Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

joyke schreef:
Marko schreef:Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.
voor je het weet word het een groot feest als Jens volledig de 5 km of meer gaat lopen ik zie een nieuwe wandel generatie onstaan geweldig!!!
Wie weet……
Ik blijf doorgaan met wandelen met Jens zolang ik denk dat hij er plezier in heeft. Tot nu toe lijkt hij blij als hij met mij gaat wandelen (op welke manier dan ook) en als ik hem dan onderweg hoor neuriën/brabbelen dan weet ik zeker dat hij het leuk vindt.
Praten doet hij nog niet dus ik reageer op zijn gedrag.
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2998
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

Marko schreef:
joyke schreef:
Marko schreef:Vandaag met kleinzoon Jens 10 km gelopen: via de Nelson Mandela brug (= overdekte fietsbrug) de A12 overgestoken, langs de wijk Meerzicht gelopen. Via de Balijbrug (= fietsbrug) opnieuw de A12 overgestoken en het Balijbos ingedoken. Ik had niet de wandelwagen tot mijn beschikking maar de buggy en dan is het beter om de onverharde paden te mijden.
Het laatste stuk en ook nog later op de dag Jens zelf laten lopen, dat heeft nu toch wel zijn voorkeur.
voor je het weet word het een groot feest als Jens volledig de 5 km of meer gaat lopen ik zie een nieuwe wandel generatie onstaan geweldig!!!
Wie weet……
Ik blijf doorgaan met wandelen met Jens zolang ik denk dat hij er plezier in heeft. Tot nu toe lijkt hij blij als hij met mij gaat wandelen (op welke manier dan ook) en als ik hem dan onderweg hoor neuriën/brabbelen dan weet ik zeker dat hij het leuk vindt.
Praten doet hij nog niet dus ik reageer op zijn gedrag.
super opa leuk dat Jens zijn pret uit drukt met diverse geluiden en uitdrukkingen
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2657
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vanmorgen om half twaalf in Hameln aangekomen. Camperplek geregeld en daarna aan de kuier….. naar de Altstad en opzoek naar de rattenvanger en de ratten en ondertussen genieten van de vele vakwerkhuizen, life muziek en het uitzicht vanaf d3 kerktoren (195 treden en 10 trappen waarvan de laatste 6 steeds steiler werden door de stitsvorm). Op weg terug d3 laatste 2 km een scootmobiel met oudere heer en een lege accu teruggeduwd naar de camping. Zijn vrouw liep ook mee, maar die had haar handen vol aan haar e-bike. Totaal 10,5 km in 5 uur. Dat is een hoger gemiddelde dan gisteren. :-)%%
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Afgelopen vrijdag heb ik ruim 37 km gelopen in Rotterdam (aan weerskanten langs de Nieuwe Maas tussen de van Brienenoordbrug en de Maastunnel).
Beide oeververbindingen werden getrotseerd en ook mijn MBT schoenen mochten weer een dagje mee. Na de valpartij met deze schoenen (vorig jaar oktober) durfde ik het niet meer aan om met deze schoenen over onverharde en/of glibberige paden te lopen. Vandaag echter is het parkoers verhard en dan zijn deze schoenen weer erg geschikt.

Afgelopen maandag heb ik 40 km gelopen tussen Zoetermeer en Delft. Hier kun je naar hartelust wandelen in het Balijbos, Bieslandse Bos en het Delftse Hout. In het Delftse stadscentrum heb ik een rust gepakt.
Ik heb flink geslingerd door de verschillende gebieden om aan de nodige kilometers te komen. Vandaag heb ik met de Lowa schoenen gelopen. Is ook goed gegaan. Beide paren schoenen hebben voor- en nadelen. Door het met de 4-daagse af te wisselen hoop ik het ongemak tot een minimum te beperken.

Over 2 weken hoop ik nog 2 dagen achter elkaar 40 km te lopen.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Afgelopen weekend heb ik 2 dagen 40 km gelopen, beide dagen vanuit mijn geboorteplaats Ridderkerk. Ik wandel langs 6 verschillende rivieren en langs 2 druk bevaren 3-rivieren kruispunten.

Zaterdag
Vanuit Ridderkerk loop ik langs de rivier de Noord richting Alblasserdam, dwars door het natuurgebied de Gorzen en de Crezeepolder.
Ter hoogte van Alblasserdam buig ik af om mijn weg te vervolgen langs de rivier de Waal, in de volksmond ‘t Waaltje genoemd.
De Waal snijdt het eiland waar ik nu loop (IJsselmonde) a.h.w. in 2-en. Ter hoogte van Heerjansdam volg ik de rivier de Oude Maas tot aan Dordrecht, dit is het het drukst bevaren plekje van Europa en komt uit op het 3-Rivieren Kruispunt: Oude Maas, Beneden-Merwede en Noord.
Langs de Noord loop ik verder om via de Alblasserdamsebrug de Noord over te steken naar Alblasserdam en via het molengebied bij Kinderdijk te eindigen met mijn wandeling. Met de veerpont steek ik via Krimpen aan de Lek de rivier over naar Ridderkerk waar mijn auto staat.
Heerlijk wandelweer met ergens op een dijk wel even last gehad van een wegvallende wind wat het wandelen er tijdelijk minder aangenaam op maakte.

