Pagina 127 van 174

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 11 apr 2023, 18:48
door Tigelu
Vandaag alleen bij de fysio op de loopband en crosstrainer gestaan. Voor de rest alleen gefiets en de camper opgehaald uit de stalling.
Kan ik morgen beginnen met weer gebruiksklaar maken en kleine onderhoudskosten te doen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 apr 2023, 16:01
door Wil1956
Vandaag de 53e Fellenoordtocht gelopen vanuit Drunen, georganiseerd door de wsv Waalwijk '82. Ik heb de 15 km gedaan, die iets meer bleek te zijn. Het was lekker zonnig weer maar de koude wind zorgde ervoor dat ik de jas aan bleef houden. Bij de rust bij Boerderij Fellenoord kwam ik 'onze' Walker Bertvos nog tegen, die uiteraard de 30 km liep. Dat was erg lang geleden, dankzij de covid-perikelen. Leuke tocht gelopen!

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 apr 2023, 22:02
door LOopmans
Eveneens bij de Fellenoordtocht geweest. Eerste keer voor mij, 30km.

Over het weer kan ik inderdaad ook niet klagen. De route was prima, wel bijna volledig onverhard. Niet aan te raden voor asfaltliefhebbers. De 30km komt ook als enige afstand door het zand van de Loonse en Drunense Duinen. Wéér met duinen te maken dus, alleen nu niet aan de kust. Deze off-road route maakt wel dat het wel een beetje een speurtocht is, omdat je goed moet zoeken op welke boom er een pijl geplakt is. Ook bij grote velden en de zandvlaktes is het turen naar de overzijde. Een hele uitdaging. Helemaal als je 'op snelheid' bent (niet dat dat nu heel overdreven snel is bij mij), maar het is goed gekomen. Vandaag waren er nog wel veel plekken erg drassig, en een veld in het begin was praktisch een moeras. Wellicht is dat morgen iets beter, voor degenen die morgen gaan lopen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 15 apr 2023, 22:10
door Tigelu
Vandaag de Halve van Den Helder gelopen. Officieel een halve marathon, maar de georganiseerde route was iets meer (21,7 km) met extra loop meters van huis naar start, onderweg even iets regelen bij de Helderse Vallei waar we bijna langs liepen en tot slot de meters van finish naar huis was het totaal vandaag 24,5 km. En behalve van stijf aanvoelende nieuwe knie geen enkel probleem ondervonden.

Het was lekker zonnig weer en de jas is na 1,5 km al uitgegaan en is ook niet meer aangeweest. De wind en bewolking kwamen pas toen ik allang weer thuis was.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 17 apr 2023, 08:44
door Marko
13 april, van Zoetermeer naar Den Haag, 20 km
In het 1e weekend van juli wil ik lopend de Afsluitdijk oversteken. Vòòr die datum wil ik de afstand tussen Zoetermeer en Den Oever ook lopend zien te overbruggen.
Ik begin vandaag in Zoetermeer vanuit mijn woning en loop dan via (de rand van) Delft naar de Haagse binnenstad, voornamelijk langs plassen, kanalen, grachten en vaarten.

Vanuit huis loop ik naar het nabijgelegen Balijbos. Eerst zijn het wat brede sloten. Na 2 km volgt de Floraplas (een overblijfsel uit de tuinbouwtentoonstelling Floriade van 1992) Iets verderop is de Dobbeplas en nog weer verder kom ik langs de Grote Plas in het recreatie- en natuurgebied de Delftse Hout.
Ik loop dan inmiddels ook langs de Tweemolentjesvaart, volgens mij beter bekend onder de naam "Aan 't Verlaat". Deze volg ik tot het einde (bij de Tweemolentjes brug in Delft). Bij de brug sla ik rechtsaf en dan wandel ik zo’n beetje 5 km langs het Rijn-Schiekanaal, die even verderop Delftse Vliet heet of alleen Vliet wordt genoemd. Ter hoogte van het attractiepark Drievliet is er een belangrijke aftakking van de Vliet, die naar de Haagse binnenstad gaat.

