Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Gebruikersavatar
Ed
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4453
Lid geworden op: 07 jan 2006, 17:52
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Locatie: niet zover van de Kuip.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Ed »

Spatoes schreef:
Jeltsje schreef:
liesie73 schreef:
Voy con Dios schreef:
Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...

Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
De meeste mensen kennen nu eigelijk alleen maar pakken ;-) maar hier thuis hebben we nog echte cacao (poeder), heerlijk ouderwets :lol:
'Hiero' ook cacaopoeder in huis. :y:
Lijkt wel een Rotterdammer,hiero ook ech wel.
Facta non verba.
Gebruikersavatar
longfield
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 470
Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
Leeftijd: 59
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 30+
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 4
Aantal 11 steden gelopen: 5
Merk wandelschoenen: wisselend
Locatie: Beverwijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door longfield »

Ed schreef:
Spatoes schreef:
Jeltsje schreef:
liesie73 schreef:
Voy con Dios schreef:
Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...

Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
De meeste mensen kennen nu eigelijk alleen maar pakken ;-) maar hier thuis hebben we nog echte cacao (poeder), heerlijk ouderwets :lol:
'Hiero' ook cacaopoeder in huis. :y:
Lijkt wel een Rotterdammer,hiero ook ech wel.
Vroeger thuis gemaakt van choco pasta, moest ik drinken bij het eten omdat ik geen melk lustte. Jawel opgegroeid op de boerderij.
Heb het waarschijnlijk teveel moeten drinken, je doet er mij geen plezier meer mee.
If you can dream it, you can do it!
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2271
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Ook hier wordt warme choco van cacaopoeder gemaakt!
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Sammie6306 schreef:Ook hier wordt warme choco van cacaopoeder gemaakt!
Zelfde hier, met mooi klassiek busje cacaopoeder in de kast.
Ik lees het al weer: dit forum is trendsettend. :-%
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Voy con Dios schreef:
Sammie6306 schreef:Ook hier wordt warme choco van cacaopoeder gemaakt!
Zelfde hier, met mooi klassiek busje cacaopoeder in de kast.
Ik lees het al weer: dit forum is trendsettend. :-%
Eric wil thuis niet anders.hoewel de enige echte ook niet te versmaden is (pak in de koelkast uit kerstpakket).
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
longfield
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 470
Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
Leeftijd: 59
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 30+
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 4
Aantal 11 steden gelopen: 5
Merk wandelschoenen: wisselend
Locatie: Beverwijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door longfield »

Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
If you can dream it, you can do it!
Gebruikersavatar
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 mei 2009, 15:46
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Locatie: Lochem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door footloose »

longfield schreef:Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
Als je nou nog eens zin hebt om in of om Amsterdam te wandelen, laat het me dan even weten. Misschien kan ik je dan gezelschap houden.
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

footloose schreef:
longfield schreef:Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
Als je nou nog eens zin hebt om in of om Amsterdam te wandelen, laat het me dan even weten. Misschien kan ik je dan gezelschap houden.
Hahaha, samen ff wat glühweintjes wegtikken. :-)
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4721
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

footloose schreef:
longfield schreef:Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
Als je nou nog eens zin hebt om in of om Amsterdam te wandelen, laat het me dan even weten. Misschien kan ik je dan gezelschap houden.
Fien geeft graag “rondleidingen” in Amsterdam. Ik heb destijds m’n ogen uitgekeken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
longfield
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 470
Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
Leeftijd: 59
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 30+
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 4
Aantal 11 steden gelopen: 5
Merk wandelschoenen: wisselend
Locatie: Beverwijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door longfield »

footloose schreef:
longfield schreef:Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
Als je nou nog eens zin hebt om in of om Amsterdam te wandelen, laat het me dan even weten. Misschien kan ik je dan gezelschap houden.
Truus de zin is er wel maar het is meer het gebrek aan tijd!
If you can dream it, you can do it!
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6972
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Vandaag de Kerstwndeling van Wandelcommissie Castricum gelopen.
Inmiddels voor de 8ste keer georganiseerd en steeds weer een succes.
Nee, ik heb niet alle edities gelopen, met mijn werk in de zorg is dat niet te doen.
Vele bekende paden maar dat mag de pret niet drukken.
Al snel een rust/controlepost op ruim 3 km. bij camping Gevresduin.
Geen trek in koffie maar wel even een toiletbezoek.
Bij binnenkomst wordt ik begroet door Annika, haar zus Carina en Margret.
Natuurlijk even gebabbeld maar snel weer op pad.
Ik wist dat Tina zo'n uur op me voor liep maar voor de 20 km. ging. Ook Conny is mij op voor. Misschien dat ik ze nog tref bij de 2de rust bij Geversduin.
Ik krijg een foto doorgestuurd vn de kerstman die er is maar ik wordt even opgehouden door een echtpaar die mij succes wenst en dat ik er bijna was. Ik moet ze even uit de droom helpen dat we nog door moeten naar Castricum centrum. Ze vonden het op het terras gezellig druk.
Met Tina en Conny een Glühwein genuttigd en samen het laatste stuk gelopen.
Vlak voor het station nog een toiletbezoek in Hof van Kijkuit waar Tina op cappuccino trakteert. Wat een leuke locatie is dit, we kenden het geen van drieën.
Tina neemt mijn deelnemerskaart mee om me af te melden en neem afscheid van de dames bij het station.
Bekende paadjes maar een lekkere frisse wandeling zo aan het eind van het jaar.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1682
Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Locatie: Tilburg

