Welke wandelschoenen
Moderators: Carola, Tigelu, Moderators, Beheerders
-
Hel-1
Re: Welke wandelschoenen
Ik wandel op Lowa, maar gezien wat kleine mankementen aan mijn lijf ( voeten doen het prima met Lowa,s ) kan ik wel wat tips gebruiken voor iets minder zware wandelschoenen met wat mee demping.
- Voy con Dios
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 68
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 53
- Aantal N4D volbracht: 14
- Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Heb je wel eens op MBT's gelopen? Het zijn geen echte wandelschoenen, maar ik vind ze fantastisch. Ook voor de lange afstanden zijn ze voor mij prima.Hel-1 schreef:Ik wandel op Lowa, maar gezien wat kleine mankementen aan mijn lijf ( voeten doen het prima met Lowa,s ) kan ik wel wat tips gebruiken voor iets minder zware wandelschoenen met wat mee demping.
Voordelen: licht, soepel, uitstekende demping.
Nadelen: peperduur, binnenwerk gaat snel stuk.
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.
- johnnywalker

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 0
- Kilometers gelopen: veel
- Aantal N4D volbracht: 41
- Kennedymarsen volbracht: 29
- 100+ wandelingen: 9
- Merk wandelschoenen: Mephisto
- Mood: Blij
- Contacteer:
Hardloopschoenen als bijvoorbeeld Asics. Lekker licht en luchtig en goede demping. Alleen niet geschikt voor nat weer. Ik loop best veel en ik denk dat ik toch wel zo'n 70 tot 80% op m'n Asics kan lopen wat betreft het weer.Hel-1 schreef:Ik wandel op Lowa, maar gezien wat kleine mankementen aan mijn lijf ( voeten doen het prima met Lowa,s ) kan ik wel wat tips gebruiken voor iets minder zware wandelschoenen met wat mee demping.
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)
www.grootgennepsgenootschap.nl
www.grootgennepsgenootschap.nl
- Danyell
- Beheerder

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: 39.057
- Aantal N4D volbracht: 15
- Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
- Kennedymarsen volbracht: 18
- 100+ wandelingen: 3
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: Saucony
- Mood: Vrolijk
- Contacteer:
Sluit ik me helemaal bij aan!johnnywalker schreef:Hardloopschoenen als bijvoorbeeld Asics. Lekker licht en luchtig en goede demping. Alleen niet geschikt voor nat weer. Ik loop best veel en ik denk dat ik toch wel zo'n 70 tot 80% op m'n Asics kan lopen wat betreft het weer.Hel-1 schreef:Ik wandel op Lowa, maar gezien wat kleine mankementen aan mijn lijf ( voeten doen het prima met Lowa,s ) kan ik wel wat tips gebruiken voor iets minder zware wandelschoenen met wat mee demping.
Maar ik loop er ook op met nat weer, ik ben niet blaargevoelig en heb ook geen hekel aan natte voeten.
Alleen als ik vantevoren weet dat het een extreem modderig parcours wordt (zoals WS en FLAL en die loop ik niet vaak) wil ik nog wel eens m'n halfhoge schoenen aan doen, maar dat is maar sporadisch.
Overigens is het me in Vaasa opgevallen (en eerder al in Noorwegen tijdens de IML-tocht) dat bijna alle buitenlanders gewoon op hardloopschoenen lopen, zéker de Scandinaviërs.
Als je iemand met hoge wandelschoenen aan zag, was het in 99% van de gevallen een Nederlander.
Rare jongens hoor, die Nederlanders, wonen in het platste land ter wereld en dragen bergschoenen tijdens een wandeltocht ...
Alleen, maar niet eenzaam
- postmuts
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 62
- Afstand 2025: niet
- Loopnummer 2025: niet
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 2
- Volgende wandeltocht: ??....niet meer
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Van alles
- Mood: Vrolijk
Ik sluit me helemaal aan bij Voy MBT's geweldige uitvinding die schoenen,maar idd slijten snel maar gelukkig bied op dat punt marktplaats uitkomst heb al 2 paar op de kop getikt voor weinig
- LDW
- W4W Aankomend WalkKING

