Pagina 22 van 24

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 18:02
door bakfiets
De Haagse Règâh schreef:
bakfiets schreef:als ze de zwart lopers kunnen verminderen dan is het mij die band al waard.
Tsjee, nou, wat heb ik een last van die zwartlopers zèg. Overal waar je loopt zie je die hordes zwartlopers. Lijkt wel een plaag..... :roll:
Ik stond de eerste dag vorige jaar bij een groep mensen waarvan er 6 zwart liepen, omdat ze uitgeloot werden. Er doen er vele mee, dat is bekend. Van mij mogen ze die er tussenuit vissen. Regels zijn regels. Bij ons werden er 5 man uitgeloot en dat werd geaccepteerd hoe enorm ze ook baalden. Als iedereen maar gaat zwart lopen kan er niet gelopen worden. De 4daagse moet regels opstellen in opdracht van de gemeente en hulpdiensten. Als er dan toch te veel lopen en er komen probelemen van dan krijgt de organisatie het op haar dak.

Maar we kunnen hier allemaal heel veel discuseren en meningen geven.. We hebben geen keus en zullen met het bandje gaan lopen. Of het vervelend is ? Geen idee dat weet niemand. Maar op voorhand dwars gaan liggen is menselijk...

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 18:42
door Truitje
bakfiets schreef:
De Haagse Règâh schreef:
bakfiets schreef:als ze de zwart lopers kunnen verminderen dan is het mij die band al waard.
Tsjee, nou, wat heb ik een last van die zwartlopers zèg. Overal waar je loopt zie je die hordes zwartlopers. Lijkt wel een plaag..... :roll:
Maar we kunnen hier allemaal heel veel discuseren en meningen geven.. We hebben geen keus en zullen met het bandje gaan lopen.
Je hebt altijd een keus Bakfiets, je kan er altijd voor kiezen om niet te gaan lopen.

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 18:54
door bakfiets
als ze dan ook nog meebetalen :D

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 19:34
door Adri
Voy con Dios schreef:
Adri schreef:Hoezo, ik mag toch gewoon een dagje wandelen. dat er toevallig 45000 andere lopen kan ik toch niks aan doen ;)
Mee eens.
Welke dag ga je lopen Adri?
Ga de 3e dag met de auto naar Cuyk loop ff een stukkie en stap bij Mook in op de route om een uur of 7 8

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 19:45
door Bernard_dT
Zal er dan echt ruimte op de route komen, als alle bandjestegenstanders niet verschijnen :?: :?:
Zo te lezen is mogelijk een van de doelen van de bandjes - ruimte houden op de routes - al geslaagd :!:

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 21:17
door johnnywalker
bakfiets schreef:
De Haagse Règâh schreef:
bakfiets schreef:als ze de zwart lopers kunnen verminderen dan is het mij die band al waard.
Tsjee, nou, wat heb ik een last van die zwartlopers zèg. Overal waar je loopt zie je die hordes zwartlopers. Lijkt wel een plaag..... :roll:
Ik stond de eerste dag vorige jaar bij een groep mensen waarvan er 6 zwart liepen, omdat ze uitgeloot werden. Er doen er vele mee, dat is bekend. Van mij mogen ze die er tussenuit vissen. Regels zijn regels. Bij ons werden er 5 man uitgeloot en dat werd geaccepteerd hoe enorm ze ook baalden. Als iedereen maar gaat zwart lopen kan er niet gelopen worden. De 4daagse moet regels opstellen in opdracht van de gemeente en hulpdiensten. Als er dan toch te veel lopen en er komen probelemen van dan krijgt de organisatie het op haar dak.

Maar we kunnen hier allemaal heel veel discuseren en meningen geven.. We hebben geen keus en zullen met het bandje gaan lopen. Of het vervelend is ? Geen idee dat weet niemand. Maar op voorhand dwars gaan liggen is menselijk...
Dat probleem los je met dat bandje niet op. Het is openbare weg, daar kan iedereen lopen. Wat je kunt doen is controleren bij het oplopen van bijv. de pontonbrug of bij het binnenlopen van Elst e.d. maar dat kun je dan ook met de barcodekaart. Dat wordt niet gedaan omdat je dan veel te veel oponthoud krijgt. Dat gaan ze nu ook niet doen en kunnen zwartlopers dus nog steeds net zo makkelijk inschuiven. Wat niet meer kan is een ander een dag op jouw kaart laten lopen. Maar dat had weer geen invloed op de drukte, want dan was je er tenslotte zelf weer niet bij. Ook bij de hulpdiensten maakt het niet uit of je een bandje om hebt of dat je een kaart laat zien. Volgens mij maakt het allemaal maar een zeer marginaal verschil en als mensen echt de boel willen belazeren doen ze dat toch wel. Ook met een polsbandje kun je een stuk met de auto of de fiets gaan als je dat zou willen.

