Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2986
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Spatoes schreef:De Noviomagumtocht. De start was in Groesbeek. De route ging 'links en rechts' van de Zevenheuvelenweg en dat is niet bepaald vlak!
Ook geen tocht voor Voy als 'asfaltjunk'. Was zwaar!
't Was zwaar maar geen schade opgelopen zoals b.v. spierpijn. Voel me kiplekker en een beetje trots, toch 17km weggestapt volgens de route en 19.1 volgens mijn GPS.
Bertus en Trudy, bedankt voor de mooie foto's, :y: zo bekend allemaal!
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

De derde dag van de 4daagse schoorl...
Regen viel op een flinke bui na mee...wel harde wind tegen op het strand...
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus is zaterdag naar Beek-Ubbergen geweest om daar de Kalorama wandeltocht te lopen. Ook deze keer heeft hij zijn route in stukken gedeeld, hij is van Nijmegen Centraal naar Beek-Ubbergen gelopen, heeft daar 20km gelopen, en daarna weer terug naar Nijmegen. Het was weer een mooie route met wat klimmetjes en afdalingen. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/XsTvbyqdq7T4
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2998
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

weer een hele mooie herkenbare serie trudy en bertus
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Gisteren van Heerjansdam naar Schiedam (halte metro Vijfsluizen) gelopen, 29 km.
1e uren in de motregen gelopen, daarna heeft het een poosje iets harder geregend en in de 2e helft werd het langzaam aan droog.

Route dwars door de Carnisse en Rhoonse grienden, langs de Oude Maas, deels over het Grote Rivieren Pad en soms heb ik even gekozen voor verhard lopen over het fietspad, iets verderop.

Maar ik was nat en verkleumd. De paden waren soms erg glibberig, ben 1x onderuitgegaan in de modder. Resultaat schrammetjes op handen en een gevoelige, stijve linker arm/ schouder. En alle kleding vies en nat.
Daarna toch maar iets voorzichtiger over de natte en gladde vlonder paden gelopen.

Pas na 23 km gepauzeerd op een bankje toen het een beetje droog werd. Een paar honderd meter verderop nog een keer gerust omdat ik daar, met gebruikmaking van de QR-code, een restaurant mocht betreden om een lekker bakkie te doen.
Toetje vandaag was een wandeling van bijna 1 km door de Beneluxtunnel, onder de Nieuwe Maas door.
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Met heel wat vertraging is hier dan eindelijk het album van de WS78 wandeling die Bertus afgelopen zaterdag gelopen heeft. Ik had de foto's maandag al klaar, maar mijn pc wilde niet mee werken en dat doet ie nog steeds niet.Sinds een week kan ik niet meer uploaden. Geen bijlage bij een mail doen. Geen foto's in een album bij myalbum plaatsen, en ik heb een programmaa op mijn pc waarmee ik heel wat foto's tegelijk kan verkleinen of vergroten, maar daar krijg ik nu geen foto's in. Nu net bedacht ik me ineens dat het met de telefoon ook zou moeten lukken, en zie hier, het foto album. Het was een WS78 waardige tocht, compleet met de nodige modderpaden. Bertus heeft deze keer 20km gelopen, maar het is toch een aardig album geworden. Klik hier https://myalbum.com/album/2TAMXiBwRfc9
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Gisteren in 2 etappes 25 km gewandeld:
In de ochtend van Schiedam (metrostation Vijfsluizen) naar Rotterdam gewandeld. Langs de vele havens gelopen die deze regio rijk is, met daarachter de Nieuwe Maas die ik ook af en toe te zien krijg.
Eindpunt is de Euromast/Maastunnel. Daar aangekomen heb ik nog een rondje om het park gemaakt en ben ik doorgelopen tot metrostation Coolhaven, 11 km.

Terug naar Zoetermeer.
Om 11.30 uur heb ik daar een afspraak bij de tandarts.

Dan op pad voor de volgende wandeling: van Delft naar Rotterdam, langs de Schie. De Schie maakt onderdeel uit van het Rijn-Schie-kanaal wat zijn oorsprong heeft bij de Oude Rijn ter hoogte van Leiden en uitmondt in de Nieuwe Maas in Rotterdam.
Het kanaal heet eerst de Vliet, vanaf Delft heet het de Schie.
Het deel tot Delft heb ik in augustus gelopen, nu het 2e deel. In Rotterdam zijn er meerdere aftakkingen van de Schie, ik kies voor de Delflandse variant en dat lijkt een goede keuze. Het laatste deel gaat de route over de boulevard en eindigt bij de havens vlakbij de Euromast en de Maastunnel.