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

Niet vandaag maar gisteren de Snerttocht gelopen vanuit Dommelen, vlakbij Valkenswaard. Gekozen voor de 20 lus wegens Kerstverplichtingen later die dag. Het is druk op alle afstanden want veel gezinnen met kinderen en/of honden nemen deel. Iedereen wil kennelijk een frisse neus halen op 2e Kerstdag.
Na enkele straten gaat het al snel het onverharde terrein in, met veel modder. Wij lopen door de beekdalen van de Dommel, de Keersop en de Beekloop dus er is ook veel klei. Het lijkt de OLAT wel! Na 6 km wordt de rustpost bereikt maar ik loop door want wij komen hier nog een keer langs. Deze rustpost wordt door alle afstanden 1 of meer keer aangedaan.
Voor mij ligt een lus van 9 km door de bossen, heide en beekdalen. Wij lopen om het Eurocircuit en de Kempervennen heen om uiteindelijk weer op de rust aan te komen. 15 km staan op de teller. Binnen is het warm en druk. Er wordt erwtensoep geserveerd. In de rij tref ik Pieter B. uit Grashoek. Wij hebben elkaar lang niet gezien omdat wij beide de laatste tijd weinig hebben gelopen. Wij wisselen kort de gezondheids- en wandelperikelen uit. Wij hopen dat het vanaf nu bergopwaarts gaat. Via de moderne communicatiemiddelen hoor ik dat het thuisfront aan de Kerstbrunch zit maar ik heb snert en mueslibollen en dat is ook erg lekker!
Na de snert wacht nog een stukje van 3,7 km naar de finish. Daar is het gezellig druk. Even een drankje en dan weer naar huis.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2994
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

de snert mars Nijmegen 20 km
Heerlijke wandeling door diverse bossen
Ontzettend veel blubber en mountainbike
Het was glibberen en glijden geblazen soms
Ondanks dat een heerlijke wandeling gemaakt
Ook diverse rusten ingelast ivm bergje op en af
Het weer was prima niet te koud en droog
Zeer leuke mensen gesproken onderweg
Waardoor ik het wist weer op het eindpunt was
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
longfield
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 470
Lid geworden op: 23 nov 2014, 02:51
Leeftijd: 59
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 30+
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 4
Aantal 11 steden gelopen: 5
Merk wandelschoenen: wisselend
Locatie: Beverwijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door longfield »

De Den Haag Strand wandelmarathon.
Vanaf de start in Wassenaar richting Scheveningen en daar het strand op. Windje in de rug, lekker maar helaas begon het ook te regenen. Rust in Katwijk, nu een keuze maken 30 km of toch voor de hele marathon gaan. Besloten om voor de hele te gaan, dus toen het weer droog was verder over het strand naar Noordwijk.
Daar weer een rust genomen en toen werd het tegenwind teruglopen naar Katwijk, via de boulevard. Dat viel me behoorlijk zwaar en dacht terug aan de 11strandentocht die ik gelopen heb, 60 km langs het strand met storm en regen tegen.
Na Katwijk eindelijk de duinen in waar je minder last had van de wind. Bij een paviljoen, helaas gesloten, wel gebruik gemaakt van de picknick tafel om even te rusten. Een nieuwsgierige vos kwam me hier gezelschap houden.
Vanaf hier nog een km of 10 te gaan. Nog een rust gepakt in Wassenaar, een lekkere bak snert, en door naar de eindstreep.
Nu uitgeteld op de bank.
If you can dream it, you can do it!
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

longfield schreef:De Den Haag Strand wandelmarathon.
Vanaf de start in Wassenaar richting Scheveningen en daar het strand op. Windje in de rug, lekker maar helaas begon het ook te regenen. Rust in Katwijk, nu een keuze maken 30 km of toch voor de hele marathon gaan. Besloten om voor de hele te gaan, dus toen het weer droog was verder over het strand naar Noordwijk.
Daar weer een rust genomen en toen werd het tegenwind teruglopen naar Katwijk, via de boulevard. Dat viel me behoorlijk zwaar en dacht terug aan de 11strandentocht die ik gelopen heb, 60 km langs het strand met storm en regen tegen.
Na Katwijk eindelijk de duinen in waar je minder last had van de wind. Bij een paviljoen, helaas gesloten, wel gebruik gemaakt van de picknick tafel om even te rusten. Een nieuwsgierige vos kwam me hier gezelschap houden.
Vanaf hier nog een km of 10 te gaan. Nog een rust gepakt in Wassenaar, een lekkere bak snert, en door naar de eindstreep.
Nu uitgeteld op de bank.
Wat een tocht joh. In je eentje?
Je bent een baas!
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”