Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Vandaag 30 km gewandeld van Geldermalsen naar Tiel, over het Betuwepad en daarmee het Betuwepad afgesloten.
Het was natuurlijk fraai lenteweer wat het lopen toch wel wat aangenamer maakt.
Door enkele dorpskernen gelopen, waaronder Tricht, Buurmalsen, Buren en Erichem.
Overal waren de straten en gebouwen feestelijk versierd met vlaggetjes in de kleuren rood-wit-blauw en oranje.
Veel over graspaden langs smalle wateren gelopen. De andere helft was verhard en iets minder aantrekkelijk vanwege het aanwezige verkeer. Niet echt druk te noemen maar je bent dan toch continue in de goed-opletten-modus.
Al met al een prima wandeldag gehad!
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2657
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vandaag alleen een rondje Vorden gelopen. Net aan 5 km. Daarna op de koffie/thee bij mijn “kleine” broertje (jongste maar ook de langste met zijn 1.95 mtr) Helaas rest van deze prachtige lentedag in de auto doorgebracht, dwars door Nederland van Vorden Gld naar Baarland en Kwadendamme Zld.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus had woensdag een vrije dag en kon dus mee naar Zeewolde om daar samen met andere leden van Samen op Pad (SOP) een tocht te lopen. Nu had hij gehoopt langs de bollenvelden te komen die daar ook zijn, maar dat gebeurde dus niet. Ze hebben wel 25km door het mooie Zeewolde gelopen, door de omgeving, maar ook door de plaats zelf. En met het mooie zonnige weer, en die mooie route is het de hele tocht genieten geworden. Ik had tenminste weer een flinke voorraad foto's om uit te kiezen, de mooiste en leukste zijn hier: https://myalbum.com/album/uKkX9usUCMcP/ ... 0b3d1e2ed9
Gebruikersavatar
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:47
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Locatie: rijkevoort

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door julia55 »

Gisteren hebben we het pad van de vrijheid na 4 dagen wandelen afgesloten met het defile in wageningen.
Nadat we vorig gestopt waren in wolfheze zijn we daar dinsdag morgen begonnen en via ede de ginkelse en edese hei zijn we naar lunteren gelopen waar onze eerste overnachting was ..de tweede dag was de etappe lunteren naar veenendaal de klomp om te kunnen overnachten hebben we nog zo.n 7 km van de volgende etappe gelopen langs de rand van Veenendaal ..weer een adres bij vodf een heel huisje voor onszelf..na een douche zijn we naar een wandelvriendin gelopen die had ons uitgenodigd om te komen eten.
De derde dag is vriendin naar ons overnachtingsadres gekomen en liep een dag mee om via landgoed prattenburg naar Rhenen te lopen. Een redelijk korte etappe maar met zware rugzak lag ons tempo niet zo hooog en waren de vele bankjes zeer welkom...aangekomen in Rhenen hebben we nog een drankje genomen waana vriendin afscheid van ons nam en wij zijn gebleven om meteen een hapje te eten..
Daarna nog twee km naar overnachtingsadres wederom een gedeelte helemaal voor onszelf. We hadden nog naar de dodenherdenking op de grebbeberg gewild maar aangezien dat de mensen waar we overnachtte er ook eens waren geweest en dat je alleen maar tegen de ruggen van mensen aankijkt hadden we besloten om niet te gaan...smorgens na weer een prima ontbijt gingen we op pad voor de laatste 12 km ....na een hapje eten besloten we toch maar te wachten op het defile...bij hotel de wereld was geen doorkomen meer aan..maar toen iemand ons vertelde dat de stoet ook langs het busstation zou komen hebben we gewacht ..heel vaak op tv gezien maar nog nooit in het echie...we hebben gekeken tot het begon te regenen. Toen maar met bus en trein naar huis....4 heerlijke dagen met goed weer....een pad wat zeker de moeite waard is...opnaar het volgende pad....welk ???????
Gebruikersavatar
Tigelu
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 2657
Lid geworden op: 10 feb 2007, 19:59
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 22181
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 20
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Locatie: Den Helder

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Tigelu »

