Waar heb jij gelopen vandaag?

Hier kunt u onderwerpen lezen en toevoegen die te maken hebben met andere wandelmarsen in Nederland

Moderators: Moderators, Beheerders

Plaats reactie
Jeltsje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 67
Kilometers gelopen: 27+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk

Re: Waar heb jij gelopen vandaag?

Bericht door Jeltsje »

Tja, iedereen wil wandelen
Truitje
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Contacteer:

Bericht door Truitje »

Ineke61 schreef:
Truitje schreef:Bertus heeft afgelopen zaterdag de Zuid-Veluwe tocht in Wageningen gelopen. Het was weer een mooie route en hij vond het dan ook jammer om tot de ontdekking te komen dan de organisatie Sempre Avanti er mee gaat stoppen, en dat niet alleen met deze tocht, maar met alle tochten die ze organiseren. Voor de foto's zie hier: http://myalbum.com/album/OufH6W3KRtmH
Ook de dijkentocht? :icon_eek:
Ja, de Dijkentocht was dit jaar voor het laatst. Er is straks alleen nog de Tweedaagse, en daarna is het afgelopen. Hier is het een samenloop van omstandigheden. Het buurthuis is oud en gammel en moet nodig vernieuwd worden, maar daar is geen geld voor, en de vrijwilligers worden steeds ouder, en er komt geen jeugd die wil mee helpen. Het is jammer, maar helaas.
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Gisteren met Sylvia en Martin een door mij bedachte route gelopen door het Groene Hart. Van Uithoorn naar Bodegraven. In Uithoorn afgesproken bij de bushalte op het Amstelplein. Na een kop koffie in het Rechthuis aan het water, en enige uitleg van mijn kant over deze tocht, gestart. Langs het Amstel Drechtkanaal over het jaagpad. Vanaf de Kwakel loopt deze route een poosje samen met een etappe van een Pelgrimspad. Wij komen na enige kilometers bij de Schinkelsluis. Na een kilometer langs de Drecht volgt Bilderdam. Daar zitten we op een bank te genieten van de stilte om ons heen. Wat mij in deze omgeving zo opvalt is de stilte en de rust, onder de rook van Amsterdam. Hierna komen we in Langeraar. Martin neemt een kijkje in de (grote) kerk in dit kleine dorp. Recht tegenover de kerk begint het Kerkepad door de Langeraarsche Plassen. Ook hier wil ik even zitten, om van de omgeving te genieten. Zo lopen wij door, via Korteraar naar Aarlanderveen. Wij besluiten om deze route niet te lopen over dijken buitenom, maar door de bebouwde kom, omdat wij onweer verwachten. Maar dat is meegevallen, de hele dag geen druppel regen gehad! In Aarlanderveen is ook een Rechthuis, daar eten wij soep en rusten uit. Het is benauwd weer en daar word je erg moe van.
Na Aarlanderveen is Martin in de veronderstelling dat het nog 6 km. is tot Bodegraven, dat staat nl. op een bordje voor fietsers. Echter mijn route gaat over het Meijepad, dwars door de Nieuwkoopsche Plassen. Als we dat pad gehad hebben, blijkt het nog 7 km. te zijn naar Bodegraven. Wij lopen dus om, maar het Meijepad is te mooi om over te slaan. Aan het einde van het Meijepad staat de watertoren van Meije, bijgenaamd Piet Potlood. Inderdaad heeft deze toren de vorm van een potlood. Hij domineert de hele omgeving, wij zagen hem voor Aarlanderveen al staan. Deze laatste 7 km. zijn even doorbijten, want het is zonnig en langs de Meije is nergens schaduw. Wij bereiken tenslotte het station van Bodegraven. M. heeft aangeboden Martin daar op te halen, en staat ons op te wachten met een heerlijk koel drankje.
Ik vind deze tocht altijd bijzonder mooi vanwege het afwisselende landschap. Er is veel hoogteverschil door de veenafgravingen van vroeger. M. en S. bedankt voor de gezellige wandeldag en M. voor het heerlijke drankje na afloop!
julia55
W4W Expert
W4W Expert
Leeftijd: 69
Afstand 2025: 30
Kilometers gelopen: 40.000
Aantal N4D volbracht: 37
Volgende wandeltocht: Q
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon

Bericht door julia55 »

Vandaag de laatste dag van diever gelopen. 4 dagen met super mooie routes..en je gelooft het niet zonder regen..deze 4daagse is zeker een aanrader..

Kan helaas geen foto.s toevoegen
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Afstand 2025: 40
Kilometers gelopen: 31.000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT

Bericht door Marko »

Bedankt voor je verslag, Fien!
Ik ben op 33 km uitgekomen!
Hebben jullie toch maar weer mooi gedaan!

