Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Wil1956 »

Boktwee schreef:Vandaag de Grenzeloze Tocht gelopen tussen Luyksgestel (NL) en Lommel (BE). Heerlijk weer gehad, puur natuur en van de 32 kilometers misschien 500 meter asfalt. :icon_mrgreen: Héérlijk! Verslag staat hier.
Daar was ik vandaag ook te vinden. Ik wilde de 24 km lus doen maar bij de start bleek dat ik het laatste stuk met de pendelbus terug moest en dat vond ik maar niets. De keuze was dus of de volle 32 km of 'maar' 16 km. Onderweg bleek dat de conditie toch slechter was dan gewenst door het vele binnenzitten, ziek geweest zijn en niet daardoor wandelen, dus bij de scouting besloten om vanaf daar terug te lopen naar de Zwarte Bergen. Zodoende kwam ik uit op 16 km. Wel een prachtige dag gehad met veel zon en mooie natuur.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Hanwag
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Boktwee schreef:Vandaag de Grenzeloze Tocht gelopen tussen Luyksgestel (NL) en Lommel (BE). Heerlijk weer gehad, puur natuur en van de 32 kilometers misschien 500 meter asfalt. :icon_mrgreen: Héérlijk! Verslag staat hier.
Weer genoten van je verslag en prachtige foto's.
"Life is like a beach, enjoy the waves"
LDW
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX

Bericht door LDW »

Gisteren Slach om 'e Toer gelopen in Surhuizum.
Grappig om te zien, hoe een wandelingetje van 10, 20 0f 30 km op 29 december 'zomaar' 1000 wandelaars op de been brengt. :icon_cool:

De omgeving was niet heel bijzonder, maar het was wel gezellig en een goede training voor 'over een maand'.
Ambulo ergo sum
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk

Bericht door footloose »

Ha Rob, toch wel leuk hè zo'n viervoeter? Die vindt het helemaal niet erg om 'zijn' chocomel met jou te delen, hihi.
Klinkt goed, misschien 'SOP' ik ook wel een keer mee. Is het altijd een vergelijkbare afstand? En staan die wandelingen op wandel.nl? En vinden de wandelingen verspreid over Nederland plaats?
Alvast een goed wandeljaar 2016 gewenst! Voor jou is een dag niet gelopen een dag niet geleefd toch?
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Contacteer:

Bericht door Truitje »

footloose schreef:Ha Rob, toch wel leuk hè zo'n viervoeter? Die vindt het helemaal niet erg om 'zijn' chocomel met jou te delen, hihi.
Klinkt goed, misschien 'SOP' ik ook wel een keer mee. Is het altijd een vergelijkbare afstand? En staan die wandelingen op wandel.nl? En vinden de wandelingen verspreid over Nederland plaats?
Alvast een goed wandeljaar 2016 gewenst! Voor jou is een dag niet gelopen een dag niet geleefd toch?

Via deze link kan je wat info over het 'soppen' vinden http://wc-samenoppad.nl/informatie
En hier de komende 'sop agenda' http://wc-samenoppad.nl/dp-kalender/sop-lwp-2015
herwin
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers

Bericht door herwin »

