Pagina 107 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 02 aug 2020, 19:06
door liesie73
fhd schreef:Spannend Louise! Ik dacht dat GJ deze studie al gedaan had? Wat zal het stil worden in huis. Maar misschien ook juist lekker!
GJ heeft deze studie gedaan op mbo-niveau, nu dus op hbo-niveau.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 aug 2020, 08:44
door Jeltsje
Mooie verslagen Louise en een "kinderloos" huishouden went snel hoor

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 aug 2020, 09:12
door fhd
liesie73 schreef:fhd schreef:Spannend Louise! Ik dacht dat GJ deze studie al gedaan had? Wat zal het stil worden in huis. Maar misschien ook juist lekker!
GJ heeft deze studie gedaan op mbo-niveau, nu dus op hbo-niveau.
Ah, vandaar! Knap hoor.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 03 aug 2020, 17:53
door Marko
Leuk om je verslagen van deze mini-Pelgrimage te lezen, Louise.
Die spontane ontmoetingen onderweg geven het wandelen een extra dimensie!
Tip: het vervolg over de Jacobsweg Nieumeghen is ook heel mooi!
(Nijmegen - Eijsden).
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 04 aug 2020, 13:56
door Marko
In eigen omgeving:
Rondje Balijbos gelopen, over heerlijke rustige paden. Volgens de wandel.nl app. 12 km afgelegd en dat zou ik er zelf ook van hebben gemaakt.
Het was zulk lekker weer; ik kon het niet laten om een wandeling te maken, terwijl M. aan het oppassen is op onze kleinzoon.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 04 aug 2020, 14:17
door Tigelu
Nog niet “echt” gelopen vandaag. Voornamelijk in en rond huis, bouwmarkt en van en naar Bussy.
Als straks de werklieden klaar zijn met de 2e ronde egaliseren, zo rond 18 uur, dan ga ik aan de wandel.
Ik mag dan nl pas weer 3,5-4 uur later naar binnen en over de vloer heen.
Dus maken we van de nood een deugd en ga ik een blokje om, om dan ergens in de 2e helft de zon in de Wadden/Noordzee te zien zakken. Tegen dat ik daarn weer thuis ben, mag ik door naar binnen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 01 sep 2020, 20:40
door Fien
Vandaag een NS-wandeling gedaan, met Martin en Sylvia.
Om tien voor elf stap ik uit de trein op station Santpoort-Noord. Daar staan Martin (de kersverse opa) en Sylvia al te wachten. Als je opa geworden bent dan horen daar beschuit met muisjes bij. Maar Sylvia en ik hebben er volledig begrip voor dat dit lastig is om mee te nemen en dan tijdens de wandeling op te eten. Maar Martin heeft wel iets lekkers meegenomen, boterkoek. Dus houden wij op een bankje een "boterkoekpauze". Na een tijdje komen wij bij het strand, tussen Bloemendaal en IJmuiden. In de verte ligt Parnassia, waar wij willen gaan koffiedrinken. Maar voordat wij het strand bereiken moeten wij een steile helling op door mul zand. Dat is heel zwaar , maar we redden het. Bij Parnassia aangekomen drinken wij koffie. Er staat niets op de kaart om te eten, althans niets wat ons lekker lijkt. We besluiten om een Parna Plank te nemen, dat is een plankje met warme en koude hapjes. Het is bedoeld voor twee personen, maar wij hebben er met ons drieen ruim genoeg aan. Daarna weer de duinen in. Het begint te regenen. Wij besluiten de poncho aan te doen, want het lijkt een fikse bui te worden. Maar als we die aan hebben houdt de regen alweer op. Door de duinen, met pittige heuvels op, hebben we nog een mooi uitzicht op het Vogelmeer. Nadat we de duinen verlaten hebben, is het nog een klein stukje naar Station Overveen.
Het was een zware wandeling, althans dat vonden Sylvia en ik, met veel heuvels en mulle zandpaden. Maar het was de moeite waard, het was stil in de duinen, er was weinig wind, de temperatuur was goed en afgezien van een bui die niet doorzette erg goed wandelweer. Kortom, een geslaagde dag!
Martin en Sylvia, bedankt voor de gezelligheid!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 01 sep 2020, 22:56
door Jeltsje
Leuk dat jullie weer eens samen op pad geweest zijn en een leuke wandeldag hebben gehad

