Pagina 120 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 aug 2022, 14:04
door Tigelu
Truitje schreef:Jeltsje schreef:De Heuvelland 4daagse gewandeld. Een mooie 4daagse, met iedere dag het venijn in de staart

.Tina was er ook maar liep een andere afstand, wel hebben we samen iedere dag gezellig aangezeten. Ineke en Syl met partners ook nog getroffen.
Zus van Bertus, Diny ook nog gezien? Zij heeft daar ook gelopen
Yep. Op woensdagavond bij de opening. In een flits en ze was alweer weg voor ik “hallo Diny” kon roepen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 aug 2022, 15:51
door Jeltsje
Truitje schreef:Jeltsje schreef:De Heuvelland 4daagse gewandeld. Een mooie 4daagse, met iedere dag het venijn in de staart

.Tina was er ook maar liep een andere afstand, wel hebben we samen iedere dag gezellig aangezeten. Ineke en Syl met partners ook nog getroffen.
Zus van Bertus, Diny ook nog gezien? Zij heeft daar ook gelopen
Ja, in de verte
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 aug 2022, 15:53
door Jeltsje
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 21 aug 2022, 16:13
door Marko
Jeltsje schreef:https://myalbum.com/album/vsaizdKq4Z7R
nog een paar foto's van Limburg
Leuke foto’s van een hele fraaie 4-Daagse!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 24 aug 2022, 22:52
door Truitje
Bertus heeft vandaag een door zijn zus Diny georganiseerde wandeltocht gelopen. Een Sop wandeltocht, samen op pad wandeltocht. Start en finish locatie was de Fietser hier in Ede. En dan als groep door de bossen en vooral over de heide rond Ede. Dat over de heide was erg warm zo in de brandende zon, en dan ook nog over paden met los zand. En natuurlijk heeft hij weer foto's gemaakt, die ik weer voor jullie in een album gestopt heb. Kijk maar hier:
https://myalbum.com/album/9ZoGDTF27tod
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 30 aug 2022, 18:38
door Marko
Vandaag een wandeling van 20 km in eigen omgeving: vanuit huis heb ik een fraaie route gelopen in en rond Zoetermeer.
Via de Nelson Mandelabrug (overdekte fiets- en wandelbrug) de A12, de Randstadrail en de spoorlijn (Den Haag Utrecht) overgestoken.
Eerst een kinderboek afgeleverd bij m’n zoon die aan de rand van Zoetermeer woont. Van daaruit een mooie ronde om de Zoetermeerse Meerpolder gemaakt en langs een plassengebied gewandeld. Fraaie uitzichten over de “Grote Polder”. Veel boerderijen en veel omgekeerde vlaggen gezien.
Langs Snow World en de voormalige vuilstortplaats gelopen. Dit is een fraai bergachtig natuurgebied geworden. Shetland pony’s gepasseerd en me verbaasd over het landschap wat in de afgelopen jaren flink is veranderd. Er is veel meer natuur gekomen en prima mogelijkheden om hier door heen te wandelen.
Via een oerlelijke en roestbruine brug (burgemeester Waaijerbrug), een verkeersweg (N 206) en de Randstad rail overgestoken. Daarna dwars door het Westerpark om via de Balijbrug de A12 over te steken en de laatste kilometers naar huis af te leggen.
Heerlijk wandelweer en het besef is gekomen dat ik nog een keer in deze omgeving wil lopen om nog meer moois te ontdekken.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 26 sep 2022, 19:21
door Marko
In mijn wens om langs de rivieren en kanalen te lopen die alle eindigen in of nabij Amsterdam is het nu de beurt aan het Noord-Hollandsch kanaal.
Wikipedia zegt over dit kanaal:
Het Noordhollandsch Kanaal is een kanaal in de provincie Noord-Holland en loopt van Amsterdam-Noord, via Purmerend en Alkmaar naar Den Helder.
De lengte van het kanaal is 80 km.
Over het kanaal liggen in totaal 32 bruggen. Opvallend zijn vooral de vlotbruggen over het kanaal tussen Alkmaar en Den Helder.
