Pagina 121 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 okt 2022, 23:53
door Truitje
Bertus is vandaag naar Zwolle geweest, alwaar de WS78 weer een mooie wandeltocht had klaar liggen. Zo te horen, en als ik de foto's zo zie, was het een mooie tocht om te lopen. Het weer was minder mooi, echt hollands, de eerste helft was droog, maar de 2de helft was nogal vochtig. Er hangt en staat hier nu ook van alles om te drogen. Maar wat is Zwolle een mooie plaats, zeker als je oude gebouwen leuk vindt. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/eAvk7w3gkpzQ

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 okt 2022, 00:39
door Truitje
Bertus is vandaag met zijn zus Diny en Willem naar Den Dolder Geweest voor al weer de 2de WS78 tocht. Het was een mooie tocht met nog niet zo heel veel verkleurde bladeren en al heel wat paddestoelen die hun mooiste tijd al gehad hadden. Maar het was mooi weer en lekker om weer eens te lopen. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/zJq3eQdhRYUj/ ... 019417a86b

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 okt 2022, 05:45
door joyke
Truitje schreef:Bertus is vandaag met zijn zus Diny en Willem naar Den Dolder Geweest voor al weer de 2de WS78 tocht. Het was een mooie tocht met nog niet zo heel veel verkleurde bladeren en al heel wat paddestoelen die hun mooiste tijd al gehad hadden. Maar het was mooi weer en lekker om weer eens te lopen. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/zJq3eQdhRYUj/ ... 019417a86b
leuk album trudy ik heb gisteren 11 kilometer gewandeld in de bossen van Groesbeek het was prachtig weer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 okt 2022, 09:02
door edwinvandeb
Power-wandeling gedaan van 1.5 uur met 7.1 km/uur en dan kom je iets boven de 10km uit.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 31 okt 2022, 10:25
door Tigelu
Gisteren in totaal 12,7 km gelopen door de kasteeltuinen in Arcen. Het was prachtig, zowel overdag als in de avond met al die lichtkunst. Maar vermoeiender dan een hele dag Nijmegen!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 13 nov 2022, 00:25
door Truitje
Bertus heeft vandaag samen met iemand hier uit de buurt de WS78 tocht vanuit Bussum gelopen. De route ging door bos en over heide, en via vlonders over water. Er werden bruine Schotse Hooglanders gezien, en zelfs een paar witte. Het was lekker wandelweer op deze warme novemberdag. Voor de foto's kijk hier maar: https://myalbum.com/album/cgjHfqpLu7Ft/ ... 5c24873d09

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 13 nov 2022, 17:11
door Marko
Truitje schreef:Bertus heeft vandaag samen met iemand hier uit de buurt de WS78 tocht vanuit Bussum gelopen. De route ging door bos en over heide, en via vlonders over water. Er werden bruine Schotse Hooglanders gezien, en zelfs een paar witte. Het was lekker wandelweer op deze warme novemberdag. Voor de foto's kijk hier maar: https://myalbum.com/album/cgjHfqpLu7Ft/ ... 5c24873d09
Leuke fotoserie! Witte Schotse hooglanders zie je niet zo vaak, dus bijzonder dat Bertus die gespot heeft.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 14 nov 2022, 07:03
door Berend-Botje
Truitje schreef:Bertus heeft vandaag samen met iemand hier uit de buurt de WS78 tocht vanuit Bussum gelopen. De route ging door bos en over heide, en via vlonders over water. Er werden bruine Schotse Hooglanders gezien, en zelfs een paar witte. Het was lekker wandelweer op deze warme novemberdag. Voor de foto's kijk hier maar: https://myalbum.com/album/cgjHfqpLu7Ft/ ... 5c24873d09
Mooie serie, was ook een leuke wandeling. Tja en dichtbij zijn die Schotten toch wel groot, of ze nu wit of bruin zijn :-8

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 nov 2022, 18:46
door Marko
Vandaag heb ik de N70 natuurroute in het Rijk van Nijmegen gelopen met start en finish in Beek/Ubbergen.
De N70 klinkt als een provinciale autoweg. Niets is minder waar: het is een van de mooiste en zwaarste wandelroutes van Nederland. Je beklimt maar liefst 8 bergen waaronder de beroemde Duivelsberg. Onderweg zijn fenomenale uitzichten over kastanjebossen, Waal & Ooijpolder.