Zondag
Ook vandaag start ik in Ridderkerk bij de Veerhaven, waar 3 rivieren samenkomen: Noord, Lek en Nieuwe Maas.
Ik kies vandaag voor een wandeling langs de Nieuwe Maas richting Rotterdam om via de Erasmusbrug aan de andere kant van de Nieuwe Maas verder te wandelen. Ik heb halverwege mijn wandeling een pauze in Capelle aan de IJssel, waar een zus van mij woont. Na ruim 1,5 uur gezelligheid, een drankje en een heerlijke kom soep, wandel ik verder langs de Hollandse IJssel. Ter hoogte van Ouderkerk aan de IJssel steek ik de rivier over en wandel dan dwars door de polder en via het Loetbos naar Lekkerkerk. Het laatste gedeelte van de tocht gaat langs de Lek en brengt mij in Krimpen aan de Lek, vanwaar ik de rivier oversteek naar Ridderkerk.
Ook vandaag prima wandelweer al waren er in de regio kortdurende, felle regenbuien.

Het is lange tijd geleden dat ik 2 dagen achter elkaar deze afstand heb gelopen, ik vermoed voor het laatst tijdens de Vierdaagse van 2018 (toen liep ik 50 km).
Na 2 dagen voel ik wel dat ik 81 km heb gelopen maar verder heb ik eigenlijk geen klachten. Dus laat de 4-Daagse nu maar komen, ik ben er klaar voor!!
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2998
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

wat een ontzettend leuk verslag ik heb genoten
ik weet zeker dat je ook deze editie van de vierdaagse gaat verslaan
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3780
Lid geworden op: 09 mei 2012, 22:37
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Leuk om te lezen Martin, jij bent wel klaar voor Nijmegen :y:
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2986
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Jeltsje schreef:Leuk om te lezen Martin, jij bent wel klaar voor Nijmegen :y:
:= Ja, hij wel! :whew:
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Spatoes schreef:
Jeltsje schreef:Leuk om te lezen Martin, jij bent wel klaar voor Nijmegen :y:
:= Ja, hij wel! :whew:
Zegt niet alles: straks loop jij ‘m fluitend ;* uit en ik op m’n tandvlees.
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Vandaag heb ik de N70 natuurroute in de Nijmeegse regio gelopen.

Gestart en gefinisht in Beek. Pittig parkoers waardoor wandeltempo laag was: 3,5 uur over 14 km gedaan.

Ruim 500 traptreden en vele andere moeizame beklimmingen moeten trotseren. De route was voor ruim 90% onverhard en de ondergrond was zeer onregelmatig.
Meerdere keren gerust om weer effe op adem te komen.
De route zou 16 km lang zijn. Ik vermoed dat GPS de hoogteverschillen niet (volledig?) kan meten.

Populaire en daardoor ook druk belopen route.
Marianne wilde shoppen in Kleef dus de voorraad “niet-in-Nederland-verkrijgbare artikelen” zijn weer aangevuld waaronder mijn favoriete Käse Knoblauchsuppe.
In Beek koffie gedronken en besloten om door te lopen naar Nijmegen aangezien Marianne nog niet klaar was met shoppen. De 6 km naar Nijmegen konden weer in een lekker tempo worden gelopen. Laatste stuk heerlijk langs de Waal gelopen, met zicht op alle bruggen.
Laatst gewijzigd door Marko op 06 jul 2022, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Spatoes
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2986
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:43
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Spatoes »

Marko schreef:
Spatoes schreef:
Jeltsje schreef:Leuk om te lezen Martin, jij bent wel klaar voor Nijmegen :y:
:= Ja, hij wel! :whew:
Zegt niet alles: straks loop jij ‘m fluitend ;* uit en ik op m’n tandvlees.
Dank voor je bemoediging.
Zo juist 3.8km gelopen, even thuis en dan verder. Finish op het zweefveld, daar staat de auto want W. is zweefvliegen.
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2998
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

op de floriade Almere heerlijk struinen door de tuinen
helaas was deze editie niet zo uitbundig en kleurrijk als de vorige editie Venlo
maar ondanks dat ontzettend genoten en prachtig weer gehad
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 6979
Lid geworden op: 04 okt 2006, 14:32
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Locatie: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Cornelia »

joyke schreef:op de floriade Almere heerlijk struinen door de tuinen
helaas was deze editie niet zo uitbundig en kleurrijk als de vorige editie Venlo
maar ondanks dat ontzettend genoten en prachtig weer gehad
De edities in de Haarlemmermeer en Venlo bezocht, die in de Haarlemmermeer zelfs 2x.
Ik was van plan om een pas te kopen waarmee ik onbeperkt toegang zou hebben.
Blij dat ik dit niet gedaan heb. Hoor teveel tegenvallende berichten om heen te gaan.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2998
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

Cornelia schreef:
joyke schreef:op de floriade Almere heerlijk struinen door de tuinen
helaas was deze editie niet zo uitbundig en kleurrijk als de vorige editie Venlo
maar ondanks dat ontzettend genoten en prachtig weer gehad
De edities in de Haarlemmermeer en Venlo bezocht, die in de Haarlemmermeer zelfs 2x.
Ik was van plan om een pas te kopen waarmee ik onbeperkt toegang zou hebben.
Blij dat ik dit niet gedaan heb. Hoor teveel tegenvallende berichten om heen te gaan.
zeker niet de moeite waard de paden zijn bagger de tuinen zijn half af of niet onderhouden en aantal landen ontbreken staan wel op de kaart maar is een lege kavel
ik ken de Haarlemmermeer niet alleen Venlo ik hoop dat de volgende editie beter is vond qartar de mooiste wereld tijd en van de gewone tuin de regenboog zintuigen tuin
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus heeft zaterdag in Wijchen de Kerkdorpentocht gelopen, gezellig met zijn zus samen. De route was bekend, net als de omgeving, maar het was gewoon een mooie training voor Nijmegen. Voor de foto's kan je hier klikken:https://myalbum.com/album/M5Vw5qc5m4vh

Ennuh, het zijn er deze keer niet zo veel :-)%%
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”