Pagina 114 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 jan 2022, 14:41
door Cornelia
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 jan 2022, 16:53
door joyke
dat klinkt als een zeer leuk wandel weekend voor iedereen
ik vind het ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en zo een stukje van jullie avontuur mee te beleven

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 jan 2022, 16:58
door Spatoes
Cornelia schreef:
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
Toch een beetje "Egmond in het klein". Dank voor je verslagen Carla.
Ik heb vandaag ook gewandeld, zit nu op het zweefveld.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 jan 2022, 20:45
door Marko
Spatoes schreef:
Cornelia schreef:
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
Toch een beetje "Egmond in het klein". Dank voor je verslagen Carla.
Ik heb vandaag ook gewandeld, zit nu op het zweefveld.
Weet je wat ook erg op “Egmond” leek?
Zowel zaterdag als zondag hebben wij 6,5 uur gedaan over 23 km!!
Dat is een gemiddeld tempo van 3,5 km per uur !!!!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 26 jan 2022, 15:27
door wandelmama
Marko schreef:
Spatoes schreef:
Cornelia schreef:
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
Toch een beetje "Egmond in het klein". Dank voor je verslagen Carla.
Ik heb vandaag ook gewandeld, zit nu op het zweefveld.
Weet je wat ook erg op “Egmond” leek?
Zowel zaterdag als zondag hebben wij 6,5 uur gedaan over 23 km!!
Dat is een gemiddeld tempo van 3,5 km per uur !!!!
Dat lag echt niet aan mij :lol:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 29 jan 2022, 20:16
door Cornelia
wandelmama schreef:
Marko schreef:
Spatoes schreef:
Cornelia schreef:
fhd schreef:Klinkt als een afwisselende toch, Carla. Veel plezier nog! (En Tina natuurlijk ook.)
Dat was het zeker.
Vandaag het Binderpad gelopen.
Zeker de moeite waard als je eens een rondje om wilt met veel variatie.
Jammer dat de Horeca nog dicht is anders is een opstekertje in Egmond Binnen wel lekker.
Nu zelf voorzienend maar niet minder de moeite waard.
Schotse Hooglanders gespot in de duinen, een rondje over de Adelbertusakker en water gepompt.
Daarna weer langs het water met overstapjes.
Gelukkig niet zoveel als zaterdag, daar heb ik nog spierpijn van.
Weer richting de auto werden we vanaf het uitzichtpunt gespot door Martin, Louise en Elly.
Die waren aan het laatste stukje van de Derperroute bezig.
Tegen de tijd dat wij de parkeerplaats opliepen kwamen zij de trap weer af.
Martin had nog wat lekkers in de thermosfles dus dat even soldaat gemaakt met z'n allen.
Uiteindelijk stapten wij in de auto en gingen zij weer de trap op (arme Elly).
Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben.
Toch een beetje "Egmond in het klein". Dank voor je verslagen Carla.
Ik heb vandaag ook gewandeld, zit nu op het zweefveld.
Weet je wat ook erg op “Egmond” leek?
Zowel zaterdag als zondag hebben wij 6,5 uur gedaan over 23 km!!
Dat is een gemiddeld tempo van 3,5 km per uur !!!!
Dat lag echt niet aan mij :lol:
De mondjes zullen ook niet stil gestaan hebben en ja, dan gaan de voetjes wat langzamer.
Wie kan mij vertellen wat daar mis mee is?

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 13 feb 2022, 01:22
door Truitje
Bertus heeft vandaag weer een tochtje gelopen, 20km bij de WS78, en deze keer in Wijchen. Nu hebben we in het verleden al veel tochten in en om Wijchen gelopen, dus het was niet zo gek dat hij over veel bekende stukken kwam. Hij is weer flink aan het fotograferen geweest, en het was toch wel weer lekker om een georganiseerde tocht te kunnen lopen. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/jjyeBxhGxp65

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 feb 2022, 01:22
door Truitje
Vandaag heeft Bertus weer een wandeltocht gelopen. Weer een 20km tocht, maar eigenlijk meer, want hier in Ede loopt hij altijd ruim 2km naar het station, en deze keer nam hij ook in Schiedam de benenwagen ipv de metro om bij de start te komen, dus 2,8km erbij. Het was vandaag schitterend wandelweer, dus dat was genieten. Iets minder genieten was de grote hoeveelheid modder die ze tegen kwamen. Bar en boos was het deze keer. Maar al met al had hij toch lekker gelopen zei hij. En ja, foto's heeft hij deze keer ook weer gemaakt, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/8GEEafgxhjVh