Deze route krijgt van mij de classificatie zeer pittig. De route is “slechts” 14 km lang al vermoed ik dat dit wel iets meer zal zijn vanwege de continue en behoorlijke glooiingen in het parkoers. Zou zomaar 2 km kunnen schelen.
Deze route heeft een zeer hoog “anti-Voy” gehalte, bestaande uit een grotendeels onverhard en nogal hobbelige ondergrond. De herfsttooi is natuurlijk prachtig en tegelijk ook een beetje gevaarlijk glad. Veel losliggende takken, flinke hoogteverschillen en het aantal traptreden is ontelbaar groot.

Ik heb ongeveer iedere 3,5 km gerust om m’n ademhaling weer onder controle te krijgen.
Bij terugkomst in Beek koffie gedronken bij Hotel Spijker. Daar besloten om door te wandelen naar Nijmegen, langs de Rijksstraatweg naar Ubbergen, over de parallelwegen langs de N325, langs de Waalkade tot aan de spoorbrug en verder naar het station.

Al die tijd is het droog gebleven. Bij aankomst op het station begon het (hard) te regenen.
Marianne heeft me hier opgepikt met de auto, zij is vandaag in Kleef geweest en heeft daar, bij toeval, onze middelste zoon met zijn gezin getroffen en samen hebben ze ergens koffie gedronken met iets lekkers erbij. Onze zoon is in de buurt op vakantie.

Alles bij elkaar heb ik in 5 uur tijd 21 km gelopen, waarvan de 1e 14 km slopend waren en de overige 7 km verliepen iets beter.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 nov 2022, 21:06
door joyke
wow martin wat gaaf dat je hem gelopen hebt
bij mij staat die nog steeds op het verlanglijstje ;(

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 nov 2022, 22:30
door Marko
joyke schreef: wow martin wat gaaf dat je hem gelopen hebt
bij mij staat die nog steeds op het verlanglijstje ;(
Vanmorgen pas besloten om deze te lopen, voor de 2e keer.
Het is en blijft een pittig parkoers.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 24 nov 2022, 05:07
door joyke
Marko schreef:
joyke schreef: wow martin wat gaaf dat je hem gelopen hebt
bij mij staat die nog steeds op het verlanglijstje ;(
Vanmorgen pas besloten om deze te lopen, voor de 2e keer.
Het is en blijft een pittig parkoers.
dat klopt maar wel een met prachtige omgeving en uitzicht misschien krijg ik mijn vriend zo gek om dat met mijn te doen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 24 nov 2022, 08:10
door Jeltsje
Mooi verslag om te lezen Martin

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 24 nov 2022, 08:29
door qltel
Ja, het is best een pittige wandeling. maar ook een prachtig stuk om te lopen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 24 nov 2022, 11:00
door Tigelu
Marko schreef:Vandaag heb ik de N70 natuurroute in het Rijk van Nijmegen gelopen met start en finish in Beek/Ubbergen.
De N70 klinkt als een provinciale autoweg. Niets is minder waar: het is een van de mooiste en zwaarste wandelroutes van Nederland. Je beklimt maar liefst 8 bergen waaronder de beroemde Duivelsberg. Onderweg zijn fenomenale uitzichten over kastanjebossen, Waal & Ooijpolder.

Deze route krijgt van mij de classificatie zeer pittig. De route is “slechts” 14 km lang al vermoed ik dat dit wel iets meer zal zijn vanwege de continue en behoorlijke glooiingen in het parkoers. Zou zomaar 2 km kunnen schelen.
Deze route heeft een zeer hoog “anti-Voy” gehalte, bestaande uit een grotendeels onverhard en nogal hobbelige ondergrond. De herfsttooi is natuurlijk prachtig en tegelijk ook een beetje gevaarlijk glad. Veel losliggende takken, flinke hoogteverschillen en het aantal traptreden is ontelbaar groot.

Ik heb ongeveer iedere 3,5 km gerust om m’n ademhaling weer onder controle te krijgen.
Bij terugkomst in Beek koffie gedronken bij Hotel Spijker. Daar besloten om door te wandelen naar Nijmegen, langs de Rijksstraatweg naar Ubbergen, over de parallelwegen langs de N325, langs de Waalkade tot aan de spoorbrug en verder naar het station.

Al die tijd is het droog gebleven. Bij aankomst op het station begon het (hard) te regenen.
Marianne heeft me hier opgepikt met de auto, zij is vandaag in Kleef geweest en heeft daar, bij toeval, onze middelste zoon met zijn gezin getroffen en samen hebben ze ergens koffie gedronken met iets lekkers erbij. Onze zoon is in de buurt op vakantie.

Alles bij elkaar heb ik in 5 uur tijd 21 km gelopen, waarvan de 1e 14 km slopend waren en de overige 7 km verliepen iets beter.
Dat klinkt fantastisch! Die moet ik onthouden voor na de operatie. :vague: