Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Ed
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4453
- Lid geworden op: 07 jan 2006, 17:52
- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: wat lusjes
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- Kennedymarsen volbracht: 3
- 100+ wandelingen: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
- Locatie: niet zover van de Kuip.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Een lusje van 10 in de altijd mooie Hoeksche Waard. 
Facta non verba.
- Peter B
- W4W Super Freak

- Berichten: 689
- Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:04
- Leeftijd: 70
- Afstand 2025: 30km
- Kilometers gelopen: 150
- Aantal N4D volbracht: 36
- Volgende wandeltocht: Airborne
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 8
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Rotterdam
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Ik liep met de Royal Canadian Legion mee in het defilé (met vaandel) en zag Bertus langs de kant staan. Heb hem geroepen en hij heeft me gezien, maar of hij me herkend heeft weet ik niet helmaal zeker.Truitje schreef:Bertus is vandaag lekker op de fiets naar Wageningen geweest om daat de Capitulatie-Bevrijdingstocht te lopen. Zo leuk om dan tijdens een tocht bekenden tegen te komen, en verder een stuk op te lopen. Op wat regendruppels na was het lekker wandelweer en weer een mooie route. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/f27LgiR4iB3J
- Voy con Dios
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3948
- Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
- Locatie: Veenendaal
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
"Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.Peter B schreef:Ik liep met de Royal Canadian Legion mee in het defilé (met vaandel) en zag Bertus langs de kant staan. Heb hem geroepen en hij heeft me gezien, maar of hij me herkend heeft weet ik niet helmaal zeker.Truitje schreef:Bertus is vandaag lekker op de fiets naar Wageningen geweest om daat de Capitulatie-Bevrijdingstocht te lopen. Zo leuk om dan tijdens een tocht bekenden tegen te komen, en verder een stuk op te lopen. Op wat regendruppels na was het lekker wandelweer en weer een mooie route. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/f27LgiR4iB3J
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- Bertvos
- W4W Getalenteerd

- Berichten: 262
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 11:24
- Leeftijd: 47
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: > 40000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 13
- 100+ wandelingen: 32
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Meindl
- Mood: Gewoon
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
[quote="Voy con Dios"]
Wel ontmoet: Bert Vos. Die gozer loopt geloof ik alles.
Haha, ik loop wel regelmatig georganiseerde tochten, ik zie jou komende zaterdag waarschijnlijk weer.
Wel ontmoet: Bert Vos. Die gozer loopt geloof ik alles.
Haha, ik loop wel regelmatig georganiseerde tochten, ik zie jou komende zaterdag waarschijnlijk weer.
- Peter B
- W4W Super Freak

- Berichten: 689
- Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:04
- Leeftijd: 70
- Afstand 2025: 30km
- Kilometers gelopen: 150
- Aantal N4D volbracht: 36
- Volgende wandeltocht: Airborne
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 8
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Rotterdam
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geen bloemetjesjurk, meer een mantelpakje....Voy con Dios schreef: "Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?
Uiteraard ga ik proberen weer een stapje dichter bij kruis 40 te komen!
- Voy con Dios
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3948
- Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
- Locatie: Veenendaal
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Zo de Heer het wil en wij leven lopen Marrie en ik rond de Krimpenerwaard. Ik heb er nu al hartstikke zin an! Als je ons ziet, maak even een tussenlanding Bert.Bertvos schreef:Voy con Dios schreef: Wel ontmoet: Bert Vos. Die gozer loopt geloof ik alles.
Haha, ik loop wel regelmatig georganiseerde tochten, ik zie jou komende zaterdag waarschijnlijk weer.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- Voy con Dios
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3948
- Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
- Locatie: Veenendaal
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Gezellig! Ik zal uitkijken naar 'die lange met die pilotenbril'.Peter B schreef:Geen bloemetjesjurk, meer een mantelpakje....Voy con Dios schreef: "Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?
Uiteraard ga ik proberen weer een stapje dichter bij kruis 40 te komen!
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- Peter B
- W4W Super Freak

- Berichten: 689
- Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:04
- Leeftijd: 70
- Afstand 2025: 30km
- Kilometers gelopen: 150
- Aantal N4D volbracht: 36
- Volgende wandeltocht: Airborne
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 8
- Merk wandelschoenen: Hanwag
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Rotterdam
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Trouwens: iets meer dan 2 weken geleden was ik nog in Nijmegen (voor een reggaeconcert van Steel Pulse in Doornroosje) en kwam tot de conclusie, dat twee van mijn gebruikelijke 4daagse restaurants er niet meer waren: Koks op de Graafseweg en (een familiebedrijf dat er al 45 jaar zat) Spijshuis Tijl Uilenspieghel. Bizar toch?
- julia55
- W4W Expert