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 21:30
door Ed
een lusfiets. :D

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 21:33
door johnnywalker
Ed schreef:een lusfiets. :D
Hebben wij niet nodig. We slaan de lusjes gewoon over :D :D

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 21:35
door Ed
johnnywalker schreef:
Ed schreef:een lusfiets. :D
Hebben wij niet nodig. We slaan de lusjes gewoon over :D :D
:D

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 21:45
door johnnywalker
Ed schreef:
johnnywalker schreef:
Ed schreef:een lusfiets. :D
Hebben wij niet nodig. We slaan de lusjes gewoon over :D :D
:D
Lusjes zijn voor watjes ;)

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 05 jul 2010, 23:21
door Bill de oud naut
johnnywalker schreef:
bakfiets schreef:
De Haagse Règâh schreef:
bakfiets schreef:als ze de zwart lopers kunnen verminderen dan is het mij die band al waard.
Tsjee, nou, wat heb ik een last van die zwartlopers zèg. Overal waar je loopt zie je die hordes zwartlopers. Lijkt wel een plaag..... :roll:
Ik stond de eerste dag vorige jaar bij een groep mensen waarvan er 6 zwart liepen, omdat ze uitgeloot werden. Er doen er vele mee, dat is bekend. Van mij mogen ze die er tussenuit vissen. Regels zijn regels. Bij ons werden er 5 man uitgeloot en dat werd geaccepteerd hoe enorm ze ook baalden. Als iedereen maar gaat zwart lopen kan er niet gelopen worden. De 4daagse moet regels opstellen in opdracht van de gemeente en hulpdiensten. Als er dan toch te veel lopen en er komen probelemen van dan krijgt de organisatie het op haar dak.

Maar we kunnen hier allemaal heel veel discuseren en meningen geven.. We hebben geen keus en zullen met het bandje gaan lopen. Of het vervelend is ? Geen idee dat weet niemand. Maar op voorhand dwars gaan liggen is menselijk...
Dat probleem los je met dat bandje niet op. Het is openbare weg, daar kan iedereen lopen. Wat je kunt doen is controleren bij het oplopen van bijv. de pontonbrug of bij het binnenlopen van Elst e.d. maar dat kun je dan ook met de barcodekaart. Dat wordt niet gedaan omdat je dan veel te veel oponthoud krijgt. Dat gaan ze nu ook niet doen en kunnen zwartlopers dus nog steeds net zo makkelijk inschuiven. Wat niet meer kan is een ander een dag op jouw kaart laten lopen. Maar dat had weer geen invloed op de drukte, want dan was je er tenslotte zelf weer niet bij. Ook bij de hulpdiensten maakt het niet uit of je een bandje om hebt of dat je een kaart laat zien. Volgens mij maakt het allemaal maar een zeer marginaal verschil en als mensen echt de boel willen belazeren doen ze dat toch wel. Ook met een polsbandje kun je een stuk met de auto of de fiets gaan als je dat zou willen.
Jan ik ben het niet met je eens over de openbare weg, (ik heb daar ook wel eens anders over gedacht) de organisatie heeft hier vergunning voor gekregen om inderdaad over die weg te lopen en dat is voor over de weg, waar normaal geen voetgangers gaan, maar als je over de stoep gaat kan dat natuurljk wel, maar ja dat is dan toch weer anders.

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 06 jul 2010, 06:40
door johnnywalker
Bill de oud naut schreef:
johnnywalker schreef:
bakfiets schreef:
De Haagse Règâh schreef:
bakfiets schreef:als ze de zwart lopers kunnen verminderen dan is het mij die band al waard.
Tsjee, nou, wat heb ik een last van die zwartlopers zèg. Overal waar je loopt zie je die hordes zwartlopers. Lijkt wel een plaag..... :roll:
Ik stond de eerste dag vorige jaar bij een groep mensen waarvan er 6 zwart liepen, omdat ze uitgeloot werden. Er doen er vele mee, dat is bekend. Van mij mogen ze die er tussenuit vissen. Regels zijn regels. Bij ons werden er 5 man uitgeloot en dat werd geaccepteerd hoe enorm ze ook baalden. Als iedereen maar gaat zwart lopen kan er niet gelopen worden. De 4daagse moet regels opstellen in opdracht van de gemeente en hulpdiensten. Als er dan toch te veel lopen en er komen probelemen van dan krijgt de organisatie het op haar dak.

