Pagina 3 van 6

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 14 okt 2009, 19:59
door Elly N
De Haagse Règâh schreef:Ik heb iets liggen bij zieke meneer Elly.... :D
Ja, zielig he... hij zou een weekje gaan duiken in Egypte, maar helaas.... nu speelt hij voor hondenoppas met zijn zieke hoofd. :(
Gelukkig gaat het weer wat beter met hem.... maar... iets liggen bij meneer Elly? Toch geen Mexicaanse griepbacillen? ;)

We hebben weer een lekker wandeldagje achter de rug. De start was wat minder. Een saaie lange route langs een Mountainbike pad. Gelukkig werd het daarna weer prachtig mooi. Er komt als we terug zijn weer een album met véééééél foto´s! :lol:
We hebben allebei een 8gb kaartje erbij gekocht (dat kost ook geen drol hier), dus we kunnen voorlopig doorgaan met mooie kodak momentjes.

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 14 okt 2009, 20:08
door Danyell
We zitten hier trouwens een uur in de wind te stinken, want we hebben allebei luchies gekocht en een zooi monstertjes gekregen. Nu moeten we heel snel uitzoeken welke de lekkerste zijn, zodat we morgen nog wat kunnen kopen.

We hebben dus 6 geurtjes tegelijk op en hebben de computerruimte helemaal voor ons alleen! :lol:

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 14 okt 2009, 20:16
door Auto gaat sneller
Danyell schreef:We zitten hier trouwens een uur in de wind te stinken, want we hebben allebei luchies gekocht en een zooi monstertjes gekregen. Nu moeten we heel snel uitzoeken welke de lekkerste zijn, zodat we morgen nog wat kunnen kopen.

We hebben dus 6 geurtjes tegelijk op en hebben de computerruimte helemaal voor ons alleen! :lol:
En dan moeten wij ons gedragen. ;) :mrgreen:

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 15 okt 2009, 19:52
door Elly N
Peter B schreef:En kom niet aan met het k*tsmoesje, dat daar geen leuke terrasjes waren ! [-X
In Andorra in ieder geval niet, maar we gaan vanaf morgen Barcelona onveilig maken. 8)
Vandaag weer heerlijk gewandeld, wel 7km in totaal!!! :lol:
We maken zoveel foto's onderweg dat we bijna niet aan wandelen toekomen. Dan nog rijden van de ene prachtige locatie naar de andere (soms zit ik met kromme tenen naast Danyell omdat er regelmatig van die leuke afgronden naast ons zijn). Gelukkig rijdt ze heel relaxed, maar tja... als je dan ineens bijna loodrecht naar beneden kan kijken en er is geen vangrail.... slik... dat is soms best wel heftig.
Net nog even een paar pakjes shag voor meneer Elly gehaald voor weinig... het is hier bijna luilekkerland wat dat betreft. ;)
Kijken wat we morgen allemaal weer beleven. :perfect:

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 15 okt 2009, 20:00
door Danyell
Zo eng zijn die afgronden nou ook weer niet hoor ... 8)
Maar het is inderdaad een schitterend land en leuk is wel dat het zo klein is dat je gemakkelijk van de ene naar de andere plaats kunt rijden en zo twee tochtjes per dag kan lopen.
Zo zie je veel meer van het land!
We hebben heel afwisselende tochten gelopen en hoewel het qua kilometers niet veel was, waren het door de hoogteverschillen best pittige tochten! Gisteren en eergisteren hebben we toch een paar honderd meter hoogteverschil overbrugd.
Morgen naar Barcelona, als daar ook internet is houden we jullie op de hoogte!

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 16 okt 2009, 19:11
door Gery
Danyell schreef:Zo eng zijn die afgronden nou ook weer niet hoor ... 8)
Maar het is inderdaad een schitterend land en leuk is wel dat het zo klein is dat je gemakkelijk van de ene naar de andere plaats kunt rijden en zo twee tochtjes per dag kan lopen.
Zo zie je veel meer van het land!
We hebben heel afwisselende tochten gelopen en hoewel het qua kilometers niet veel was, waren het door de hoogteverschillen best pittige tochten! Gisteren en eergisteren hebben we toch een paar honderd meter hoogteverschil overbrugd.
Morgen naar Barcelona, als daar ook internet is houden we jullie op de hoogte!
Die afgronden zitten om de een of andere reden nooit aan de kant van de bestuurder. Des te spannender steeds voor de bijrijder...