- Berichten: 382
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 40.000
- Aantal N4D volbracht: 37
- Volgende wandeltocht: Q
- Kennedymarsen volbracht: 8
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: meindl...en andere
- Mood: Gewoon
- Locatie: rijkevoort
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag zijn we begonnen aan het pad van de vrijheid
Met de trein van boxmeer naar Arnhem.. in cuyk sloot mijn zus bij onsons aan daarna met bus Wageningen waar een vriendin
Al stond te wachten ..zus en vriendin liepen een dagje met ons mee..de tocht ging vandaag van wageningen via de grebbeberg
naar rhenen ..daar de nederrijn over en via de uiterwaarden naar opheusden..daar ging zus en vriendin naar huis en wij liepen nog een gedeelte van de derde etappe naar zetten...prima adres van
Vrienden op de fiets...een mooie dag met smorgens wat drukkend weer later zonnig .. morgen gaat via Valburg naar Driel
Nu maar duimen dat het niet te warm wordt
Met de trein van boxmeer naar Arnhem.. in cuyk sloot mijn zus bij onsons aan daarna met bus Wageningen waar een vriendin
Al stond te wachten ..zus en vriendin liepen een dagje met ons mee..de tocht ging vandaag van wageningen via de grebbeberg
naar rhenen ..daar de nederrijn over en via de uiterwaarden naar opheusden..daar ging zus en vriendin naar huis en wij liepen nog een gedeelte van de derde etappe naar zetten...prima adres van
Vrienden op de fiets...een mooie dag met smorgens wat drukkend weer later zonnig .. morgen gaat via Valburg naar Driel
Nu maar duimen dat het niet te warm wordt
- Voy con Dios
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 3948
- Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
- Locatie: Veenendaal
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
De omloop van de Krimpenerwaard. Het is de laatste keer, dat deze tocht werd georganiseerd, de illustere wandelvereniging D.E.S. in Gouda zal zichzelf opheffen. Geen vrijwilligers meer, het bekende lied. Heel, heel jammer.
De omloop was geweldig, mede door het fijne gezelschap en het perfecte wandelweer. En het asfalt. Wat een asfalt was dat!
Ziehier mijn foto's: https://photos.app.goo.gl/rkAqv8HjUJridhLv6.
De omloop was geweldig, mede door het fijne gezelschap en het perfecte wandelweer. En het asfalt. Wat een asfalt was dat!
Ziehier mijn foto's: https://photos.app.goo.gl/rkAqv8HjUJridhLv6.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4722
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Afgelopen zondag was deel 2 van mijn project “Langs wateren naar Amsterdam”.
Na het Amsterdam-Rijnkanaal was het nu de beurt aan de Amstel.
Langs de Amstel, van (iets voorbij) Nieuwveen naar Amsterdam, 34 km
De Amstel is een gekanaliseerde rivier, is 31 km lang en vormt feitelijk de voortzetting van de Aar/het Aarkanaal die op zijn of haar beurt ontspringt uit de Oude Rijn bij Alphen aan de Rijn. Zo staan alle wateren met elkaar in verbinding.
De Amstel begint officieel bij de Tolhuissluis even nabij Nieuwveen. Iets daarvòòr ben ik door Marianne met de auto afgezet.
De 1e 1,5 km loop ik langs de Aar (het Aarkanaal) en daarna ga ik verder langs de Amstel. Voor een groot gedeelte loop ik over een jaagpad op de linker oever.
Ondanks dat de rivier hier is gekanaliseerd zitten er nog erg veel bochten in de Amstel. Op het water is het goed toeven voor de watersportliefhebbers. Er zijn ook veel pleziervaartuigen op het water.
Ook op het land is het druk en kun je goed merken dat het een stralende zonnige dag is in de lente. Overal zijn wandelaars, hardlopers, fietsers en wielrenners actief.
Ik passeer enkele plaatsen waaronder Uithoorn, Nes aan de Amstel en Ouderkerk aan de Amstel. Bij die laatste ga ik de A9 onderdoor en in Amsterdam de A10 en de uitloop van de A2. In Ouderkerk aan de Amstel sta ik minutenlang stil op een brug waar een indrukwekkend aantal motorrijders passeert. De stoet rijdt in de richting van Amsterdam.
Het is overal gezellig druk, vooral de terrassen aan het water zijn goed gevuld.
Ik kom markeringen tegen van het Pelgrimspad en het Noord-Hollandpad, die laatste heb ik gelopen waardoor er op sommige punten herkenning is.
Naarmate ik Amsterdam nader, wordt het steeds drukker zowel op het water als aan de kant. Ik strijk nog ergens neer voor een bak koffie en ga dan weer verder.
In Amsterdam zelf steek ik de rivier in totaal 8 x over, om te beginnen de Berlagebrug.
Vanaf de bruggen heb ik een prima uitzicht over de rivier en alles wat zich daarop afspeelt.
En wat vind ik het gààf op de plekken waar de Amsterdamse grachten de Amstel “kruisen”. Alles vaart en krioelt dan door elkaar.
Daar waar de Amstel eindigt, begint het Rokin. Dit is een water en een straat tussen het Muntplein en de Dam in het centrum van Amsterdam. Mijn eindpunt is op het centraal station van Amsterdam.
Het was weer op en top genieten!!!
Na afloop reis ik met trein, metro en bus naar Abcoude alwaar de auto staat geparkeerd en van waaruit Marianne heeft gefietst.
Na het Amsterdam-Rijnkanaal was het nu de beurt aan de Amstel.