Vandaag dag 1 van de 24 km route tweedaagse van Blankenberge. Begon met een stukje Blankenberge en boulevard. Even de pier op om te stempelen en weer terug naar de boulevard. Daarna mooi stukje duingebied naar Zeebrugge en vandaar via een hoekje van Blankenberge de Uitkerkse Polder in. Inderdaad: een polder, dus weids uitzicht naar alle kanten en dat voor vele kilometers lang. In Zuienkerke was, zoals gewoonlijk als er een doortocht is, weer een rommelmarkt. Zuienkerke is ook het verste punt. Vandaar weer terug naar Blankenberge.
Het is mooi droog gebleven met een aangename temperatuur van 17 graden met weinig wind en af en toe een zonnetje tussen de wolken door. Ik heb vrijwel de hele tocht in korte broek gelopen en vanaf 10 km zelfs in een hemd + korte broek.
Bij de finish een biertje (alcoholvrij) en visje gescoord + de IVV stempel. Knie heeft zich goed gehouden. Van de start om 9:10 uur tot de finish om 14:29 uur. Het terugfietsen naar de camping werd minder op prijs gesteld.
Hopelijk morgen weer zo’n dag.
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
Gebruikersavatar
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1682
Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Locatie: Tilburg

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

Vandaag ook de eerste dag van de Tweedaagse Voettocht van Blankenberge gelopen. Ik ben alleen een uur later gestart (iets na tien uur) en was rond half vier weer binnen. Onderweg slechts enkele spetters gehad na Zuienkerke en ook bij de finish is er wat regen gevallen. Voor de rest een mooie tocht gehad; ik was hier nog nooit geweest. Morgen richting de Haan met een stuk over het strand terug naar Blankenberge. Ik hoop dan de België bar van de IML op de kop te kunnen tikken voor op de medaille.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Gebruikersavatar
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3296
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:40
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Truitje »

Bertus is zaterdag naar Wageningen gegaan om daar sinds alle Corona ellende begon weer een 40 km tocht te gaan lopen, en wel de Capitulatie Vrijheidstocht. En wat was het een mooie route, en ook nog eens heerlijk weer, genieten dus. Bekenden gezien en gesproken, een grutto en fazant aardig dichtbij gezien. Hij heeft het mij heel moeilijk gemaakt door heel veel foto's te maken, maar ik heb een keuze kunnen maken, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/2NwJ5NiMujsh/ ... 7749614c8d
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3002
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

Truitje schreef:Bertus is zaterdag naar Wageningen gegaan om daar sinds alle Corona ellende begon weer een 40 km tocht te gaan lopen, en wel de Capitulatie Vrijheidstocht. En wat was het een mooie route, en ook nog eens heerlijk weer, genieten dus. Bekenden gezien en gesproken, een grutto en fazant aardig dichtbij gezien. Hij heeft het mij heel moeilijk gemaakt door heel veel foto's te maken, maar ik heb een keuze kunnen maken, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/2NwJ5NiMujsh/ ... 7749614c8d
leuk om het lusje van de 40 kilometer op de foto's terug te zien ik zelf heb de 25 gedaan herkende dat hele stuk weer terug in de foto's
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
Voy con Dios
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3948
Lid geworden op: 29 sep 2007, 18:53
Leeftijd: 68
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Locatie: Veenendaal

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Voy con Dios »

Truitje schreef:Bertus is zaterdag naar Wageningen gegaan om daar sinds alle Corona ellende begon weer een 40 km tocht te gaan lopen, en wel de Capitulatie Vrijheidstocht. En wat was het een mooie route, en ook nog eens heerlijk weer, genieten dus. Bekenden gezien en gesproken, een grutto en fazant aardig dichtbij gezien. Hij heeft het mij heel moeilijk gemaakt door heel veel foto's te maken, maar ik heb een keuze kunnen maken, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/2NwJ5NiMujsh/ ... 7749614c8d
Het is weer een topserie Bertus (en Truitje!). Ik zie op de foto's nog dingen, die ik onderweg heb gemist.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3002
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

Voy con Dios schreef:
Truitje schreef:Bertus is zaterdag naar Wageningen gegaan om daar sinds alle Corona ellende begon weer een 40 km tocht te gaan lopen, en wel de Capitulatie Vrijheidstocht. En wat was het een mooie route, en ook nog eens heerlijk weer, genieten dus. Bekenden gezien en gesproken, een grutto en fazant aardig dichtbij gezien. Hij heeft het mij heel moeilijk gemaakt door heel veel foto's te maken, maar ik heb een keuze kunnen maken, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/2NwJ5NiMujsh/ ... 7749614c8d
Het is weer een topserie Bertus (en Truitje!). Ik zie op de foto's nog dingen, die ik onderweg heb gemist.
foei foei toch Voy :tmi: niet goed op gelet
hopelijk wel alle pijltjes gevolgd :rofl:
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Gebruikersavatar
LOopmans
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2015, 11:00
Leeftijd: 36
Afstand 2025: 50
Kilometers gelopen: ~10000
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door LOopmans »