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 17 okt 2009, 18:25
door tante wilma
Sorry, dat ik het niet eerder plaatste maar wim en ik waren druk met schuren, schilderen etc.

hier de SMSjes van Danyell en Elly;

07.51; We are walking!
12.11; Barcalona is geweldig. We lopen lekker veel in de schaduw en dat is maar goed ook, want het is hier 25 graden en stralend zonnig!
18.42; 10 uur onderweg voor 20km... Ten 1e was ie 25, ten 2e is Barcalona idioot bultig en ten 3e stikt het hier van de terrasjes!


Tja bultig, meer kilometers: leuke excuses dames 8)
Vlg mij hebben ze het bere naar hun zin.
ben wel nieuwsgierig naar hun foto's

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 18 okt 2009, 15:40
door tante wilma
Smsjes van Danyell en Elly;

12.21 uur;Het is weer prachtig weer, maar wat heeft Barcalona een afgrijslijke puisten!!!!Daarna wordt je wel beloond met prachtige uitzichten over de stad.

Op mijn vraag of ze ook de terrassen aandeden kwam het volgende;

Je denkt toch niet dat ik dit allemaal hijgend op een berghelling loop in te tikken, he?! B-)

Mijn opmerking dat ik er beeld bij had van het terras met lokale heerlijkheden, kwam het volgende binnen om 14.45; We doen niks anders * insert smiley met lange neus* We zijn binnen trouwens, Barcalona is in da pocket!

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 19 okt 2009, 12:02
door Sunny
De dames zijn weer onderweg naar huis. Ze zijn in Frankrijk en hebben nog een dikke 1200 km te gaan.... (maar die maken het onderweg ook nog wel even gezellig denk ik zo ;-))

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 19 okt 2009, 17:55
door Thunderstick
Mrs. T. en ik zijn weer heelhuids terug na een geweldig wandelweekend in Barcelona. Na een bus/ autoritje van bijna 24 uur zijn we weer thuis aangekomen. Na ik twee jaar geleden gekozen had voor de 30km waarbij vooral over die pukkeltjes buiten de stad gelopen werd hebben we deze keer met de 20km heerlijk door de stad gelopen, veel gebouwen, winkels bekeken, door vele rode stoplichten gelopen en bovenal vele terrasjes bezocht. (Voor de kopjes koffie natuurlijk). Vooral de keuze van de wandelorganisatie om daar waar het wat steiler werd enige roltrappen in de route op op te nemen werd door ons zeer gewaardeerd. Na het klimmen m.b.v. de roltrap kwamen wein het park Guell waar de architectuur van Gaudi te bekijken is. Het weer was geweldig, al was het vroeg in de morgen toch wel wat frisjes. Prachtig was de zon vanuit de zee vanaf een park waar het Olympisch Stadion is gelegen op te zien komen. De tweede wandeldag voerde weer via een stuk door de stad naar de buitenrand van Barcelona waarna een toch wel pittig klimmetje naar boven volgde waarbij de kan groot was een mountainbiker tegen het lijf te krijgen. Vanaf de top had je wel een prachtig uitzicht over Barcelona. 8)