Langs de Amstel, van (iets voorbij) Nieuwveen naar Amsterdam, 34 km
De Amstel is een gekanaliseerde rivier, is 31 km lang en vormt feitelijk de voortzetting van de Aar/het Aarkanaal die op zijn of haar beurt ontspringt uit de Oude Rijn bij Alphen aan de Rijn. Zo staan alle wateren met elkaar in verbinding.
De Amstel begint officieel bij de Tolhuissluis even nabij Nieuwveen. Iets daarvòòr ben ik door Marianne met de auto afgezet.
De 1e 1,5 km loop ik langs de Aar (het Aarkanaal) en daarna ga ik verder langs de Amstel. Voor een groot gedeelte loop ik over een jaagpad op de linker oever.
Ondanks dat de rivier hier is gekanaliseerd zitten er nog erg veel bochten in de Amstel. Op het water is het goed toeven voor de watersportliefhebbers. Er zijn ook veel pleziervaartuigen op het water.
Ook op het land is het druk en kun je goed merken dat het een stralende zonnige dag is in de lente. Overal zijn wandelaars, hardlopers, fietsers en wielrenners actief.
Ik passeer enkele plaatsen waaronder Uithoorn, Nes aan de Amstel en Ouderkerk aan de Amstel. Bij die laatste ga ik de A9 onderdoor en in Amsterdam de A10 en de uitloop van de A2. In Ouderkerk aan de Amstel sta ik minutenlang stil op een brug waar een indrukwekkend aantal motorrijders passeert. De stoet rijdt in de richting van Amsterdam.
Het is overal gezellig druk, vooral de terrassen aan het water zijn goed gevuld.
Ik kom markeringen tegen van het Pelgrimspad en het Noord-Hollandpad, die laatste heb ik gelopen waardoor er op sommige punten herkenning is.
Naarmate ik Amsterdam nader, wordt het steeds drukker zowel op het water als aan de kant. Ik strijk nog ergens neer voor een bak koffie en ga dan weer verder.
In Amsterdam zelf steek ik de rivier in totaal 8 x over, om te beginnen de Berlagebrug.
Vanaf de bruggen heb ik een prima uitzicht over de rivier en alles wat zich daarop afspeelt.
En wat vind ik het gààf op de plekken waar de Amsterdamse grachten de Amstel “kruisen”. Alles vaart en krioelt dan door elkaar.
Daar waar de Amstel eindigt, begint het Rokin. Dit is een water en een straat tussen het Muntplein en de Dam in het centrum van Amsterdam. Mijn eindpunt is op het centraal station van Amsterdam.
Het was weer op en top genieten!!!
Na afloop reis ik met trein, metro en bus naar Abcoude alwaar de auto staat geparkeerd en van waaruit Marianne heeft gefietst.
Laatst gewijzigd door Marko op 25 mei 2022, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ineke61
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2354
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 18:05
- Leeftijd: 64
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 15.050
- Aantal N4D volbracht: 16
- Kennedymarsen volbracht: 12
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Skechers
- Mood: Vrolijk
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Leuke foto’s Maike!Voy con Dios schreef:De omloop van de Krimpenerwaard. Het is de laatste keer, dat deze tocht werd georganiseerd, de illustere wandelvereniging D.E.S. in Gouda zal zichzelf opheffen. Geen vrijwilligers meer, het bekende lied. Heel, heel jammer.
De omloop was geweldig, mede door het fijne gezelschap en het perfecte wandelweer. En het asfalt. Wat een asfalt was dat!
Ziehier mijn foto's: https://photos.app.goo.gl/rkAqv8HjUJridhLv6.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:
http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:
http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
- Marko
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 4722
- Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Kennedymarsen volbracht: 4
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
- Locatie: Zoetermeer
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.
- joyke
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2998
- Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
- Leeftijd: 40
- Afstand 2025: 4x40
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 3
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
- Mood: Vrolijk
- Locatie: wijchen - nijmegen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
voor je het weet word het een groot feest als Jens volledig de 5 km of meer gaat lopen ik zie een nieuwe wandel generatie onstaan geweldig!!!Marko schreef:Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
- Tigelu
- W4W Imperator Noviomagum

- Berichten: 2655
- Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
- Locatie: Den Helder
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Vandaag vanuit Bussy naar Wildlands gewandeld en ondertussen even bij Primera plakband gehaald en daarna bij PostNL/Bruna een dichtgeplakt brievenbuspakje gepost. Vervolgens in Wildlands de route achterstevoren gelopen (dat kan nu weer en bovendien waren er erg veel scholen die vandaag het jaarlijkse schooluitje hadden en vrijwel allemaal de route “normaal” deden). Na het rondje Wildlands via de AH weer terug naar Bussy en toen had ik 13.000 stappen oftewel 9 km op de teller staan. Niet spectaculair maar ik heb er wel 7 uur over gedaan

Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.