De vlotbruggen zijn toegepast omdat het in de tijd van de aanleg van het kanaal nog niet mogelijk was bruggen te bouwen met een grote overspanning. De breedte van het kanaal was 37 meter, genoeg om twee linieschepen van de marine te kunnen laten passeren.
Over het kanaal liggen 6 veren en ponten.
Woensdag 21 september, van Den Helder naar Schoorldam
Vandaag heb ik, samen met Tina, langs het Noord-Hollandkanaal gewandeld. Mede dankzij de route-suggesties van Tina en haar gezelschap onderweg is het een fraaie en gezellige tocht geworden.
We zijn gestart in Den Helder (Tina heeft er dan al 1 km opzitten) en zijn met een paar mooie slingerbewegingen langs de binnenhavens gelopen.
Daarna volgt een parallelweg pal naast de drukke N9 met weinig tot geen zicht op het kanaal. Na ca. 6 km wordt het iets rustiger en na 10 km zijn we onder de N9 doorgelopen en hebben het kanaal overgestoken met een pont, voor het luttele bedrag van € 0,50. Inflatie? nooit van gehoord.
Aan de andere kant van het kanaal houden we een korte rust om wat te eten en te drinken. Tina heeft heet water mee voor koffie en/of thee en ik heb boterkoek mee.
Vanaf dit punt kunnen we direct een grasdijk op en volgen deze grasdijk zo’n 5 km. Wat een verademing (na de drukke N9) is dit en wat krijgen we hier fraaie uitzichten voorgeschoteld.
We lopen continue langs het kanaal. Langs windmolens en over grasdijken met schapen. Er is weinig scheepvaartverkeer op het kanaal, enkel wat plezierbootjes.
In ‘t Zand (op 15 km) hebben we weer een rust op een picknickbankje aan het water, naast de sluis. Koffie voor mij deze keer. En weer boterkoek.
We besluiten om nu door te lopen tot Sint Maartensvlotbrug, Tina’s vermoedelijke eindpunt voor vandaag. Nog 7 km te gaan.
We lopen achtereenvolgens over een fietspad, graspaden, langs bijzondere soorten schapen en koeien en komen over een (privé?) terrein waar de geiten met ons meelopen tot het eerst volgende hekwerk. Dit stuk is puur genieten!!
We naderen Sint Maartensvlotbrug en Tina besluit om met mij door te lopen tot mijn geplande eindpunt in Schoorl. Na uiteraard eerst weer een pauze te hebben gehouden en de inwendige mens te hebben versterkt.
Er volgen opnieuw grasdijken en nog meer windmolens. Dit gebied met windmolens mogen we niet betreden. Het is ook afgesloten met een hekwerk dus zijn we maar over het naastliggende boerenland gelopen naar de dichtstbijzijnde weg waar we onze tocht verder vervolgen. Dit pad blijven we enkele kilometers vervolgen voordat we, na Burgervlotbrug, weer bij het kanaal aan komen.
Het is heerlijk wandelweer en het loopt lekker dus nog maar even verder lopen totdat we bij een sluis uit komen en nog een laatste rust pakken voor de laatste 4-5 km.
De route gaat nu slingerend over rustige binnenwegen, iets van het kanaal af. Ter hoogte van Schoorldam steken we het kanaal over naar Schoorl en zie ik al snel onze auto staan. In de ochtend heeft Marianne hier de auto geparkeerd en is per fiets van de omgeving gaan genieten. Wij hebben er 34 km opzitten. Genoten van de wandeling, de natuur, de prachtige wolkenpartijen en elkaars gezelschap.
Ik breng Tina naar station Alkmaar en ga terug naar Egmond aan Zee waar we deze dagen verblijven.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 28 sep 2022, 10:04
door Marko
Vrijdag 23 september, van Schoorldam naar West Graftdijk, 24 km
Marianne brengt mij naar Schoorldam waar ik de route van afgelopen woensdag weer oppak. Tina loopt vandaag niet mee, zij heeft andere plannen voor de komende dagen.
Het zou vandaag aanvankelijk heerlijk nazomerweer worden maar helaas, het regent nu en de voorspellingen voor vandaag en voor deze regio zijn niet al te best.
Ik start in de regen die het ene moment miezerig is en het volgende moment met grotere hoeveelheden naar beneden klettert.
Ik mag niet mopperen want na ongeveer een half uur lopen is het droog en blijft het droog de rest van de tocht.
Ik loop pal naast het Noord-Hollandsch kanaal, het is rustig lopen over voornamelijk fietspaden, voetpaden en 30-km wegen. Er is weinig verkeer. Wel varen enkele grote schepen voorbij deze keer. Ik passeer t.h.v. Alkmaar enkele vlotbruggen.
De wandeling gaat langs de plaats Koedijk, bekend van de Alkmaarse Vierdaagse. Aan de ene kant van de weg valt Koedijk onder de gemeente Dijk en Waard, aan de andere kant onder Alkmaar, dat blijkt uit de plaatsnaamborden.
Het kanaal heeft, vanaf Koedijk, meerdere bochten en lijkt daardoor meer op een rivier dan op een kanaal.
Wikipedia zegt hierover:
Het kanaal volgt tussen Huiswaard (ten noorden van Alkmaar) en Krabbendam (Zijpersluis) de oude loop van de rivier de Rekere.
De Rekerdijk die langs de Rekere ligt is onderdeel van de Westfriese Omringdijk.
Ik nader Alkmaar en verlaat het kanaal om in het centrum te lunchen. Na de lunch tref ik Marianne (die in Alkmaar aan het rond struinen is) en samen drinken we nog een kop koffie.
Terug naar het kanaal en onder de Leeghwaterbrug door. Het is onduidelijk of ik hier het kanaal kan blijven volgen. Ik besluit om dit na te vragen in het naastgelegen brugwachtershuisje. Volgens de brugwachter loopt het pad dood op een hek om een industrieterrein heen.
Ik mag dus “omlopen”, om een zeer groot industrieterrein heen met helaas ook veel vrachtverkeer. Het is hier niet fijn lopen dus ben ik continu op zoek naar een mogelijkheid om terug te keren naar het kanaal. Op mijn telefoon zie ik wel een mogelijkheid, echter deze weg blijkt te zijn afgesloten.
Ik betreed desondanks deze weg, tot 3 x toe heb ik uitleg gegeven aan werklui dat ik naar het kanaal wil. Er wordt vreemd opgekeken dat deze weg (die nieuw is) al op mijn telefoon staat. Het blijkt dat de weg nog niet klaar is, er wordt hard gewerkt om het vandaag af te krijgen want morgen wordt de weg officieel geopend en in gebruik genomen.
De werklui geven wel aan dat ik hier eigenlijk niet mag lopen maar laten mij mijn gang gaan.
Eenmaal bij het kanaal aangekomen kom ik bedrogen uit. Het is hier niet zo rustig als ik had gehoopt en menigmaal duik ik de bermen in voor tegemoetkomend verkeer.
Gelukkig is de pont niet ver meer en mag ik mee naar de overkant, deze keer zelfs zonder 1 cent te hoeven betalen.
Daarna volgt een 4 km lang fietspad benedendijks terwijl het verkeer op de dijk (rechts van mij) voorbijraast. Het kanaal (en het Alkmaarder Meer) liggen daar weer achter dus daar zie ik niets van. Ook Marianne rijdt hier voorbij want zij haalt mij op in West-Graftdijk en dat is een paar honderd meter verderop, wat een prachtige timing!!
Ik loop nog een klein stukje door tot de eerstvolgende bushalte opdat ik de volgende keer hier weer verder kan gaan langs het kanaal.
De volgende keer loop ik via Purmerend verder langs het kanaal tot Amsterdam.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 28 sep 2022, 17:29
door Tigelu
Ik kwam onderweg naar de volgende pleisterplaats zo maar langs een voormalige ertsmijn. Dus maar even d3 parkeerplaats op. Toen bleek dat het gebeuren net op punt van openen stond (vanaf 13 uur) en dat om 13 uur een rondleiding zou beginnen.