Vandaag mijn derde etappe van het Marskramerpad gelopen. Etappe twee was ergens in 2013, etappe 1 in het begin van 2012, dus met dit tempo ben ik in 2050 wel klaar. Vanmorgen in alle vroegte vertrokken op de fiets naar Borne en vanaf het station daar na een aanloopstukje van zo'n 2 km de route vervolgd. Eerst een klein stukje dat ik in 2013 ook al gelopen had, dat kwam vervoerstechnisch nou eenmaal handiger uit. Nou blonk het pad de hele dag al niet uit in duidelijke markering, maar voor zonsopgang was het helemaal een zoekplaatje. Het eerste bordje dat het pad alleen tussen zonsopgang en zonsondergang betreden mocht worden kwam wat eerder dan de zonsopgang, en uiteraard was dat het eerste moment dat ik iemand onderweg tegen kwam. Gelukkig heeft ze geen politie gebeld (of konden die mij niet vinden en zijn ze nu alle wandelgerelateerde fora aan het doorzoeken). De route kruiste nogal eens met het Overijssels Havezatenpad, en uiteraard stond dat niet overal even duidelijk aangegeven, waardoor ik nog een paar kilometer te veel heb gelopen omdat ik de verkeerde roodwitte markering aan het volgen was. Omdat het bedoeld was als mijn laatste duurtraining voor de Bossche 100 maar met een heel behouden tempo gelopen, maar dat tempo kakte even helemaal in toen ik via een voetveer naar de overkant moest: hoewel het vast minder zwaar wordt van zo'n draaiwiel heb ik me zo het leplazarus moeten draaien dat mijn maximumhartslag die dag even met 30 slagen per minuut steeg. Dit kost ook weer zoveel tijd dat ik bang was dat ik me moest gaan haasten voor de trein (die maar 1x per uur rijdt), maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen. Duurtraining is in ieder geval geslaagd, 44 kilometer gelopen op enkel water.
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Het wordt bijna een traditie om de 1ste zondag van het nieuwe jaar vanuit Wijk aan zee te gaan kuieren.
Angstvallig werd het weer en de weerberichten in de gaten gehouden.
Ik weet wel dat je in de regen ook kan wandelen maar droog weer is toch prettiger.
Vannacht was er veel wind en het regende vanmorgen nog steeds.
Buienradar en weeronline geraadpleegd. Nu nog regen maar tegen de tijd dat we aan de wandel zouden gaan zou het droog worden/zijn.
Zo geschiede dus ook.
Ik was op tijd bij Ingrid en daar begon iets te knipperen in het dashbord wat liet weten dat Eitje honger had.
Ach, heen en weer Wijk aan zee gaat wel lukken.
Het was weer een mooie route die subliem was uitgezet. Bravo hiervoor.
Richting Beverwijk en Heemskerk. Rust bij camping Geversduin met een heerlijke hete en sterke cappucino.
Daarna de duinen in.
Schotse hooglanders gespot. Ingrid dacht dat ze op het pad stonden maar dat scheelde niet veel. Een paar keken verveeld op toen we tussen ze door liepen. Zo van: wat doen die rare snuiters allemaal hier?
De laatste 4 km. gingen over het strand weer richting Wijk aan zee. Strak strand, beetje tegenwind wat de vermoeidheid liet voelen.
Lekker door gelopen en in 4,5 uur hadden we de 20 km. er weer op zitten.
Richting huis reed ik nog even verkeerd want de oprit naar de snelweg is veranderd dus even gekeerd op het industrie terrein.
Dat was voor Eitje net te ver en op de verkavelingsweg, zo'n 3 km. voor huis, begon het een en ander te knipperen en te piepen en gaf Eitje de pijp aan Maarten.
Uitrollend wist ik de oprit naar een recreatieterrein te bereiken en toen was het over en uit.
Lief gebeld. Geen tijd, was druk bij de voetbal. Bel de ANWB maar. STOM dat ik daar zelf niet meteen aan gedacht had.
Binnen een uur zou de WW er zijn (Ingrid ging alvast lopend richting huis) en zo geschiede. Nadat de inhoud van een jerrycan in Eitje geleegd was kon ik verder huiswaarts keren.
Ik weet nu ook meteen dat ik dus GEEN 90 km. op de reservetank kan rijden :icon_rolleyes:.

Al met al een TOP dag gehad met een hilarisch einde :icon_lol:
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja

Bericht door Wil1956 »

Vandaag de 3e tocht van de Winterserie van wsv Waalwijk '82 gelopen vanuit, jawel, Waalwijk. Dankzij de overvloedige regen van zaterdag was het op het parcours ook veel klunen geblazen, door de modder. Niet overal in Brabant is er zandgrond waarin de regen snel wegzakt en de stukken leem en klei zaten fiks in de route verwerkt. Gelukkig was het de hele dag droog met zelfs een streepje zon. Het was een aardige mix van verhard en onverhard. Ook leuk is het om eens aan de andere kant van de hekken van de Efteling te lopen en de attracties van de achterkant te mogen bewonderen. Het was daar ook aardig druk.