- Leeftijd: 55
- Kilometers gelopen: 20.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
- Kennedymarsen volbracht: 56
- 100+ wandelingen: 46
- Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
- Mood: Gewoon
Ik gebruik tegenwoordig een heel 'assortiment':
Voor errug nat terrein gebruik ik mijn (inmiddels stokoude) lage Meindls, die ik ieder jaar in de olijfolie zet om het leer soepel te houden. Niet meer heel comfortabel, maar wél waterdicht.
Voor 'gemengd' terrein (of koud weer) heb ik New Balance 4-daagse (hebben wél een tamelijk smalle leest, zelfs voor mijn smalle voet). Voldoet voor 'straat en bos' maar niet voor heel lang achter elkaar: in januari de Bossche 110 op gelopen, maar dat voelde toch niet lekker. Blijkbaar is dit een schoen, die na 50 km wil uitrusten
Voor parcoursen met veel 'grasdijk' (Ronde Goeree
) gebruik ik een paar Nike's met heel zachte demping: iedere oneffenheid uit de ondergrond wordt 'weggefilterd' zodat je je tempo goed kunt vasthouden.
Maar het vaakst loop ik toch 'gewoon' op Asicsen: voldoen voor bijna iedere tocht op asfalt..
Daarnaast heb ik dan nog enkele paren specifiek voor atletiekbaan-gebruik tijdens snelwandel-wedstrijdjes.
En voor 'écht lang' loop ik het liefst op Nike's met schuimdemping: die nemen binnen een paar kilometer van binnen precies de stand van je voeten aan, zodat je heel comfortabel écht veel kilometers kunt maken. Daarnaast verdragen ze 'lichte regen'.
En ja, dit bij elkaar leidt ertoe, dat ik meestal meerdere paren schoenen bij me heb op een tocht. Maar dat maakt niet uit: die tas wordt toch wel vervoerd.
Voor errug nat terrein gebruik ik mijn (inmiddels stokoude) lage Meindls, die ik ieder jaar in de olijfolie zet om het leer soepel te houden. Niet meer heel comfortabel, maar wél waterdicht.
Voor 'gemengd' terrein (of koud weer) heb ik New Balance 4-daagse (hebben wél een tamelijk smalle leest, zelfs voor mijn smalle voet). Voldoet voor 'straat en bos' maar niet voor heel lang achter elkaar: in januari de Bossche 110 op gelopen, maar dat voelde toch niet lekker. Blijkbaar is dit een schoen, die na 50 km wil uitrusten
Voor parcoursen met veel 'grasdijk' (Ronde Goeree
Maar het vaakst loop ik toch 'gewoon' op Asicsen: voldoen voor bijna iedere tocht op asfalt..
Daarnaast heb ik dan nog enkele paren specifiek voor atletiekbaan-gebruik tijdens snelwandel-wedstrijdjes.
En voor 'écht lang' loop ik het liefst op Nike's met schuimdemping: die nemen binnen een paar kilometer van binnen precies de stand van je voeten aan, zodat je heel comfortabel écht veel kilometers kunt maken. Daarnaast verdragen ze 'lichte regen'.
En ja, dit bij elkaar leidt ertoe, dat ik meestal meerdere paren schoenen bij me heb op een tocht. Maar dat maakt niet uit: die tas wordt toch wel vervoerd.
Ambulo ergo sum
-
zoutewandelaar
Wat betreft een lichte schoen, neigend naar sport schoen, maar wel wandelschoen eigenschappen, dat zijn mijn Salomons tempo, ik heb half hoog maar ze zijn er ook laag.
deze schoenen worden ook gbruikt bij Hardloopwedstrijden op ruig terrein, net effe meer grip en steun dan de gewonen sportschoen.
Licht en waterdicht dor goretex, na eeen wandeling van 20 km heb ik er 4 km op hardgelopen(had nog veel energie over hahaha) en daarna weer 8 gewandelt. PERFECT!!!google maar eens.
deze schoenen worden ook gbruikt bij Hardloopwedstrijden op ruig terrein, net effe meer grip en steun dan de gewonen sportschoen.
Licht en waterdicht dor goretex, na eeen wandeling van 20 km heb ik er 4 km op hardgelopen(had nog veel energie over hahaha) en daarna weer 8 gewandelt. PERFECT!!!google maar eens.
-
Hel-1
goed, redenen genoeg om te gaan winkelen en passen ben benieuwd (stiekum toch een Lowa fan #-o )
- Ed

