Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Fien
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1000
Lid geworden op: 19 nov 2014, 20:04
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Fien »

Gisteren samen met Sylvia gelopen vanaf Amsterdam Amstel Station naar Amsterdam Zuidoost met een hele grote omweg. Zal zo ongeveer 23 km. geweest zijn. We liepen eerst aan de oostkant van de Amstel, tot Ouderkerk a.d.Amstel. Daar even op een bankje gezeten want we wilden de horeca-pauze een par km. verderop doen. De Joodse begraafplaats bezichtigd (gedeeltelijk). Deze is aangelegd is de 17e eeuw, en nog steeds in gebruik. 5 km. buiten Ouderkerk is restaurant De Voetangel, waar we geluncht hebben. Dan over de Voetangelweg naar Abcoude, en na een korte rust langs het Gein naar Amsterdam-Zuidoost. Tot aan de zijweg naar Zuidoost hebben we steeds langs water gelopen, achtereenvolgens Amstel, Bullewijk, Holendrecht, Gein. De zon scheen volop maar het werd niet te warm door een frisse wind. Meestal houden wij niet van tegenwind, maar gisteren was dat heel lekker. Onderweg uitzichten over het polderlandschap zodanig dat je vergeet dat je heel dicht bij Amsterdam bent. In Zuidoost met de metro, Sylvia tot vlak bij haar huis en ik naar het Centraal Station.
Zo heeft Sylvia weer een trainingstochtje gehad. En ik een leuk dagje uit.
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Vandaag eens een keer afgereisd naar Beesel
Mn man wilde ons eerst nog n stukje van Duitsland laten zien..dus daar ging het ff mis...toen we in Beesel aankwamen was het wel verdacht rustig..en niets leek op n wandeltocht..dus eerst maar internet raadplegen..was het wel hier,was het wel vandaag..datum klopt adres niet i.p.v.St anthonisstr had ik st annastraat aangeklikt..dus na het opnieuw instellen van het adres kwamen we om 8 uur aan bij de start..wat met dit weer en 30km eigenlijk iets te laat is..na ingeschreven te hebben werden we verrast met drie rondjes van 10 km..
Wij vinden altijd wat minder om tijdens de rust terug te komen bij de start.maar hier was geen andere optie
Maar al met al was het een super leuke toch door de voor ons onbekende omgeving en dat voor 1.50..(zo kan het dus ook)
Een aanrader
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2994
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

Marieke schreef:
Marko schreef: Is Gravenstein een samenvoeging van de plaatsen Grave en Ravenstein? :mrgreen:
Ja! Ik heb het aangepast... Hij werd wel eerst onterecht aangekondigd als schout van Grave, en blijkbaar twijfel ik onbewust nog steeds een beetje wat het nou moet zijn.
leuke verslag ik heb een maand geleden in megen gelopen een of andere struin route was heerlijk wandelen door weilanden slootje springen en aan de maas en door de wei gelopen waar maar aan een kant stond pas op voor de stier
en dat was nadat ik door de wei over zo een hekje moest klimmen aan de voorzijde stond geen bord kan je zeggen ben blij dat ol meneertje stier niet getroffen heb
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1905
Lid geworden op: 06 jul 2005, 19:49
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij
Locatie: Hoogeveen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Berend-Botje »

Zaterdag samen met mw. Botje een deel van de N70 gelopen, ivm een geplande afspraak zijn we niet verder gekomen dan 10 van de 16 kilometer

Gisteren in m'n uppie een wandelingetje met hindernissen.
Dacht een mooie route voor komend voorjaar uitgezet te hebben (2dagen met de groep)
Vandaag maar eens even in het echt bekijken, een goede asfalt training dus volgende week moet wel goed komen, maar voor april moet er toch wat anders komen.
Van Ooij naar Nijmegen, daarna over de brug en aan de andere kant over de dijk weer "terug".
Tot in Bemme een leuke route, maar daarna echt "4daagse wegen" tot in Huissen.
Met het Looveer overgestoken, helaas geen contant geld bij me, maar gelukkig liet de Veerbaas me meegaan naar de overkant.
Weer met via de dijk langs de Ijssel om vervolgens via de brug de IJssel over te steken en door de stad naar Arnhem CS te wandelen.
43 km op de teller, nu lekker rustig aan doen (nou ja de baas wil wel dat ik nog wat doe)
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1905
Lid geworden op: 06 jul 2005, 19:49
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij
Locatie: Hoogeveen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Berend-Botje »