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 20 okt 2009, 14:25
door Danyell
En ook DanyElly zijn weer thuis na een enerverende anderhalve week!
Zowel Andorra als Barcelona zijn geweldig geweest!
De IML tocht in Barcelona was zoals Thunderstick het al beschreef: van alles wat.
Alleen vonden wij het laatste stuk van de 1e dag en het 1e stuk van de 2e dag niet zo leuk.
Erg veel door de stad en eerlijk gezegd konden die stukjes door de stad ons niet zo bekoren.
Er waren errug mooie dingen te zien in Barcelona, maar we liepen ook door vreselijk drukke straten met verkeer aan alle kanten om je heen razend en op sommige plekken vond ik het ronduit smerig, vies en stinken!
Ik zal dan ook nooit naar Barcelona terug gaan alleen om "de stad te doen", zoals ik bijvoorbeeld vroeger wel Parijs heb gedaan.
Maar misschien is Parijs tegenwoordig wel hetzelfde, dat weet ik niet.
Buiten Barcelona is het schitterend en het uitzicht over de stad is adembenemend.
De tocht zelf was picobello geregeld, 3 rusten per dag, waar je cola, water, fanta, chocola, appels en zakjes met nootjes kon krijgen en omdat je zoveel door de stad liep kon je gemakkelijk een zooi terrasjes erbij plakken.
Ook de bepijling was goed, de medaille is mooi en we kregen allebei de dagen een diploma.
En dat alles voor 7 eurietjes!
We hebben onderweg zelfs souvenirtjes gekocht (bij dat Gaudi-park).
En wij hebben natuurlijk niet de roltrappen genomen ... tsssssssss, 't zou niet in ons hoofd opkomen! 8)
Verslag met foto's volgt, maar kan wel even duren want ik denk dat we samen meer dan 1000 foto's hebben gemaakt! :shock:

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 20 okt 2009, 16:54
door Thunderstick
Danyell schreef:
En wij hebben natuurlijk niet de roltrappen genomen ... tsssssssss, 't zou niet in ons hoofd opkomen! 8)
:^o

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 20 okt 2009, 17:06
door Danyell
Thunderstick schreef:
Danyell schreef:
En wij hebben natuurlijk niet de roltrappen genomen ... tsssssssss, 't zou niet in ons hoofd opkomen! 8)
:^o
Wat nou :^o
Heb jij ons op de roltrappen gezien dan????? Happy hat

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 20 okt 2009, 22:16
door Elly N
Danyell schreef:
Thunderstick schreef:
Danyell schreef:
En wij hebben natuurlijk niet de roltrappen genomen ... tsssssssss, 't zou niet in ons hoofd opkomen! 8)
:^o
Wat nou :^o
Heb jij ons op de roltrappen gezien dan????? Happy hat
Uhhh... hé Danyell, zullen we de foto's van ons op die roltrappen er maar uitlaten dan? :roll:

Het was een heerlijk vakantie en wat mij betreft, tja... er moest ook nog wat gewandeld worden. ;)
Zoals hierboven al eerder geschreven was Andorra prachtig, maar ook Barcelona viel me heel erg mee. We liepen best wel hele stukken door de stad, maar de route liep ook langs en door parken en aangezien die meestal wat hoger gelegen waren hadden we steeds een prachtig uitzicht op de stad. Ondanks dat we bijna een hele dag deden over de afstand van 20km, was ons (bewogen) gemiddelde op de eerste dag 5,3km per uur en op de tweede dag 4,9km per uur. Er tussenin veel foto momentjes en pauzes. Niet slecht vond ik zelf! Trouwens de eerste dag was volgens de GPS van Danyell 25km en de tweede dag 22km. Gelukkig hoefden we voor die extra kilometers niet bij te betalen. :lol:
De terugreis verliep voorspoedig. De eerste dag (ruim 1000km) bracht het Pandaatje van Danyell ons tot Parijs, waar we nog een nachtje in een hotel verbleven. De tweede dag vetrokken we voor de laatste bijna 500km al om 6.00 uur 's morgens. We wilden proberen voor de ochtendspits voorbij Parijs te komen, maar helaas was de spits toen al begonnen. Wisten wij veel..... :? Er was nog een ongeluk gebeurd ook, maar gelukkig voor ons was dat aan de andere kant van de weg.
En de foto's.... ja, weer veel, heel veel...... :mrgreen:

Re: 17-18 okt 2009: IML tocht Barcelona (Spanje)

Geplaatst: 21 okt 2009, 04:38
door jsmbijl
In jullie sms'je meldden jullie al dat we ons voor moesten bereiden op héél véél foto's en dat het daar goed toeven was. Nou meiden, ik stik inmiddels van de nieuwsgierigheid, dus kom maar op . . . :D