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 feb 2022, 20:13
door Tigelu
Vanmorgen om 9 uur thuis weggewandeld naar de veerboot naar Texel. Daar direct vanaf de boot linksaf, om de Mohkbaai heen over de terreinbanden die daar lopen. Duidelijk merkbaar dat er de laatste tijd veel regen gevallen is, want het was net een traditioneel WS’78 parcours, veel modder, plassen en dus noodpaadjes.
Bij het Marineterrein rechtsaf naar de Hors. Het was laag water, dus de buitenrand van Texel lag een behoorlijk eind van de duinen af. Af en toe een hele omweg moeten maken om geen natte voeten te krijgen. En onderweg afval/plastic oprapen en meenemen (ik had daarvoor een tas meegenomen).
Fantastisch weer, zo over het strand langs het water. Behoorlijk imposant ook om te zien hoeveel schade er is ontstaan door de stormen. Een aantal strandtenten waren wel open, maar je moest er of helemaal omheen om aar binnen te komen (dus eerst duin op en dan via de achterkant naar binnen) of via een extra keukentrap op de oorspronkelijke trap naar het terras klimmen. Bij een strandtent hadden ze al extra treden aan de trap gemaakt: 7 stuks waren er nodig en dat was ook wel nodig omdat alle strand onder de strandtent weggeslagen was tot zeker 1,5-2 meter ACHTER de strandtent.
Uiteindelijk bij strandopgang De Koog voor de 3e keer de rugzak met afval geleegd en het strand verlaten.
15 min later de bus naar de veerhaven gepakt en van uit de veerboot weer naar huis gewandeld.
In totaal ruim 31 km weggestopt. Genoten van het weer en zelfs nog zonder jas gelopen met opgestroopte mouwen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 mar 2022, 02:34
door Truitje
Bertus heeft zaterdag in Pijnacker een wandeltocht gelopen. Met een groepje uit Ede heeft hij daar een WS78 tocht gelopen. Lekker weer, mooie omgeving en een gezellig groepje, de ideale ingrediënten voor een fijne wandeldag. Nou dat was het ook, en dus ook een aardige keus aan foto's om in een album te plakken voor jullie. Het resultaat is hier te vinden: https://myalbum.com/album/RdPLMFRLm3qN

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 mar 2022, 11:10
door Ronald1947
Truitje schreef:Bertus heeft zaterdag in Pijnacker een wandeltocht gelopen. Met een groepje uit Ede heeft hij daar een WS78 tocht gelopen. Lekker weer, mooie omgeving en een gezellig groepje, de ideale ingrediënten voor een fijne wandeldag. Nou dat was het ook, en dus ook een aardige keus aan foto's om in een album te plakken voor jullie. Het resultaat is hier te vinden: https://myalbum.com/album/RdPLMFRLm3qN
Ik heb daar ook gelopen. Inderdaad een heerlijke wandeling.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 27 mar 2022, 12:02
door Marko
Mooie route, wandel hier ook regelmatig (woon niet ver van het Balijbos vandaan).

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 28 mar 2022, 12:19
door hein
Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 29 mar 2022, 10:21
door Tigelu
hein schreef:Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.
Wanneer is die strand6daagse? Aangezien ik toch in Den Helder woon (en dus het traject zo ongeveer met de ogen dicht kan lopen) kan ik wellicht wel even kijken.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 29 mar 2022, 11:35
door Spatoes
Tigelu schreef:
hein schreef:Van Teso haven naar Huisduinen, even het finish terrein van stran6 daagse bewondert.
Wanneer is die strand6daagse? Aangezien ik toch in Den Helder woon (en dus het traject zo ongeveer met de ogen dicht kan lopen) kan ik wellicht wel even kijken.
Volgens mij was/is de Strand6Daagse de week NA De Vierdaagse, daarom heb ik nooit meegedaan vanwege vakantie en dat 'ploeteren' door het zand zag ik niet zitten, of verbranden door de zon. Heb in het verleden wel eens bij de kampeerplek in Callantsoog gekeken, = Vierdaagsegevoel.