Pagina 126 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 12 mar 2023, 07:27
door joyke
Truitje schreef:Bertus heeft zaterdag samen met zijn zus en 2 wandelvrienden de laatste gewone WS78 tocht van dit seizoen gelopen, en wel de tocht vanuit Woerden. Het was een mooie afwisselende tocht. In het begin waren de sneeuwresten nog goed te zien. Mooi was hierbij dat de stuifsneeuw als strepen tegen bomen of gebouwen zat. Aan het eind ging het een stukje door Woerden, langs de mooie gebouwen die daar staan. De foto's zijn hier te bekijken: https://myalbum.com/album/Dn2pSagY2R55/ ... 382e829c14
:sweat: zaten een maar mooie glibberige en glij paden bij

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 12 mar 2023, 07:56
door Marko
Truitje schreef:Bertus heeft zaterdag samen met zijn zus en 2 wandelvrienden de laatste gewone WS78 tocht van dit seizoen gelopen, en wel de tocht vanuit Woerden. Het was een mooie afwisselende tocht. In het begin waren de sneeuwresten nog goed te zien. Mooi was hierbij dat de stuifsneeuw als strepen tegen bomen of gebouwen zat. Aan het eind ging het een stukje door Woerden, langs de mooie gebouwen die daar staan. De foto's zijn hier te bekijken: https://myalbum.com/album/Dn2pSagY2R55/ ... 382e829c14
Mooie plaatjes weer!
Alleen nog effe de datum aanpassen, Trudy. ;-)

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 12 mar 2023, 11:05
door Tigelu
joyke schreef:
Truitje schreef:Bertus heeft zaterdag samen met zijn zus en 2 wandelvrienden de laatste gewone WS78 tocht van dit seizoen gelopen, en wel de tocht vanuit Woerden. Het was een mooie afwisselende tocht. In het begin waren de sneeuwresten nog goed te zien. Mooi was hierbij dat de stuifsneeuw als strepen tegen bomen of gebouwen zat. Aan het eind ging het een stukje door Woerden, langs de mooie gebouwen die daar staan. De foto's zijn hier te bekijken: https://myalbum.com/album/Dn2pSagY2R55/ ... 382e829c14
:sweat: zaten een maar mooie glibberige en glij paden bij
Zoals het een echte WS’78 tocht betaamd: minimaal 70% onverhard en ja, in de winter en zeker als het gesneeuwd/geregend heeft betekend dat bagger.

Maar wel altijd mooie routes! En dus mooie foto’s!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 12 mar 2023, 14:26
door LOopmans
Gisteren, AVO Wandeltocht in Oudenbosch.

Met mijn vader en mijn stiefmoeder, die ook weer eens mee wilde, voor een route van 15 kilometer door het gebied ten zuiden van Oudenbosch, met onder andere het Pagnevaartbos. Alweer voor de vijfde keer hier geweest. Enkele jaren geleden was de route anders, heette het nog 'Rondje Halderberge', en gewijzigd vanwege veranderingen in het wegennet in die omgeving, maar nu is het eigenlijk beter. Dit jaar, ondanks de vertrouwde rust bij voetbalclub DEVO in Bosschenhoofd bij het vliegveld (Breda/Seppe), ging de route niet helemaal rondom, tot de teleurstelling van mijn vader, die het altijd wel leuk vind om vliegtuigjes te kijken onderweg. We kregen er een langer lusje door het bos voor terug. Wonder boven wonder was het perfect weer, precies op deze zaterdag, terwijl het de rest van de week, en ook nu aankomende week als het goed is, kommer en kwel is. De bospaden waren grotendeels nog goed te doen, maar een paar kleine plekjes die licht 'zompig' waren. Het is natuurlijk veelal wat zanderige grond in Brabant, dus dat scheelt.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 25 mar 2023, 21:09
door Truitje
Vandaag is Bertus naar Nijmegen geweest om daar de Lentetocht te lopen. Sommige stukken waren dankzij andere tochten zeer bekend, afgewisseld met minder bekende stukken. Het was door de regen en wind niet echt lekker wandelweer, maar er zijn weer kilometers gelopen en foto's geschoten. Voor die foto's klik hier: https://myalbum.com/album/rJGjNEULZ2qF/ ... ec37b2cd4d

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 28 mar 2023, 19:29
door Marko
Vandaag heb ik een stukje van het Betuwepad gelopen:
Plan was om van Tiel naar Opheusden te lopen (28 km) maar de verkoudheid die zich gisteren had gemanifesteerd liet haar sporen na.
Ik was niet vooruit te branden. Na een rust ging het weer een paar kilometer goed waarna ik weer inkakte.
In overleg met Marianne (zij moest mij ophalen bij mijn eindpunt) ben ik ergens in the Middle of Nowhere geëindigd waar zij wel met de auto kon komen.
Uiteindelijk heb ik 23 km gelopen. Morgen het vervolg.
Morgen loop ik tot Lienden, ook zo’n afstand.
De verkoudheid is aan het weg trekken.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 mar 2023, 06:50
door Marko
En het vervolg van het Betuwepad heb ik woensdag gelopen. Gestart waar ik de dag ervoor met de auto was opgehaald (gemeente Ochten) en gelopen tot Lienden waar Marianne de auto had geparkeerd om van daaruit te fietsen.
Het lopen ging weer goed en ik heb genoten van een schitterende route die slingerde door het polderlandschap en voor een groot deel dwars door de uiterwaarden van de NederRijn voerde. Iets meer dan 20 km kunnen weer worden opgeteld bij mijn wandelkilometertotaal.

