Kan ik me nog bedenken?? :icon_cheesygrin:Marko schreef:Als je zaterdag met ons meeloopt dan zal ik fluiten, goed? :icon_mrgreen:Spatoes schreef: @Sammie: er is nog veel te oefenen voor ons. :icon_rolleyes:
7 minuten is mooi zat voor een kleine rust. :icon_wink:
Waar heb jij gelopen vandaag?
Moderators: Moderators, Beheerders
- Sammie6306
- W4W Imperator Noviomagum

- Leeftijd: 48
- Afstand 2025: 40 km
- Kilometers gelopen: 40+
- Aantal N4D volbracht: 7
- Kennedymarsen volbracht: 4
- 100+ wandelingen: 1
- Merk wandelschoenen: Lowa
Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
- Truitje

- Leeftijd: 65
- Kilometers gelopen: te weinig
- Volgende wandeltocht: geen idee
- Contacteer:
Bertus heeft zaterdag de St. Joristocht hier in Ede gelopen. Net zo als vaker hier kregen ze niet echt een routebeschrijving mee, en zaten de rusten pas in de tweede helft van de tocht. Op de plattegrond stonden 3 posten, maar er waren er maar 2. Maar ondanks 1 heel klein buitje was het heerlijk weer om te lopen en hij had het grote voordeel dat hij er lekker op de fiets heen kon. De foto's zijn hier te vinden: http://myalbum.com/album/KjsT7jkJuLlm
- footloose
- W4W WalkKING

- Leeftijd: 64
- Afstand 2025: 30
- Kilometers gelopen: 0
- Aantal N4D volbracht: 8
- Volgende wandeltocht: Betuwetocht
- Kennedymarsen volbracht: 0
- 100+ wandelingen: 0
- Aantal 11 steden gelopen: 0
- Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
- Mood: Vrolijk
Ik heb vandaag mijn tweede 30 kilometertocht van dit jaar gelopen bij de Stiepelwandeling in Buurse/Haaksbergen.
Mooie tocht door het (hoog)veengebied tussen Haaksbergen en Buurse. Wel jammer dat de heide langzaam maar zeker vergrast en vol berkenboompjes komt te staan. Op een gegeven moment loop je een stuk over een vlonderpad boven het veen (moerassig). Het is een prachtig gebied.
Het weer was heel wisselend, dan weer blauwe lucht met volop zon, dan weer een zware hagelbui. Bijna de hele dag mijn handschoenen aan gehad, het was best koud.
Ik heb wat foto's gemaakt: http://myalbum.com/album/MjHxKMsyu6xG, waaronder 2 selfies. Eentje daarvan (gemaakt tijdens een hagelbui, als je goed kijkt zie je de ijskorrels op de klep van mijn pet liggen) heb ik gepromoveerd tot Avatar, zodat jullie me nog wat beter kunnen herkennen tijdens een wandeltocht.
Mooie tocht door het (hoog)veengebied tussen Haaksbergen en Buurse. Wel jammer dat de heide langzaam maar zeker vergrast en vol berkenboompjes komt te staan. Op een gegeven moment loop je een stuk over een vlonderpad boven het veen (moerassig). Het is een prachtig gebied.
Het weer was heel wisselend, dan weer blauwe lucht met volop zon, dan weer een zware hagelbui. Bijna de hele dag mijn handschoenen aan gehad, het was best koud.
Ik heb wat foto's gemaakt: http://myalbum.com/album/MjHxKMsyu6xG, waaronder 2 selfies. Eentje daarvan (gemaakt tijdens een hagelbui, als je goed kijkt zie je de ijskorrels op de klep van mijn pet liggen) heb ik gepromoveerd tot Avatar, zodat jullie me nog wat beter kunnen herkennen tijdens een wandeltocht.
- Marko

- Leeftijd: 69
- Afstand 2025: 40
- Kilometers gelopen: 31.000
- Aantal N4D volbracht: 20
- Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vooruit dan maar, doen we 8 minuten! :icon_mrgreen:Sammie6306 schreef:Kan ik me nog bedenken?? :icon_cheesygrin:Marko schreef:Als je zaterdag met ons meeloopt dan zal ik fluiten, goed? :icon_mrgreen:Spatoes schreef: @Sammie: er is nog veel te oefenen voor ons. :icon_rolleyes:
-
Spatoes

