Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2986
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

"Waar heb jij
gelopen
vandaag?"
Ik loop niet meer, ik(wij) pak(ken) de fiets.
Zojuist een leuk rondje van 18km met wel lange wegen dus geen leuk wandelrondje.
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vanmorgen even na negenen met en grote omweg (via parken en forten) naar Bussy gewandeld. In Bussy de vermiste camperpapieren gevonden en een beetje opgeruimd en oude snelwegstckers verwijderd.
Daarna via een andere omweg weer terug naar huis.
Was uiteindelijk om 13 uur weer thuis met 13,5 km op de teller.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2271
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:44
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Almelo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Sammie6306 »

Spatoes schreef:"Waar heb jij
gelopen
vandaag?"
Ik loop niet meer, ik(wij) pak(ken) de fiets.
Zojuist een leuk rondje van 18km met wel lange wegen dus geen leuk wandelrondje.
Nog gezwaaid naar je huis toen we van Groesbeek naar Bredeweg reden vandaag, maar je was dus niet thuis ;-)
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

26 mei, Ackerdijkse Plassen/Groenzoom, 24 km
Vandaag heb ik een route gelopen uit de gids “Wandelen in Delfland”.
De start is bij een halte van de Randstadrail in Pijnacker Zuid waar ik de auto eenvoudig en kosteloos kan parkeren.
Van hieruit loop ik al snel onder de N470 door om in de Groenzoom te komen.
De N470 loopt van de A4 bij Delft-Zuid naar de A12 bij Zoetermeer en kruist daarbij de A13. De verkeersweg kronkelt door het voormalige poldergebied en heeft het landschap aangetast.

Om voldoende tegenwicht te bieden is er rondom de N470 ruimte vrijgemaakt voor natuur, de zogeheten Groenzoom. Dit is een natuur- en recreatiegebied en vormt een groene buffer tussen het Delfland en het Groene Hart.
Het is hier nog steeds een uitgestrekt polderlandschap met uitzichten op de skyline van Rotterdam aan de ene kant en Rijswijk/Den Haag aan de andere kant.
Het broedgebied mag ik nu niet betreden vanwege broedseizoen. Eromheen over het fietspad is ook mooi!

Via allerlei binnenwegen en rustige paden bereik ik de Ackerdijkse Plassen waar het goed toeven is voor de aalscholvers.
Ik beklim een vogel kijkhut en heb op die manier nog meer zicht op de geweldig mooie omgeving. Dit gebied is heerlijk om doorheen of omheen te wandelen. Om optimaal van de omgeving te kunnen genieten ontkom je er niet aan om ook een stuk langs de A13 te lopen. Gelukkig maar 1 km.
Ik maak even een uitstapje naar de andere kant van de A13 waar nog meer Ackerdijksche Polder te vinden is.

Hier maak ik een extra ronde van zo’n 5 km voordat ik weer terug ben bij de A13 en weer verder ga met de eigenlijke route.
In die extra lus loop ik langs het Schiekanaal tot aan het plaatsje Zweth.
Via de Zwethkade de A13 weer onderdoor en verder over een smal grindpad op een dijkje langs de Berkelse Zweth.
Het is hier net breed genoeg voor 1 fietser en daarom ga ik een paar keer het dijkje af om die paar fietsers te kunnen laten passeren.

Ik heb hier een nog beter uitzicht op de polder en zie ook nu weer duidelijk de gebouwen van Rotterdam met natuurlijk de Euromast als blikvanger.
Opnieuw nader ik een broedgebied en ook hier ga ik er met een mooie boog omheen.
Ik geniet wel van het uitzicht en de vele soorten dieren in de lucht, op het water en op het land.
Ter hoogte van Berkel ga ik het nieuwe natuurgebied de Groenzoom weer in en hier kom ik zowaar langs 2 tolpilaren. Het zijn replica van de oorspronkelijke tolhekken die hier in de buurt hebben gestaan en waar eeuwenlang tol werd geheven aan alle passanten.

Het is warm en ik hoop dat ik snel weer bij de auto ben. Gelukkig is daar de N470 weer en daar ga ik deze keer overheen. Het station is nog minder dan 1 km vanaf hier maar mijn lichaam vindt het eigenlijk nu al genoeg.
Nog even de laatste loodjes en dan ben ik bij de auto.

Het was genieten in een bekende omgeving met, voor mij, nieuwe recreatie mogelijkheden.
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Nu je op de site van OLAT oude routes kunt downloaden hebben wij gisteren de route van oeffelt gelopen
Bij het ontbreken van de pijlen is het dubbel opletten en dus ook n paar keer verkeerd gelopen..maar omdat het voor ons een bekende omgeving is kwamen we toch weer iedere keer op de route...
We gaan zeker nog een andere lopen
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Vandaag 21 km gelopen vanuit Maasland, onder perfecte weersomstandigheden. Wat een mooie en afwisselende route was het weer. GENOTEN!!!!
Terras op 11 km was nog plek vrij dus lekker gepauzeerd aan het water!
Een route met een hoog watergehalte!!!
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Afgelopen donderdag hebben Bertus en zijn zus de laatste route uit de serie Edese4daagse gelopen, die richting Otterlo. Ook bij deze route is het zo dat het mooier lopen is als de heide bloeit. Maar net als in augustus vaak gebeurde kwamen ze de schaapskudde tegen, en vlogen de chinooks en apaches in het rond https://myalbum.com/album/5FsPT7MSgRuX
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Woensdag 33 km gewandeld en daarmee de magische grens van 25.000 km gehaald.