Dus kaartje gekocht (€6), daarna werd iedereen in een extra (zeer geel en gevoerde) jas genezen en voorzien van een passende bouwhelm. Vervolgens ruim 1,5 uur door een van de gangen geleid met uitleg over alles wat te zien was. De helm en jas bleken zeer nodig: lage ongelijke gangen, temperatuur 9 graden en luchtvochtigheid van 98%. Methet museum bezoek nade rondleiding stond de wandelteller op slechts 2,5 km en daar hebben we dan 2 uur over gedaan. Maar zeer interessant en zo heel anders dan een steenkolenmijn.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 29 sep 2022, 08:14
door Voy con Dios
Tigelu schreef:Ik kwam onderweg naar de volgende pleisterplaats zo maar langs een voormalige ertsmijn. Dus maar even d3 parkeerplaats op. Toen bleek dat het gebeuren net op punt van openen stond (vanaf 13 uur) en dat om 13 uur een rondleiding zou beginnen.
Dus kaartje gekocht (€6), daarna werd iedereen in een extra (zeer geel en gevoerde) jas genezen en voorzien van een passende bouwhelm. Vervolgens ruim 1,5 uur door een van de gangen geleid met uitleg over alles wat te zien was. De helm en jas bleken zeer nodig: lage ongelijke gangen, temperatuur 9 graden en luchtvochtigheid van 98%. Methet museum bezoek nade rondleiding stond de wandelteller op slechts 2,5 km en daar hebben we dan 2 uur over gedaan. Maar zeer interessant en zo heel anders dan een steenkolenmijn.
Je begrijpt, dat wij een foto van jou in die jas met de helm op willen hebben?
Kom maar door Tina, er moet iemand zijn die jou op de kiek heeft gezet. Een selfie is ook goed.
Wat een verhaal weer.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 29 sep 2022, 08:55
door edwinvandeb
Super Tina, en klopt...
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 29 sep 2022, 21:18
door Tigelu
Voy con Dios schreef:Tigelu schreef:Ik kwam onderweg naar de volgende pleisterplaats zo maar langs een voormalige ertsmijn. Dus maar even d3 parkeerplaats op. Toen bleek dat het gebeuren net op punt van openen stond (vanaf 13 uur) en dat om 13 uur een rondleiding zou beginnen.
Dus kaartje gekocht (€6), daarna werd iedereen in een extra (zeer geel en gevoerde) jas genezen en voorzien van een passende bouwhelm. Vervolgens ruim 1,5 uur door een van de gangen geleid met uitleg over alles wat te zien was. De helm en jas bleken zeer nodig: lage ongelijke gangen, temperatuur 9 graden en luchtvochtigheid van 98%. Methet museum bezoek nade rondleiding stond de wandelteller op slechts 2,5 km en daar hebben we dan 2 uur over gedaan. Maar zeer interessant en zo heel anders dan een steenkolenmijn.
Je begrijpt, dat wij een foto van jou in die jas met de helm op willen hebben?
Kom maar door Tina, er moet iemand zijn die jou op de kiek heeft gezet. Een selfie is ook goed.
Wat een verhaal weer.
Ik heb idd een selfie gemaakt. Eens kijken of ik die geplaatst krijg, maar zal wel weer te groot zijn.
Idd te groot. Ik kijk morgen wel of ik hem kleiner krijg.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 06 okt 2022, 15:39
door Marko
Eergisteren heb ik het laatste stuk langs het Noord-Hollandsch kanaal gelopen, van West-Graftdijk, via Purmerend, naar Amsterdam. Afstand 30 km.
De route ging continu langs het kanaal, tot aan Purmerend aan de noordzijde gelopen en in Purmerend overgestoken naar de andere kant van het kanaal. Heerlijk gelopen, prima wandelweer en een fraaie route langs het water met weidse uitzichten over o.a. de Beemsterpolder.
In een natuurboerderij (in Landsmeer) koffie gedronken en gelijk maar 3 stukken kaas (pittige smaken) gekocht, die de rest van de route in mijn rugzak bungelden.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 10 okt 2022, 07:49
door edwinvandeb
Gisteren herstwandeling Oranjevereniging Kerkdriel gelopen. 21km met prachtig weer en afsluiten met een heerlijke herfst soep (=paddestoelensoep) en herstbock!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 10 okt 2022, 08:02
door Tigelu
edwinvandeb schreef:Gisteren herstwandeling Oranjevereniging Kerkdriel gelopen. 21km met prachtig weer en afsluiten met een heerlijke herfst soep (=paddestoelensoep) en herstbock!
Ziet er goed uit! Zowel de route als de afterparty
