Pagina 117 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 09 mei 2022, 19:13
door Ed
Een lusje van 10 in de altijd mooie Hoeksche Waard. :-)%%

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 mei 2022, 10:20
door Peter B
Truitje schreef:Bertus is vandaag lekker op de fiets naar Wageningen geweest om daat de Capitulatie-Bevrijdingstocht te lopen. Zo leuk om dan tijdens een tocht bekenden tegen te komen, en verder een stuk op te lopen. Op wat regendruppels na was het lekker wandelweer en weer een mooie route. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/f27LgiR4iB3J
Ik liep met de Royal Canadian Legion mee in het defilé (met vaandel) en zag Bertus langs de kant staan. Heb hem geroepen en hij heeft me gezien, maar of hij me herkend heeft weet ik niet helmaal zeker.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 mei 2022, 13:10
door Voy con Dios
Peter B schreef:
Truitje schreef:Bertus is vandaag lekker op de fiets naar Wageningen geweest om daat de Capitulatie-Bevrijdingstocht te lopen. Zo leuk om dan tijdens een tocht bekenden tegen te komen, en verder een stuk op te lopen. Op wat regendruppels na was het lekker wandelweer en weer een mooie route. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/f27LgiR4iB3J
Ik liep met de Royal Canadian Legion mee in het defilé (met vaandel) en zag Bertus langs de kant staan. Heb hem geroepen en hij heeft me gezien, maar of hij me herkend heeft weet ik niet helmaal zeker.
"Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 mei 2022, 14:08
door Bertvos
[quote="Voy con Dios"]
Wel ontmoet: Bert Vos. Die gozer loopt geloof ik alles.

Haha, ik loop wel regelmatig georganiseerde tochten, ik zie jou komende zaterdag waarschijnlijk weer.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 mei 2022, 14:35
door Peter B
Voy con Dios schreef: "Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?
Geen bloemetjesjurk, meer een mantelpakje....
Uiteraard ga ik proberen weer een stapje dichter bij kruis 40 te komen!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 mei 2022, 17:30
door Voy con Dios
Bertvos schreef:
Voy con Dios schreef: Wel ontmoet: Bert Vos. Die gozer loopt geloof ik alles.

Haha, ik loop wel regelmatig georganiseerde tochten, ik zie jou komende zaterdag waarschijnlijk weer.
Zo de Heer het wil en wij leven lopen Marrie en ik rond de Krimpenerwaard. Ik heb er nu al hartstikke zin an! Als je ons ziet, maak even een tussenlanding Bert.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 mei 2022, 17:32
door Voy con Dios
Peter B schreef:
Voy con Dios schreef: "Bloemetjesjurk"? Ach natuurlijk.
Kom je dit jaar ook naar Nijmegen Peter?
Geen bloemetjesjurk, meer een mantelpakje....
Uiteraard ga ik proberen weer een stapje dichter bij kruis 40 te komen!
Gezellig! Ik zal uitkijken naar 'die lange met die pilotenbril'. :-)

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 mei 2022, 19:12
door Peter B
Trouwens: iets meer dan 2 weken geleden was ik nog in Nijmegen (voor een reggaeconcert van Steel Pulse in Doornroosje) en kwam tot de conclusie, dat twee van mijn gebruikelijke 4daagse restaurants er niet meer waren: Koks op de Graafseweg en (een familiebedrijf dat er al 45 jaar zat) Spijshuis Tijl Uilenspieghel. Bizar toch?

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 17 mei 2022, 19:25
door julia55
Vandaag zijn we begonnen aan het pad van de vrijheid
Met de trein van boxmeer naar Arnhem.. in cuyk sloot mijn zus bij onsons aan daarna met bus Wageningen waar een vriendin
Al stond te wachten ..zus en vriendin liepen een dagje met ons mee..de tocht ging vandaag van wageningen via de grebbeberg
naar rhenen ..daar de nederrijn over en via de uiterwaarden naar opheusden..daar ging zus en vriendin naar huis en wij liepen nog een gedeelte van de derde etappe naar zetten...prima adres van
Vrienden op de fiets...een mooie dag met smorgens wat drukkend weer later zonnig .. morgen gaat via Valburg naar Driel
Nu maar duimen dat het niet te warm wordt

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 21 mei 2022, 20:24
door Voy con Dios
De omloop van de Krimpenerwaard. Het is de laatste keer, dat deze tocht werd georganiseerd, de illustere wandelvereniging D.E.S. in Gouda zal zichzelf opheffen. Geen vrijwilligers meer, het bekende lied. Heel, heel jammer.
De omloop was geweldig, mede door het fijne gezelschap en het perfecte wandelweer. En het asfalt. Wat een asfalt was dat!
Ziehier mijn foto's: https://photos.app.goo.gl/rkAqv8HjUJridhLv6.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 24 mei 2022, 21:28
door Marko
Afgelopen zondag was deel 2 van mijn project “Langs wateren naar Amsterdam”.
Na het Amsterdam-Rijnkanaal was het nu de beurt aan de Amstel.