Ik had gekozen voor een mix van routes en paden:
-NS route Schiedam Jeneverstad
-Streekpad het Groene Hartpad
-L.A.W. Grote Rivieren Pad
-Pelgrimsroute Camino van de Lage Landen.

Het was prima wandelweer en het was weer een prachtige route langs water, door polder, bos en binnensteden van Schiedam en Delft.
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Marko schreef:Woensdag 33 km gewandeld en daarmee de magische grens van 25.000 km gehaald.

Ik had gekozen voor een mix van routes en paden:
-NS route Schiedam Jeneverstad
-Streekpad het Groene Hartpad
-L.A.W. Grote Rivieren Pad
-Pelgrimsroute Camino van de Lage Landen.

Het was prima wandelweer en het was weer een prachtige route langs water, door polder, bos en binnensteden van Schiedam en Delft.
Gefeliciteerd met 25000 :y:
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2986
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Jeltsje schreef:
Marko schreef:Woensdag 33 km gewandeld en daarmee de magische grens van 25.000 km gehaald. .
Gefeliciteerd met 25000 :y:
't Is geen "Schnapszahl" maar wel een GROOT getal! Gefeliciteerd! :vague:
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Mijn man, mijn zus en ik hebben vandaag de kiste trui route van middelaar gelopen...
We hebben de auto'sbij de diepen in milsbeek gezet (zus mag nog steeds niet bij ons in de auto)dit lag ongeveer aan de route toen naar Middelaar gelopen waar anders de start is toen via plasmolen en de Mookerhei via het Zwaantje en st.jansberg naar de diepe en op het terras nog effe wat gedronken...het was ontzettend druk met wandelaars en fietsers..leuk omgeving met pittige stukken
Gebruikersavatar
qltel
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Berichten: 666
Lid geworden op: 13 mar 2017, 09:47
Leeftijd: 57
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Locatie: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door qltel »

Marko schreef:Woensdag 33 km gewandeld en daarmee de magische grens van 25.000 km gehaald.
Wow, goed gedaan! Gefeliciteerd!
Gewoon doorlopen, meer is het niet..
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2702
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

De virituele wandeltochten worden nu als paddenstoelen uit de grond gestampt. Aanvankelijk voelde ik er weing voor om ook aan eentje mee te doen, maar toen bracht Danyel me op een idee die mij wel aansprak: Viritueel van Hamburg naar Viborg lopen. Een afstand van max 446 km en min 71km. Je hebt tot 31december de tijd,tijd zat dus. En als je het gehaald hebt, krijg je een speciale houten aandenken uit Denemarken. Ik loop graag bijzondere eenmalige tochten waar ook een leuk aandenken bij zit, dus deze tocht leek mij wel wat. Ook zit er een leuke website bij waar je kan bijhouden hoeveel km je al gelopen hebt en zie je een gekleurd lijntje op een kaart wat precies laat zien terhoogte van welke plaats je nu bent. Je kan ook als team lopen en met elkaar concureren. Omdat ik zo weinig wandel de laatste tijd, vond ik dit wel een goede stok achter de deur.Ik heb me ingeschreven en afgelopen vrijdag mijn eerste tocht gelopen.

Vanuit mijn huis ben ik naar het grote station van Haarlem gelopen. Daar heb ik de trein gepakt naar Santpoort Noord en toen een ronde van 10km gelopen in de duinen. Ik ben om 17.30 vertrokken en het was heerlijk rustig in de duinen. Een enkele keer kwam ik een tegenligger tegen waarvoor ik aan de kant ging wat duidelijk gewaardeerd werd. Helaas bleek de ronde van 10km een heen en weertje te zijn, waarbij de terugweg precies hetzelfde was als de heenweg. Ook zou ik hierna een ronde van 7,5km eraan vastplakken, maar aan de bepijling te zien liep ook deze route grotendeels hetzelfde als hoe ik al liep. Om nu 4x hetzelfde stukje af te leggen zag ik niet zo zitten, dus na het heen en weertje voor een kortere route gekozen van 2km. Uiteindelijk is het een tochtje van 19km geworden in totaal.

Het was fijn om weer aan de wandel te zijn zonder constant te moeten slalommen om voldoende afstand te houden. Het stuk naar het station toe was het nog even druk maar daarna was het een oase van rust. Ik heb nu genoeg wandelplannen gemaakt dus kunnen jullie binnenkort weer wat meer verslagen van me lezen.

Trouwens,voor meer info van waar ik nu aan mee doe: https://www.sportstiming.dk/event/7566? ... hshVQjAngQ

Bij mij staat het in het Nederlands. Er schijnt ook een Engelse versie te zijn, voor als je Deens niet zo goed is. 8-)
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Afgelopen vrijdag heeft Bertus wederom een ns route richting Belmonte gelopen, en een eigen route om weer terug te komen. Hij deed dit weer in gezelschap van zijn zus. Jammer genoeg waren deze keer de meeste planten in Belmonte uitgebloeid. Maar de route was evengoed mooi, Kijk zelf maar: https://myalbum.com/album/ASUVR3HbDBqE
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Gisteren ondanks de voorspelde warmte toch op pad gegaan..
Onze auto in gennep gezet waar het duitslijntje weer verder gaat naar Duitsland.. dit is ongeveer drie km tot aan de Duitse grens hier gaat er wel een fietsroute verder maar niet echt een wandelroute...dus v a n tevoren aan de slag gegaan om toch een route in elkaar te knutselen
Vanaf de grens nadat we effe verkeerd gelopen waren gingen we naar Hassum...Asperden..via een groot watergebied e n langs de Niers door Kessel...via Hommersum weer terug naar het Duistlijntje..
Doordat er in open stukken een eindje stond was het te doen en 30km gelopen..
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”