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
- Mood: Gewoon
Wat ben jij streng!Marko schreef:Vooruit dan maar, doen we 8 minuten! :icon_mrgreen:Sammie6306 schreef:Kan ik me nog bedenken?? :icon_cheesygrin:Marko schreef:Als je zaterdag met ons meeloopt dan zal ik fluiten, goed? :icon_mrgreen:Spatoes schreef: @Sammie: er is nog veel te oefenen voor ons. :icon_rolleyes:
Wel een lieve marsleider toen je met je 'assistente' toch de bulten in het laatste stuk van de NS wandeling eruit haalde. De extra lus/verrassing 'Oversteek/Spoorbrug' was even doorbijten voor mij.
Het was een mooie dag Cuijk-Nijmegen, waarvoor dank!
- Marko

Valt wel mee hoor, zo streng ben ik niet. Lees later het verslag maar van afgelopen vrijdag!Spatoes schreef:Wat ben jij streng!Marko schreef:Vooruit dan maar, doen we 8 minuten! :icon_mrgreen:Sammie6306 schreef:Kan ik me nog bedenken?? :icon_cheesygrin:Marko schreef:Als je zaterdag met ons meeloopt dan zal ik fluiten, goed? :icon_mrgreen:Spatoes schreef: @Sammie: er is nog veel te oefenen voor ons. :icon_rolleyes:
Wel een lieve marsleider toen je met je 'assistente' toch de bulten in het laatste stuk van de NS wandeling eruit haalde. De extra lus/verrassing 'Oversteek/Spoorbrug' was even doorbijten voor mij.
Het was een mooie dag Cuijk-Nijmegen, waarvoor dank!
- Ineke61

- Kilometers gelopen: 15.050
- Aantal N4D volbracht: 16
- Kennedymarsen volbracht: 12
- Merk wandelschoenen: Skechers
- Contacteer:
Je mag er 20 uur over doen hoor, geen gestress! Het uitlopen is al een prestatie op zich, laat je aub niet gek maken!!!Sammie6306 schreef:Kan ik me nog bedenken?? :icon_cheesygrin:Marko schreef:Als je zaterdag met ons meeloopt dan zal ik fluiten, goed? :icon_mrgreen:Spatoes schreef: @Sammie: er is nog veel te oefenen voor ons. :icon_rolleyes:
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:
http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
- Ineke61

- Kilometers gelopen: 15.050
- Aantal N4D volbracht: 16
- Kennedymarsen volbracht: 12
- Merk wandelschoenen: Skechers
- Contacteer:
Gefeliciteerd, zou he-le-maal niks voor mij zijn, maar ieder zijn ding! :icon_mrgreen:Rob Mans schreef:Deze KM stamt ook uit de Euraudax tijdperk. Dat er maar 20 deelnemers op af waren gekomen is dat er geen promotie voor deze KM wordt gemaakt en niet iedereen het prettig vind om verplicht in een groep te moeten lopen. Voor mij was het ook de eerste KM in deze setting en is goed bevallen. Het enige waar ik tegen aanliep was de 7 minuten rustposten. Te kort om weer klaar te staan voor het volgende stuk. Verder niets anders dan lof over deze '80 van de Bollenstreektocht ' :icon_wink:Wil1956 schreef:Dat van die pauzes hoorde ik al tijdens de KM van de RWV. Het lijkt de Euraudax wel :icon_eek: . Geen wonder dat er maar 20 deelnemers zijn. Niet iedereen wil zich zo laten commanderen door de marsleider. Ik in ieder geval niet en zo ken ik meer mensen.Rob Mans schreef:Met Monique en nog 18 anderen de Kennedymars '80 van de Bollenstreektocht ' in 16 uur en 35 minuten volbracht. Een heel klein deelnemersveld van in totaal 20 lopers geleid door Jos Stam de Marsleider. 9 rustposten waarvan 3 grote bij een pannenkoeken restaurant en 2x bij een sporthal. Bij dat laatste respectievelijk voor een pasta maaltijd en een ontbijt in de vorm van diverse belegde bolletjes. Voor alle stops stond er een bepaalde tijd en dat werd op de seconden bijgehouden. Ging het fluitje van de Marsleider, dan was het gelijk lopen. De pauzetijden waren bij de kleine rustposten 7 minuten en bij de grote respectievelijk 30, 40 en 60 minuten. Een aantrekkelijke 80 km route langs de bollenvelden en het stedelijk/natuurgebied rond Haarlem en Bloemendaal en omgeving. Het in een groep lopen is mij heel goed bevallen. Er werd een tempo van 6 km per uur aangehouden wat mij wel ligt :icon_wink:
Maar, gefeliciteerd met de prestatie onder deze moeilijke omstandigheden!
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
- Wil1956
- W4W WalkKING