en ach, dat zware ben je morgen weer vergeten

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 02 sep 2020, 09:12
door Fien
Jeltsje schreef:Leuk dat jullie weer eens samen op pad geweest zijn en een leuke wandeldag hebben gehad

en ach, dat zware ben je morgen weer vergeten

Ben inderdaad de ongemakken alweer vergeten. Alleen de gezelligheid onthoud je.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 02 sep 2020, 14:34
door Marko
Het was inderdaad een hele gezellige wandeling gisteren, samen met Fien en Sylvia.
De boterkoek was ter vervanging van de beschuit met muisjes. Sorry dames, ik weet dat het een traditie is maar zelf hou ik er helemaal niet van. In de avond heb ik alsnog beschuit met muizen gegeten, tijdens het mooie kraambezoek waarbij we Jens hebben mogen verwelkomen.
De route was een NS-wandeling, gebaseerd op het Nederlandse Kustpad. Het duingebied is hier echt schitterend en inderdaad heel erg glooiend en oneffen. De 2 strandopgangen waren "killing" maar beide dames hebben deze kranig weten te doorstaan, chapeau!!!
Bij Parnassia is de plank niet mis geslagen; het was een behoorlijk gevulde plank met lekkernijen erop.
We hebben onderweg een kudde Schotse Hooglanders en een kudde Konikpaarden gezien. We hebben in het begin ook een slak gezien. Waarschijnlijk heeft die slak er voor gezorgd dat we in een mooi aangepast tempo zijn blijven lopen. We hebben volop gerust en heel vaak even stil gestaan om te genieten van de omgeving of een praatje te maken met andere wandelaars.
We hebben een gemiddelde snelheid van 2,67 km per uur weten te halen!!! Voor zover ik weet stond het vorige record op iets minder dan 3 km per uur, dat was tijdens de wandelbabbelforumtocht in Haarlem, onder de bezielende leiding van Angelique.
Nogmaals voor Sylvia en Fien m'n petje af want, mede door Corona, is er van wandelen in het afgelopen halfjaar niet veel terecht gekomen bij beiden.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 02 sep 2020, 20:17
door Jeltsje
Leuk om te lezen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 07 sep 2020, 12:31
door fhd
Leuke verslagen van een voor mij zo bekende omgeving! Die ene strandopgang is echt killing, lijkt wel of ze die hoger hebben gemaakt want ik kan me volgens mij herinneren dat ie ooit minder hoog is geweest.
En ik meen dat het wandeltemporecord op 2,3km lag maar dat weet ik niet zeker.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 sep 2020, 07:54
door Berend-Botje
Zaterdag de Groene Wissel vanuit Wolfheze, mooie afwisselende route. Dacht laat ik geen afval produceren en mbv de wandelzapp op pad te gaan.
Dat dus niet weer, maar goed dat we aardig bekend zijn in dit gebied. Veel bekende plekken gezien en...heel veel wandelaars die toch op pad gingen voor de Airborne, heb nergens iets kunnen vinden van een "alternatieve" We hebben weer 16kilometers van de buitenlucht en het mooie weer kunnen genieten. (is wel nodige in deze onrustige dagen)
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 sep 2020, 10:21
door Marko
fhd schreef:Leuke verslagen van een voor mij zo bekende omgeving! Die ene strandopgang is echt killing, lijkt wel of ze die hoger hebben gemaakt want ik kan me volgens mij herinneren dat ie ooit minder hoog is geweest.
En ik meen dat het wandeltemporecord op 2,3km lag maar dat weet ik niet zeker.
Even wat speurwerk verricht: de WB4UM tocht vanuit Haarlem vond plaats in mei 2012. De gemiddelde wandelsnelheid was 2,9 km per uur.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 08 sep 2020, 12:37
door fhd
Haha, dank voor het speurwerk, Martin!