Maar we kunnen hier allemaal heel veel discuseren en meningen geven.. We hebben geen keus en zullen met het bandje gaan lopen. Of het vervelend is ? Geen idee dat weet niemand. Maar op voorhand dwars gaan liggen is menselijk...
Dat probleem los je met dat bandje niet op. Het is openbare weg, daar kan iedereen lopen. Wat je kunt doen is controleren bij het oplopen van bijv. de pontonbrug of bij het binnenlopen van Elst e.d. maar dat kun je dan ook met de barcodekaart. Dat wordt niet gedaan omdat je dan veel te veel oponthoud krijgt. Dat gaan ze nu ook niet doen en kunnen zwartlopers dus nog steeds net zo makkelijk inschuiven. Wat niet meer kan is een ander een dag op jouw kaart laten lopen. Maar dat had weer geen invloed op de drukte, want dan was je er tenslotte zelf weer niet bij. Ook bij de hulpdiensten maakt het niet uit of je een bandje om hebt of dat je een kaart laat zien. Volgens mij maakt het allemaal maar een zeer marginaal verschil en als mensen echt de boel willen belazeren doen ze dat toch wel. Ook met een polsbandje kun je een stuk met de auto of de fiets gaan als je dat zou willen.
Jan ik ben het niet met je eens over de openbare weg, (ik heb daar ook wel eens anders over gedacht) de organisatie heeft hier vergunning voor gekregen om inderdaad over die weg te lopen en dat is voor over de weg, waar normaal geen voetgangers gaan, maar als je over de stoep gaat kan dat natuurljk wel, maar ja dat is dan toch weer anders.
Daar waar stoep is kan je over de stoep lopen en waar geen stoep is mag je altijd al over de weg lopen. We lopen voor zover ik weet niet over wegen waar normaal geen voetgangers mogen lopen. Natuurlijk ben ik het met je eens dat er veel voor de wandelaar wordt georganiseerd en dat zwartlopers daar op een oneigenlijke manier van profiteren. En ik vind het ook prima dat daar tegen wordt opgetreden, maar ik geloof niet dat een polsbandje een betere oplossing is dan een kaart of nog beter een veterchip of een polsbandje dat er 's avonds af kan. Het polsbandje wordt nu gepresenteerd als DE oplossing tegen een aantal manieren om te frauderen en daar geloof ik niet in. En als dat bandje dan minder comfortabel is dan een chip of een kaart dan vind ik het een verkeerde keuze.

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 06 jul 2010, 08:08
door bakfiets
En als dat bandje dan minder comfortabel is dan een chip of een kaart dan vind ik het een verkeerde keuze.

En dat zullen we over 3 weken weten. Ik ga er gewoon positief aan beginnen.

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 06 jul 2010, 08:49
door Sunny
johnnywalker schreef:We lopen voor zover ik weet niet over wegen waar normaal geen voetgangers mogen lopen.
Ik denk dat je je hierin aardig vergist Jan. Moet je voor de aardigheid maar eens op een gewone doordeweekse dag in (laten we zeggen) augustus de route van de Vierdaagse gaan lopen. Nagenoeg onmogelijk omdat er allemaal stukken midden over een weg gaan waar dan auto's met 80 km per uur overheen komen razen.

Re: Afschaffing barcodekaart / overgang naar polsbandje

Geplaatst: 06 jul 2010, 09:35
door Truitje
Sunny schreef:
johnnywalker schreef:We lopen voor zover ik weet niet over wegen waar normaal geen voetgangers mogen lopen.
Ik denk dat je je hierin aardig vergist Jan. Moet je voor de aardigheid maar eens op een gewone doordeweekse dag in (laten we zeggen) augustus de route van de Vierdaagse gaan lopen. Nagenoeg onmogelijk omdat er allemaal stukken midden over een weg gaan waar dan auto's met 80 km per uur overheen komen razen.
Daar heb je helemaal gelijk in Sunny ;) Heb in het verleden regelmatig een stukje over de dijk gelopen, maar dat is geen pretje als de auto's vlak langs je heen rijden, en daar mag je niet eens 80 km per uur rijden.....