Pagina 101 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 22 dec 2019, 22:42
door Ed
Spatoes schreef:
Jeltsje schreef:
liesie73 schreef:
Voy con Dios schreef:
Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...

Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
De meeste mensen kennen nu eigelijk alleen maar pakken ;-) maar hier thuis hebben we nog echte cacao (poeder), heerlijk ouderwets :lol:
'Hiero' ook cacaopoeder in huis. :y:
Lijkt wel een Rotterdammer,hiero ook ech wel.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 22 dec 2019, 22:50
door longfield
Ed schreef:
Spatoes schreef:
Jeltsje schreef:
liesie73 schreef:
Voy con Dios schreef:
Jeltsje schreef:... en de "poeiermolke" na afloop
Poedermelk?
Ach ja, die Friezen...

Klein geheim: poeiermolke is chocolademelk.
De meeste mensen kennen nu eigelijk alleen maar pakken ;-) maar hier thuis hebben we nog echte cacao (poeder), heerlijk ouderwets :lol:
'Hiero' ook cacaopoeder in huis. :y:
Lijkt wel een Rotterdammer,hiero ook ech wel.
Vroeger thuis gemaakt van choco pasta, moest ik drinken bij het eten omdat ik geen melk lustte. Jawel opgegroeid op de boerderij.
Heb het waarschijnlijk teveel moeten drinken, je doet er mij geen plezier meer mee.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 dec 2019, 00:45
door Sammie6306
Ook hier wordt warme choco van cacaopoeder gemaakt!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 dec 2019, 08:24
door Voy con Dios
Sammie6306 schreef:Ook hier wordt warme choco van cacaopoeder gemaakt!
Zelfde hier, met mooi klassiek busje cacaopoeder in de kast.
Ik lees het al weer: dit forum is trendsettend. :-%

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 dec 2019, 16:27
door Cornelia
Voy con Dios schreef:
Sammie6306 schreef:Ook hier wordt warme choco van cacaopoeder gemaakt!
Zelfde hier, met mooi klassiek busje cacaopoeder in de kast.
Ik lees het al weer: dit forum is trendsettend. :-%
Eric wil thuis niet anders.hoewel de enige echte ook niet te versmaden is (pak in de koelkast uit kerstpakket).

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 dec 2019, 16:56
door longfield
Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 dec 2019, 17:15
door footloose
longfield schreef:Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
Als je nou nog eens zin hebt om in of om Amsterdam te wandelen, laat het me dan even weten. Misschien kan ik je dan gezelschap houden.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 dec 2019, 18:08
door Voy con Dios
footloose schreef:
longfield schreef:Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
Als je nou nog eens zin hebt om in of om Amsterdam te wandelen, laat het me dan even weten. Misschien kan ik je dan gezelschap houden.
Hahaha, samen ff wat glühweintjes wegtikken. :-)