Voor mij volgt dan een verrassend gedeelte langs de Haagse Trekvliet, waar ik tevens enkele kleine havens passeer.
De Haagse Trekvliet is een kanaal dat het Haagse Grachtenstelsel verbindt met de Vliet (waar ik dus net vandaan kom).
De Haagse Trekvliet, dat circa 2,4 km lang is, loopt tot in het centrum van Den Haag en is van belang voor de doorstroming van het oppervlaktewater in Den Haag. Vanuit de Haagse Trekvliet stroomt het water door het Zieken, de Singelgracht en het verversingskanaal via de haven van Scheveningen naar de Noordzee.
Zover kom ik niet. Mijn eindpunt is het Centraal Station van Den Haag.

Ik heb voor het eerst sinds de Vierdaagse weer op MBT schoenen gelopen en dat heb ik geweten: het zijn m’n “race-schoenen” en ze lopen weer buitengewoon heerlijk. Aan één stuk door gelopen, het was genieten!
De schoenen lopen vooral lekker op verharde wegen en zijn dus uitermate geschikt voor de Nijmeegse Vierdaagse. Op onverharde en dan met dame "natte" ondergronden zijn ze voor mij niet (meer) geschikt, na enkele valpartijen vorig jaar.

De weergoden waren mij goed gezind vandaag, alle sombere voorspellingen zijn niet uitgekomen.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 17 apr 2023, 17:53
door Truitje
Gisteren heeft Bertus weer meegeholpen bij het voorlopen van een wandeltocht, en wel de 3de Edese Natuurlandschapwandeling. De start was bij Bloem, aan de N224 naast Juffrouw Tok. Vandaar de N224 overgestoken en aan die kant een mooie lus gelopen, dan via de rotonde de weg weer oversteken en via de heide weer terug naar Bloem. Na de pauze is er aan die kant een mooie lus gelopen, langs oa de 2de schaapskooi en de Kreelse Plas. Daarna is er nog een mooi gedeelte door het bos, voor het einde bij Bloem weer bereikt wordt. Voor de foto's kijk hier maar: https://myalbum.com/album/jLoj28U4Q46E/ ... 759d388b29

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 20 apr 2023, 02:01
door Truitje
Woensdag heeft Bertus weer een tocht gelopen. Hij had gehoord dat ze met de SOP wandeltochten naar Noordwijk zouden gaan, en gezien de bollenvelden daar in de buurt leek hem dat wel wat. De route was mooi, maar ze hebben minder bloemen gezien dan gehoopt, maar er waren ook nog velden die nog niet in bloei waren. Ze gingen langs bollenvelden, door de duinen en een stukje over het strand. Verder was het lekker weer om te lopen, dus wat wil je nog meer. Voor de foto's, klik maar hier: https://myalbum.com/album/K3RUrevNQGBH/ ... bebcff0740

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 21 apr 2023, 19:38
door julia55
Vandaag alvast de noviumagustocht in groesbeek gelopen die a.s zondag is
Dit hebben we vorig jaar ook gedaan..de route stond toen op internet.. onderweg kregen we de route van de man die de pijlen aanzet ophangen was.. omdat we deze omgeving kennen konden wij vandaag de route goed lopen zonder pijlen ..dit is voor beginnende wandelaars een pittige tocht..en wij persoonlijk vinden dit geen goede training voor de 4daagse.. omdat dit na het eerste stuk konstant klimmen en dalen is.. in deze omgeving groesbeek .beek,berg en dal..is geen enkele pad of weg vlak...

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 21 apr 2023, 19:51
door Tigelu
julia55 schreef:Vandaag alvast de noviumagustocht in groesbeek gelopen die a.s zondag is
Dit hebben we vorig jaar ook gedaan..de route stond toen op internet.. onderweg kregen we de route van de man die de pijlen aanzet ophangen was.. omdat we deze omgeving kennen konden wij vandaag de route goed lopen zonder pijlen ..dit is voor beginnende wandelaars een pittige tocht..en wij persoonlijk vinden dit geen goede training voor de 4daagse.. omdat dit na het eerste stuk konstant klimmen en dalen is.. in deze omgeving groesbeek .beek,berg en dal..is geen enkele pad of weg vlak...
O leuk! Ik ben gek op klimmen en dalen! En ik ga op Koningsdag met Spatoes een tochtje lopen. Kun je de route via pb doorgeven? Misschien kunnen we deze deels lopen (en anders loop ik hem zelf later nog wel een keer).

Asjebliefasjebliefasjeblief?