Het was een mooie dag met prima wandelweer.
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Marko schreef:Gisteren in 2 etappes 25 km gewandeld:
In de ochtend van Schiedam (metrostation Vijfsluizen) naar Rotterdam gewandeld. Langs de vele havens gelopen die deze regio rijk is, met daarachter de Nieuwe Maas die ik ook af en toe te zien krijg.
Eindpunt is de Euromast/Maastunnel. Daar aangekomen heb ik nog een rondje om het park gemaakt en ben ik doorgelopen tot metrostation Coolhaven, 11 km.

Terug naar Zoetermeer.
Om 11.30 uur heb ik daar een afspraak bij de tandarts.

Dan op pad voor de volgende wandeling: van Delft naar Rotterdam, langs de Schie. De Schie maakt onderdeel uit van het Rijn-Schie-kanaal wat zijn oorsprong heeft bij de Oude Rijn ter hoogte van Leiden en uitmondt in de Nieuwe Maas in Rotterdam.
Het kanaal heet eerst de Vliet, vanaf Delft heet het de Schie.
Het deel tot Delft heb ik in augustus gelopen, nu het 2e deel. In Rotterdam zijn er meerdere aftakkingen van de Schie, ik kies voor de Delflandse variant en dat lijkt een goede keuze. Het laatste deel gaat de route over de boulevard en eindigt bij de havens vlakbij de Euromast en de Maastunnel.

Het was een mooie dag met prima wandelweer.
Leuk om te lezen over bekende plekjes. Onze dochter heeft in één van die flats gewoond bij de Coolhaven. Leuke stad Rotterdam
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2653
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Omdat ík gisteravond te vroeg in Amsterdam was besloten om van het station naar het Concertgebouw te lopen ipv de tram te nemen. Een beetje omgelopen en zo er ruim 4,5 km van gemaakt. En aangezien de Carmina Burana een lange zit was na afloop, via een andere route weer teruggewandeld naar het station.
Met de reeds eerder gelopen km’s kwam ik zo toch op een totaal van 14 km vandaag. Niet verkeerd voor een werkdag.

En Amsterdam-by-Night is zo veel leuker en mooier dan met een hoop volk om je heen.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Dat laatste, Tina, is zooooo waar.
Gebruikersavatar
wandelmama
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2011, 21:08
Leeftijd: 65+
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 0
Merk wandelschoenen: Hanwag
Locatie: Drenthe

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door wandelmama »

Vandaag de trein genomen naar Zwolle. Samen met Louise de Boswijktocht gelopen. Wat een leuke mooie route door en net buiten Zwolle. Weer 15 km in de benen.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Met kleinzoon Jens heb ik vandaag weer het gebruikelijke dinsdagmiddag rondje gewandeld. We doen dit al langer dan een jaar. Vrijwel iedere week wandel ik rond de 10 km met hem, soms meer, soms minder.
Hij zit nog steeds in de wandelwagen al laat ik hem steeds vaker ook even zelf lopen. Hij vindt alles leuk! En ik geniet nog altijd van dit heerlijke mannetje.
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Gisteren heeft Bertus weer een rondje gelopen. En wel naar het Wekeromse zand, eens zien hoe het er daar in de winter uit ziet. Nou, mistig en veel minder kleuren. Geen groene bomen, geen bloeiende heide, maar daarentegen wel veel paddestoelen, die brengen ook weer wat kleur. Maar hij kwam ook al kleine lammetjes tegen, die waren wel erg vroeg. Voor de foto's van deze tocht kan je hier kijken: https://myalbum.com/album/YiE7PCUPKLEh
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6974
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

Vandaag het Hoeverpad gelopen.
Zeer afwisselend, door een stukje duin, door Egmond aan den hoef (héél kort).
Daarna langs de randen van de Hoevervaart en de Egmonder binnenvaart.
Veel overstapjes en hier en daar een bruggetje.
En er werden schapen verweid, altijd leuk om te zien zoals de kudde de voorste volgt. Geen moment verveelt.
Het stuk langs de Heilooër Zeeweg werd leuk door de stukjes naast het fietspad te lopen.
Natuurlijk zat het venijn in de staart.
Vanaf de Stay Okay is niet noemenswaardig.
Wetend dat het end in zicht is en een opspelende blaar was het even doorbijten.
Blij dat we met de auto naar het stratpunt waren gereden maakte de thuisreis naar Egmond aan zee wat korter.
Wel zo aangenaam als er iemand hoge nood heeft ;-)

Morgen de laatste route, het Binderpad.
Deze brengt ons naar Egmond binnen, ook weer een mengeling van duinen en polder.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:39
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl
Locatie: Haarlem

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door fhd »

Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”