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: wat lusjes
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Hoe zat het ook alweer met het oprekken van het bovenleer van de wandelschoen,dit voor de C schoen van de Marinier voor de Bergtraining in oktober ?
Het zijn dikke Meindl's gewoon in het water en lopen maar met die natte boots ?
Facta non verba.
- Bill de oud naut

- Kilometers gelopen: 2016/30
- Aantal N4D volbracht: 30
- Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
- 100+ wandelingen: 4
- Merk wandelschoenen: lowa
- Contacteer:
Ja Ed das ouwerwets, schoenen zijknat en dan drooglopen, passen ze perfect, moest ik als jochie al met de voetbalkisten doen.Ed schreef:Hoe zat het ook alweer met het oprekken van het bovenleer van de wandelschoen,dit voor de C schoen van de Marinier voor de Bergtraining in oktober ?
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!
http://www.deoudnaut.nl
- Wandelgidsje
- W4W Verslaafd

- Contacteer:
Een alternatief is natmaken (aan de binnenkant) met 70% alcohol, schoenen drooglopen met wat dikkere sokken als gewoonlijk. Werkt ook goed, stinkt alleen als of je een week in de kroeg heb gezeten icon_cheesygrinBill de oud naut schreef:Ja Ed das ouwerwets, schoenen zijknat en dan drooglopen, passen ze perfect, moest ik als jochie al met de voetbalkisten doen.Ed schreef:Hoe zat het ook alweer met het oprekken van het bovenleer van de wandelschoen,dit voor de C schoen van de Marinier voor de Bergtraining in oktober ?
Het zijn dikke Meindl's gewoon in het water en lopen maar met die natte boots ?![]()
http://www.wandelenmetannet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bekijk Limburg eens wandelend!!
http://wandelenmetannet.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's http://www.flickr.com/photos/annetduits/?saved=1" onclick="window.open(this.href);return false;
bekijk Limburg eens wandelend!!
http://wandelenmetannet.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's http://www.flickr.com/photos/annetduits/?saved=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bill de oud naut

- Kilometers gelopen: 2016/30
- Aantal N4D volbracht: 30
- Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
- Merk wandelschoenen: lowa
- Contacteer:
Vandaag 30% korting op Teva en New Balance wandelschoenen bij Karsten in Zwaag, http://www.karstentravelstore.nl
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
- Ed

- Leeftijd: 67
- Kilometers gelopen: wat lusjes
- Aantal N4D volbracht: 11¼
- Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
- Otto
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 45
- Afstand 2025: 55
- Loopnummer 2025: 50-B-442
- Kilometers gelopen: trainen?
- Aantal N4D volbracht: 12
- Volgende wandeltocht: de omloop
- Kennedymarsen volbracht: 12
- Merk wandelschoenen: lowa/newbalance
mooie slofjes ed.Ed schreef:
het is de Meindl tampa gtx geworden
afgelopen zomer heb ik lage new balance gekocht op de wedren...
dit jaar echt weer op hoge....puur om dat t er beter uit ziet....oeps
- Ben
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 63
- Kilometers gelopen: 10500+
- Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
- Merk wandelschoenen: Meindl Island
Zo, jij leeft op grote voet!Ed schreef:
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”