Langs de Amstel, van (iets voorbij) Nieuwveen naar Amsterdam, 34 km
De Amstel is een gekanaliseerde rivier, is 31 km lang en vormt feitelijk de voortzetting van de Aar/het Aarkanaal die op zijn of haar beurt ontspringt uit de Oude Rijn bij Alphen aan de Rijn. Zo staan alle wateren met elkaar in verbinding.
De Amstel begint officieel bij de Tolhuissluis even nabij Nieuwveen. Iets daarvòòr ben ik door Marianne met de auto afgezet.
De 1e 1,5 km loop ik langs de Aar (het Aarkanaal) en daarna ga ik verder langs de Amstel. Voor een groot gedeelte loop ik over een jaagpad op de linker oever.
Ondanks dat de rivier hier is gekanaliseerd zitten er nog erg veel bochten in de Amstel. Op het water is het goed toeven voor de watersportliefhebbers. Er zijn ook veel pleziervaartuigen op het water.
Ook op het land is het druk en kun je goed merken dat het een stralende zonnige dag is in de lente. Overal zijn wandelaars, hardlopers, fietsers en wielrenners actief.
Ik passeer enkele plaatsen waaronder Uithoorn, Nes aan de Amstel en Ouderkerk aan de Amstel. Bij die laatste ga ik de A9 onderdoor en in Amsterdam de A10 en de uitloop van de A2. In Ouderkerk aan de Amstel sta ik minutenlang stil op een brug waar een indrukwekkend aantal motorrijders passeert. De stoet rijdt in de richting van Amsterdam.
Het is overal gezellig druk, vooral de terrassen aan het water zijn goed gevuld.
Ik kom markeringen tegen van het Pelgrimspad en het Noord-Hollandpad, die laatste heb ik gelopen waardoor er op sommige punten herkenning is.
Naarmate ik Amsterdam nader, wordt het steeds drukker zowel op het water als aan de kant. Ik strijk nog ergens neer voor een bak koffie en ga dan weer verder.
In Amsterdam zelf steek ik de rivier in totaal 8 x over, om te beginnen de Berlagebrug.
Vanaf de bruggen heb ik een prima uitzicht over de rivier en alles wat zich daarop afspeelt.
En wat vind ik het gààf op de plekken waar de Amsterdamse grachten de Amstel “kruisen”. Alles vaart en krioelt dan door elkaar.
Daar waar de Amstel eindigt, begint het Rokin. Dit is een water en een straat tussen het Muntplein en de Dam in het centrum van Amsterdam. Mijn eindpunt is op het centraal station van Amsterdam.
Het was weer op en top genieten!!!
Na afloop reis ik met trein, metro en bus naar Abcoude alwaar de auto staat geparkeerd en van waaruit Marianne heeft gefietst.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 25 mei 2022, 12:47
door Ineke61
Voy con Dios schreef:De omloop van de Krimpenerwaard. Het is de laatste keer, dat deze tocht werd georganiseerd, de illustere wandelvereniging D.E.S. in Gouda zal zichzelf opheffen. Geen vrijwilligers meer, het bekende lied. Heel, heel jammer.
De omloop was geweldig, mede door het fijne gezelschap en het perfecte wandelweer. En het asfalt. Wat een asfalt was dat!
Ziehier mijn foto's: https://photos.app.goo.gl/rkAqv8HjUJridhLv6.
Leuke foto’s Maike!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 07 jun 2022, 19:10
door Marko
Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 08 jun 2022, 05:31
door joyke
Marko schreef:Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.
voor je het weet word het een groot feest als Jens volledig de 5 km of meer gaat lopen ik zie een nieuwe wandel generatie onstaan geweldig!!!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 08 jun 2022, 17:03
door Tigelu
Vandaag vanuit Bussy naar Wildlands gewandeld en ondertussen even bij Primera plakband gehaald en daarna bij PostNL/Bruna een dichtgeplakt brievenbuspakje gepost. Vervolgens in Wildlands de route achterstevoren gelopen (dat kan nu weer en bovendien waren er erg veel scholen die vandaag het jaarlijkse schooluitje hadden en vrijwel allemaal de route “normaal” deden). Na het rondje Wildlands via de AH weer terug naar Bussy en toen had ik 13.000 stappen oftewel 9 km op de teller staan. Niet spectaculair maar ik heb er wel 7 uur over gedaan := :-)))