Pagina 110 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 mar 2021, 21:21
door joyke
of ze genieten ervan hoe jij met Jens op pad bent martin

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 mar 2021, 22:00
door Marko
joyke schreef: of ze genieten ervan hoe jij met Jens op pad bent martin
Zou zomaar kunnen...... ;-)

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 29 mar 2021, 22:21
door Cornelia
Niet alleen Vandaag maar ook gisteren samen met Tina vanuit Bergen aan zee gewandeld.
Rond 11 uur op zondagochtend checken we alvast in bij "Huize Glory" in Bergen aan zee.
Via West Friesland deals een leuke aanbieding voor een overnachting met ontbijt.
We kunnen nog niet op de kamer, wat ook logisch is.
Wel bestellen we alvast ons diner voor vanavond. Geitenkaas salade vooraf en als hoofdgerecht zalm met pasta en gemengde groente.
Via het strand, waar we gezandstraald worden, gaat het naar de Kerf.
Onder velen van ons bekend van de Egmond wandelmarathon, de noord route.
Er is elk jaar minder Kerf omdat de natuur toch z'n werk doet en het langzaamaan weer dicht stuift met zand.
Natuurlijk gaan we naar het uitkijkpunt. Joh, wat een wind.
Eenmaal weer beneden in de luwte een beker chocolademelk en een sanitaire stop.
Daarna zoveel mogelijk in de luwte door de bossen terug naar Bergen aan zee.
Eerst nog over een stukje wat een mountainbike route is maar toen het mogelijk was hiervan af gegaan kris krassende door de bossen.
Elk padje waarvan we dachten: dit lijkt ons wel wat, gingen we in. Wat ook wel eens resulteerde dat we toch weer terug gingen en een ander padje opzochten.
Op een boomstam, ook weer lekker in de luwte, geboomt over van alles en nog wat.
Hier lekker een beker koffie gemaakt en wat gegeten.
Genieten van de rust en de onrust van de wind in de bomen en het horen van de zee.
Uiteindelijk zijn we met een lus om "Huize Glory" gelopen want we kwamen bij de toegangspoort uit.
Omdat ik nog een kaart wilde sturen naar een 89 jarige (bijna 90) tante toch even richting boulevard om deze te kopen.
Via de Zeeweg, wat niet echt inspirerend was, richting "Huize Glory".
De oprit volgen hadden we geen zin in want dat is nog een aardig stukje.
Een padje tussendoor genomen en zo kwamen we aan de achterkant uit.
Inmiddels was het tijd dat we op de kamer konden.
Een hoekkamer waardoor het lekker licht was door de grote ramen.
Lekker een bakkie thee en installeren, daarna het zand van ons lijf en uit ons haar gedoucht, het knarste echt overal.
Diner was besteld voor 17.30 uur.
Een grote tempex box voor het warme eten en 2 "bakken" waar de geitenkaas salade inzat.
Ons beider gedachte was meteen: als we de salade op hebben dan is er geen ruimte meer voor de zalm.
Dus die eerst maar verorbert. Uiteindelijk zijn de salades later op de avond alsnog soldaat gemaakt onder het genot van een drankje.
Omdat we in oktober weer naar Ameland gaan, en ik al ontdekt had dat ons vaste adresje geen plek meer had, een reservering geplaatst.
Dit ging niet geheel foutloos want 2 appartementen gereserveerd. Met een mailtje is dit inmiddels opgelost. En weer een zorg minder.
Uiteindelijk rozig en voldaan van eten en drinken heerlijk naar bed.
Beiden slapen graag met een raam wat open dus met het geluid van de wind in de bomen was het niet moeilijk om in slaap te komen.

