genoeg:Zo snel mogelijk schaduw opzoeken! Gelukkig spotte ik Johan en een gat in het hekwerk. Ik ging niet over de loper maar meteen naar Johan met de mededeling: Schaduw, zitten, nu! Na even gezeten te hebben en in de wetenschap dat het B&B slechts 3 minuten lopen was haalde ik bij een snackbar een blikje ijsthee, ging even op bed liggen en vroeg aan Johan om een natte doek voor mijn hoofd. Al heel snel voelde ik me weer goed. En heb er gelukkig niets aan over gehouden. Het was erg zwaar, stom dat je jezelf zo kan laten verrassen door het weer, want normaal heb ik altijd wel iets bij me en ook een hoofddeksel heb ik meestal wel bij me. Voor de organisatie niets anders dan lof, al zou het fijn zijn om eens wat anders dan water te kunnen drinken. Ik heb bijv. op geen een post (behalve de eerste) iets gezien waar ik eventueel zelf een flesje oid kon kopen. Volgend jaar weer? Misschien, eerst maar eens kijken hoe het komende jaar gaat met wat wisselingen die in het verschiet liggen.