- Kilometers gelopen: 26.800+
- Aantal N4D volbracht: 10
- Kennedymarsen volbracht: Ja
- 100+ wandelingen: 1
Vandaag naar Dordrecht gegaan voor de Bevrijdingstocht, die ik nog nooit heb gelopen. Vanaf de start ging het door de historische binnenstad, de kades en de havens om via Dordtwijk naar de rust te gaan. Daar zouden wij 3 keer langskomen. De 35 en 25 km liepen vanaf de rustpost een lus van 10 km om weer bij de rust uit te komen. Speciaal voor de 35 km was er een extra lus over de Wantijdijk en de Oudendijk. Hier kwamen veel stukjes van de Kennedymars RWV van vorige week mij bekend voor. Vanaf de laatste rust was het nog 6 km naar de finish.
Het was prima wandelweer, zelfs warm met 17 graden maar de wind was aan de frisse kant.
Het was prima wandelweer, zelfs warm met 17 graden maar de wind was aan de frisse kant.
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
Oud-Brabants gezegde
- Tigelu

- Kilometers gelopen: 22181
- Aantal N4D volbracht: 11
- Kennedymarsen volbracht: 20
- Aantal 11 steden gelopen: 1
- Merk wandelschoenen: vifefingers
Weinig gelopen dit weekend. Wel een soort van fietsen-stoppen-bukken-pijl zetten en weer doorgaan en soms stukje lopen om een pijl op een boom of paal te zetten omdat het op zand niet houd en dat voor 20 km route (5-10-15 km in overlappende lussen) en zaterdag en zondag even langs de route pijlencontrole - thee/gevulde koeken aanvullen - wandelaars de goede kant op sturen en vooral veel staan en rondlopen in de verzorging.
Total-loss s'avonds. Volgens mij kun je beter lopen. :icon_mrgreen:
Maar wel mazzel met het weer, vele bomen/struiken / heester in volle bloei en bollenvelden die nog (net) niet gekopt waren. En veel tevreden wandelaars: tevreden met de routes én met de bepijling die, hoewel nog niet perfect op vooral de langere afstanden, toch beduidend beter was dan voorgaande jaren. We krijgen het de niet-wandelaar nog wel bijgebracht hoe wij wandelaars het graag willen hebben. :icon_cool:
Total-loss s'avonds. Volgens mij kun je beter lopen. :icon_mrgreen:
Maar wel mazzel met het weer, vele bomen/struiken / heester in volle bloei en bollenvelden die nog (net) niet gekopt waren. En veel tevreden wandelaars: tevreden met de routes én met de bepijling die, hoewel nog niet perfect op vooral de langere afstanden, toch beduidend beter was dan voorgaande jaren. We krijgen het de niet-wandelaar nog wel bijgebracht hoe wij wandelaars het graag willen hebben. :icon_cool:
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.
- Cobie
- W4W Super Freak

- Leeftijd: 65
- Afstand 2025: 4x50
- Kilometers gelopen: zat
- Aantal N4D volbracht: 14
- Kennedymarsen volbracht: 7
- Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Dat denk ik ook!Tigelu schreef:... Total-loss s'avonds. Volgens mij kun je beter lopen. :icon_mrgreen: ...
Daarom zal je mij vrijwel nooit kritiek horen geven op werk van vrijwiligers.
Altijd blij met wat zij presteren!
-
Spatoes

- Leeftijd: 68
- Kilometers gelopen: Veel
- Aantal N4D volbracht: 44
- Kennedymarsen volbracht: 3
- Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Lezen jullie dat AGS en Cornelia?Cobie schreef:Dat denk ik ook!Tigelu schreef:... Total-loss s'avonds. Volgens mij kun je beter lopen. :icon_mrgreen: ...
Daarom zal je mij vrijwel nooit kritiek horen geven op werk van vrijwiligers.
Altijd blij met wat zij presteren! [Applaus]
Laatst gewijzigd door Spatoes op 02 mei 2016, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mirjam
- W4W Freak