Ook gisteren in Wageningen geweest. Prima gelopen, leuke route, veel beter weer dan vorig jaar. En, een medaille in plaats van een vaantje! Het is wat.
Gebruikersavatar
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1682
Lid geworden op: 14 apr 2009, 18:11
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Locatie: Tilburg

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

Vandaag de 2e dag van de Tweedaagse van Blankenberge gelopen. Gestart om 10.10 uur en weer binnen om 12.10 uur. Nee, geen toptijd gelopen op de 24 km maar last gekregen van de bekende hartritmestoornis na 3 km. Ik heb een pilletje genomen zodat het ergste voorbij ging maar het voelde niet goed om de polder en de duinen en daarna het strandparcours te doen. Ik ben dus na een half uurtje afwachten een paar 100 meter teruggelopen naar de spitsing en ben de route van de 7 km gaan vervolgen. Vandaar zo vroeg binnen. Helaas geen IML landen bar voor België en geen medaille. Dat eerste vind ik het ergste. Nou ja als dat erg is. De stoornis ging pas compleet over toen ik weer een tijdje in het hotel was.

Hoe het nu moet met de Vierdaagse? Tot nu toe heb ik onderweg bij de tochten dit jaar dit probleem niet gehad maar soms wel achteraf (maar was ik al thuis). Voorlopig ga ik maar verder met de afstanden opbouwen en dan ik zie in Nijmegen wel weer.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Berend-Botje
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Berichten: 1905
Lid geworden op: 06 jul 2005, 19:49
Leeftijd: -
Afstand 2025: 40 of 50
Loopnummer 2025: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 31
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: -
Mood: Blij
Locatie: Hoogeveen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Berend-Botje »

Laatste voorbereiding/verkenning voor de HKT.
Bleek wel nodig te zijn, 2 overgangen van een sloot bleken geen doorgangen meer te zijn.
Dus route ombouwen en dat 3 weken voor de wandeling

Vervolgens vlak voor de pauze "ruzie" met een 4voeter.
Resultaat bleek pas bij de de pauze (in dit geval finish)
Broek kapot en een afdruk van de hondentanden in mijn bovenbeen

Na telefonisch contact kreeg ik het advies om toch even bij de HAP langs te komen > tetanusprik en antibiotica als resultaat.

Waar ik het meeste van baal is dat de baasjes alleen maar riepen naar de hond vanaf hun bankje, toen ik verder liep hoorde ik ze nog zeggen "braaf" :devil:
En achteraf dat ik hun gegevens niet heb genoteerd/gevraagd

Maar goed honden waren al niet mijn grootste vrienden, maar nu nog minder.
Hoewel....er zijn uitzonderingen, dit merkte ik vandaag tijdens mijn zondagmiddagommetje
Gebruikersavatar
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 4722
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:13
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Locatie: Zoetermeer

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Marko »

Nergens. Andere bezigheden. En het weer zou niet al te best zijn. Viel achteraf erg mee!
Mijn geplande wandeling van vandaag heb ik verplaatst naar komende maandag.
Etappe Zandvoort - Wijk aan Zee van het NederRandpad wil ik dan alsnog lopen.
Gebruikersavatar
joyke
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Berichten: 3002
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:31
Leeftijd: 40
Afstand 2025: 4x40
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Meindl Caracas
Mood: Vrolijk
Locatie: wijchen - nijmegen

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door joyke »

een prachtige wandeling van 22.38 kilometers gemaakt in en rondom lith maren-Kessel en lithooijen

fijne route over de dijken en door oude struin steegjes
heerlijk weer goed georganiseerd door de osse maaskant vereniging

en weer zonder problemen gewandeld met 2 rusten 4 uur en 28 minuten inclusief rust tijd

ben geen bekende tegen gekomen of ze moeten op de 30-40 kilometers hebben gewandeld
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”