Pagina 125 van 174
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 19 feb 2023, 12:53
door Tigelu
Cornelia schreef:Marko schreef:Tigelu schreef:Vandaag alleen de kortste weg naar de kapper en weer terug naar huis (ca 1800 mtr). Gisteren ietswat te veel gedaan (was de stad even in en dat was achteraf wat te ver en te lang achtereen) waardoor ik vannacht afgestraft werd met een zeer onrustige knie.
Dus maar even een stapje terug en kijken of het vannacht beter gaat.
Met kleine stapjes voorruit kom je er ook.

Je kent Tina toch.
Het vervelende is dat de diverse revalidatieprogramma’s het in grote lijnen wel eens zijn:
- regelmatig bewegen ( maar de een zegt dan elk uur 10 min en de ander zegt 5-6 x per uur)
- als je zit: been hoog, knie zo gestrekt/ plat mogelijk, dus geen kussen er onder
- lopen opbouwen op geleide van pijn, al dan niet met hulpmiddel (iom fysio), maar dan wil de een minimaal 4 wk 2 krukken, de ander heeft het over 2 wk met 2 krukken en daarna met 1 en mijn fysio zegt: binnen mag zonder, buiten eerst 2 en als je je vertrouwd genoeg voelt met 1 kruk.
Meest vervelende is dat de knie nog steeds heel dik is en daardoor minder goed wil/ kan buigen. Zit ik een tijdje, met been hoog +plat, dan zijn daarna de eerste stappen weer heel stijf. Lopen op zich doet niet zeer, voelt alleen stijf en dik. Word ook niet stijver of warmer als ik wat langer loop. Alleen moe. Om dan pas in d3 nacht te gaan mokken dat hij het toch niet leuk vond.
Overdag valt de pijn wel mee, ik heb meer last van het gestrekt zitten (dat steekt in de knie) als lopen maar zo’n onrustig been in de nacht is slopend…. Dus tja wat is wijsheid en waar ligt de pijngeleidersrail die ik geacht word te volgen….ik weet het niet meer en ben Idd een slechte stilzitter.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 25 feb 2023, 15:06
door joyke
via de WS78 in oss en omgeving
gewandeld door natuur gebied de maashorst
een mooie iets meer als 25 kilometers gemaakt
we begonnen met een stort bui
vervolgens een prachtige zon
en de laatste +- 5 kilometer getrakteerd op hagel en sneeuw
als dat geen training meer is dan weet ik het ook niet meer
lekker gelopen alleen de tourossen gespot
de catering werd door hun zelf georganiseerd bij de start kreeg je 3 muntjes die je kon inruilen voor koffie / thee fruit en soep
was een rustige wandel tocht met maximaal 411 wandelaas
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 25 feb 2023, 15:58
door Wil1956
Vandaag ook gelopen bij de WS78 in Oss. De 20 km bleek iets aan de korte kant: 18,7 km. Geen sneeuw gehad maar wel een korte hagelbui. Ik vond het erg koud door de wind. Ik was al lang niet meer bij de WS78 geweest en ik herkende nog een aantal gezichten, zij het 10 jaar ouder! Nou ja, ik word er ook niet jonger op.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 25 feb 2023, 16:32
door Tigelu
Rondje Den Helder en markt. Wel 4 hele kil9meters en daar 67 min overgedaan.
OK daar zat ook wacht en kijktijd in 3 winkels en 2 marktkramen bij. En dat allemaal met 1 elleboogkruk, die is meer zodat ik niet steeds naar beneden hoef te kijken of destoep/straat een beetje egaal is. In deze fase wil je helemaal niet struikelen en vallen.
Het begin is er, de rest komt oogkwaal.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 25 feb 2023, 16:40
door Marko
Tigelu schreef:Rondje Den Helder en markt. Wel 4 hele kil9meters en daar 67 min overgedaan.
OK daar zat ook wacht en kijktijd in 3 winkels en 2 marktkramen bij. En dat allemaal met 1 elleboogkruk, die is meer zodat ik niet steeds naar beneden hoef te kijken of destoep/straat een beetje egaal is. In deze fase wil je helemaal niet struikelen en vallen.
Het begin is er, de rest komt oogkwaal.

Heb je er een oogkwaal bij gekregen ?