- Leeftijd: 54
- Kilometers gelopen: Genoeg
- Aantal N4D volbracht: 11
- Volgende wandeltocht: Nog geen idee
- Kennedymarsen volbracht: 0
- Merk wandelschoenen: Kybun
- Contacteer:
Heb ik ook gelopen. Ik vond het eerste gedeelte door de historische binnenstad het mooiste. De lus daarna vond ik aanzienlijk minder leuk, vreselijk door die woonwijken. De lus over de Wantijdijk en de Oudendijk was vele malen leuker. Al met al een prima toggie :icon_biggrin:Wil1956 schreef:Vandaag naar Dordrecht gegaan voor de Bevrijdingstocht, die ik nog nooit heb gelopen. Vanaf de start ging het door de historische binnenstad, de kades en de havens om via Dordtwijk naar de rust te gaan. Daar zouden wij 3 keer langskomen. De 35 en 25 km liepen vanaf de rustpost een lus van 10 km om weer bij de rust uit te komen. Speciaal voor de 35 km was er een extra lus over de Wantijdijk en de Oudendijk. Hier kwamen veel stukjes van de Kennedymars RWV van vorige week mij bekend voor. Vanaf de laatste rust was het nog 6 km naar de finish.
Als ik dit jaar alle wandelingen wil gaan lopen die ik in gedachten heb, dan kom ik benen tekort !!
https://www.wij-wandelen.nl
https://www.wij-wandelen.nl
- Marieke
- W4W Verslaafd

- Leeftijd: 37
- Afstand 2025: 50
- Kilometers gelopen: wel wat
- Aantal N4D volbracht: 12
- Kennedymarsen volbracht: 17
- Aantal 11 steden gelopen: 3
- Merk wandelschoenen: Hanwag
Het is alweer ruim een week geleden dat ik een eigen wandeling heb gemaakt.
Ik heb vorig jaar deze route ook gelopen, en hij beviel wel, dus ik doe hem gewoon weer (wel een paar fouten eruit gehaald).
Het thema van deze tocht is 'Duin- en Bollenstreek'.
Vertrokken vanuit de voordeur, en Leiden uit naar Warmond, en daarna verder naar Voorhout, al ga ik beide dorpen niet echt in. Tussen Voorhout en Sassenheim kom ik langs de eerste bollenvelden. De eerste bestaat helaas uit uitgebloeide hyacinten, maar het wordt al snel beter. In Sassenheim hangen de vlaggetjes al uit (ok, misschien niet voor mij). Ik ben er toch vrij snel doorheen en dan is het onderweg naar Lisse. Hier is een boerenlandpad dwars door een weiland. De koeien zijn het blijkbaar wel gewend, want ze kijken amper op als ik langskom. Over nog een paar landelijke wegen kom ik Lisse binnen. Op een groen stukje daar worden twee honden uitgelaten, waarvan er een wel heel wild heen en weer rent, en als ik dichterbij kom rent en springt 'ie ook een paar keer tegen mij aan. Ik loop maar gauw door voordat ik blauwe plekken op mijn benen krijg, en kom in het centrum van Lisse. Hier staan al wat dranghekken klaar, want 's middags komt het Bloemencorso langs. Hier is ook wat horeca, en ik heb nu ongeveer 19 km gehad, dus tijd voor een rust.
Daarna verder en daarna moet ik natuurlijk wel langs de Keukenhof. Extra leuk, want daar kun je zowel bloemen als mensen kijken. Ik kom langs het oude station van Halfweg, en loop verder richting het Oosterduinse meer bij Noordwijkerhout. Er zijn lekker veel bollenvelden op dit traject en bij het meertje. Bij het meer is een toiletgebouwtje waar ik gebruik van maak en ga dan ook maar even in het gras zitten om een paar boterhammen te eten. 's Ochtends waren er een paar buien maar nu is het heerlijk zonnig weer. Na het meer doe ik wat bonuskilometers, ik loop namelijk 1,5 km de verkeerde kant op en dan ook maar weer terug. Ik pak zo wel even wat extra bollenvelden mee. Weer op het goede spoor aangekomen gaat het richting de duinen. Ik ben nu best wel moe en de bankjes roepen. Maar ik vind het wat te kort sinds mijn vorige rust, dus ik luister niet naar ze en de focus verschuift langzaam naar de omgeving die toch wel erg mooi is. Daar zie ik Noordwijk al liggen en besluit op de boulevard te rusten. Het is er best druk en ik kom eerst langs een paar wagens die blijkbaar niet mee mochten met het corso. En dan... zoals jullie weten is er bij sommige grootschalige wandelevenementen wel eens een muziekkorps aanwezig. Bij mij is dat zelfs het geval als ik in m'n eentje loop. :icon_wink: Er is een soort wedstrijd gaande dus de korpsen doen extra hun best om een mooi optreden te geven en lopen daarbij allerlei figuren. Vorig jaar was dat ook zo, dus ik had er al een beetje op gehoopt. Ik ga hier zitten en blijf een tijdje kijken. Maar niet al te lang, want ik moet nog even verder. Ik loop een klein stukje over het strand naar de volgende boulevard van Noordwijk. Helaas is de lucht niet meer helemaal blauw en begint het te hagelen. Maar dat is snel weer voorbij en zo loop ik toch weer in de zon door de duinen naar Katwijk. Ik ga dwars door Katwijk heen en neem in Rijnsburg het 'laantje' dat via Oegstgeest naar Leiden loopt. De laatste km's gaan door Leiden en dan ben ik weer thuis.
Eindstand: 53 km
Het was een pittige tocht (dat was ook de bedoeling) maar erg mooi
Ik heb vorig jaar deze route ook gelopen, en hij beviel wel, dus ik doe hem gewoon weer (wel een paar fouten eruit gehaald).
Het thema van deze tocht is 'Duin- en Bollenstreek'.
Vertrokken vanuit de voordeur, en Leiden uit naar Warmond, en daarna verder naar Voorhout, al ga ik beide dorpen niet echt in. Tussen Voorhout en Sassenheim kom ik langs de eerste bollenvelden. De eerste bestaat helaas uit uitgebloeide hyacinten, maar het wordt al snel beter. In Sassenheim hangen de vlaggetjes al uit (ok, misschien niet voor mij). Ik ben er toch vrij snel doorheen en dan is het onderweg naar Lisse. Hier is een boerenlandpad dwars door een weiland. De koeien zijn het blijkbaar wel gewend, want ze kijken amper op als ik langskom. Over nog een paar landelijke wegen kom ik Lisse binnen. Op een groen stukje daar worden twee honden uitgelaten, waarvan er een wel heel wild heen en weer rent, en als ik dichterbij kom rent en springt 'ie ook een paar keer tegen mij aan. Ik loop maar gauw door voordat ik blauwe plekken op mijn benen krijg, en kom in het centrum van Lisse. Hier staan al wat dranghekken klaar, want 's middags komt het Bloemencorso langs. Hier is ook wat horeca, en ik heb nu ongeveer 19 km gehad, dus tijd voor een rust.
Daarna verder en daarna moet ik natuurlijk wel langs de Keukenhof. Extra leuk, want daar kun je zowel bloemen als mensen kijken. Ik kom langs het oude station van Halfweg, en loop verder richting het Oosterduinse meer bij Noordwijkerhout. Er zijn lekker veel bollenvelden op dit traject en bij het meertje. Bij het meer is een toiletgebouwtje waar ik gebruik van maak en ga dan ook maar even in het gras zitten om een paar boterhammen te eten. 's Ochtends waren er een paar buien maar nu is het heerlijk zonnig weer. Na het meer doe ik wat bonuskilometers, ik loop namelijk 1,5 km de verkeerde kant op en dan ook maar weer terug. Ik pak zo wel even wat extra bollenvelden mee. Weer op het goede spoor aangekomen gaat het richting de duinen. Ik ben nu best wel moe en de bankjes roepen. Maar ik vind het wat te kort sinds mijn vorige rust, dus ik luister niet naar ze en de focus verschuift langzaam naar de omgeving die toch wel erg mooi is. Daar zie ik Noordwijk al liggen en besluit op de boulevard te rusten. Het is er best druk en ik kom eerst langs een paar wagens die blijkbaar niet mee mochten met het corso. En dan... zoals jullie weten is er bij sommige grootschalige wandelevenementen wel eens een muziekkorps aanwezig. Bij mij is dat zelfs het geval als ik in m'n eentje loop. :icon_wink: Er is een soort wedstrijd gaande dus de korpsen doen extra hun best om een mooi optreden te geven en lopen daarbij allerlei figuren. Vorig jaar was dat ook zo, dus ik had er al een beetje op gehoopt. Ik ga hier zitten en blijf een tijdje kijken. Maar niet al te lang, want ik moet nog even verder. Ik loop een klein stukje over het strand naar de volgende boulevard van Noordwijk. Helaas is de lucht niet meer helemaal blauw en begint het te hagelen. Maar dat is snel weer voorbij en zo loop ik toch weer in de zon door de duinen naar Katwijk. Ik ga dwars door Katwijk heen en neem in Rijnsburg het 'laantje' dat via Oegstgeest naar Leiden loopt. De laatste km's gaan door Leiden en dan ben ik weer thuis.
Eindstand: 53 km
Het was een pittige tocht (dat was ook de bedoeling) maar erg mooi
- Marko

Top gedaan, Marieke en bedankt voor je verslag, leuk om te lezen.