Het viel niet mee met die warmte gisteren!
fhd
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
100+ wandelingen: 0
Aantal 11 steden gelopen: 0
Merk wandelschoenen: meindl

Bericht door fhd »

mooi verslag Fien!
Fien
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec

Bericht door Fien »

Mooi verslag Rob. Dit deel van Amsterdam Noord is heel bekend. Sylvia en ik lopen hier elk jaar. En wat zijn die dorpjes allemaal knus en schilderachtig!
Mirjam
W4W Freak
W4W Freak
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: Genoeg
Volgende wandeltocht: Nog geen idee
Kennedymarsen volbracht: 0
Merk wandelschoenen: Kybun
Contacteer:

Bericht door Mirjam »

Ik ben afgelopen donderdag met de Walk of Wisdom begonnen. Inmiddels 3 etappes gelopen en ik heb genoten van de mooie omgeving. Allemachtig prachtig. Alles bij elkaar zo'n 90 km. in de benen. Laat de Vierdaagse maar komen, ik ben er klaar voor.
Als ik dit jaar alle wandelingen wil gaan lopen die ik in gedachten heb, dan kom ik benen tekort !!
https://www.wij-wandelen.nl
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Mirjam schreef:Ik ben afgelopen donderdag met de Walk of Wisdom begonnen. Inmiddels 3 etappes gelopen en ik heb genoten van de mooie omgeving. Allemachtig prachtig. Alles bij elkaar zo'n 90 km. in de benen. Laat de Vierdaagse maar komen, ik ben er klaar voor.
Mooie verslagen van de 1e 2 etappes.
Succes met het vervolg!
Sammie6306
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 48
Afstand 2025: 40 km
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7

Bericht door Sammie6306 »

Mirjam schreef:Ik ben afgelopen donderdag met de Walk of Wisdom begonnen. Inmiddels 3 etappes gelopen en ik heb genoten van de mooie omgeving. Allemachtig prachtig. Alles bij elkaar zo'n 90 km. in de benen. Laat de Vierdaagse maar komen, ik ben er klaar voor.
Genoten van je verslagen en foto's. Wat woon ik toch in een mooie wandel omgeving. Nog genoeg te ontdekken voor mij!
Mirjam
W4W Freak
W4W Freak
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: Genoeg
Volgende wandeltocht: Nog geen idee
Merk wandelschoenen: Kybun
Contacteer:

Bericht door Mirjam »

Sammie6306 schreef:
Genoten van je verslagen en foto's. Wat woon ik toch in een mooie wandel omgeving. Nog genoeg te ontdekken voor mij!
Nou, dat woon je zeker !! Ik kom er terug hoor !! En ook het verslag van de 3-de etappe staat online . . . :icon_biggrin:
Als ik dit jaar alle wandelingen wil gaan lopen die ik in gedachten heb, dan kom ik benen tekort !!
https://www.wij-wandelen.nl
Marko
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Bericht door Marko »

Mirjam schreef:
Sammie6306 schreef:
Nou, dat woon je zeker !! Ik kom er terug hoor !! En ook het verslag van de 3-de etappe staat online . . . :icon_biggrin:
Je 3e verslag ook gelezen, ik krijg er zin in om zelf aan de Walk of Wisdom te beginnen.
Ineke61
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 16
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Contacteer:

Bericht door Ineke61 »

Vandaag samen met Hans de Molenwaardtocht gelopen, 21 km. Wat een schitterende tocht! Heel afwisselend en we hebben het getroffen met het weer want nu regent het heel hard! Na 15 km lekker gelunched bij De kat in de wilg, was erg lekker! We hebben maar een keer gebruik gemaakt van de eigen rust bij de schaatsbaan. En heb me weer lekker uit kunnen leven op de plaatsnaambordjes! Kijk gerust de foto's hier, het verslag volgt later
https://goo.gl/photos/Y7NexqwiYtcfKG6e9
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com
Wil1956
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Kilometers gelopen: 26.800+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
Mood: Gewoon

Bericht door Wil1956 »

Ineke61 schreef:Vandaag samen met Hans de Molenwaardtocht gelopen, 21 km. Wat een schitterende tocht! Heel afwisselend en we hebben het getroffen met het weer want nu regent het heel hard! Na 15 km lekker gelunched bij De kat in de wilg, was erg lekker! We hebben maar een keer gebruik gemaakt van de eigen rust bij de schaatsbaan. En heb me weer lekker uit kunnen leven op de plaatsnaambordjes! Kijk gerust de foto's hier, het verslag volgt later
https://goo.gl/photos/Y7NexqwiYtcfKG6e9
Grappig om nu die omgeving eens overdag te zien in plaats van rond middernacht bij de Kenndeymars van de RWV. Toch mooier dan ik al dacht :icon_wink:
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde
footloose
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 0
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: Betuwetocht
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl

Bericht door footloose »

Warmtetraining vandaag. Geen georganiseerde tocht maar weer een etappe van het Streekpad Lochem (bij mij in de buurt). Van Lochem naar Vorden, 25 kilometer door een gevarieerd landschap: http://myalbum.com/album/r3TI7BFad4UB.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelmarsen in Nederland”