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 dec 2019, 19:16
door Marko
footloose schreef:
longfield schreef:Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
Als je nou nog eens zin hebt om in of om Amsterdam te wandelen, laat het me dan even weten. Misschien kan ik je dan gezelschap houden.
Fien geeft graag “rondleidingen” in Amsterdam. Ik heb destijds m’n ogen uitgekeken. :mrgreen:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 dec 2019, 19:56
door longfield
footloose schreef:
longfield schreef:Gisteren een stuk van de art route van het Amsterdam Light Festival gelopen. In het begin was het droog maar later regende het behoorlijk. Op het Rembrandtplein bij een kraampje een gluhwein genomen en ff droogzitten. Hierna geen zin meer om de route verder te lopen, te koud door natte kleding en vond het ook niet echt bijzonder, dus rechtstreeks naar het station gelopen.
Als je nou nog eens zin hebt om in of om Amsterdam te wandelen, laat het me dan even weten. Misschien kan ik je dan gezelschap houden.
Truus de zin is er wel maar het is meer het gebrek aan tijd!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 26 dec 2019, 20:35
door Cornelia
Vandaag de Kerstwndeling van Wandelcommissie Castricum gelopen.
Inmiddels voor de 8ste keer georganiseerd en steeds weer een succes.
Nee, ik heb niet alle edities gelopen, met mijn werk in de zorg is dat niet te doen.
Vele bekende paden maar dat mag de pret niet drukken.
Al snel een rust/controlepost op ruim 3 km. bij camping Gevresduin.
Geen trek in koffie maar wel even een toiletbezoek.
Bij binnenkomst wordt ik begroet door Annika, haar zus Carina en Margret.
Natuurlijk even gebabbeld maar snel weer op pad.
Ik wist dat Tina zo'n uur op me voor liep maar voor de 20 km. ging. Ook Conny is mij op voor. Misschien dat ik ze nog tref bij de 2de rust bij Geversduin.
Ik krijg een foto doorgestuurd vn de kerstman die er is maar ik wordt even opgehouden door een echtpaar die mij succes wenst en dat ik er bijna was. Ik moet ze even uit de droom helpen dat we nog door moeten naar Castricum centrum. Ze vonden het op het terras gezellig druk.
Met Tina en Conny een Glühwein genuttigd en samen het laatste stuk gelopen.
Vlak voor het station nog een toiletbezoek in Hof van Kijkuit waar Tina op cappuccino trakteert. Wat een leuke locatie is dit, we kenden het geen van drieën.
Tina neemt mijn deelnemerskaart mee om me af te melden en neem afscheid van de dames bij het station.
Bekende paadjes maar een lekkere frisse wandeling zo aan het eind van het jaar.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 dec 2019, 12:18
door Wil1956
Niet vandaag maar gisteren de Snerttocht gelopen vanuit Dommelen, vlakbij Valkenswaard. Gekozen voor de 20 lus wegens Kerstverplichtingen later die dag. Het is druk op alle afstanden want veel gezinnen met kinderen en/of honden nemen deel. Iedereen wil kennelijk een frisse neus halen op 2e Kerstdag.
Na enkele straten gaat het al snel het onverharde terrein in, met veel modder. Wij lopen door de beekdalen van de Dommel, de Keersop en de Beekloop dus er is ook veel klei. Het lijkt de OLAT wel! Na 6 km wordt de rustpost bereikt maar ik loop door want wij komen hier nog een keer langs. Deze rustpost wordt door alle afstanden 1 of meer keer aangedaan.
Voor mij ligt een lus van 9 km door de bossen, heide en beekdalen. Wij lopen om het Eurocircuit en de Kempervennen heen om uiteindelijk weer op de rust aan te komen. 15 km staan op de teller. Binnen is het warm en druk. Er wordt erwtensoep geserveerd. In de rij tref ik Pieter B. uit Grashoek. Wij hebben elkaar lang niet gezien omdat wij beide de laatste tijd weinig hebben gelopen. Wij wisselen kort de gezondheids- en wandelperikelen uit. Wij hopen dat het vanaf nu bergopwaarts gaat. Via de moderne communicatiemiddelen hoor ik dat het thuisfront aan de Kerstbrunch zit maar ik heb snert en mueslibollen en dat is ook erg lekker!
Na de snert wacht nog een stukje van 3,7 km naar de finish. Daar is het gezellig druk. Even een drankje en dan weer naar huis.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 05 jan 2020, 16:12
door joyke
de snert mars Nijmegen 20 km
Heerlijke wandeling door diverse bossen
Ontzettend veel blubber en mountainbike
Het was glibberen en glijden geblazen soms
Ondanks dat een heerlijke wandeling gemaakt
Ook diverse rusten ingelast ivm bergje op en af
Het weer was prima niet te koud en droog
Zeer leuke mensen gesproken onderweg
Waardoor ik het wist weer op het eindpunt was

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 12 jan 2020, 18:35
door longfield
De Den Haag Strand wandelmarathon.
Vanaf de start in Wassenaar richting Scheveningen en daar het strand op. Windje in de rug, lekker maar helaas begon het ook te regenen. Rust in Katwijk, nu een keuze maken 30 km of toch voor de hele marathon gaan. Besloten om voor de hele te gaan, dus toen het weer droog was verder over het strand naar Noordwijk.
Daar weer een rust genomen en toen werd het tegenwind teruglopen naar Katwijk, via de boulevard. Dat viel me behoorlijk zwaar en dacht terug aan de 11strandentocht die ik gelopen heb, 60 km langs het strand met storm en regen tegen.
Na Katwijk eindelijk de duinen in waar je minder last had van de wind. Bij een paviljoen, helaas gesloten, wel gebruik gemaakt van de picknick tafel om even te rusten. Een nieuwsgierige vos kwam me hier gezelschap houden.
Vanaf hier nog een km of 10 te gaan. Nog een rust gepakt in Wassenaar, een lekkere bak snert, en door naar de eindstreep.
Nu uitgeteld op de bank.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 13 jan 2020, 08:16
door Voy con Dios
longfield schreef:De Den Haag Strand wandelmarathon.
Vanaf de start in Wassenaar richting Scheveningen en daar het strand op. Windje in de rug, lekker maar helaas begon het ook te regenen. Rust in Katwijk, nu een keuze maken 30 km of toch voor de hele marathon gaan. Besloten om voor de hele te gaan, dus toen het weer droog was verder over het strand naar Noordwijk.
Daar weer een rust genomen en toen werd het tegenwind teruglopen naar Katwijk, via de boulevard. Dat viel me behoorlijk zwaar en dacht terug aan de 11strandentocht die ik gelopen heb, 60 km langs het strand met storm en regen tegen.
Na Katwijk eindelijk de duinen in waar je minder last had van de wind. Bij een paviljoen, helaas gesloten, wel gebruik gemaakt van de picknick tafel om even te rusten. Een nieuwsgierige vos kwam me hier gezelschap houden.
Vanaf hier nog een km of 10 te gaan. Nog een rust gepakt in Wassenaar, een lekkere bak snert, en door naar de eindstreep.
Nu uitgeteld op de bank.
Wat een tocht joh. In je eentje?
Je bent een baas!