Vandaag een GC wandeling rond Garderen, lekker druk met toeristen maar rustiger dan vorige week
10km op de teller en 28 Founds rijker
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Van Zoetermeer via een landschappelijke route naar Delft gewandeld. Via het centrum van Delft (even gesnuffeld bij de boekenwinkel) een andere rustige route terug gelopen richting Zoetermeer, in Pijnacker gestopt. Was ver zat (21 km).
Nieuwe schoenen ingelopen en die lopen heerlijk.
Heerlijk wandelweer dus volop genoten.
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Om 20 uur ineens besloten dat ik de zon in de Noordzee wilde zien zakken, dus de deur uitgestapt. Dwars door Den helder, over Willemsoord en daarna via de zeedijk(grastop) naar Huisduinen. Daar 10 min fotorust voor de zonsondergang en daarna via de achterkant van Huisduinen, Fort Erfprins en NoordWestziekenhuis weer terug aar Centrum en vandaar de (bijna) dagelijkse route NS-station-huis weer het laatste stukje. Was 22:40 uur weer thuis van rondje van 11,5 km. Nu even afzakkertje en dan naar bed. Mag morgen weer aan het werk.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus heeft deze week eens op de woensdag een wandeltocht gelopen. Zijn zus Diny heeft dat al vaker gedaan, bij de Samen op Pad tochten. En deze keer had zij rond Ede een route uitgezet die ze als groep zouden lopen. Als je de mooie plekjes rond Ede wilt laten zien, dan kom je al snel over routes waar ze ook met de Edese4daagse kwamen, dus ze hebben heel wat bekend terrein gezien. Wil je zelf graag zien waar ze gelopen hebben, klik dan even hier https://myalbum.com/album/7zYrjWkF2t3i
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Vandaag weer eens een knooppuntroute uitgezet
De auto bij de kerk in Westerbeek gezet.
Toen via siberie (de peel)de helderse duinen en overloonse duinen waar volop de heide in bloei stond naar het oorlogsmuseum in overloon, omdat we hier al vaak geweest zijn dit keer overgeslagen...het was wel ontzettend zoeken de bewijzerinspaaltjes klopte niet helemaal met de kaart..maar omdat we hier goed bekend zijn kwamen we er wel uit...of dit komt doordat de kaart verouderd is of dat de paaltjes niet goed gezet zijn weet ik niet..maar henk doet maandag navraag want zn collega is pas hiermee aan de slag geweest..het duurde vanaf het museum nog n tijdje voordat we weer de paaltjes konden volgen..maar dit was van korte duur toen hebben we het maar opgegeven en zijn via de kaart teruggelopen naar de auto..dus n tocht met veel hindernissen maar uiteindelijk toch 30 km gelopen
Gebruikersavatar
Cobie
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 646
Lid geworden op: 20 nov 2014, 16:59
Leeftijd: 65
Afstand 2025: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Locatie: Den Haag

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cobie »

Omdat ik na de 4daagse niet meer gelopen heb en over drie weken wel de Kennedymars in Waalwijk ga doen toch maar een eens wandelingetje gemaakt gisteren.

's Ochtends met de trein naar mijn werk (in Rotterdam) gegaan en 's middags te voet weer naar huis (in Den Haag).
Gestart in het centrum van Rotterdam bij de Erasmusbrug dan langs Delfshaven, Overschie, Zweth, Delft en Rijswijk naar Den Haag.
Tot Rijswijk heb ik continue langs het water gelopen: Nieuwe Maas, Coolhaven, Delfshavense Schie, Delftse Schie en Rijn-Schiekanaal. Vanaf Rijswijk dwars door drie parken, Steenvoorde, Overvoorde en Zuiderpark, naar huis.

Weer een hoop gezien onderweg waarvan ik het bestaan nog niet kende.
Zoals in Delft het graf van Lodewijk XVII van Frankrijk. Dat ligt daar zomaar alleen in een heel klein parkje onder een boom met een hekje eromheen en met een (redelijk) verse bos bloemen erop. Thuis nog eens ge-googled hiernaar en het blijkt dat daar helemaal niet die Lodewijk ligt maar een bedrieger. De echte Lodewijk XVII is, na de dood van zijn ouders onder de guillotine, in de gevangenis terecht gekomen en waarschijnlijk daar op 10 jarige leeftijd gestorven. Er zijn daarna verschillende figuren geweest die claimde Lodewijk te zijn en daarmee recht hadden op de troon, waaronder Karl Wilhelm Naundorff in Delft dus. Hij werd zelfs geloofd en gesteund door onze koning Willem II!

Ik ben het lopen (gelukkig) nog niet verleerd, ruim 31 kilometer gelopen in 5:45 uur met twee korte rusten onderweg.
Alvast wel het voornemen om straks in Waalwijk een stukkie rustiger aan te doen!

Ik heb sinds kort nieuwe hoorapparaten die met een app op de iPhone aan te sturen zijn. Ook de telefoongesprekken en muziek hoor ik nu rechtstreeks in mijn oren. Ideaal!
Dus ik dacht: laat ik nu ook eens proberen om met muziek op te wandelen. Nou, ik vind het hélemaal niks! Telkens de neiging om mijn lopen aan te passen aan het ritme van de muziek. Waarschijnlijk door mijn lengte maak ik langere stappen met daardoor een trager ritme, het klopte voor geen meter met de muziek.
Geef mij maar gewoon de stilte en omgevingsgeluiden, daar heb ik genoeg aan. En anders heb ik altijd wel een deuntje in mijn hoofd dat ik zelf aan het loopritme aan kan passen.
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 666
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

Cobie schreef: Dus ik dacht: laat ik nu ook eens proberen om met muziek op te wandelen. Nou, ik vind het hélemaal niks! Telkens de neiging om mijn lopen aan te passen aan het ritme van de muziek. Waarschijnlijk door mijn lengte maak ik langere stappen met daardoor een trager ritme, het klopte voor geen meter met de muziek.
Speciaal voor dit doel heb ik een muziekmix op mijn telefoon staan van ongeveer een uur met 1 constant ritme van 115 BPM, voor mij een ideaal loopritme. Misschien nog eens een 2e maken met deze snelheid.

Lopen met muziek gaat bij mij ook goed als het ritme compleet verschillend is van een loopritme.
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vandaag Rondje Texel gedaan. Om 6:30 uur de boot naar Texel gepakt en direct vanaf de boot gaan lopen. Eerst 30 km duin en strand en vanaf de vuurtoren nog zeker 30 km asfalt en grasdijk.
Uiteindelijk, zoals gepland, met de laatste boot (21 uur) terug naar Den Helder.
Texel is een vreselijk mooi eiland met heel veel verschillende naturen. Maar verdomd weinig bankjes langs deze route en al helemaal geen schaduw.
Maakt verder niet uit. Het is gelukt en nu voel ik mij in ieder geval zekerder voor de laatste KM5H.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Tigelu schreef:Vandaag Rondje Texel gedaan. Om 6:30 uur de boot naar Texel gepakt en direct vanaf de boot gaan lopen. Eerst 30 km duin en strand en vanaf de vuurtoren nog zeker 30 km asfalt en grasdijk.
Uiteindelijk, zoals gepland, met de laatste boot (21 uur) terug naar Den Helder.
Texel is een vreselijk mooi eiland met heel veel verschillende naturen. Maar verdomd weinig bankjes langs deze route en al helemaal geen schaduw.
Maakt verder niet uit. Het is gelukt en nu voel ik mij in ieder geval zekerder voor de laatste KM5H.
Mooi rondje heb je gelopen, Tina! :y:
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

Marko schreef:
Tigelu schreef:Vandaag Rondje Texel gedaan. Om 6:30 uur de boot naar Texel gepakt en direct vanaf de boot gaan lopen. Eerst 30 km duin en strand en vanaf de vuurtoren nog zeker 30 km asfalt en grasdijk.
Uiteindelijk, zoals gepland, met de laatste boot (21 uur) terug naar Den Helder.
Texel is een vreselijk mooi eiland met heel veel verschillende naturen. Maar verdomd weinig bankjes langs deze route en al helemaal geen schaduw.
Maakt verder niet uit. Het is gelukt en nu voel ik mij in ieder geval zekerder voor de laatste KM5H.
Mooi rondje heb je gelopen, Tina! :y:
:respect:
En nu veel succes en plezier gewenst bij de KM5H!
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 666
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

Tigelu schreef: Maakt verder niet uit. Het is gelukt en nu voel ik mij in ieder geval zekerder voor de laatste KM5H.
Leuk dat we het konden volgen. Heel erg goed gedaan en die KM5H komt wel goed, lijkt me, met zulke voorbereiding! :y:
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”