Ik heb gekozen voor de 30 km met het idee om af te snijden als het niet zou gaan. De laatste 30-er heb ik in oktober gelopen, maar het is goed gegaan. Bij de rust Bernard_dT nog gesproken, die daar net ging zitten toen ik weg wilde gaan. Het was weer een prima dag, als vanouds. Ik hoop dat het dit jaar vaker zo gaat.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Annet
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 60+
Kilometers gelopen: 10.005
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Hanwag en Meindl

Bericht door Annet »

Wil1956 schreef:Vandaag de 3e tocht van de Winterserie van wsv Waalwijk '82 gelopen vanuit, jawel, Waalwijk. Dankzij de overvloedige regen van zaterdag was het op het parcours ook veel klunen geblazen, door de modder. Niet overal in Brabant is er zandgrond waarin de regen snel wegzakt en de stukken leem en klei zaten fiks in de route verwerkt. Gelukkig was het de hele dag droog met zelfs een streepje zon. Het was een aardige mix van verhard en onverhard. Ook leuk is het om eens aan de andere kant van de hekken van de Efteling te lopen en de attracties van de achterkant te mogen bewonderen. Het was daar ook aardig druk.

Ik heb gekozen voor de 30 km met het idee om af te snijden als het niet zou gaan. De laatste 30-er heb ik in oktober gelopen, maar het is goed gegaan. Bij de rust Bernard_dT nog gesproken, die daar net ging zitten toen ik weg wilde gaan. Het was weer een prima dag, als vanouds. Ik hoop dat het dit jaar vaker zo gaat.

Fijn Wil dat het weer goed gaat. Geeft de burger moed.
rivella_girl
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Leeftijd: 49
Afstand 2025: 0
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: geen idee
Mood: Erg blij

Bericht door rivella_girl »

Heb hier ook gelopen, wat hebben we geboft met het weer he. En wat een aparte afsluiting van een wandeldag :icon_wink:
Die Schotse Hooglanders vond ik voor het eerst zo niet leuk. Ik zag ze wel naast het pad staan links en rechts, maar er kwam er opeens één vanuit de struiken op me af gedenderd. Omdat ik niet wist wat ik moest doen ben ik achter een heeel dun boompje gaan staan :icon_lol: Gelukkig stopte het beest, maar toen moest ik nog door die groep heen. Gelukkig ging dat goed maar jeetje, ik stond wel te bibberen hoor. Verder een pijltje gemist maar dat kwam ook goed. Prima eerste tocht na bijna drie maanden niet lopen. De foto's volgen nog even niet, ik ben klaar met 'mijnalbum' en ga op zoek naar iets anders.

Cornelia schreef:Het wordt bijna een traditie om de 1ste zondag van het nieuwe jaar vanuit Wijk aan zee te gaan kuieren.
Angstvallig werd het weer en de weerberichten in de gaten gehouden.
Ik weet wel dat je in de regen ook kan wandelen maar droog weer is toch prettiger.
Vannacht was er veel wind en het regende vanmorgen nog steeds.
Buienradar en weeronline geraadpleegd. Nu nog regen maar tegen de tijd dat we aan de wandel zouden gaan zou het droog worden/zijn.
Zo geschiede dus ook.
Ik was op tijd bij Ingrid en daar begon iets te knipperen in het dashbord wat liet weten dat Eitje honger had.
Ach, heen en weer Wijk aan zee gaat wel lukken.
Het was weer een mooie route die subliem was uitgezet. Bravo hiervoor.
Richting Beverwijk en Heemskerk. Rust bij camping Geversduin met een heerlijke hete en sterke cappucino.
Daarna de duinen in.
Schotse hooglanders gespot. Ingrid dacht dat ze op het pad stonden maar dat scheelde niet veel. Een paar keken verveeld op toen we tussen ze door liepen. Zo van: wat doen die rare snuiters allemaal hier?
De laatste 4 km. gingen over het strand weer richting Wijk aan zee. Strak strand, beetje tegenwind wat de vermoeidheid liet voelen.
Lekker door gelopen en in 4,5 uur hadden we de 20 km. er weer op zitten.
Richting huis reed ik nog even verkeerd want de oprit naar de snelweg is veranderd dus even gekeerd op het industrie terrein.
Dat was voor Eitje net te ver en op de verkavelingsweg, zo'n 3 km. voor huis, begon het een en ander te knipperen en te piepen en gaf Eitje de pijp aan Maarten.
Uitrollend wist ik de oprit naar een recreatieterrein te bereiken en toen was het over en uit.
Lief gebeld. Geen tijd, was druk bij de voetbal. Bel de ANWB maar. STOM dat ik daar zelf niet meteen aan gedacht had.
Binnen een uur zou de WW er zijn (Ingrid ging alvast lopend richting huis) en zo geschiede. Nadat de inhoud van een jerrycan in Eitje geleegd was kon ik verder huiswaarts keren.
Ik weet nu ook meteen dat ik dus GEEN 90 km. op de reservetank kan rijden :icon_rolleyes:.