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 25 feb 2023, 17:01
door joyke
Wil1956 schreef:Vandaag ook gelopen bij de WS78 in Oss. De 20 km bleek iets aan de korte kant: 18,7 km. Geen sneeuw gehad maar wel een korte hagelbui. Ik vond het erg koud door de wind. Ik was al lang niet meer bij de WS78 geweest en ik herkende nog een aantal gezichten, zij het 10 jaar ouder! Nou ja, ik word er ook niet jonger op.
de sneeuw was net voor de hagelbui begon ik herken je foto ik heb je gezien onderweg
voor mijn is het de eerste keer dat ik voor deze club liep en beviel me super
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 25 feb 2023, 17:13
door Wil1956
joyke schreef:Wil1956 schreef:Vandaag ook gelopen bij de WS78 in Oss. De 20 km bleek iets aan de korte kant: 18,7 km. Geen sneeuw gehad maar wel een korte hagelbui. Ik vond het erg koud door de wind. Ik was al lang niet meer bij de WS78 geweest en ik herkende nog een aantal gezichten, zij het 10 jaar ouder! Nou ja, ik word er ook niet jonger op.
de sneeuw was net voor de hagelbui begon ik herken je foto ik heb je gezien onderweg
voor mijn is het de eerste keer dat ik voor deze club liep en beviel me super
Wat jammer dat ik jou niet heb gezien (of heb herkend). Ik liep vermomd vandaag want normaal gesproken heb ik een hoed op. Maar daarvoor vond ik het vandaag te koud. Volgende keer moeten wij maar even bijkletsen.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 25 feb 2023, 18:04
door joyke
Wil1956 schreef:joyke schreef:Wil1956 schreef:Vandaag ook gelopen bij de WS78 in Oss. De 20 km bleek iets aan de korte kant: 18,7 km. Geen sneeuw gehad maar wel een korte hagelbui. Ik vond het erg koud door de wind. Ik was al lang niet meer bij de WS78 geweest en ik herkende nog een aantal gezichten, zij het 10 jaar ouder! Nou ja, ik word er ook niet jonger op.
de sneeuw was net voor de hagelbui begon ik herken je foto ik heb je gezien onderweg
voor mijn is het de eerste keer dat ik voor deze club liep en beviel me super
Wat jammer dat ik jou niet heb gezien (of heb herkend). Ik liep vermomd vandaag want normaal gesproken heb ik een hoed op. Maar daarvoor vond ik het vandaag te koud. Volgende keer moeten wij maar even bijkletsen.
ik was gekleed in een indigo paars ski jas met blauwe deuter heup tas met gekleurde veters vierdaagse Nijmegen en Ede hanger en spijkerbroek wie weet de volgende ronde nieuwe kansen
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 25 feb 2023, 18:07
door Tigelu
Marko schreef:Tigelu schreef:Rondje Den Helder en markt. Wel 4 hele kil9meters en daar 67 min overgedaan.
OK daar zat ook wacht en kijktijd in 3 winkels en 2 marktkramen bij. En dat allemaal met 1 elleboogkruk, die is meer zodat ik niet steeds naar beneden hoef te kijken of destoep/straat een beetje egaal is. In deze fase wil je helemaal niet struikelen en vallen.
Het begin is er, de rest komt oogkwaal.

Heb je er een oogkwaal bij gekregen ?

Nee, een autocorrect die ik over het hoofd zag

. Ik bedoelde: de rest komt ook wel.
Mijn iPad is wat ouder en mist regelmatig de aanslag van een spatie en dan maakt de autocorrect wat anders van de aaneengeplakte woorden.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 26 feb 2023, 01:38
door Truitje
En weten jullie wie er vandaag ook in Oss te vinden was? Juist Bertus, die was met zijn wandelmaat uit Veenendaal op pad, met Willem. Zij hebben daar de eenmalige 30km bij de WS78 gelopen. De tocht was afwisselend door bos, over heide en langs boerenwege. Bertus heeft weer voor de foto's gezorgd, en ik heb geprobeerd daar een leuk album van te maken, kijk hier maar:
https://myalbum.com/album/9LeuASXXBaMc/ ... 988ac441ac
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 26 feb 2023, 17:42
door LOopmans
Eigen rondje vanuit huis begin deze middag.
Tocht nummer 3 dit jaar. 15 kilometer, over dijken vooral. Best goed weer natuurlijk, wel nét te veel, en te koude, wind voor het mooie.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 27 feb 2023, 10:15
door Carola
Afgelopen vrijdag ben ik ook maar weer eens aan de wandel gegaan. Ik heb een verslagje en foto's in Polarsteps geplaatst.
https://www.polarsteps.com/CarolaRegts/ ... a830e248e3
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 28 feb 2023, 22:05
door Marko
Gisteren:
Heerlijk gewandeld over het Grebbeliniepad, van Scherpenzeel naar Veenendaal. Afstand 25 km.
Uitstekend wandelweer. Genoten.
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 01 mar 2023, 10:30
door Marko
Leuk om te lezen! Ik vond het Twentepad een heel mooi pad!
Dat is een mooie nieuwe uitdaging voor je, een vast tempo en voorgeschreven rustposten.
Succes met de voorbereidingen!
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
Geplaatst: 12 mar 2023, 01:56
door Truitje
Bertus heeft zaterdag samen met zijn zus en 2 wandelvrienden de laatste gewone WS78 tocht van dit seizoen gelopen, en wel de tocht vanuit Woerden. Het was een mooie afwisselende tocht. In het begin waren de sneeuwresten nog goed te zien. Mooi was hierbij dat de stuifsneeuw als strepen tegen bomen of gebouwen zat. Aan het eind ging het een stukje door Woerden, langs de mooie gebouwen die daar staan. De foto's zijn hier te bekijken:
https://myalbum.com/album/Dn2pSagY2R55/ ... 382e829c14