Vanmorgen gewekt door kwetterende vogeltjes.
Na een lekker ontbijt, waarvan we de koffie in de thermoskan deden voor onderweg, inpakken en afrekenen.
Vanaf de Zeeweg de duinen in richting Egmond aan zee. Allerlei duinpadjes en natuurlijk kwamen we hier ook op bekende paadje van de Wandelmarathon.
Paarden, Konikspaarden een Schotse Hooglanders gespot.
En verrassend genoeg water, heel veel water.
Nu is dit een waterwingebied dus zo vreemd is dit natuurlijk niet, maar nooit eerder gezien.
Elke keer was het weer een verrassing wat we na het volgende klimmetje zouden zien.
Bij het eerste het beste bankje een koffiestop, wie weet wanneer we weer kunnen zitten, op de grond is nog geen optie.
We ontkwamen er niet aan om een stukje over het fietspad te moeten. Simpelweg omdat we gedeeltes niet in mochten.
Uiteindelijk een route over een smal zandpad genomen. Dit werd aangegeven met palen, heel duidelijk.
We hebben echt onze ogen uitgekeken, zo mooi hier.
Mochten er ooit liefhebbers zijn om dit stuk te willen lopen, ik hou me aanbevolen.
Het was heerlijk lopen zo zonder stress van op tijd ergens moeten zijn. De tijd nemend om rond te kijken en foto's te maken.
Nog even tijd voor een bakkie koffie en een broodje.
Inmiddels hadden we skyline van Egmond aan zee al gespot en waren we in een stuk aanbeland waar volkstuintjes her en der in het duin lagen.
Uiteindelijk bereikten we via de Nollenweg de dr. Wiardi Beckmanlaan die ons naar de Boulevard Noord leidde.
Daar bij een kiosk een beker warme chocolademelk en vruchtensap gescoord, we vonden dat we dat wel verdiend hadden.
Voor het windje over een strak strand terug naar Bergen aan zee.
Het was een drukte van belang met kitesurfers die machtig hoog de lucht in gingen, een pracht om te zien.
Met ruim een uur waren we bij de auto's en na nog een sanitair bezoek in "Huize Glory" weer op huis aan.

We hebben 2 heerlijke dagen gehad. Een heerlijk shortbreak, kan het iedereen aanraden.
Dit was alvast een voorproefje op Terschelling voor over 2 weken.
Ben de dagen aan het aftellen, zo zin in.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 mar 2021, 09:25
door fhd
Mooi verslag, Carla. Ik snap wel dat jullie genoten hebben!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 mar 2021, 15:46
door Marko
Fijn dat jullie zo’n heerlijk weekend hebben gehad in de omgeving van Bergen aan Zee.
Het duingebied waar jullie gelopen hebben is echt schitterend. Bekend van de Wandel Marathon Egmond maar zo te lezen hebben jullie vooral veel tussendoor paadjes gevolgd.
Over 2 weken zijn Marianne en ik een week in Egmond aan Zee.
Dan zullen we ook zeker het strand opgaan in beide richtingen. Geen duinen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 mar 2021, 19:46
door Cornelia
Marko schreef:Fijn dat jullie zo’n heerlijk weekend hebben gehad in de omgeving van Bergen aan Zee.
Het duingebied waar jullie gelopen hebben is echt schitterend. Bekend van de Wandel Marathon Egmond maar zo te lezen hebben jullie vooral veel tussendoor paadjes gevolgd.
Over 2 weken zijn Marianne en ik een week in Egmond aan Zee.
Dan zullen we ook zeker het strand opgaan in beide richtingen. Geen duinen.
De omgeving lijkt wel op dat waar jij vandaag hebt gelopen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 mar 2021, 23:02
door Jeltsje
Fijn om te lezen dat jullie leuke dagen hebben gehad, Carla en Tina :)

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 04 apr 2021, 19:10
door Truitje
Gisteren heeft Bertus weer eens een rondje gelopen. Deze keer vanuit huis via Bennekom naar Wageningen en dan via boerenlandschap terug naar huis. Onderweg kwam hij langs 2 natuurgebieden in wording, die uiteindelijk 1 geheel zullen gaan worden. Benieuwd naar zijn foto's? Kijk dan maar hier: https://myalbum.com/album/nG4z36o3BNCm

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 14 apr 2021, 16:15
door Truitje
Bertus is gisteren weer een eindje wezen lopen. Maar deze keer niet zo maar. Hij is naar de Enka gewandeld, daar heeft hij vroeger gewerkt, tot de sluiting aan toe. Op een groot gedeelte van de voormalige Enka staan al huizen, maar sinds kort is de restauratie van de Enka muur klaar en nu worden daar ook huizen tegenaan gebouwd. Hij wilde eens zien hoe ver ze nu zijn. En daarna via het bos terug naar huis. Op 1 van de laatste foto's in het bos is nog net een wegvliegende vogel te zien. Waarschijnlijk gaat het om een buizerd, die broeden daar niet ver vandaan. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/eufukDPFwcZo

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 14 apr 2021, 17:35
door Marko
Truitje schreef:Bertus is gisteren weer een eindje wezen lopen. Maar deze keer niet zo maar. Hij is naar de Enka gewandeld, daar heeft hij vroeger gewerkt, tot de sluiting aan toe. Op een groot gedeelte van de voormalige Enka staan al huizen, maar sinds kort is de restauratie van de Enka muur klaar en nu worden daar ook huizen tegenaan gebouwd. Hij wilde eens zien hoe ver ze nu zijn. En daarna via het bos terug naar huis. Op 1 van de laatste foto's in het bos is nog net een wegvliegende vogel te zien. Waarschijnlijk gaat het om een buizerd, die broeden daar niet ver vandaan. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/eufukDPFwcZo
Spannend zo’n buizerd, zeker in het broedseizoen. Mocht Bertus daar dan wel lopen?

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 14 apr 2021, 19:54
door joyke
ik kijk er altijd na uit na de foto's van Bertus zijn wandel avonturen
helaas zijn het door de corona minder foto reportage
maar als ze komen is het extra genieten

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 17 apr 2021, 16:50
door Truitje
Marko schreef:
Truitje schreef:Bertus is gisteren weer een eindje wezen lopen. Maar deze keer niet zo maar. Hij is naar de Enka gewandeld, daar heeft hij vroeger gewerkt, tot de sluiting aan toe. Op een groot gedeelte van de voormalige Enka staan al huizen, maar sinds kort is de restauratie van de Enka muur klaar en nu worden daar ook huizen tegenaan gebouwd. Hij wilde eens zien hoe ver ze nu zijn. En daarna via het bos terug naar huis. Op 1 van de laatste foto's in het bos is nog net een wegvliegende vogel te zien. Waarschijnlijk gaat het om een buizerd, die broeden daar niet ver vandaan. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/eufukDPFwcZo
Spannend zo’n buizerd, zeker in het broedseizoen. Mocht Bertus daar dan wel lopen?
Ja hoor, het nest is niet daar, die zit wat verderop, ergens in de grote bomen langs de A12. Dit bos is bij Hoekelum en gewoon openbaar.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 21 apr 2021, 18:48
door Marko
Gisteren: 8 km gelopen om m’n MBT schoenen in te lopen. Mooi doel: de 2 kleinkinderen in Zoetermeer bezoeken waar Marianne aan het oppassen was. Voor mij de primeur om ons jongste kleinkind vast te mogen houden.
Vandaag: 11 km gelopen met kleinzoon in wandelwagen. Deze keer niet in Spijkenisse maar vanuit huis. Jens was een dagje in Zoetermeer.
Genieten zo met de kleinkinderen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 25 apr 2021, 22:46
door Truitje
Gisteren heeft Bertus een route door Ede gelopen die ik voor hem bedacht heb. Een route langs een groot gedeelte van de Streetart die in Ede te vinden is. En daarbij kwam dat ook nog eens veel bomen met mooie bloesem nu volop staan te bloeien. Alleen is dit album dankzij al die Streetart en bloesem nu een beetje dik geworden. Ik zeg maar meteen sorry hier voor. Maar 365 foto's hebben het album niet gehaald....... Ja, ik had flink wat keus. Ik zeg maar meteen dat als je op een foto klikt, en je klikt daarna op de 3 puntjes rechtsboven, dat kan je bij de details lezen die ik over de foto's geschreven heb. En dat is in dit album aardig wat. Veel plezier met de foto's https://myalbum.com/album/QAQHY4cweWNs

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 26 apr 2021, 09:25
door Cornelia
Truitje schreef:Gisteren heeft Bertus een route door Ede gelopen die ik voor hem bedacht heb. Een route langs een groot gedeelte van de Streetart die in Ede te vinden is. En daarbij kwam dat ook nog eens veel bomen met mooie bloesem nu volop staan te bloeien. Alleen is dit album dankzij al die Streetart en bloesem nu een beetje dik geworden. Ik zeg maar meteen sorry hier voor. Maar 365 foto's hebben het album niet gehaald....... Ja, ik had flink wat keus. Ik zeg maar meteen dat als je op een foto klikt, en je klikt daarna op de 3 puntjes rechtsboven, dat kan je bij de details lezen die ik over de foto's geschreven heb. En dat is in dit album aardig wat. Veel plezier met de foto's https://myalbum.com/album/QAQHY4cweWNs
Leuk idee om zo dingen op te pimpen.