Al met al een TOP dag gehad met een hilarisch einde :icon_lol:
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

rivella_girl schreef:Heb hier ook gelopen, wat hebben we geboft met het weer he. En wat een aparte afsluiting van een wandeldag :icon_wink:
Die Schotse Hooglanders vond ik voor het eerst zo niet leuk. Ik zag ze wel naast het pad staan links en rechts, maar er kwam er opeens één vanuit de struiken op me af gedenderd. Omdat ik niet wist wat ik moest doen ben ik achter een heeel dun boompje gaan staan :icon_lol: Gelukkig stopte het beest, maar toen moest ik nog door die groep heen. Gelukkig ging dat goed maar jeetje, ik stond wel te bibberen hoor. Verder een pijltje gemist maar dat kwam ook goed. Prima eerste tocht na bijna drie maanden niet lopen. De foto's volgen nog even niet, ik ben klaar met 'mijnalbum' en ga op zoek naar iets anders.
Wat een schrik moet dat geweest zijn voor je!
Zo zie je maar weer, die beesten blijven onvoorspelbaar !
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Marko schreef:
rivella_girl schreef:Heb hier ook gelopen, wat hebben we geboft met het weer he. En wat een aparte afsluiting van een wandeldag :icon_wink:
Wat een schrik moet dat geweest zijn voor je!
Zo zie je maar weer, die beesten blijven onvoorspelbaar !
In het gebied tussen Castricum en Wijk aan Zee zijn veel Schotse Hooglanders.
Weet ik uit ervaring. Sylvia en ik moesten ook een keer dwars door een kudde heen lopen.
Het is goed gegaan, maar ik vind het niet prettig (en Sylvia ook niet).
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 64
Afstand 2025: 30
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Kennedymarsen volbracht: 0
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk

Bericht door footloose »

Ik ook niet. Ik kwam een keer met mijn hond zo'n kudde tegen op Texel. We durfden beide niet verder en zijn het hele stuk weer teruggelopen naar het vertrekpunt. Of iemand moet zeggen dat het wel goed gaat maar als er van die borden staan dat je tenminste 3 meter afstand moet houden en dat je niet tussen een moeder en haar jong door moet lopen, dan ben ik al op m'n hoede. Je zult het zien: staat zo'n kalfje net lekker onzichtbaar tussen de bosjes op een mals stukje gras te kauwen, loop je daar nietsvermoedend vlak langs en blijkt z'n moeder (en hoe weet je nou wie de moeder is?) van de andere kant te komen om haar kind te verdedigen. Ik houd die 700 kilo moederliefde dan toch liever wat meer op afstand.
Cornelia
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Contacteer:

Bericht door Cornelia »

Ik blijf het een mooie omgeving vinden en de route was weer eens anders dus dan blijft het ook leuk om heen te gaan.
We hebben zeker geboft met het weer. Volgens mij hadden ze niet zoveel belangstelling als andere jaren.
De thuisblijvers hadden weer eens ongelijk.
En die afsluiting: ik heb me te pletter gelachen. Nooit gedacht dat mij zoiets zou overkomen.
hein
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 56
Afstand 2025: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8

Bericht door hein »

Vanmorgen vroeg richting mijn werk, op een kwart belde mijn baas ivm het weer naar huis.
Vanmiddag weer in Drachten, een blokje om, nu zonder glijijzers en fiets. Was nu prima te doen op de eerste en laatste 100 meter na.
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”