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 23 apr 2023, 02:23
door Truitje
Bertus heeft zaterdag de jubileumwandeltocht van de WS78 gelopen. In eerste instantie met zijn zus en Casper samen, maar een groot gedeelte van de tocht hadden ze spontaan een 4de loper erbij. Het eerste gedeelte van de tocht was droog, maar de voorspelde regen kon niet wegblijven. Het was een mooie afwisselende route en er was een mooi aantal lopers die mee hebben gelopen. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/ZLZ5sTrqFcXu/ ... 82826e1b6a

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 24 apr 2023, 12:43
door LOopmans
Redelijk onverwacht bij de Noviomagustocht in Groesbeek geweest. 20km. Twee jaar geleden deze tocht ook eens gelopen. Het was precies op het goeie moment prachtig weer, dus dat was aardig van de weergoden. Wel nog meer drassige plekken dan vorige week in Drunen, maar met een beetje klim en klauterwerk kom je daar telkens wel voorbij. Het is best een mooie route, met inderdaad veel klimmen en dalen en veel onverharde bospaden, in natuurlijk een prachtige omgeving, hoewel de route misschien wel nét te eentonig is. De 20km of langer gaat ook nog een stukje door Duitsland. Het was goed druk, en die opmerking maakte man achter de starttafel ook al, maar uiteraard verspreiden de wandelaars zich al snel.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 26 apr 2023, 20:36
door Marko
Vandaag ben ik weer verder gelopen over het Betuwepad. Van Culemborg naar Geldermalsen.
De start was vlakbij de Lek, waar ik al snel de uiterwaarden ben ingegaan.
De finish was nabij de Linge, waar het heerlijk rustig lopen was.
En daartussen veel smalle (soms glibberige) paadjes langs andere wateren, door polderlandschappen en weilanden. Ook een stukje langs een drukke verkeersweg gelopen.
Veel bloesem gezien deze keer en dat was puur genieten.
Geen horeca gezien onderweg ook weinig bankjes om even lekker te kunnen zitten. Dus werd het improviseren om even de benen rust te kunnen geven.
Op landgoed Mariënwaerdt geweest waar het wat drukker was met wandelaars.
Een mooie 31 km gelopen, rust op 17 en op 25 km.

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 apr 2023, 00:32
door Truitje
Bertus heeft vandaag samen met zijn zus en 2 wandelmaten de Zevenheuvelentocht in Groesbeek gelopen. Het was al wat jaartjes geleden, maar de tocht was nog steeds mooi. En zeker bij dit mooie weer. En ze zijn weer een aantal bekenden tegen gekomen, waaronder Rob Mans, en Peter B. Voor de foto's kijk hier: https://myalbum.com/album/VqLpxFy2wPMA/ ... 2e3b435984

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 30 apr 2023, 12:33
door joyke
de Lentewandeltocht Geffens Veld tocht
een heerlijke route met prachtig weer op de 15 kilometer
me vriend wandelde mee en gezien me ziek zijn vond die 25/30 niet verstandig :punch:
het werden er 3 kilometers meer ivm parkeren van de auto wat natuurlijk geen probleem was ruim voldoende plaats overal en gratis

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Geplaatst: 02 mei 2023, 21:11
door LOopmans
Afgelopen zaterdag was ik dus bij de Leeuwenmars in Boven-Leeuwen. Het is 25 kilometer geworden. Ik liep met twee ooms, die weer meelopen in Nijmegen dit jaar, en dit was hun eerste 25-er sinds de 4Daagse van 2019. Vorig jaar hier 30km gelopen, en dat was wel een hele andere route, dus ondanks dat ik een 'nummertje 2' kon ophalen liep ik praktisch voor de eerste keer.

Deze kant was vooral een flink lang, kronkelend stuk dijk met uitzicht over uiterwaarden en de Waal. Dit gaat langs drie dorpen; Beneden-Leeuwen, Wamel en Dreumel. Na de rust in Dreumel gaat de route door de dorpen min of meer evenwijdig aan de heenweg weer terug. Ik begreep dat bij deze tocht toevallig de 25km route op zaterdag en zondag een andere route is, dus ik vermoed dat op zondag de route meer die 30km route volgt die ik vorig jaar liep. Voor de rest prima route, prima dag. Mijn 10e wandeltocht van het jaar zit er weer op.