Pagina 100 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 okt 2019, 19:57
door Truitje
Bertus heeft 19 oktober de 2de tocht van het seizoen van de WS78 gelopen, de tocht vanuit Molenhoek. Terwijl ik met zijn foto's bezig was kwamen er ook voor mij bekende plekken langs. Zoals een paar vennetjes waar we met de Nieuwjaarstocht en Pinkstertocht van uit Milsbeek langs kwamen. Voor de foto's van Bertus kijk maar hier
https://myalbum.com/album/edX9S5iX2FFy
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 26 okt 2019, 20:11
door Marko
In Flevoland gelopen vandaag, van Swifterbant naar Lelystad.
Dwars door de polder waar veel wind werd gevangen. Goed voor de vele windmolens die hier zijn te vinden.
Ook vele kilometers langs een vaart gelopen. Een lastige oversteek over een bruggetje waar ik eigenlijk niet overheen mocht maar waar ik geen andere keus had. Er ontbrak een ondergrond dus was het balanceren over smalle stalen balken.
Ik volgde het Pionierspad, met een verrassend mooie route zo dicht bij Lelystad.
Marianne heeft gefietst en een bezoek gebracht aan Bataviastad.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 nov 2019, 21:01
door Cornelia
Vandaag de snerttocht gelopen vanuit Utrecht.
Eerst Ingrid opgehaald in Vianen.
Even voor 10 uur op pad. Even getwijfeld over de afstand maar gekozen voor de 20 km..
Langs de Vecht en richting Slot Zuylen.
Rondje om de kleine plas.
Na een welverdiende "grote" cappuccino rondje Maarseveense plassen.
Een route met veel groen in herfsttooi en behoorlijk autovrij, wat ons verraste.
Hier en daar druk met wandelaars en hun viervoeter(s).
Ontzettend mazzel met het weer, de laatste km. begon het zachtjes te regenen dus even doorgestapt.
Eenmaal in de auto begon het harder te miezeren en zag het binnen een mum van tijd grijs.
Ik zou Ingrid weer naar Vianen brengen maar uiteindelijk thuis afgeleverd in Langerak.
Nieuwe huisje bewonderd en na een grote beker koffie weer huiswaarts.
De hele weg naar huis niets anders dan regen maar dat mocht de pret niet drukken, we hadden een prachtige en heerlijke wandeling gemaakt. Voor herhaling vatbaar.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 04 nov 2019, 11:48
door edwinvandeb
Afgelopen zaterdag heb ik in het natuurpark Great Falls rond Washington kunnen lopen, mooie ervaring!
Verschillende tracks gelopen, tm flink klimmen over rotsen heen. Waren geen standaard 5-6km routes.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 05 nov 2019, 07:43
door qltel
Oh wat gaaf, Edwin!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 09 nov 2019, 15:04
door longfield
De Sint Maartentocht van de Zwervers vanuit Beverwijk, 25 km. Lekker dicht bij huis dus starters koffie thuis en op de fiets heen. Vrij snel na de start begon het te regenen maar vond het niet nodig om de poncho aan te doen. Weer een leuke route Beverwijk uit via Heemskerk naar Castricum, plekken gezien waar ik niet eerder geweest ben. Op 13 km rust bij de Patatoloog en daar een cappuccino genuttigd. Niet telang blijven zitten omdat ik het toch wel koud kreeg, was toch wel een iets nat geworden tijdens de regen.
Hierna liep de route via de buitenkant van het duingebied terug naar Beverwijk.Met nog zo'n km of 5 te gaan begon het serieus te regenen maar geen gelegenheid om ergens te schuilen. Toen ik uiteindelijk wel ergens droog kon staan, was inmiddels doorweekt, mijn poncho onder mijn jas aangetrokken want begon het behoorlijk koud te krijgen.
Als een verzopen kat kwam ik na ruim 4 uur terug bij de startlocatie.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 16 dec 2019, 14:31
door fhd
Gister een klein stukje uitgewaaid. Ik vertrok van station Heemstede-Aerdenhout en liep een flink stuk op het fietspad langs het spoor. Na een poos kwam daar dan de afslag over het spoor om het "landgoederenpad"te lopen. Een pad langs drie landgoederen. Dit pad komt, als je het goed volgt, uit bij een ingang van de waterleidingsduinen. Ik volgde het pad niet goed en mocht nog een stuk terug lopen.
Via de waterleidingsduinen ben ik naar het strand van Zandvoort gelopen. Dit was iets langer dan gedacht: 5,6km ipv de 3km die ik in gedachten had. Ik wilde nameljjk optijd de trein terug naar huis hebben om de dames handbalfinale te zien.
Uiteindelijk flink doorgelopen en vanaf het strand eerst een stuk door het zand en het tweede stuk over de boulevard gelopen. Ik haalde de trein net want hij vertrok ietsjes later dan normaal: een oude dubbeldekkertrein had gister zijn laatste rit door Nederland en daar moesten we even op wachten. Ik zag al veel fotomakers op station Zandvoort en begreep al niet waarvoor dat was. De trein zelf dus ook even gezien en een ouder echtpaar bij me in de trein snapte niets van al die fotomakers. Zij dachten dat de mensen misschien gingen oefenen voor de nieuwjaarsduik?!
Dus ik kon ze vertellen dat het om de trein ging en dat zij de trein nu ook hadden gezien en ze dat nu konden zeggen. Haha. Wat ik wel aso vond, was dat er ook treinspotters middenin de duinen stonden. Eentje had zelfs een keukentrappetje meegenomen! En dan bedoel ik niet op het fiets of wandelpad, nee echt midden in de duinen in kwetsbaar natuurgebied!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 20 dec 2019, 09:31
door Cornelia
Gisteravond in gezelschap van Conny, Tina en een collega van Tina een groepswandeling gelopen van LC door verlicht Alkmaar.
Ze hadden een mooi lijstje gemaakt met bijzonderheden waar op gelet kon worden. Alleen jammer dat er niet even bij stilgestaan werd.
In een ruk door naar van Klundert, het café/ restaurant van De Vest. Hier werd ons namens LC een consumptie aangeboden. Dat was dan wel weer leuk.
Geen bijzondere verlichting, de standaard kerstverlichting.
Getroffen met het weer en op tijd de trein weer naar Obdam.
Weet nu weer waarom ik geen fan ben van groepswandelingen.
Tempo gaat mij in het begin te snel (moet altijd op gang komen) en dat blijft zo.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 dec 2019, 18:22
door Jeltsje
Vandaag naar Nijverdal geweest voor een tochtje van de Almelose Wandelkring, de wandelclub van Carola.
Bij de start Peter Vos en Aike nog getroffen, altijd leuk om walkers te treffen. De tocht volbracht met Elly, Hilly en Louise. Het was een mooie route, heuveltje op en heuveltje af. De jas kon uit. De 2e lus was iets vlakker en wat meer Voy parcours. Een paar regendruppen en zodoende was de 2e rust "verplicht". Genoten van de prima bepijlde tocht en de "poeiermolke" na afloop
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 dec 2019, 18:27
door Sammie6306
Jeltsje schreef:Vandaag naar Nijverdal geweest voor een tochtje van de Almelose Wandelkring, de wandelclub van Carola.
Bij de start Peter Vos en Aike nog getroffen, altijd leuk om walkers te treffen. De tocht volbracht met Elly, Hilly en Louise. Het was een mooie route, heuveltje op en heuveltje af. De jas kon uit. De 2e lus was iets vlakker en wat meer Voy parcours. Een paar regendruppen en zodoende was de 2e rust "verplicht". Genoten van de prima bepijlde tocht en de "poeiermolke" na afloop
Was zeker leuk om jullie even weer te spreken!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 dec 2019, 19:32
door Tigelu
Van huis naar de buurtsuper en terug! 600 hele meters en dat was genoeg, vond mijn lijf

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 dec 2019, 21:06
door Voy con Dios
Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 dec 2019, 22:40
door liesie73
Voy con Dios schreef:Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...
Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 22 dec 2019, 20:07
door Jeltsje
liesie73 schreef:Voy con Dios schreef:Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...
Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
De meeste mensen kennen nu eigelijk alleen maar pakken

maar hier thuis hebben we nog echte cacao (poeder), heerlijk ouderwets

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 22 dec 2019, 22:29
door Spatoes
Jeltsje schreef:liesie73 schreef:Voy con Dios schreef:Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...
Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
De meeste mensen kennen nu eigelijk alleen maar pakken

maar hier thuis hebben we nog echte cacao (poeder), heerlijk ouderwets

'Hiero' ook cacaopoeder in huis.