Volgende week wil ik verder lopen via Maurik naar Culemborg.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 05 apr 2023, 19:03
door Marko
En weer een stukje Betuwepad gelopen, deze keer van Lienden (niet te verwarren met Linden of Lijnden) naar Rijswijk (het Gelderse Rijswijk wel te verstaan, er zijn nog 2 Rijswijken)
Een mooie 24 km gelopen met schitterend wandelweer en een afwisselende route.
Onderweg 2 leuke ontmoetingen gehad (1 wandelaar halverwege de route, hij liep dezelfde route als ik maar dan in tegengestelde richting en 1 fietser op de laatste dijk net toen ik dacht: is best een lange dijk, zat deze fietser op een bankje, sprak mij aan en bood mij een stroopwafel aan, tijdje gezellig zitten kletsen).

Morgen nog een stukje verder naar Culemborg. Tenzij het met bakken uit de hemel komt.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 06 apr 2023, 05:51
door joyke
goed bezig martin
leuk die kleine verslagen van jou wandel tocht
ik hoop dit weekend weer een mooie wandeling te maken

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 06 apr 2023, 13:05
door Marko
joyke schreef: goed bezig martin
leuk die kleine verslagen van jou wandel tocht
ik hoop dit weekend weer een mooie wandeling te maken
Zijn idd. korte verslagjes. Misschien volgt er nog een groter verslag, als ik zin heb om te schrijven.
Vandaag 18 km gelopen, inderdaad tot Culemborg gekomen. Ik had gisteren al iets meer gelopen dan de bedoeling was waardoor ik vandaag iets kon inkorten vanwege de verwachte regen.
Heb het redelijk droog kunnen houden op het laatste uur na. Maar toen kwam Culemborg in zicht en liep ik redelijk beschut.

Misschien volgende week weer een grotere etappe.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 06 apr 2023, 15:10
door Tigelu
Omdat ik gisteren -in etappestussen de diverse reistijden en controles door- 15 km gelopen had, besloot ik gisteravond om direct vandaag weer een km of 15 te doen. Even kijken wat de nieuwe knie vind van een tweedaagse. Tot nu toe gaat deze revalidatie een stuk sneller, maar dat heb ik vlgs de arts inderdaad te danken aan het feit dat mijn conditie voor deze operatie een stuk beter was dan ru8m 5 jaar geleden.

Vanmorgen dus bijtijds eruit zodat ik vroeg kon starten omdat het tot de middag droog zou blijven.
Werd uiteindelijk toch pas 9:30 uur als ik de deur uitloop om via Kooypunt en Breezand naar Anna Paulowna te wandelen. Deels langs het fietspad en waar het kan via de groene paden naast de bomenrij.
Na een klein uurtje ben ik bij Kooypunt. Komt goed uit dat daar de McDonalds staat: kan ik even naar het toilet en een beker warme chocolademelk.
En daarna weer door, het NH kanaal over en verder richting Breezand. Het staat hier vol met Narcissen, verloren bollen die zichzelf verder uitzaaien en vermenigvuldigen. En dan komen de eerste bollen velden in zicht en even later ook te ruiken (heerlijk! Ik ben gek op de geur van hyacinten).
Als ik in Breezand aankom is het niet helemaal droog meer hoewel het ook niet echt regent. In ieder geval besluit ik om niet te pauzeren, maar het laatste stuk door te lopen.
Om 12:30 uur schuif ik de kringloopwinkel van Anna Paulowna binnen, die direct achter het station staat. De eerstvolgende trein terug naar DH haal ik niet meer, dus ik doe even een rondje door de winkel en pak de volgende trein. Om 13:15 uur ben ik thuis. De geplande 15 km zijn min of meer probleemloos gegaan.

Volgende keer eens 20-25 km proberen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 06 apr 2023, 16:02
door joyke
Marko schreef:
joyke schreef: goed bezig martin
leuk die kleine verslagen van jou wandel tocht
ik hoop dit weekend weer een mooie wandeling te maken
Zijn idd. korte verslagjes. Misschien volgt er nog een groter verslag, als ik zin heb om te schrijven.
Vandaag 18 km gelopen, inderdaad tot Culemborg gekomen. Ik had gisteren al iets meer gelopen dan de bedoeling was waardoor ik vandaag iets kon inkorten vanwege de verwachte regen.
Heb het redelijk droog kunnen houden op het laatste uur na. Maar toen kwam Culemborg in zicht en liep ik redelijk beschut.

Misschien volgende week weer een grotere etappe.
het is genieten martin ook al zijn ze kort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 08 apr 2023, 23:21
door Truitje
Bertus is zaterdag weer wezen lopen, samen met wat wandelvrienden en zijn zus heeft hij een wandeltocht voorgelopen. En wel in de omgeving van Wageningen en Renkum. Een mooie route en ze hadden heerlijk weer om te lopen. Voor de foto's kan je de link volgen: https://myalbum.com/album/waWkg7Tw3Bhs/ ... 32e98160b0

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 09 apr 2023, 05:36
door joyke
Truitje schreef:Bertus is zaterdag weer wezen lopen, samen met wat wandelvrienden en zijn zus heeft hij een wandeltocht voorgelopen. En wel in de omgeving van Wageningen en Renkum. Een mooie route en ze hadden heerlijk weer om te lopen. Voor de foto's kan je de link volgen: https://myalbum.com/album/waWkg7Tw3Bhs/ ... 32e98160b0
weer een album om van te genieten
je ziet op de foto's ook langzaam de natuur weer wakker worden

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 11 apr 2023, 12:33
door edwinvandeb
Erg mooi! Ook nog een beetje klimmen / survivellen onderweg :respect:
Die molenstenen vind ik ook erg cool, heb ze in kleinere versies genoeg gekocht in het verleden.
en het stadion van FC Wageningen kan ik als voetballiefhebber ook goed waarderen. Kortom erg mooie foto's. :y: